Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø - Resultater


maysofie
 Share

Recommended Posts

Knertis var for tjukk i dag, så vi fikk ikke engang ck. :teehe:Sånn går det når en ikke kutter på maten fordi en i latterlig naivitet trur at en fem år gammel tispe fortsetter å ha like vanvittig forbrenning som før, og en ikke får opprettholdt treningsregimet pga holke. Så den ser vi. Det som var skikkelig hyggelig var at hun viste seg SÅ fint, lekte i ringen og sto helt supert. :heart: Det er tilbake til den stolte, flotte Imouto jeg vil, og det blir bedre og bedre for hver utstilling! 

Veldig stolt av ene reisefølget som er på ringtrening med meg, som tok hjem storcertet i dag, 15 mnd gammel! Og @Mud satt ringside med Toddy, og jeg fikk klappe (bare på barberte steder! :teehe:) og lukta på magen på krøllertene til @2ne og @Belgerpia.

Alle var enige om at det hadde vært en fin tur. :lol: 

Imouto sender slengkyss til hele gjengen! 

image.jpeg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Knertis var for tjukk i dag, så vi fikk ikke engang ck. :teehe:Sånn går det når en ikke kutter på maten fordi en i latterlig naivitet trur at en fem år gammel tispe fortsetter å ha like vanvittig forbrenning som før, og en ikke får opprettholdt treningsregimet pga holke. Så den ser vi. Det som var skikkelig hyggelig var at hun viste seg SÅ fint, lekte i ringen og sto helt supert. :heart: Det er tilbake til den stolte, flotte Imouto jeg vil, og det blir bedre og bedre for hver utstilling! 

Veldig stolt av ene reisefølget som er på ringtrening med meg, som tok hjem storcertet i dag, 15 mnd gammel! Og @Mud satt ringside med Toddy, og jeg fikk klappe (bare på barberte steder! :teehe:) og lukta på magen på krøllertene til @2ne og @Belgerpia.

Alle var enige om at det hadde vært en fin tur. :lol: 

Imouto sender slengkyss til hele gjengen! 

image.jpeg

Jeg tok minst 50 bilder av dere , men alle var uklare ! :(

Syntes hun var så kul i ringen. Shibaer er så kule!  Jeg knakk sammen av den valpisen som travet pent med beina i mens den vurderte hardt å jage bukseben hele veien :lol: Det lyste faenskap :lol:

 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her falt ikke hundene i smak hos dommeren. Junioren hadde fine ører og fin nakke, resten var ganske galt. Bakbeinsvinkla var greie da, men hodet lignet ikke en gang en Siberian der var alt galt. Det var for kort, øya for runde og hun hadde for velutviklede kjevemuskler. Så det endte med en good.

Hun i åpen klasse hadde også feil og mangler og endte med en very good. Men i det minste kan jeg gjenkjenne hennes feil i kritikken, og for noen dommere er hun en VG hund for andre er hun en CK hund. Sånn har det alltid vært.

Liker bikkjene mine jeg :aww:

Fjellbris01.jpg

Stjerne01.jpg

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Jeg tok minst 50 bilder av dere , men alle var uklare ! :(

Syntes hun var så kul i ringen. Shibaer er så kule!  Jeg knakk sammen av den valpisen som travet pent med beina i mens den vurderte hardt å jage bukseben hele veien :lol: Det lyste faenskap :lol:

Åh, tusen takk, sant hun var kul? :heart: Digger det frekke knertmonsteret mitt! Juniortispa har ALDRI vært i en hall før, aldri blitt trent til utstilling (noe som syntes godt, haha!) og ikke truffet handler noe særlig før. Og så er hun så himla gøyal og uberørt likevel? :thumbs: Det er en av grunnene til at jeg digger rasen min, de bare er sånn de er og tar det meste på strakt bein! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en excellent på lille dokka mi, og nr 2 i klassen (av 2 :P ) med følgende kritikk: 

Utm. type. Godt hode og uttr. Normal hals. Litt bred brystkasse som jeg ønsker dypere. Trenger mer forbryst, og ønsker mer tilbakelagt overarm. Fin benstamme Litt høyt og rundt kryss og noe lavt halefeste. Flate poter. Har tunge bev. som kan være friere. Ønsker mer stil og reisning.Super temp. Velpresentert.

Så neste gang må vi huske å pakke med oss litt stil og reisning :ahappy: 

 

(Og selvsagt har hun supert temperament! :D Verdens beste bebi er hun :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok en IM i dag... Med dårlige værprognoser, en eier som ikke orket tanken på å stå opp midt på natta - og en hund som fortsatt halter, så var beslutningen enkel. 

