Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

31 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Joda, jeg vasket Kahlo med Zalo i sånt tilfelle, men fikk ikke plass til henne i kjøkkenvasken da :lol:  Bittelitt enklere å putte Kasko i kjøkkenvasken og skrubbe, tørke av og vips ferdig :lol: Men tror kanskje en puddel eller lignende i utstillingskondisjon ville blitt - eh - mindre 

Du skal jo ha en schapendoes du :-p    de røyter lite iallfall. .. hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Akkurat nå, Sissi skrev:

Du skal jo ha en schapendoes du :-p    de røyter lite iallfall. .. hehe 

:lol: Jaa :wub: Men tenk deg den pelsen i gammel rundballavrenn eller sånn akkurat passe blaut kumøkk... *grøss* :lol: Men ja, den står definitivt på lista! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ida skrev:

Har dere fordommer mot menn med dinglehake godt nedenfor snippen??? @Siri? Vi har vel ikke fordommer, vel? Ikke mot oppdrettere, valpekjøpere, enkelte hunderaser og i alle fall ikke mot tykkfalne katolske prester :lol:

Er det nå jeg skal innrømme at jeg ikke har tenkt over at han har dinglehake? :lol:. Jeg ser ikke så mye på detaljer, jeg, jeg tenker mer helheten :aww:. Men nei, det skulle da tatt seg ut at man hadde fordommer eller? :lol: 

4 timer siden, Mud skrev:

Det er jo galskap!  I skiløypa her er det mange løse hunder liksom..Det er jo ingen som tenker på at noen kan dra med seg ei katte i løypa!  WTF? :oHåper ikke det der blir utbredt :P

Ja, det er det jo her også, så jeg får da inderlig håpe hun har vett til å passe på katta når det kommer hunder :D

4 timer siden, Mud skrev:

Det å hoppe opp på alt av steiner og posere er en prinsessegreie altså, trodde det var en puligreie jeg :lol: Men jeg har jo aldri hatt en prinsesse før. 

Helt klart en prinsessegreie :lol: 

25 minutter siden, Raksha skrev:

Da må man ta pelsjobben. Briard sikler jeg på, men da snakker vi jo også heftig pelsstell.

Er da ikkeno pelsstell på briard vel :aww:. Ikke noe... lett som en plett... Nå de siste månedene har det faktisk vært en merkbar endring på pelsen på begge mine hunder. Kanskje har det litt å gjøre med at vi er litt mindre aktive, men nå kan det faktisk gå en uke mellom hver gang jeg børster Willy uten at jeg trenger å bruke masse tid på det når jeg først gjør det. Og Yasmine, som jeg brukte minst 2 timer på minst et par ganger i uka før, trenger jeg ikke å børste særlig mye på lenger, det går fort unna og trenger ikke å børste etter hvert tur lenger. Hun for merkelig nok ikke engang floker av å bruke sele på tur :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Jaa :wub: Men tenk deg den pelsen i gammel rundballavrenn eller sånn akkurat passe blaut kumøkk... *grøss* :lol: Men ja, den står definitivt på lista! 

 

Neeeei da. .. I følge schapendoes folket så ruller hundene seg gjerne i søle par dager før utstilling! (Litt spent hvordan det fungerer I praksis  :-p ) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, rosinbolle skrev:

Er det ikke typisk at når man endelig har bestemt seg for et strikke/hekle-prosjekt og er full av virketrang, så er det søndag og butikkene er stengt..? Jeg vil ha garn nååå!

Pigg var billig igår. Gikk løs på genseren jeg strikker på mens jeg pusset tennene. Tygde inn i garnnøstet (som jo er en ball siden garnet kom i hesper), så halve garnnøstet måtte kastes fordi det besto av 10-15 cm tråder... Heldigvis var genseren hel. Nå håper jeg bare jeg har nok garn til å bli ferdig. Ensfarget genser så da er det så kjipt å måtte kjøpe til ekstra garn - ikke lett å få samme innfarging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Turb skrev:

Pigg var billig igår. Gikk løs på genseren jeg strikker på mens jeg pusset tennene. Tygde inn i garnnøstet (som jo er en ball siden garnet kom i hesper), så halve garnnøstet måtte kastes fordi det besto av 10-15 cm tråder... Heldigvis var genseren hel. Nå håper jeg bare jeg har nok garn til å bli ferdig. Ensfarget genser så da er det så kjipt å måtte kjøpe til ekstra garn - ikke lett å få samme innfarging.

