Gå til innhold
Hundesonen.no

flexib bond


Recommended Posts

Noen med erfaring,  2 stykk som er ødelagt på en måne, det ene ca 3-4 år sporadisk brukt det andre 1 år brukt ver dag. Det brukes på hund 5,5 kg. Da burde størrelse opp til 12 kg holde? Er det tråd som skall holde opp til 12 kg eller er det  selve snella? Begge båndene er det snella som sluttet å virke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Har aldri klart å ødelegge ei flexi snelle - den eldste min er fra den gangen jeg hadde golden på begynnelsen av nittitallet. Jeg bruker type 8 meter inntil 15 kilo på alle mine, det inkluderer ett stykk belgisk fårehund, en fralle og en mellompuddel. Men mine hunder drar ikke - det er ikke trekkhundbånd liksom, mine drar ikke og de kommer på innkalling, dvs. jeg bruker ikke snella til å fiske inn hundene mine. Før jeg bruker flexi på hundene så får de lære å gå i bånd og komme på innkalling - dermed går vi tur i flexi, uten at det er press på snella. De båndene som er i daglig bruk i dag er snart 8 år gamle, og like fine - men jeg passer på at de ikke blir bløte, ruller rundt i sand osv. Dog har det blitt noen runder i grusen, og i ett og annet badevann, men de funker strålende allikevel.
Tror kanskje at det er feil bruk som gjør at dine ryker etter bare en måned altså - det eller så har du fått mandagsvarer. Mine bånd er heller ikke av de dyreste og mest fancy båndene, men ødelagt blir de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med ødelagt flexi og synes det virker rart at dine ryker så tidlig. Har bare hatt billigvarianter og bruker båndet en del. Kjøpte ny i fjor på grunn av at polstringen rundt tråden begynte å bli slitt etter 6 år, men det var mest kosmetisk. Min både trakk og har blitt innhanket en del i flexi på sine yngre dager, så litt skal de tåle altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar du de ligge ikke innrullet å tørke hvis de har blitt våte? Det anbefaler produsenten hvertfall, hvis ikke kan de råtne. Og vaske de hvis det er grus på de så det ikke blir med inn i snella. Jeg skal innrømme at jeg aldri har gjort noen av delene, og vi har hatt flexibåndet vårt i 4 år. Men det kan jo hende det har noe å si ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt 8m 50kg flexi ('ordentlig', ikke billigmerke) på 35kg hund i 4 år, og fram til hunden lærte seg flexi-manerer har hun jaggu trukket godt i den, blitt fisket inn, og løpt av gårde og møtt enden brått, i sele.. [emoji15] Men jeg ruller alltid snora helt ut og lar den tørke når den har blitt våt/fuktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...