Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Pixie skrev:

Får igjen litt på skatten jeg også. Det blir feriepenger og kommer godt med :P Bare et par tusen men du verden så mye det er når man lever på aap... for vi trenger jo ikke feriepenger eller ferie vi som har ferie hele året :sheldon:

Men du betaler ikke skatt på den ene (eller begge, husker ikke) utbetalingene du har om sommeren, så litt mer penger blir det akkurat da uansett.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor man betaler skatt av trygdeytelser, det er penger man får av staten, hvorfor skatter man av det?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Akkurat nå, Tekopp skrev:

Men du betaler ikke skatt på den ene (eller begge, husker ikke) utbetalingene du har om sommeren, så litt mer penger blir det akkurat da uansett.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor man betaler skatt av trygdeytelser, det er penger man får av staten, hvorfor skatter man av det?

Ikke sant? Jeg har jobbet siden jeg var gammel nok til å ha sommerjobb og har betalt skatt i mange, mange år allerede, og føler vel jeg alt har betalt det jeg trenger for å "nyte av godene" nå. Skulle gjerne hatt et ord med den som begynte å bruke det uttrykket om å motta nav-støtte, det er virkelig ikke rom til nytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tekopp skrev:

Men du betaler ikke skatt på den ene (eller begge, husker ikke) utbetalingene du har om sommeren, så litt mer penger blir det akkurat da uansett.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor man betaler skatt av trygdeytelser, det er penger man får av staten, hvorfor skatter man av det?

Kanskje det handler om at alle skal føle at de bidrar til fellesskapet? Trygdeytelser er jo noe du har rett til å få, det er dine penger, og så skatter du altså av det som alle andre gjør. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Jeg har forsøkt å bekjempe en østeuropeisk bande som skulle stjele en vegvesenbil i natt... jeg gikk løs på dem med både karatespark og en diger rørtang - det var som å bekjempe betong.... det hjalp mao ikke veldig. Jeg våkna både svett og adrenalinhøy :lol: 

Jeg drømte at jeg var på veiledningsmøte i regi av NAV (hvilket jeg hadde på tirsdag (og det var jo superenkelt sånn få timer etter at valpen sovnet inn) og skal tilbake på til uka) for å planlegge veien tilbake til jobb, og jeg fikk beskjed om at det var for lenge siden jeg leverte inn masteroppgaven min slik at den ikke var gyldig lenger, og den beskjeden kom fra en gjeng eksteriørdommere! Så de ba meg om å skrive ei ny oppgave med oppdatert forskning og teoribruk, levering om ei uke.

Så våknet jeg til melding fra ei venninne om at et forlag arrangerer forfatterspirekonkurranse, men da må jeg levere 15 sider innen 15. april.

Så nå føler jeg et press til å skrive NOE :D Kan jeg levere masteroppgava til forlaget, tro? :P 

2 timer siden, Aslan skrev:

Basket ja, er det det det kalles i dag :teehe: Sorry, klarte ikke la være :lol: 

:teehe:

1 time siden, Ingvild skrev:

Ellers sitter jeg på skolen og skal jobbe med litt tekst da, som vanlig nærsagt. Det er så fint vær ute i dag! Skal på Ensjø senere og ta litt bilder til masteroppgaven, det blir ålreit. Også skal jeg på date i kveld. :D

 

1 time siden, Siri skrev:

Du VET at sånne dater må godkjennes av Sonen? Sant? :D 

DET satt jeg og tenkte på også - var det noe jeg hadde gått glipp av, eller forsøker Ingvild å date inkognito?

1 time siden, TrasselTrollet skrev:

Får tillbaka 400 kr, jippie! :P

AN sitter jag och försöker göra egna rallybanor och inser vilken katastrofalt dålig fantasi jag har. Men kul är det!

I fjor fikk jeg tilbake sånn cirka 700 kroner, så jeg delte det opp i utstillingspåmeldinger. Det føltes som om jeg hadde fått mer da :D

Det ser ut til at jeg får tilbake en pen slump, så da tror jeg nok det blir den ferien i september eller oktober jeg har lyst til å unne meg. Jeg trenger noe morsomt og positivt å planlegge. Det dekker ikke alt, men jeg har bursdag i august, og pleier alltid ønske meg penger til å dekke noe jeg ellers ikke tar meg råd til.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

Synes det er litt ekkelt å se alle som gratulerer en person med dagen på FB når man vet at vedkommende har vært død i snart to år... 

