Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaringer med fjellreven bukser?


Tonje
 Share

Recommended Posts

Min synes jeg er ganske god! Kan bli noe klam på varmere dager, og har blitt et hull i sømmen i skrevet(skrævet? Haha, kommer ikke på hva det heter utenom dialekt..) (mulig jeg skrever i overkant mye....), men ellers er det ingenting å klage på. Noe spesielt du lurer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Keb, men har en annen av damemodellene med stretchpaneler, og er dessverre ekstremt skuffet over kvaliteten. Mange sømmer har røket, på underlige steder. Altså ikke på de stedene jeg mener sømmene får mest belastning. Den mistet også utrolig fort farge og ble stygg og blass. Til den prisen hadde jeg forventet mye mer. Jeg er ikke alene om å ha opplevd dette med den modellen jeg har (har jobbet i butikk som solgte dem, og mange av de ansatte hadde de). Er dessverre blitt skeptisk til å prøve igjen, da jeg synes det er uhorvelig mye penger for et klesplagg, med mindre det varer i 5+ år. Håper noen har motsatte erfaringer med Keb-buksene, så kanskje jeg kan tørre å prøve igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Caroline skrev:

Jeg har ikke Keb, men har en annen av damemodellene med stretchpaneler, og er dessverre ekstremt skuffet over kvaliteten. Mange sømmer har røket, på underlige steder. Altså ikke på de stedene jeg mener sømmene får mest belastning. Den mistet også utrolig fort farge og ble stygg og blass. Til den prisen hadde jeg forventet mye mer. Jeg er ikke alene om å ha opplevd dette med den modellen jeg har (har jobbet i butikk som solgte dem, og mange av de ansatte hadde de). Er dessverre blitt skeptisk til å prøve igjen, da jeg synes det er uhorvelig mye penger for et klesplagg, med mindre det varer i 5+ år. Håper noen har motsatte erfaringer med Keb-buksene, så kanskje jeg kan tørre å prøve igjen. 

Har du levert den tilbake der du kjøpte den? Sånn skal det ikke være. Vi har fått svært få fjellrevenbukser tilbake på jobb, og mine eldste har jeg hatt i 10 år faktisk. Brukt mye! Det er et merke som skal ha god kvalitet, så der hadde jeg levert tilbake altså.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Heidihj skrev:

Har du levert den tilbake der du kjøpte den? Sånn skal det ikke være. Vi har fått svært få fjellrevenbukser tilbake på jobb, og mine eldste har jeg hatt i 10 år faktisk. Brukt mye! Det er et merke som skal ha god kvalitet, så der hadde jeg levert tilbake altså.. 

Jepp, jeg har det, og fikk den bare i retur med reparert søm (jeg jobba der jeg kjøpte den). Har reparert den selv i ettertid, så jeg tror ikke de blir så happy for å få den i retur nå. Jeg gadd nemlig ikke vente 6-8 uker på å få tilbake samme bukse bare med litt ekstra tråd, når jeg kan sy selv... Men, nå har stoffet røket ved anklene, og ene lomma på låret har falt halvveis av (sømmene har røket der også), så nå orker jeg ikke mer. Jeg mener de kutta ut den modellen etterhvert, og jeg kan se hvorfor. Jeg husker bare ikke hvilken modell det er, men kjenner den igjen hvis jeg ser bilde. Kan vurdere å prøve en annen modell, men da forventer jeg at den holder også, for det er jo nettopp det du sier jeg har hørt så mange skryte av, og derfor jeg spanderte på meg en så dyr bukse. Nå skal det sies at jeg har et par Norrønabukser som er nesten like dyre, og det er ikke allverdens gode sømmer der heller, men stoffet har tålt enormt mye, og de holder fasongen godt. De er bare ikke like fine som Fjellreven, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Caroline skrev:

