Gå til innhold
Hundesonen.no

Utseendet på hunderaser


Sofiea
 Share

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå tror jeg at en krysning av islandsk fårehund og norsk lundehund er det aller peneste jeg kan tenke meg. Sånn helt objektivt, altså.   

eksempel (Foto: Snøfrost)    

Hvis alle mine fremtidige schäfere kan se sånn ut, så er jeg egentlig fornøyd jeg.

Posted Images

Schäferhund vel! :D Og selvsagt Saarloos Wolfhond! Og Border Collie. Og Doberman. Siberian Husky. Akita. Kishu. Shikoku. Bull Terrier. Hvit Gjeterhund. Picard. Hollandsk Gjeterhund. Malinois. Saluki. Beauceron. Tsjekkoslovakisk Ulvehund. Siberian Husky. Bi-Blue Shetland Sheepdog. Anatolsk Gjeterhund. Hovawart. Dvergpinscher. Enkelte West Highliand White Terriere. Amstaff. Grønlandshund. Jämthund. Kai. Shiba Inu. Rhodesian Ridgeback. Tamaskan (vet den ikke er annerkjent). Weimaraner. Boston Terrier. Irsk Ulvehund. Greyhound. Og hadde ike Mops hadde så innmari flatt ansikt, hadde jeg skrevet opp den også.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airedalen er selvfølgelig på 1 plass. Det finnes ikke noe finere enn en Airedale som er perfekt trimmet og som står fint :wub:

Hvis jeg ellers skulle valgt etter utseende, så hadde det kanskje blitt en Afghansk mynde eller en av polarhundene :D Og så har jeg alltid vært veldig svak for Briard :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riesenschnauzer :heart: Så liker jeg sibirsk husky, faraohund, briard, noen aussier, sort og hvit sheltie (gjerne med patch over øye!), amstaff, picard

Godt å blandet sier du? :lol:

Heldig for meg at jeg har en rufs blanding som veksler på å være det, briard og riesen :D Akkurat nå er hun blanding, hadde egentlig tenkt til å la henne få bli briard- men etter å møte en nyfrisert riesen i går lot jeg meg friste! Klippings neste måned :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde valgt portis uansett. :P 

Utseendenessig er det mange raser jeg liker, men jeg greier ikke se for meg at jeg velger basert på det. Men jeg liker f.eks. en velstelt og stram riesen, en elegant afghansk mynde, en staselig dobermann, en sprek dalmatiner, en solid og kraftfull amstaff eller en lekker borzoi... Innser at jeg liker langbeinte, stolte hunder i stor grad :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent utseendemessig? Synes kerry blue, skotte, tysker, ruhåret fox og airedale er kjempefine. Utenom gruppe 3, liker jeg riesen og dvergschnauzer (bart og skjegg må'n ha, med mindre det er en glatthåret fox :sleep:). En klippet og frisert australian shepherd (helst tricolor) er også skikkelig lekker, - på lang avstand og bilder riktignok. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg velge? Elsker pelsdotter i alle størrelser.:wub::whistle:

Leonberger, Berner Sennen, Golden Retriever. 

Finsk Lapphund, viltfarget. Malamute, Sarloos, Kleinspitz, Jämthund, Sibirsk Husky med "riktig" maske og farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...