Grattis til alle dere som var der - og er fornøyde med resultatene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet dagen med vår første ordentlige agilityløp. Det gikk overraskende greit! Fjerdeplass med én feil i vanskelig slalåminngang, så hans første førstepremie i agility, ikke noe napp selvsagt :ahappy: 

Så var det lang ventetid med forsinkelser, Keo inn i eksteriør og jeg plutselig inn i briefing til hopp, da ble han overlevert til annen handler. Løpte banen et par runder og bort til eksteriør hvor man akkurat rakk å komme inn når hunden før ble dømt. Det gikk ikke så bra for hunden før, idet Keo skulle komme frem rullet dommeren på øynene og slengte en kommentar mot skrivebordet/ringsekretær hvor jeg stod, "This one is even worse!". Lite hyggelig, men hjelpes, stakkars dommeren hadde bare bruksbordere i dag. Stryke over pelsen, der er to baller, ferdig å ta på :lol: 

Sufficient med følgende kritikk: 

compl. scizz. bite, lacking type, hat to heavy, scull too rounded, lips should be more tight, eyes too light, g t.line, g depth of chest but should be more dev. in front. weak pasterns, slightly turned out front feet, well. ang, moves narrow in rear, loose elbows, gai tale.

Greit med lang kritikk, hun tok vell tak i det samme med generelt alle hundene i rasen. Skjønner ikke at han fikk godt vinklet, eier ikke vinkler den der, og overlinje = traktor til vanlig :lol:

Spørsmål, i alle dager er hat og hva betyr gai tale? :)

Til slutt var det inn i hopp nærmere kl 2, etter å ha vært på farten i 9t allerede så var hodet litt kokt hos begge. Sendte Keo inn i feil tunnelinngang, og disk. Resten av banen hadde jeg glemt, så litt ekstra snurr enn de enkle svingene. Morro lell! De tingene vi har trent på funket gull - slake svinger og avsluttet dagen med en nydelig fremmadsending.

Agilityen gav iallefall mersmak, og vi må på gulsløyfejakt. Igjen :lol: 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, maysofie skrev:

*klipp*

Deg har jeg sett et par ganger i dag, en gang med både Keo og Lyn, andre gangen bare med Lyn, da passerte jeg dere i "puddelsvingen" med ei bikkje som måtte ut på do, så jeg hadde ikke tid til å si hei :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

@maysofiegai tale, skulle vært gay tail (den skriveren var ikke god i engelsk :P ) Det betyr at halen er for høy.

Aha, ja, det er ikke noe nytt! Keo har nesten krøllhale og elsker livet, så den bæres deretter. Regner med det er at den bæres høyt, ikke høyt ansatt? :lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Deg har jeg sett et par ganger i dag, en gang med både Keo og Lyn, andre gangen bare med Lyn, da passerte jeg dere i "puddelsvingen" med ei bikkje som måtte ut på do, så jeg hadde ikke tid til å si hei :P 

Vi var bortom puddelringen et par ganger i håp om å finne noen krøllerter vi kjenner slik at følget fikk hilse på, så dyrisk dårlig på ansikter :lol: 

Har rast forbi flere soniser i dag, tror jeg. Med hund som skal hit (en som har intimsoner og en drittsekk), handler dit og lufting i mellom det hele. Så både @Mud med Toddy og @SandyEyeCandy i forbifarten,  fikk hilst på noen kjente ansikt, iallefall!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 3. hund og første som vinner cert, da slår vi til med storcert og res. cacib! :D:wub: 

Nå kan ikke jeg ta noe som helst ære for det da, hun er både avlet frem og ble vist av Jeanette, men visst kan man bli stolt og glad likevel! 

12742576_10156548687235072_5459010610565

Det at vi har brukskrav på rasen gjør meg enda stoltere over at hun kunne oppnå dette idag! :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke vår dag i dag; det ble very good på Storm.  Mye var bra men han hadde en høyrefot som svingte feil vei visst :P

Meget streng dommer; det var kun 8 av 49 fuglehunder som fikk CK.  I min rase var det både blått og gult og kun en som fikk CK.  

Kritikken:
"Passe stor hann av meget god type. Maskulint godt skåret hode. Pent ansatte ører. Litt lyse øyne. God, sammensatt kropp. Velvinkl. knær og haser. Litt bratt kryss. Litt sped benstamme. Akseptable poter. Sett forfra, svinger høyre forfot inn. Disharmoni i forbena. Henter godt steg fram fra siden. Ønsker bedre fraspark bak.Høy haleføring under bevegelse".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, maysofie skrev:

Vi var bortom puddelringen et par ganger i håp om å finne noen krøllerter vi kjenner slik at følget fikk hilse på, så dyrisk dårlig på ansikter :lol: 

Har rast forbi flere soniser i dag, tror jeg. Med hund som skal hit (en som har intimsoner og en drittsekk), handler dit og lufting i mellom det hele. Så både @Mud med Toddy og @SandyEyeCandy i forbifarten,  fikk hilst på noen kjente ansikt, iallefall!