Jepp, jeg har det, og fikk den bare i retur med reparert søm (jeg jobba der jeg kjøpte den). Har reparert den selv i ettertid, så jeg tror ikke de blir så happy for å få den i retur nå. Jeg gadd nemlig ikke vente 6-8 uker på å få tilbake samme bukse bare med litt ekstra tråd, når jeg kan sy selv... Men, nå har stoffet røket ved anklene, og ene lomma på låret har falt halvveis av (sømmene har røket der også), så nå orker jeg ikke mer. Jeg mener de kutta ut den modellen etterhvert, og jeg kan se hvorfor. Jeg husker bare ikke hvilken modell det er, men kjenner den igjen hvis jeg ser bilde. Kan vurdere å prøve en annen modell, men da forventer jeg at den holder også, for det er jo nettopp det du sier jeg har hørt så mange skryte av, og derfor jeg spanderte på meg en så dyr bukse. Nå skal det sies at jeg har et par Norrønabukser som er nesten like dyre, og det er ikke allverdens gode sømmer der heller, men stoffet har tålt enormt mye, og de holder fasongen godt. De er bare ikke like fine som Fjellreven, da. 

Skjønner. Vi har kun Keb i butikken nå. Jeg har selv hatt endel modeller igjennom årene, men bare hardføre som har tålt røft bruk. Ingen sømmer som har gått eller noe på mine :) Får håpe de trakk modellen og fiksa sine feil, for det er jo ikke greit! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Heidihj skrev:

Skjønner. Vi har kun Keb i butikken nå. Jeg har selv hatt endel modeller igjennom årene, men bare hardføre som har tålt røft bruk. Ingen sømmer som har gått eller noe på mine :) Får håpe de trakk modellen og fiksa sine feil, for det er jo ikke greit! 

Nei, det er ikke det altså. Jaja, da kanskje jeg må vurdere om det blir neste bukse som skal testes, da. Er litt i manko nå etter den Fjellrevenbuksa tok kvelden, og Lundhagsen henger også såvidt sammen, så det er bare de to Norrønabuksene igjen. To turbukser er litt lite når det stort sett er det man bor i :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt den modellen, men har vel stort sett bodd i Fjellrävenbukser de siste 30 årene, og er storfornøyd med alle sammen. Solide og gode og finfin passform til ei kjerring som meg :lol:. Jeg har ikke opplevd at sømmer har røket, men de har blitt slitt etter heftig bruk gjennom noen år. Jeg har ei sort bukse nå som jeg har brukt nesten hele tida siden jeg kjøpte den i fjor sommer - og i går lurte en kollega av meg på om jeg hadde fått meg ny bukse? Den er fortsatt like sort og fin som da jeg kjøpte den :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales på det sterkeste! God passform, virker å være slitesterkt der det trengs. Mulighet for innstramming rundt sko, med gamasjkrok for å feste til snøring på skoa. Meget gode utluftingsmuligheter. Viktigst av alt, den er fantastisk å bevege seg i. Har impregnert min med grønlandsvoks, det tar litt lang tid, så vurderer å kjøpe en voksspray som de selger på heltapåtur :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Elise K skrev:

Min synes jeg er ganske god! Kan bli noe klam på varmere dager, og har blitt et hull i sømmen i skrevet(skrævet? Haha, kommer ikke på hva det heter utenom dialekt..) (mulig jeg skrever i overkant mye....), men ellers er det ingenting å klage på. Noe spesielt du lurer på?

Hvordan er passformen på de? Jeg er litt opptatt av at de skal se bra ut på også når jeg bruker turbukse såpass ofte :P Jeg er litt usikker på om de er å få kjøpt her i Førde, hvis ikke får jeg vente til jeg er i Trheim og kan prøve tror jeg. Eller er de ganske ok på størrelsene? Altså at en 38 feks er som en vanlig 38? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Tonje skrev:

 Eller er de ganske ok på størrelsene? Altså at en 38 feks er som en vanlig 38? 