Vet de som gratulerer det? Jeg gratulerte svigerinnen min med dagen noen år før vi slettet facebookprofilen hennes, det var noe trøstende i å vite at jeg husket henne, og at andre husket henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, SFX skrev:

Jeg drømte at jeg var på veiledningsmøte i regi av NAV (hvilket jeg hadde på tirsdag (og det var jo superenkelt sånn få timer etter at valpen sovnet inn) og skal tilbake på til uka) for å planlegge veien tilbake til jobb, og jeg fikk beskjed om at det var for lenge siden jeg leverte inn masteroppgaven min slik at den ikke var gyldig lenger, og den beskjeden kom fra en gjeng eksteriørdommere! Så de ba meg om å skrive ei ny oppgave med oppdatert forskning og teoribruk, levering om ei uke.

Så våknet jeg til melding fra ei venninne om at et forlag arrangerer forfatterspirekonkurranse, men da må jeg levere 15 sider innen 15. april.

Så nå føler jeg et press til å skrive NOE :D Kan jeg levere masteroppgava til forlaget, tro? :P 

:teehe:

:lol: Gjør et forsøk :lol::lol: 

31 minutter siden, SFX skrev:

DET satt jeg og tenkte på også - var det noe jeg hadde gått glipp av, eller forsøker Ingvild å date inkognito?

Sånt hemmelighetskremmeri altså... :aww: 

31 minutter siden, Eplefe skrev:

Vet de som gratulerer det? Jeg gratulerte svigerinnen min med dagen noen år før vi slettet facebookprofilen hennes, det var noe trøstende i å vite at jeg husket henne, og at andre husket henne.

Nei sikkert ikke - eller de tenker ikke over det... men alle som var venner med henne fulgte vel med hennes kamp mot kreft til det siste. Jeg synes bare det er veldig veldig rart å gratulere noen som er døde. Veldig rart... 

21 minutter siden, Ingvild skrev:

Han er snill, morsom, kjekk og interessant, mer får dere ikke vite. :aww: 

Det er de alle, det, i starten :aww:                                          :lol::lol::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Tekopp skrev:

Men du betaler ikke skatt på den ene (eller begge, husker ikke) utbetalingene du har om sommeren, så litt mer penger blir det akkurat da uansett.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor man betaler skatt av trygdeytelser, det er penger man får av staten, hvorfor skatter man av det?

Jeg har hørt at det har å gjøre med at man får en del rettigheter som skattebetaler som man ikke får dersom man ikke betaler skatt. Nøyaktig hva det er snakk om vet jeg ikke :) Har lurt på det samme!

Jeg fikk også igjen en god del på skatten. Samboeren fikk baksmell, så netto blir det mye mindre, men alt i alt går vi i pluss. Og det er mye hyggeligere å gå i pluss enn å skylde staten mer penger enn vi allerede har betalt. Men alt "ekstra" kommer godt med, jeg får jo lavere inntekt fra sommeren av siden jeg går for lang permisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 time siden, maysofie skrev:

Er det mulig å få championat-diplom for mellomtitler? :blink:

Tror du kan bestille tittelbekreftelse for en hundrings :) http://www.nkkbutikken.no/butikk/skjema/tittelbekreftelse/

 

Hvert år reiser jeg på ukeskurs i Sverige med hundene, men i år har jeg ventet med å melde på fordi jeg ikke har trodd jeg har hatt råd. Sjekket selvangivelsen nå, og det første jeg gjorde var å sende påmelding :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Synes det er litt ekkelt å se alle som gratulerer en person med dagen på FB når man vet at vedkommende har vært død i snart to år... 

Men skriver de sånn, tenker på deg og savner deg ekstra idag på dagen din, eller sånn som om han/hun fortsatt lever? Det siste er mega-sært, det første kan sikkert være litt fint.

