Gå til innhold
Hundesonen.no

Dette avslører hunden din om deg: - Man sier jo gjerne «som hund, så eier»


Guest Maries
 Share

Recommended Posts

Det var jo bare selvfølgeligheter gjennom hele greia jo. Selvsagt er det mer sannsynlig at noen med allergi går for en allergivennlig hund, eller tar hensyn til noen rundt seg. Og at folk velger hunder som kanskje passer inn i livet deres... heller ikke en overraskelse.

Men, ikke alt var selvfølgeligheter, noe var bare fordommer. Folk driver med hundedressur fordi de er maktsyke folk? Nesten så artikkelen kun fortsatt med "og kun dominatrixer har dobermenn..."

Endret av Tekopp
la til noe
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tekopp skrev:

Det var jo bare selvfølgeligheter gjennom hele greia jo. Selvsagt er det mer sannsynlig at noen med allergi går for en allergivennlig hund, eller tar hensyn til noen rundt seg. Og at folk velger hunder som kanskje passer inn i livet deres... heller ikke en overraskelse.

Men, ikke alt var selvfølgeligheter, noe var bare fordommer. Folk driver med hundedressur fordi de er maktsyke folk? Nesten så artikkelen kun fortsatt med "og kun dominatrixer har dobermenn..."

Jeg sa ikke at jeg syntes den var bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og schäfertrollet har igrunnen ganske lik personlighet. Ingen av oss er utpreget sosiale ovenfor egen art, vi er ikke sure eller sinte, vi er bare ikke så fryktelig interessert i å bli kjent med alt og alle, selv om vi er hyggelige nok mot fremmede. Noen ganger finner vi bare noen som vi får kjemi med med en gang, og da kan jeg prate som en foss eller Nemi invitere til lek. For det meste slår vi av en lett prat eller bare ignorerer fremmede. Holder på med vår egen greie. Når vi blir glade, så blir vi VELDIG glade. Jeg kan gjerne hoppe, danse og snakke veldig oppspilt. Nemi blir også hoppete og dansete og synger som bare det. Hvis andre er litt hypre, så roer vi oss ned for å dempe. Vi er konfliktskye begge to, men trykker du på de riktige(eller feil) knappene, så kan vi bli rasende sinte. Og det merkes! Det er dog sjeldent vi blir spesielt sinte noen av oss. Vi liker generelt ikke konflikter og prøver å unngå bråk hos vår egen art. Er noen hissige blir vi veldig dempende og ukomfortable. Vi trekker oss unna. Vi har begge ressursforsvar ovenfor mat og personlige eiendeler ovenfor de vi ikke kjenner veldig godt. Vi deler med de innenfor samme husstand. Ute blant folk er nok jeg litt mer hyggelig avvisende enn det Nemi kan være.

Når det kommer til whipsen Blitz så har jeg ikke så mye felles personlighet med henne. Men hennes fantastiske humør smitter ofte over på meg da. Hun er litt sånn labradortype som elsker alt og alle. Det vi har til felles er at vi begge blir litt snurt om noen åpenbart ikke liker oss, og prøver å finne ut hvorfor vi blir misslikt og evt. prøver å innynde oss og bli venner likevel. Jeg tror dog Blitz opplever dette litt oftere enn meg :P Hunder er dog litt mer ærlige i sitt kroppspråk og væremåte, så det er ikke godt å vite, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooo som jeg skulle ønske jeg hadde halvparten av energien til Pigg. Herregud jeg hadde erobret verden (ikke bokstavlig) på en uke... Ellers er vi nok begge evige optimister og generelt i godt humør. Han er penere enn meg da... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...