Gå til innhold
Hundesonen.no

Utseendet på hunderaser


Sofiea
 Share

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå tror jeg at en krysning av islandsk fårehund og norsk lundehund er det aller peneste jeg kan tenke meg. Sånn helt objektivt, altså.   

eksempel (Foto: Snøfrost)    

Hvis alle mine fremtidige schäfere kan se sånn ut, så er jeg egentlig fornøyd jeg.

Posted Images

Finnes ikke noe vakrere i mine øyne enn en hvit/helt lys Borzoi. 

Generelt foretrekker jeg utseendemessig raser/hunder med lange bein og snuter, som er slank bygget og uten for mye pels, men også alltid hatt en elsk på amerikansk bulldog med liknende utseende som hundene Chance fra "Den utrolige reisen", da spesielt i film nr 2. Sjelden at de ser liknende ut i dag.

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er en del.

Langhåret og korthåret dachs, foretrekker de som er standarddachser, selv om det finnes en del fine blant de mindre variantene også. Amerikansk og engelsk cocker, spaniel, welsh og engelsk springer spaniel, kooiker, irsk rød og hvit setter, irsk setter, weimaraner, ungarsk vizsla, pinscher, manchester terrier, yorkshire terrier, sliky terrier, skotsk terrier, dalmatiner, beagle, basset hound, dobermann, korthåret chihuahua, cavalier, japanese chin, basenji, etnahund, farahound, mexicansk nakenhund, papillon.

Det var vel de jeg kom på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobermann, vorsteh, malle, terv, gronnis, kelpie, weimaraner, irsk ulvehund (mynder generelt egentlig)++ Utrolig mange pene raser, men jeg har en ekstra sans for hunder med et funksjonelt utseende som utstråler kraft, bevegelighet og eleganse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje at jeg har landa på en innmari pen rase selv :P

Men rent utseendemessig? Da kunne jeg gått for sheltie, amerikansk langhårscollie, jaktgolden, sibirsk husky, samojed, bruksschæfer, border collie, groenendal, langhårshollender, lapphund eller eurasier. Jeg ser at pels er en fellesnevner i min smak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun basert på utseende så kunne jeg godt tenkt meg en stor og fluffy Sentralasiatisk ovtcharka. Skikkelig teddybjørn! Som alltid må jeg ta med en kupert briard :wub: Ganske nærliggende er berger picard (kanskje en dag?). I den andre enden så har jeg alltid vært fascinert av en svær og stolt dogo argentino. Generelt er jeg glad i veldig mange raser. For mange raser, for liten tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basenji :wub: Min lengste hundedrøm, egentlig kun basert på utseendet. 
12688031_10201207564147302_6427850205792
Vakre Jacko til @lovozero ,  Kingwanas Our Man in the Moon

 

 

Australian Shepherd. Wow, de er flotte altså! :drool: 
vbM6glt.jpg
Thornappel Queen of Diamonds

Siberian Husky, skikkelig show versjon. Ikke helt rett av meg å elske de, men fysj så vakre :wub:
stack_1.jpg  


tree.jpg  
Mistral de Ciukci

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. februar 2016 at 8:24 PM, bardmand skrev:

Akkurat nå tror jeg at en krysning av islandsk fårehund og norsk lundehund er det aller peneste jeg kan tenke meg. Sånn helt objektivt, altså. 

 

erik5.jpg

Helt enig! De glemte jeg av. Fasinerende at de blir så pene!

Utseendemessig kunne jeg tenke meg en St. Bernard også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greyhound, azawakh, borzoi, dalmatiner, korthåret og strihåret vorsteh, og weimaraner. :wub: Jeg liker generelt hunder med atletiske kropper og lange bein. Svart eller rød greyhound som jeg kan sykle med, prøve lure coursing og gå masse skogsturer med er ønskedrømmen om noen år. :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker generelt litt store, korthåra hunder, gjerne de litt kraftige typene. Boxer er knallfine, men liker også cane corso, amerikansk bulldog, boerboel osv. Boxer er en rase jeg har vært forelsket i lenge, i utgangspunktet pga utseendet. Heldigvis for meg så passet den meg ellers også.

 

Og ellers er det jo selvfølgelig siberian husky og alaskan malamute. Ogsåå er jeg litt forelsket i amerikansk akita. 

Av litt mindre hunder sp faller jeg helst for de rufsete terriertypene. Cairn terrier, border terrier, og sikkert flere jeg ikke kommer på i farta :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doberman, strihåret vorshte,  bearded collie, samojed, skotsk terrier, westie, greyhound, whippet, picard, siberian husky, irsk ulvehund, tric aussie, fawn/tric collie og sheltie.

Ikke mye rød tråd her nei.... :teehe:

Edit: Forøvrig et fåtall som er nevnt her som passer inn i min hverdag, men pene er de :ahappy:

Endret av mokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siberian husky! (spesielt viltfarget!). Heldigvis passer rasen meg. Velger ikke hund på fargen, så vi har bare to viltfargede.

 

Ellers er det mange raser jeg synes ser fine ut, men som ikke passer meg og mitt liv..er feks utrolig svak for Picard, men de passer meg jo ikke :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...