 

1 time siden, Siri skrev:

 

51 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

"Scientists have found that people who constantly get bothered by grammatical errors online have "less agreeable" personalities than those who just let them slide"

:icon_redface:

Det nekter jeg å tro på, så det så :aww: Jeg er super-agreeable, men grammatiske feil irriterer meg lell. Eller nei, stavefeil først og fremst. 

... har jeg flytta litt penger hit og dit og litt ut av kontoen. Og jeg har sjekka skatten til samboeren, samla så får vi tilbake noen lapper. Kjekt det, når jeg får så mager feriepengeutbetaling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg fant ut av tolltullet. For siden det var på 30,40 inkl. frakt så var det på akkurat 364.50 NOK, altså 14.50 NOK over tollgrensen. Trodde den var på 500 NOK, jeg, så feil kan man ta, gitt! Men det er fortsatt ikke 238 NOK i moms? Hm. Gir fortsatt ingen mening, og jeg skjønner hvorfor mange utenlandske butikker er skeptisk til å sende varer til Norge. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Jeg tror jeg fant ut av tolltullet. For siden det var på 30,40 inkl. frakt så var det på akkurat 364.50 NOK, altså 14.50 NOK over tollgrensen. Trodde den var på 500 NOK, jeg, så feil kan man ta, gitt! Men det er fortsatt ikke 238 NOK i moms? Hm. Gir fortsatt ingen mening, og jeg skjønner hvorfor mange utenlandske butikker er skeptisk til å sende varer til Norge. :icon_confused:

Det stemmer nok det. Mva er 25% + 146,- i fortollingsgebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cloudberry skrev:

Men skriver de sånn, tenker på deg og savner deg ekstra idag på dagen din, eller sånn som om han/hun fortsatt lever? Det siste er mega-sært, det første kan sikkert være litt fint.

Nei, det er bare sånn "Happy birthday".... eller "grattis" liksom... så de tenker neppe over at vedkommende er død.... 

Akkurat nå, Bananen skrev:

Jeg tror jeg fant ut av tolltullet. For siden det var på 30,40 inkl. frakt så var det på akkurat 364.50 NOK, altså 14.50 NOK over tollgrensen. Trodde den var på 500 NOK, jeg, så feil kan man ta, gitt! Men det er fortsatt ikke 238 NOK i moms? Hm. Gir fortsatt ingen mening, og jeg skjønner hvorfor mange utenlandske butikker er skeptisk til å sende varer til Norge. :icon_confused:

Kanskje det er et tollbehandlingsgebyr i tillegg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Det stemmer nok det. Mva er 25% + ca. 150,- i fortollingsgebyr.

Posten og speditører tar tillegg for å behandle fortollingen for deg. 

I dag dukket denne opp på FB, og jeg fant den utrolig treffende :lol: 

1535722_10152141776781368_1713893515_n.j

 

Og den ble fulgt opp av denne som også var ganske treffende :lol: 

10417730_10203675180297421_7881678726455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk... av og til føler jeg at jeg deler livet mitt med et barn. Behovsutsettelse finnes ikke. Vi har grusomt lite penger akkurat nå, jeg får på mandag. Type "velge mellom melk eller pålegg"- lite penger.  Han kom nettopp hjem etter å ha brukt 200 kr på å vaske bilen. Han har også vært innom butikken, kom ut med halvprismarsipan og brød (det han hadde var jo tross alt to dager gammel, at det er igjen et halvt brød og vi har både brødrister og stekeovn man kan lage ostesmørbrød i tenkte han ikke på). Frokosten min i dag var to rundstykker med smør, med en skive hamburgerrygg og en skive lettost fordelt på 4 rundstykkehalver.

Jeg ønsker meg en voksen partner av og til ja.

*Utblåsning over*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Posten og speditører tar tillegg for å behandle fortollingen for deg. 

I dag dukket denne opp på FB, og jeg fant den utrolig treffende :lol: 

1535722_10152141776781368_1713893515_n.j

 

Og den ble fulgt opp av denne som også var ganske treffende :lol: 

10417730_10203675180297421_7881678726455

:teehe::lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Sukk... av og til føler jeg at jeg deler livet mitt med et barn. Behovsutsettelse finnes ikke. Vi har grusomt lite penger akkurat nå, jeg får på mandag. Type "velge mellom melk eller pålegg"- lite penger.  Han kom nettopp hjem etter å ha brukt 200 kr på å vaske bilen. Han har også vært innom butikken, kom ut med halvprismarsipan og brød (det han hadde var jo tross alt to dager gammel, at det er igjen et halvt brød og vi har både brødrister og stekeovn man kan lage ostesmørbrød i tenkte han ikke på). Frokosten min i dag var to rundstykker med smør, med en skive hamburgerrygg og en skive lettost fordelt på 4 rundstykkehalver.

