Gå til innhold
Hundesonen.no

Siris EFIT !


Siri
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke deltatt på disse EFIT'ene på veldig veldig lenge, men fant ut på søndag kveld at søren heller, kanskje jeg skal skjerpe meg og faktisk gjennomføre en sånn? Som tenkt så gjort - og jeg var så forutseende at jeg til og med tok med kamera på soverommet.... og da startet EFIT'en rett etter kl 00:00 da... Willy hadde selvsagt inntatt sin vante plass i hundesenga si. 

DSC00807.JPG.0f9cffb37773638b8e3b55d89b1

Natta foregikk som vanlig - dvs at jeg våkner innimellom og sjekker klokka..... Da jeg våknet litt over 5 på morran, så hadde Yasmine inntatt sitt favorittsted (mellom senga og veggen).

DSC00814.JPG.5fc01d08a87155648b5387f09f6

Jeg sovnet igjen - og våknet av vekkerklokka. 

DSC00816.JPG.9110e92d4459ffdb7915cdb3776

Det er jo en klokkeradio, så jeg ligger og hører på NRK nyhetene og lokale nyheter fra HedOpp før vi står opp. Hundene vet det, så det er ikke noe stress med å stå opp selv om klokka "ringer". 

DSC00821.JPG.7a730571cb7f0c19074361ce967

Men så var nyhetene over, og da skal vi vel stå opp eller? 

DSC00823.JPG.29f02896b074c2bf8bfdcf30c4b

Jeg så var det bare å komme seg på badet da, og gjøre det som gjøres skal der inne... f eks pusser man selvsagt tennene... også må man huske på å sette inn protesen sånn at man slipper å gå rundt som tanta til Karius og Baktus :aww:

DSC00824.JPG.240b561fdb7c307f0ba7695ccdb

På vei til jobb hører man selvsagt også på den lokale sendingen... 

DSC00827.JPG.8f1d070f5d8bd8a015bbd32f937

Vel framme på jobb er det på tide å plage sine gode kolleger :D. Jeg tror muligens hun var litt trøtt...  

DSC00829.JPG.3559e7afe1662d3b23ee43a423e

... også jobbet vi litt for å få tatt bilde av den flotte soloppgangen.. det var ikke helt enkelt når det ikke var mulig å åpne vinduer... 

DSC00837.JPG.48faf56ef6f0b761f37718a8d02

Nei, det var vel på tide å jobbe litt, da... 

DSC00839.JPG.23a6bc05371539dcfaae4681d25DSC00842.thumb.JPG.0b99986905bed07788756

Etter litt jobbing var det på tide med dagens dyst - froskehopp - med min kollega... best av tre... jeg vant - som vanlig :aww:

DSC00847.JPG.3a9edee456894ce537f840522bdDSC00855.thumb.JPG.0aada556526667edb1283

Nei, jobbe litt igjen da.... 

DSC00844.JPG.b85ec2e781fc07d6ebf61ad5e8b

I lengden blir det jo litt trøttende, så da er det greit å ta en tur til "oasen" der man får kaffe.

DSC00845.JPG.0e5864622b7acd49ba05432b4fc

Jeg har ingen peiling på om dette ble en gang i timen, eller mer etter innfallsmetoden, men i hvert fall leste jeg på Sonen mens jeg drakk kaffe, at @JeanetteH hadde kjøpt seg nye  støvletter/sko - og jeg innså at disse her ikke var helt dugelige lenger... i hvert fall var de ikke spesielt pene :aww:. Jeg ble litt misunnelig på Jeanette... 

DSC00846.thumb.JPG.248c51a126db474e010b2

Etter jobb måtte jeg innom dyrebutikken en tur... 

DSC00856.JPG.3acd7c6895971c90d0b6d436f11

... før jeg satte kursen hjemover. 

DSC00857.JPG.779de258f28a432041aee71d22a

Hjemme igjen ble jeg møtt av glade hunder som fikk seg en liten runde ute på jordet for å lufte seg litt. 

DSC00859.JPG.70643b611dd54f396753bbebf18

Etter middag måtte jeg kaste søppel...

DSC00861.JPG.deb4f12637c74a48c8d8086c61e

.. og børste Willy...

DSC00862.JPG.52e412f2d1463e074ca6425bdd6

... før vi gikk ut på tur :) 

DSC00864.thumb.JPG.e4359610510714a7d1952

Det ble 1,5 times tur i skogen - og hundene var fulle av snø da vi kom hjem. 

DSC00865.JPG.44d1c8bc2a54e6a19b5e03ea083

Utover kvelden satt jeg og jobbet litt med klubbens web-sider igjen... 

DSC00873.JPG.8857f4aecb699239f3b1584db62

... før hundene måtte få litt mat i magen sin. 