Ja fader, det stemmer det, du skulle jo kline med både Ali og Malin du! Det huska jeg ikke da jeg passerte deg og Lyn, da burde jeg jo presentert meg. Men vi møtes vel kanskje igjen på et eller annet annet stevne, du kan jo få kline med pudler da :ahappy:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Noah, snart 8, forsøkte så godt han kunne, på Noahvis, å ødelegge alle sjanser til plassering. Den bikkja er så spinnvill,  selv i godt voksen alder, at jeg av og til vurderer å bli sur. Bli voksen - skitbikkje! Han synes det er såååååå morsomt å gjøre ting sammen med meg at det bobler helt over. Men gikk fint, dommeren så forbi apefakter og tendenser til lokomotiv,  og kjekken ble BIM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Gratulere til alle som er fornøyd. Også kan jeg da si at jeg ikke har fått med meg en eneste en av dere. Satt bare i inngangen så ale må ha gått forbi hehe,

Jeg stilte ikke og det er like greit siden det er Nymark som var dommer for rasen og hun er nøye på bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, lijenta skrev:

Gratulere til alle som er fornøyd. Også kan jeg da si at jeg ikke har fått med meg en eneste en av dere. Satt bare i inngangen så ale må ha gått forbi hehe,

Jeg stilte ikke og det er like greit siden det er Nymark som var dommer for rasen og hun er nøye på bevegelser.

Ja det var sikkert lurt av deg :)  Tror at det ble delt ut en eneste ck til vorsteh-ene (15 deltakere).  Det gikk mye i vg, gult og sufficient i den ringen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marie glemte nevne at Skessa ble 2.beste tispe også :D Slå t.o.m bestemor. Talli ble 3.beste tispe og BIR veteran.

Senere slo Talli til, hun ble short listed av 6 i BIS Veteran. Noe som er utrolig bra for en AK, og er vel bare hennes mamma som har greid det før på Internasjonal utstilling så vidt jeg vet.  Det ble ingen plassering, men lykkelig for det om :D Dommeren kom å pratet også når vi var pakket og Talli flydde rundt løs med meg. Han ville høre hva denne "true worker" drev med til vanlig. Veldig morro at han tok seg tid til det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, maysofie skrev:

Aha, ja, det er ikke noe nytt! Keo har nesten krøllhale og elsker livet, så den bæres deretter. Regner med det er at den bæres høyt, ikke høyt ansatt? :lol: 

Vi var bortom puddelringen et par ganger i håp om å finne noen krøllerter vi kjenner slik at følget fikk hilse på, så dyrisk dårlig på ansikter :lol: 

Har rast forbi flere soniser i dag, tror jeg. Med hund som skal hit (en som har intimsoner og en drittsekk), handler dit og lufting i mellom det hele. Så både @Mud med Toddy og @SandyEyeCandy i forbifarten,  fikk hilst på noen kjente ansikt, iallefall!

Jeg som leita etter dere ved agilityringen og alt! :hmm: 

26 minutter siden, Perfect Image skrev:

 

Herregud for en dag, kan ikke klage emoji38.png Oreo ble BIR med Cert og Cacib, broren Balder ble 2bhk og Belle ble 2btk, kortiser. Så slo Sansa til med vinne juniorklassen med CK, blir beste tispe og BIR og plukket ut blandt 6 i gruppen!! Enda ikke hjemme, halvannen time igjen :(

Grattis! Jeg løp forbi eksen din, hilste sånn som en gjør når en ser noen en kjenner og først etterpå skjønner at det er en tv-kjendis eller en du bare har sett på Facebook, og han hilste høflig tilbake! :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, maysofie skrev: Aha, ja, det er ikke noe nytt! Keo har nesten krøllhale og elsker livet, så den bæres deretter. Regner med det er at den bæres høyt, ikke høyt ansatt? [emoji38] 

Vi var bortom puddelringen et par ganger i håp om å finne noen krøllerter vi kjenner slik at følget fikk hilse på, så dyrisk dårlig på ansikter [emoji38] 

Har rast forbi flere soniser i dag, tror jeg. Med hund som skal hit (en som har intimsoner og en drittsekk), handler dit og lufting i mellom det hele. Så både @Mud med Toddy og @SandyEyeCandy i forbifarten,  fikk hilst på noen kjente ansikt, iallefall!

Jeg som leita etter dere ved agilityringen og alt! :hmm: 

26 minutter siden, Perfect Image skrev:  

Herregud for en dag, kan ikke klage [emoji38] Oreo ble BIR med Cert og Cacib, broren Balder ble 2bhk og Belle ble 2btk, kortiser. Så slo Sansa til med vinne juniorklassen med CK, blir beste tispe og BIR og plukket ut blandt 6 i gruppen!! Enda ikke hjemme, halvannen time igjen [emoji20]

Grattis! Jeg løp forbi eksen din, hilste sånn som en gjør når en ser noen en kjenner og først etterpå skjønner at det er en tv-kjendis eller en du bare har sett på Facebook, og han hilste høflig tilbake! [emoji38] 

 

Takk :D

Han er veldig vandt med det på utstilling [emoji38] [emoji38]

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...