Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris på tannrens?


Rocket
 Share

Recommended Posts

Begynner å bli på tide med tannrens hos Rocky igjen, 3,5 år siden forrige og første rensen hans. Ikke noe særlig tannstein nå igrunn, men en del plakk og begynner så smått og få litt rødskjær i tannkjøttet. 
Syns å huske at prisen ikke var så ille sist, ikke sånn kjempemye over 1000lappen. Synes ikke det var ille for dop, tannstell og kloklipp, men prisene endrer seg jo.
Hva betalte dere sist for tannrens? 

Og sånn i samme slengen, noen forebyggende tips? Han ble jo 9år idag så tennene blir jo ikke nødvendigvis bedre i åra som kommer. Funker sånn plaque off eller hva det heter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte vel i underkant av 3000,- da frøkna var til rens i fjor (fjerning av tannstein med ultralyd, grundig undersøkelse av alle tennene m/probing, polering osv). Bare bedøvelsen koster ca. 700,- hos min veterinær.

Red: Fant kvitteringa, betalte 2208,-. Det skulle vært tatt tannrøntgen også (måtte av ulike årsaker gjøres ved en senere anledning), så totalt rundt 3000,- for en rens der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
På 5. februar 2016 at 11:52 PM, Rocket skrev:


Og sånn i samme slengen, noen forebyggende tips? Han ble jo 9år idag så tennene blir jo ikke nødvendigvis bedre i åra som kommer. Funker sånn plaque off eller hva det heter? 

Drar opp denne igjen jeg. Bikkja mi har genetisk r*va tannhelse og har blitt dopet ned for tannrens flere ganger i året. Har prøvd flere midler, men syns ingenting har sett til å hjelpe. Var hos veterinæren for litt siden for å bestille atter en time for tannrens, og ble da tipset om et nytt middel som er kommet. Ble anbefalt å vente med å kjøpe det til etter tannrensen som er i neste uke. Det er visst ikke kommet så mange tilbakemeldinger på produktet enda, men kan sende deg navnet på det når jeg får kjøpt og testet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caroline og @Christine Kan jeg få en pm om det middelet eventuelt? Kunne tenke meg å prøve det på en av mine langneser som er disponert for tannstein. 

OT.

Ellers er det som funker desidert best mot tannstein her å gi rå bein, kyllingvinger/kaninrygg/lår/frempart går det i her. Ser tydelig forskjell etter noen dager på rad med det. Vanlig tyggebein gir også noe effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, Raksha skrev:

@Caroline og @Christine Kan jeg få en pm om det middelet eventuelt? Kunne tenke meg å prøve det på en av mine langneser som er disponert for tannstein. 

OT.

Ellers er det som funker desidert best mot tannstein her å gi rå bein, kyllingvinger/kaninrygg/lår/frempart går det i her. Ser tydelig forskjell etter noen dager på rad med det. Vanlig tyggebein gir også noe effekt. 

Skal til veterinæren for tannrens på tirsdag, så sender deg PM da. :) Var visst ganske nytt, med få tilbakemeldinger så langt, men jeg ble anbefalt å prøvde det da jeg er fortvilet og rådvill.

Setteren har tannkjøttbetennelse, og uansett hva vi prøver blir vi ikke kvitt det, desverre. Maks et par dager etter tannrens er tannkjøttet rødt og j*vlig igjen. Ny tannrens igjen nå, så skal se på muligheten for å få trekt noen tenner. Skulle egentlig lagt ut bilde som et skrekkeksempel, men jeg skjemmes så mye til tross for at det iflg vet er genetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Skal til veterinæren for tannrens på tirsdag, så sender deg PM da. :) Var visst ganske nytt, med få tilbakemeldinger så langt, men jeg ble anbefalt å prøvde det da jeg er fortvilet og rådvill.

Setteren har tannkjøttbetennelse, og uansett hva vi prøver blir vi ikke kvitt det, desverre. Maks et par dager etter tannrens er tannkjøttet rødt og j*vlig igjen. Ny tannrens igjen nå, så skal se på muligheten for å få trekt noen tenner. Skulle egentlig lagt ut bilde som et skrekkeksempel, men jeg skjemmes så mye til tross for at det iflg vet er genetisk.

Supert! 

Stakkars :( Så ille er det heldigvis ikke her. Antar at sånn gel man kan smøre på tenner og tannkjøtt til mennesker som sliter med det, ikke funker på hund? Corsodyl heter den vel. Kanskje verdt å sjekke med vet? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, Raksha skrev:

Supert! 

