Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Nei, ingen sånne fordeler når man er samboer.. De fordelene mtp skatteklassene har også blitt endret slik at det er ikke noen stor skattefordel å være gift lengre heller :P 

og selvangivelse er egentlig ikke så vanskelig hvis man setter seg ned og leser seg opp litt om ting.. De har en veileder der de tar for seg hver enkelt post, så da er det bare for deg å finne ut hva som passer deg :) 

ellers så får du gjøre som svogerene mine; ring en venn :lol: 

 

Det er vel fremdeles endel fordeler ved å være gift med tanke på at man kan fordele fradrag på gjeld friere feks? Vi er ikke gift og han tjener fire ganger så mye som meg. Dessverre står startlånet på boligen på meg, så det blir veldig begrenset hva vi kan få i fradrag på feks det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

56 minutter siden, Christine skrev:

Mulig det :lol: Fikk bestilt på annet hotell da, hvor tilegg for hund var 250,- for hele helgen. Og apropo det å skjønne at det er utstilling - jeg skulle se på overnatting i Lillestrøm til NV.. Fy søren for noen priser for to netter! 

Noen som har tips til hoteller i nærheten til Lillestrøm forresten? Går greit å kjøre rundt 20 min til hallen. Jeg er ikke kjent i området, og kjenner at jeg ikke vil forville meg inn i Oslo :P 

Jeg mener folk sier det er billigere å bo på hotell i Gardermoenområdet enn i Lillestrøm - og om du kan kjøre 35 minutter, så skal hotellet i Letohallen også ha gode priser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Christine skrev:

Tror du kan bestille tittelbekreftelse for en hundrings :) http://www.nkkbutikken.no/butikk/skjema/tittelbekreftelse/

 

Hvert år reiser jeg på ukeskurs i Sverige med hundene, men i år har jeg ventet med å melde på fordi jeg ikke har trodd jeg har hatt råd. Sjekket selvangivelsen nå, og det første jeg gjorde var å sende påmelding :ahappy: 

Ooo hva hvor når! ?

11 timer siden, Pixie skrev:

Sukk... av og til føler jeg at jeg deler livet mitt med et barn. Behovsutsettelse finnes ikke. Vi har grusomt lite penger akkurat nå, jeg får på mandag. Type "velge mellom melk eller pålegg"- lite penger.  Han kom nettopp hjem etter å ha brukt 200 kr på å vaske bilen. Han har også vært innom butikken, kom ut med halvprismarsipan og brød (det han hadde var jo tross alt to dager gammel, at det er igjen et halvt brød og vi har både brødrister og stekeovn man kan lage ostesmørbrød i tenkte han ikke på). Frokosten min i dag var to rundstykker med smør, med en skive hamburgerrygg og en skive lettost fordelt på 4 rundstykkehalver.

Jeg ønsker meg en voksen partner av og til ja.

*Utblåsning over*

Du har ikke vurdert separat økonomi? 

5 timer siden, Malinka skrev:

Det er slike ramper jeg har sett på men de tar jo litt plass. Den trappen er dekket med pels/plysj og ser mest ut som den er beregnet inne. 

Den var genial! Bare så synd jeg denne gangen ikke har hengerfeste..... :( 

Hva med en liten barnekrakk fra ikea? Sånn for å rekke opp til vasken :lol:

5 timer siden, Lunatic skrev:

Det er så fint når de menneskene som skulle passe på deg, men som har dyttet deg ned hele livet, sitter og diskuterer deg, mens du er i naborommet, om hvor håpløs og respektløs du er. De skjønner ikke hvor det kom fra, og de mener du er hårsår når du hulker at "alt jeg gjør er feil", fordi det er det du har hørt gjennom hele oppveksten... 

Jeg er lei av dritt og baksnakking nå.... :( 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Nei, ingen sånne fordeler når man er samboer.. De fordelene mtp skatteklassene har også blitt endret slik at det er ikke noen stor skattefordel å være gift lengre heller :P 

og selvangivelse er egentlig ikke så vanskelig hvis man setter seg ned og leser seg opp litt om ting.. De har en veileder der de tar for seg hver enkelt post, så da er det bare for deg å finne ut hva som passer deg :) 

ellers så får du gjøre som svogerene mine; ring en venn :lol: 



Hehe ja, forstår heldigvis mer nå enn før. Så det går inn gradvis, tar bare litt tid. :P Jeg og søs pleier å sitte og klø oss i hodet sammen, eventuelt så stikker vi oppom pappa og får hjelp der. Ble plutselig hakket mer avansert med lån, arv og leilighet og sånn. :P(Grøss, arveskatten var forøvrig et styr! Endte med å bare la skattetaten fikse og så rette på den ene posten som ble feil i deres utregning istedet. Godt vi slipper det styret neste gang, så sant ikke den innføres igjen iløpet av de neste 40+ish åra da.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direkte kopiert gledesnyhet fra facebook;

Vekkeklokke 0230 for å sjekke fella første gang. (Sjekk 1 gang i timen)

Fella var igjen, så regna jo med det var surpompen fra natt til i dag som ville gi det ett nytt forsøk.. (Han brukte 5 timer på å gå ut av fella) så jeg tok bare på meg genser. Men da jeg kom ut var det riktig pus, så HURRA nå er hun på plass ❤❤ ikke superfornøyd, men faktisk ikke noe knurring osv ? noe sier meg det blir vanskelig å roe ned igjen blodpumpa.. ??

Sent fra min LG-H340n via Tapatalk

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sbtlita skrev:

Har sydd 4 halsbånd i dag til folk som har bestilt :) Håper å selge akkurat nok halsbånd til å få kjøpt en broderingsmaskin ??

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Har du nettside, facebook gruppe eller salgstråd her inne man kan titte i? *utstyrsmaniac* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Beklager Stine,  jeg blir ikke kvitt sitatet ditt når jeg skriver på mobilen :(

 

I går var en fin dag!  Jeg ble med en fyr fra Tinder, som jeg bare har snakker med i 1,5 dag, på topptur! En ordentlig topptur med alt for tunge alpinski på bena! Hvor jeg fikk det motet fra aner jeg ikke.... Uansett var han en hyggelig fyr. En første date som varer i 10 timer er litt spesielt og intensivt.  Jeg sang høyt i bilen på vei hjem fordi jeg var blitt SÅ trygg på fyren :lol:.

Sjekket selvangivelsen på morgenen og fikk en gooood slant tilbake på skatten. 

Også fikk jeg en telefon, jeg flytter til Oslo i juli for jeg har fått jobb som ingeniør!!!!!!!!!!!!!!!! :D  Slo ut 177 andre søkere, lille meg!!!!!! 

Jeg har to massive gnagsår på bena, men klarer ikke bry meg, jeg er så forbanna kvalmende lykkelig! 

Yey!!!! Gratulerer!  Fantastisk! :D

 

Finner pokker ikke passene til hundene. Tror neppe de trenger dem for å behandles mot nesemidd, men det irriterer meg grenseløst.  Jeg TRODDE helt oppriktig jeg hadde stålkontroll,  jeg legger de alltid i en egen hundemappe etter bruk . Argh! 

Og så synes jeg det et teit av Toddy at han ikke har nyst noe mer. Sånn når jeg først har bestemt meg for å behandle,  så kunne han ha bevist at det ikke var bortkastede penger og medisinering,  liksom.  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lunatic locked this emne
  • Mirai unpinned this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...