Jeg har brukt samme størrelse i Fjellrävenbusker helt siden jeg var 20 - og selv om de kanskje har blitt noe trangere med årene *host*, så skal jeg ikke skylde på buksestørrelsen i hvert fall. Synes de har normale gode størrelser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet i hvertfall at de keb buksene (men tenker det er de som er normale) er små i str, at man må opp minst en str. Derfor tør jeg ikke å bestille over nett før jeg har prøvd enda. Jeg har en Fjellräven jakke, og den er enorm i størrelsen, der kan man gå ned nesten to størrelser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1. mars 2016 at 11:55 AM, Tonje skrev:

Hvordan er passformen på de? Jeg er litt opptatt av at de skal se bra ut på også når jeg bruker turbukse såpass ofte :P Jeg er litt usikker på om de er å få kjøpt her i Førde, hvis ikke får jeg vente til jeg er i Trheim og kan prøve tror jeg. Eller er de ganske ok på størrelsene? Altså at en 38 feks er som en vanlig 38? 

Jeg synes min er rålekker. Har den i gul :) Jeg er en 38 i størrelse, men tok i 40 for å få plass til en mett mage på tur, og stilongs. Når jeg ikke har noe under, så er den desverre ganske slapp rundt midjen.. Skulle veldig ønske den hadde et ekstra hakk kneppe igjen, da hadde den vært perfekt! Tror jeg skal prøve å lage et ekstra hakk selv, bare jeg får mot til å kutte i en bukse til 2000 :P Nå skal det sies at jeg liker litt slappe bukser og klær generelt, så kunne sikkert klart meg helt fint med 38 (også når magen er stappmett), men liker det litt komfy, hehe. Vil si at størrelsen er helt normal, men såvidt jeg husker så har de en modell med lange bein, og en med korte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elise K skrev:

Jeg synes min er rålekker. Har den i gul :) Jeg er en 38 i størrelse, men tok i 40 for å få plass til en mett mage på tur, og stilongs. Når jeg ikke har noe under, så er den desverre ganske slapp rundt midjen.. Skulle veldig ønske den hadde et ekstra hakk kneppe igjen, da hadde den vært perfekt! Tror jeg skal prøve å lage et ekstra hakk selv, bare jeg får mot til å kutte i en bukse til 2000 :P Nå skal det sies at jeg liker litt slappe bukser og klær generelt, så kunne sikkert klart meg helt fint med 38 (også når magen er stappmett), men liker det litt komfy, hehe. Vil si at størrelsen er helt normal, men såvidt jeg husker så har de en modell med lange bein, og en med korte? 

Den gule synes jeg også er veldig stilig :) Jeg liker at buksa er litt fast, men kanskje greit å få plass til noe under om vinteren ja. Er den for varm til bruk på sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og madammen har keb-bukser. VELDIG fornøyd, da vi mer eller mindre bor i disse. Vasket hundreogørten ganger, impregnert med grønlandsvoks etter behov og sesong. Tur i fjell, skog, snekring, skiftet dekk - er vel ingenting jeg ikke har gjort i den buksa. Like fin! Nå har jeg også en fjellreven anorakk som jeg bruker, like fornøyd med den. God avveksling fra goretexen :) 

G-1000 stoffet er helt fantastisk robust. Virkelig å anbefale! 

6 minutes ago, Tonje said:

Den gule synes jeg også er veldig stilig :) Jeg liker at buksa er litt fast, men kanskje greit å få plass til noe under om vinteren ja. Er den for varm til bruk på sommeren?

Når du kjøper den er de ferdig impregnert med grønlandsvoks, du kjenner stoffet er noe stivt. På sommeren tar du bare å vasker den et par-tre runder uten å impregnere den. Da har du mer eller mindre fjernet all impregnering, og den er luftig og fin :) Til høsten og vinteren slenger du på noen lag med voks, så er den vind- og vannavstøtende, og mye varmere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2. mars 2016 at 10:06 PM, Tonje skrev:

Den gule synes jeg også er veldig stilig :) Jeg liker at buksa er litt fast, men kanskje greit å få plass til noe under om vinteren ja. Er den for varm til bruk på sommeren?

Jeg bor i nord norge, hvor det stort sett er rundt 13 grader på sommeren og da er den ikke for varm. Når det er 15-20 grader blir den fort klam når jeg går med sekk, men da har den jo gode åpninger på sidene av lårene. Er det så varmt så tar jeg på meg shorts om jeg skal gå langt, men ved lettere turer med litt vind så føler jeg ikke noen ubehag :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...