DSC00868.JPG.00b373b69b8f4b16f13e5e6094dDSC00872.JPG.f0c6298461c3db5e92216ee0388

Så var det kvelden - og det var på tide å legge seg igjen.

DSC00812.JPG.31429b77e1c594a89d20ee68129

.. og sånn går no dagan :D 

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ida skrev:

Så fin dag :) Jeg vil forresten også ha sånne støvletter som @JeanetteH. Dessuten lurer jeg litt på hva du fôrer med. Solsikkekjerner er ganske merkelig som hundemat, spør du meg :ustol:

:lol::lol: Er det feil å fôre med solsikkekjerner? Det er jo så enkelt - kan fôre både hundene og småfuglene på det samme vøtt :lol: 

Akkurat nå, Toril skrev:

Jeg vil ha både støvletter og froskehopp ting:drool:

Froskehopp får du på ClasOhlson :D

Akkurat nå, simira skrev:

Så mye pels... Fin pels, så lenge ikke jeg må stelle den. :P

Må ha noe å holde på med, vet du :D. Etter turen i går brukte jeg ca 45 min på pelsstell på begge hundene i dag - og da er de liksom sånn stelt at vi kunne dratt på utstilling :D. Går så fint så :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Siri skrev:

Må ha noe å holde på med, vet du :D. Etter turen i går brukte jeg ca 45 min på pelsstell på begge hundene i dag - og da er de liksom sånn stelt at vi kunne dratt på utstilling :D. Går så fint så :aww:.

Jeg tror det er mer enn jeg har brukt på pelsstell noensinne. Hvis man ikke inkluderer de 5 minuttene jeg av og til bruker på å tørke dem etter tur i regnvær. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mardina skrev:

Fine hunder :D Jeg har alltid vært veldig svak for Briard altså..... :wub: Men den pelsen..jeg tror ikke jeg hadde klart å holde den i fin stand.... :P Derfor får det bli med den Briard drømmen.... :lol:

Takk :D. Det er ikke så himla mye som jeg skal ha det til altså... bare litt.. noen ganger.. sånn ca et par ganger i uka... :lol:. Jeg innser at jeg kanskje er litt i overkant aktiv med den pelsen altså :aww:

Akkurat nå, Katharina skrev:

Åååå lyst på en Briard :wub:

Man skal kjøpe det man har lyst på :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wub: Nydelige hundene det! Jeg blir bare mer og mer begeistret i hunder som har pels, men siden jeg fortsatt bare har en langhår i flokefri valpepels enda, så kan jeg ikke uttale meg for meget enda! :lol:   ( men kjenner jeg er svak for briarden ja) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, plutte skrev:

Åååh, det er så deilig med hundar som ikkje veit at alarmen betyr stå opp! ???

Jaaaaa... ulempen er at de har lært seg når nyhetene er ferdig, for DA skal vi opp :lol: 

55 minutter siden, Sissi skrev:

:wub: Nydelige hundene det! Jeg blir bare mer og mer begeistret i hunder som har pels, men siden jeg fortsatt bare har en langhår i flokefri valpepels enda, så kan jeg ikke uttale meg for meget enda! :lol:   ( men kjenner jeg er svak for briarden ja) 

Takk :D. Det er noe spesielt med pels altså :). Nå tror jeg til og med Yasmine er ferdig med den hel.. flokeperioden også - den har liksom vart bare i 1,5 år :aww:. Nå er det ikke mange flokene å finne selv om hun går med sele eller har baset i snøen :). Det er litt deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Snøfrost skrev:

så fin EFIT :)

og jeg er himla glad for at jeg ikke har Briard, tenkt deg pelsstellet på 10 briard, skrekk og gru!

Takk :). Hhahhahaa, det er en grunn til at jeg har bare to hunder, for å si det sånn :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LØJ skrev:

Fin dag:)
Men var kanskje ikke helt våken da jeg klikka meg inn her...sleit med å forstå hva som var foran og bak på første bildet:whistle: Myyye pels! :D

:lol: Jeg har en enkel regel der: den ene enden biter, den andre enden skiter :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: Jeg har en enkel regel der: den ene enden biter, den andre enden skiter :D 

Grei regel det da, men litt avhengig at èn ser de live:D
Her er det meget lett, sort foran, rosa bak (les: nesebrusk og baller)
*lister meg ut av tråden* :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Siri skrev:

*klippe*     :lol:

Takk :D. Det er noe spesielt med pels altså :). Nå tror jeg til og med Yasmine er ferdig med den hel.. flokeperioden også - den har liksom vart bare i 1,5 år :aww:. Nå er det ikke mange flokene å finne selv om hun går med sele eller har baset i snøen :). Det er litt deilig.

Fikk beskjed om og bare holde ut av oppdretter.. når de skifter ut valpepelsen sin . Så er veldig spent hvor ille det blir :shocked:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...