Jeg ønsker meg en voksen partner av og til ja.

*Utblåsning over*

Du, går det an å spørre om du egentlig har det bra i dette forholdet? Du trenger ikke å svare i det hele tatt, og det har ingenting med meg å gjøre. :) Men du skriver jo her på et offentlig forum, og da må det være lov å stille spørsmål. Mitt inntrykk er at du veldig ofte klager over hva han gjør, hvordan han prioriterer og at han ikke tar hensyn til deg og dine ønsker. Og jeg syns ærlig talt ikke at det høres ut som en trivelig hverdag. Det kan godt hende at dere har det stort sett fint og at du bruker sonen til å blåse ut litt i stedet for å starte opp småkrangler med kjæresten din. Vi ser jo bare den siden du velger å dele her. Men jeg tror ikke jeg hadde trivdes med å dele livet mitt med en som har så lite respekt for meg og mine ønsker/behov.

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor måtte naboen grave akkurat denne uka? Hvorfor?? :gaah: Jeg blir gal i hodet mitt av den konstante duringen, og ikke kan jeg sette på høy musikk for å overdøve det heller, og det er schitvanskelig å konsentrere seg om oppgave i organisasjonsteori...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten utblåsning på meg også gitt! Er så sliten. Sønnen min er i en skikkelig periode der alt jeg gjør er galt, og han skal ingenting. Han skal ikke være hjemme, ikke ute, ikke inne, ikke på besøk, han skal ha ditt, han skal ha datt, han skal ikke ha det likevel. 

Jeg har skikkelig hodepine på fjerde uka uten pause, og klarer ikke bøye meg ned uten å få skikkelig intense smerter, men guttungen vil ikke kle på seg engang. :|

Kanskje stygt å si det, men den lettelsen etter jeg har levert han i barnehagen er stor. Det å bare være hjemme, og det å kunne gå tur med Mira i fred og ro er bare helt fantastisk. Gleder meg veldig til samboeren kommer hjem i morgen! :) Under 2 timer til henting, og jeg får litt panikk bare av tanken. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Sukk... av og til føler jeg at jeg deler livet mitt med et barn. Behovsutsettelse finnes ikke. Vi har grusomt lite penger akkurat nå, jeg får på mandag. Type "velge mellom melk eller pålegg"- lite penger.  Han kom nettopp hjem etter å ha brukt 200 kr på å vaske bilen. Han har også vært innom butikken, kom ut med halvprismarsipan og brød (det han hadde var jo tross alt to dager gammel, at det er igjen et halvt brød og vi har både brødrister og stekeovn man kan lage ostesmørbrød i tenkte han ikke på). Frokosten min i dag var to rundstykker med smør, med en skive hamburgerrygg og en skive lettost fordelt på 4 rundstykkehalver.

Jeg ønsker meg en voksen partner av og til ja.

*Utblåsning over*

Dyp sympati herfra. Min første mann kom hjem med en elgitar som han hadde kjøpt for penger vi skulle betale husleie med. Vi var veldig unge den gangen, og han klarte faktisk å redde situasjonen så han er på sett og vis tilgitt, men jeg kommer nok aldri til å glemme det helt. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Dyp sympati herfra. Min første mann kom hjem med en elgitar som han hadde kjøpt for penger vi skulle betale husleie med. Vi var veldig unge den gangen, og han klarte faktisk å redde situasjonen så han er på sett og vis tilgitt, men jeg kommer nok aldri til å glemme det helt. :aww:

 

Ja, hva er det med elgitarer? Han her har kjøpt to nye på to mnd, den ene tok han på mastercard. Det var viktigere enn Herkules-buret til Uno. Nå er buret på plass da, men jeg har vært litt frustrert ja. Han spiller ikke gitar så ofte liksom, at han trenger tre stk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...