Stakkars :( Så ille er det heldigvis ikke her. Antar at sånn gel man kan smøre på tenner og tannkjøtt til mennesker som sliter med det, ikke funker på hund? Corsodyl heter den vel. Kanskje verdt å sjekke med vet? 

 

Ja, det er ikke noe gøy. Han virker ikke plaget i det hele tatt, men alt av ben osv han tygger på blir rødt av blod, og kjeften hans ser ut som en krigssone. Leste i en tråd jeg laget for tre år siden og ble tipset om CRP, så tenker jeg skal be om det i samme slengen nå. Har iallfall fått meg oppvekker på det å spørre om tannhelse når jeg skal kjøpe hund igjen. Har prøvd Corsodyl, men syns ikke det ble noe bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan finne navn på de midlene tannlegen her bruker. Noen av dem vet jeg finnes i Norge også :) Ellers er tørrfisk det absolutt beste har jeg funnet ut. En bit om dagen har gjort underverker for en hund jeg kjenner og våre som alltid har fått det har aldri hatt behov for tannrens.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caroline skrev:

@TrasselTrollet og @JeanetteH har vel prøvd et middel jeg tror de kan anbefale :) Har ikke fått somla meg til å kjøpe det selv, men har veldig lyst til å teste det på bare én hund i begynnelsen for å se forskjellen. 

 

1 time siden, Raksha skrev:

@Caroline og @Christine Kan jeg få en pm om det middelet eventuelt? Kunne tenke meg å prøve det på en av mine langneser som er disponert for tannstein. 

OT.

Ellers er det som funker desidert best mot tannstein her å gi rå bein, kyllingvinger/kaninrygg/lår/frempart går det i her. Ser tydelig forskjell etter noen dager på rad med det. Vanlig tyggebein gir også noe effekt. 

 

49 minutter siden, Rocket skrev:

Send gjerne pm med navn på middel :)

Regner med bein hadde gjort susen her om jeg ga det oftere, men skader ikke å vite om produktet i hvertfall :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det heter noe så enkelt som Anti Plack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christine skrev:

Ja, det er ikke noe gøy. Han virker ikke plaget i det hele tatt, men alt av ben osv han tygger på blir rødt av blod, og kjeften hans ser ut som en krigssone. Leste i en tråd jeg laget for tre år siden og ble tipset om CRP, så tenker jeg skal be om det i samme slengen nå. Har iallfall fått meg oppvekker på det å spørre om tannhelse når jeg skal kjøpe hund igjen. Har prøvd Corsodyl, men syns ikke det ble noe bedre. 

Såpass! Huff stakkars! :( Håper det nye middelet er vidundermiddel for dere altså. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag kan verkligen rekommendera det medlet @JeanetteH länkar till ovan vart fall. Båda mina shelties har fruktansvärt dålig tandhälsa och bygger tandsten löjligt fort. Jag såg resultat på minskad mängd tandsten efter bara någon vecka och den tandsten som satt kvar kunde jag pilla bort med nageln.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg trodde ikke noe særlig på det, men etter et par dager seg tennene betraktelig bedre ut, faktisk. Ikke det at de var så ille i utgangspunktet da alle hundene jeg har hatt har fått naturlige tyggesnacks (margbein osv), men Pøbel hadde fått litt tannstein på hjørnetennene sine. Kjøpte ProDen PlaqueOff Dental Bites bare for å se, og det ser så mye bedre ut (putter 5 sånne ting som ser ut som tørrfôr i maten hans, siden han er en stor type).

Og nei, jeg reklamerer ikke, bare foreslår hva som ser ut til å ha fungert for vår del. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rottisembla skrev:

Og hvor kjøpes sånt? Googlinga mi gir bare utenlandske resultat...

Jeg kjøpte min i Sverige, men dyresjappa selger de også.

De kaller det godbiter, men jeg ser ikke på de som godbiter ... jeg gir min 40+ kg hund 5 stk i maten en gang om dagen.

http://www.dyresjappa.no/products/plaqueoff-dental-godbiter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bubblegum

Anbefaler deg å ringe rundt, for prisene varier veldig. 

Jeg har plaque off, kjøpte det hos tropehagen. Vet at felleskjøpet og hund som hobby har det. 
Jeg har den som er for hund og katt. Ene katten min på 4 år hadde hvite tenner, men gult helt opp til tannkjøttet, etter 1 boks med plaque off så er de hvite og rene. Tok han med til dyrlege i Desember for å sjekke tenner, og de så helt fine ut. Veterinæren mente plaque offen fjernet plakk, altså det som var gult. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...