Gå til innhold
Hundesonen.no

Gratis lydbøker?


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Edit: siden det fantes en bra tråd om podcaster endret jeg denne til å bare handle om lydbøker.

 

Tenkte jeg skulle begynne å høre litt på podcaster når jeg går tur, men det er en jungel... så da vil jeg gjerne ha tips til hvilke som et verdt å høre på. Både humor og alvor, men ikke politisk. Gjerne noe spennende.

Samme med lydbøker, finnes det noen bra apper der man kan høre offline og finner gratis bøker som ikke bare er skrevet av Mark Twain og Shakespeare?  (Edit: lastet ned librivox,  får teste ut den.  Er vel ikke mulig å få tak i nye lydbøker uten at det blir pirat. Men hører  gjerne på Poe og Kafka, så da har jeg da noe til kveldsturen ?)

Språk: norsk eller engelsk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Her er det endel tips, kanskje noe som faller i smak?

 

Ang lydbøker så er det vel, åh, den som var ordflyt før, ehhh, storytel heter den nå! Har prøvd litt gratisbøker der mens det enda var ordflyt, det fungerte godt det ihvertfall :) Hørt endel bra om Audible også forresten, men ikke prøvd selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Aslan skrev:

 

 Her er det endel tips, kanskje noe som faller i smak?

 

Ang lydbøker så er det vel, åh, den som var ordflyt før, ehhh, storytel heter den nå! Har prøvd litt gratisbøker der mens det enda var ordflyt, det fungerte godt det ihvertfall :) Hørt endel bra om Audible også forresten, men ikke prøvd selv.

Ah pleier jo egentlig å søke på forumet før jeg lager ne emner, men i dag glapp det :P får sjekke ut det emnet ?

18 minutter siden, Raksha skrev:

Brukte storytel en periode - mye bra der, men endel titler som kun er på svensk og det orker jeg ikke. Men det er betaltjeneste da. 

 

Ja jeg vil ikke betale 169kr i mnd for det, vet ikke hvor mye jeg kommer til å bruke... vil heller ha Netflix og spotify,  og lese papirbøker. Tenkte bare deg hadde vært koselig å høre på bøker på tur og, litt lei av spotifylistene mine for tiden :på 

Antar at det blir enklere å finne noen bra podcaster som er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Ah pleier jo egentlig å søke på forumet før jeg lager ne emner, men i dag glapp det :P får sjekke ut det emnet ?

Ja jeg vil ikke betale 169kr i mnd for det, vet ikke hvor mye jeg kommer til å bruke... vil heller ha Netflix og spotify,  og lese papirbøker. Tenkte bare deg hadde vært koselig å høre på bøker på tur og, litt lei av spotifylistene mine for tiden :på 

Antar at det blir enklere å finne noen bra podcaster som er gratis.

Kjører du tog noen gang?  Underholdningsappen til nsb har gratis lydbok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Det er veldig sjeldent... antar at appene bare virker på nsb sitt nett? 

Nei kan brukes når/hvor somhelst innen et visst tidsrom etter billettkjøp, husker ikke hvor lenge etter. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydbokforlaget gir bort en eller to gratisbøker når du installerer appen deres.

En podcast jeg har likt er craftlit. En tidligere engelsklærer i USA som spiller kapitler fra klassiske bøker og hjelper deg å analysere den. Fins en feed som heter noe slikt som "craftlit just books" om du ikke vil ha strikkesnakk i podcasten din.

Audible gir også bort gratis bok når du melder deg inn. Der kan du velge bok selv.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...