Gå til innhold
Hundesonen.no

10 uker gammel valp alvorlig syk


Sanne
 Share

Recommended Posts

54 minutter siden, Margrete skrev:

Får man vondt rundt kjeve-området og hoven i halsen, pluss øm ørebrusk ved obstruksjon  :huh:

Hvis kroppen sloss mot infeksjon så vil lymfeknuter forstørres? Det gjør de iallfall hos meg. Kanskje ikke hunder har lymfeknuter i halsen som vi har. 

Men ja, du har nok rett i at denne tråden er mer skade enn hjelp. Lykke til, TS! Det går som regel bra. Tittelen på tråden var litt dramatisk, det gikk nok folk til å tenke i verst mulig baner med en gang ser jeg for meg. Når to veterinærer sender valpen hjem står det neppe om liv heldigvis. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kost oss masse i helga, etter blodoverføringen har han blitt tilsynelatende frisk! Men vi venter på nedturen, mens vi håper at den aldri kommer Han går for øyeblikket på både kortison, ant

Etter timen i går kan vi konstantere at han er bedre! Mye er selvfølgelig pga blodoverføringen, men det var mye.større forandring enn det kunne bli av den mengden med blod Så vi fortsetter m

Da har vi vært til vet igjen! Egentlig i går, jeg bare glemte denne tråden. Blodprøvene viser en ganske stor forbedring, både på antall røde og hvite blodceller og mengden albumin! Hun er litt

Posted Images

Tusen takk for svar, dere!

Jeg ba @Sanne om å lage denne tråden for meg, da jeg sliter med å formulere meg nå. Vi vil gjerne ha input fra andre utenforstående.

Dette er alvorlig nok til at valpen fikk blodoverføring, og at vi ble forespeilet at han kanskje ikke overlevde helgen. Vi fikk også privatnr til vetrinær, nettopp for at jeg skal ringe henne om det er noe, istedet for vakta som ikke kjenner hans historie. 

Det er dårlige sjanser for han sånn som ting er, derfor vil vi gjerne ha noen tanker, kanskje noen har hatt hund med like symptomer? 

 

Og jeg leser gjerne i tråden, det er derfor den ble laget. Det eneste jeg vil, er at valpen skal bli frisk og være hos oss i mange mange år, og da får det egentlig være at det kommer noen tips som kanskje ikke passer heeelt med symptomer, alt blir tatt opp med vet uansett :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Turb skrev:

Håper inderlig de finner årsaken og valpen din blir fin igjen. Er det tatt ANA-test? Kan det være SLE eller liknende? Det kan slå ut i hjernehinnebetennelse + andre symptomer

Enig. 

Det første som slo meg var "tollersyken ". 

Jeg hadde en tollervalp som ble utredet for det. Det var det første som slo meg når jeg leste om denne stakkars valpen. 

Sykdommen har et annet fancy navn, men man får opp masse info ved å søke på tollersyken.  

 

Edit: glemte i all forferdelsen å ønske god bedring til stakkars søte nøstet :hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Mud skrev:

Enig. 

Det første som slo meg var "tollersyken ". 

Jeg hadde en tollervalp som ble utredet for det. Det var det første som slo meg når jeg leste om denne stakkars valpen. 

Sykdommen har et annet fancy navn, men man får opp masse info ved å søke på tollersyken.  

 

Edit: glemte i all forferdelsen å ønske god bedring til stakkars søte nøstet :hug:

 

Jeg tenkte også i den retningen, altså meningitt (og det ble vel nevnt tidligere i tråden også, av KristinR og Polfarer). Spesielt dette med stiv nakke, oppkast/nedsatt matlyst, dårlig allmenntilstand og forhøyet antall blodlegemer fikk meg til å tenke i den retninga.

Håper veterinærene finner ut av det! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siljus skrev:

Vet mistenkte hjernehinnebetennelse, men utelukket det etter en stund pga ingen symptomer stemte særlig. Han har vondt rundt kjeve-området og hoven i halsen, pluss øm ørebrusk. Så det passet ikke helt likevell :(

Jeg vet ikke om det er nevnt, men jeg googlet litt om kom over "salivary cysts" og andre problemer med spyttkjertelen.

Håper det ordner seg for dere og at lille Yoshi blir helt frisk raskt!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle klemmer og lykkeønskninger :heart::hug:

Vi tar en dag om gangen, og krysser fingrene! Han har en enorm appetitt for tiden, så brått har ting blitt litt enklere for meg ihvertfall! :) slipper å bekymre meg for at han ikke spiser oppå alt som er nå.

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund fra meg har nylig hatt liknende symptomer. Der oppsto det riktignok etter et basketak med et påskutt rådyr. Han hadde også vondter rundt hode/kjeve/nakke, samt blodprøver som etterhvert viste infeksjon. Etterhvert, fordi dyrlegene først feilbehandlet og fablet om kjevemyalgi (og valgte å overse at det nesten sikkert var skade) røntgenbilder viste ingenting. De dro til slutt til nvh og tok mr. Den viste en infeksjon bak det ene øyet, som da trolig skyldtes at han fikk en smekk av rådyret. Nå som han endelig får riktig behandling, viser han rask bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kost oss masse i helga, etter blodoverføringen har han blitt tilsynelatende frisk! Men vi venter på nedturen, mens vi håper at den aldri kommer :heart:

Han går for øyeblikket på både kortison, antibiotika og smertestillende, og skal til vet igjen i morgen tidlig :) Har skrevet ned alle tips, som jeg skal ta med 

Så vi tar rett og slett bare en dag om gangen

DSC_2226.JPG

  • Like 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siljus skrev:

Vi har kost oss masse i helga, etter blodoverføringen har han blitt tilsynelatende frisk! Men vi venter på nedturen, mens vi håper at den aldri kommer :heart:

Han går for øyeblikket på både kortison, antibiotika og smertestillende, og skal til vet igjen i morgen tidlig :) Har skrevet ned alle tips, som jeg skal ta med 

Så vi tar rett og slett bare en dag om gangen

DSC_2226.JPG

Søtnos :wub: fingre, tær og labber er krysset for at de finner ut hva det var og at han blir frisk som en fisk raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...