Strikk en smal stripe i en matchende farge der du bytter batchnr, om det er forskjell. Da får du bare en liten designeffekt, og ingen ser nyanseforskjellen :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Strikk en smal stripe i en matchende farge der du bytter batchnr, om det er forskjell. Da får du bare en liten designeffekt, og ingen ser nyanseforskjellen :D 

Blir litt vanskelig siden jeg strikker ovenfra og ned. Bolen og et halvt erme er ferdig, så da blir det en stripe på den ene armen bare :P Håper og tror det skal holde med garn, når jeg kjøpte garnet regnet jeg med at jeg skulle ha en halv hespe for mye når jeg var ferdig. Så håper han ikke fikk ødelagt mer enn det. Time vil sjåv...
Veldig glad også for at han bare tygde og ikke har spist noe tråd. Skummelt med tråd i tarmen...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin helg så langt! Er hos min mor og fikk pinnekjøttmiddag og kake i går, drakk rødvin og skravlet utover kvelden, nå er det mors kjøttkaker og litt mer kake før jeg drar hjem. Lady har tapetsert leiligheten med pels og eneste beskjeden hun får er en koselig du har ikke lov å ligge i sengene her, sagt med den mildeste stemmen :lol: avslappende å være på besøk da. :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte C kjøre avgårde så da veltet jeg meg ut av senga, fantastisk fint ute idag a gitt! Også er jeg i et sånt humør at jeg håper han har kjøpt noe godt til kaffen, og blir litt sur hvis han ikke har gjort det, selv om jeg har formant han om at vi ikke skal kjøpe sukkerting før påske. Stakkars mannfolk :aww: Jeg skal oppføre meg hvis han ikke har kjøpt noe altså!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg kikka gjennom Aftenposten på nett og ble litt flirfull av denne:

3b899909-58c4-45ef-8dcd-127522eb73f1.jpg

Nei nå får vi komme oss ut før sola forsvinner.

:teehe::teehe:

Vi trasket oss ut på måfåtur i skogen i dag, vi, selv om jeg EGENTLIG hadde planlagt skitur. Det var kjempefint å gå i skogen på skaren, så vi fikk opplevd nye steder og nye stier. Men hva er oddsen for å møte på noen i skogene her da, når man trasker rundt utenfor stiene? Temmelig høy, vil jeg si, men gjett om vi faktisk møtte på noen da? Jeg må si jeg ble ganske overrasket. Jeg tror aldri jeg har møtt folk i skogen her før liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først skal bake, så skal man gjøre det skikkelig, så nå er det 16 svære sjokoladeboller, 35 kanelboller pluss ei kake som skal deles ut litt her og der. Besøk hos mamma først, og så er det mannen sin bursdag i morra, og da blir det litt med på hundetreninga, det får bli nok feiring til vi skal ut og benytte bursdagsgaven hans om et par uker. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Line skrev:

Inne fra tur i SOOOOOOOOOL!! :D Det blir man glad av :ahappy: 

Og nå ramlet jeg over den tristeste episoden av Grey's som noen gang er laget...

Sitter å ser greys jeg også :icon_cry:den som nettopp var ferdig (på livsstil) er den siste jeg har sett, så måå se den neste også før bikkjene får seg tur :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde sjokoladekake igår, men har visst ingen å dele med :P Så nå lurer jeg på hvor lenge en sjokoladekake kan stå, før den blir dårlig? Tror dere den fortsatt er god på tirsdag, så jeg kan ta med hjem til Flekkefjord? Kjipt å kaste nesten ei hel kake :P (Lagde ei sånn hjerteform, litt mindre enn en vanlig rund form, så ikke så stor som ei langpanne heldigvis ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Siri skrev:

Den lever litt farlig, den der... det er en DEL hunder i de skiløypene kan man si :o

Har jeg sittet på gulvet og kost med hundene og sett på Underholdningsavdelingen og Lindmo. Jeg liker NRK, jeg :aww:

Jeg traff faktisk en katt i skiløypa i dag! Den bruker visst å følge etter familien sin (løs) når de går på skitur. Mona er også løs når vi går på ski, og ble superglad når hun så katten - den var nemlig svært lik pusen til foreldrene mine. Heldigvis er hun enkel å hanke inn, så jeg fikk koblet henne før vi passerte familien og katten.

Pusen syntes ingenting om hunder i skiløypa da, så hun løp hjem igjen:P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

:teehe::teehe:

Vi trasket oss ut på måfåtur i skogen i dag, vi, selv om jeg EGENTLIG hadde planlagt skitur. Det var kjempefint å gå i skogen på skaren, så vi fikk opplevd nye steder og nye stier. Men hva er oddsen for å møte på noen i skogene her da, når man trasker rundt utenfor stiene? Temmelig høy, vil jeg si, men gjett om vi faktisk møtte på noen da? Jeg må si jeg ble ganske overrasket. Jeg tror aldri jeg har møtt folk i skogen her før liksom :)

Er ikke oddsen lav hvis det er liten sannsynlighet? :P 

men kan hende jeg har misforstått også, jeg er liksom ikke så god på gambling :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg baki skauen idag, alle skogsdyrene har hatt fest tydeligvis så jentene hadde mer enn nok med å sniffe på alle sporene som var i nysnøen :D

C kom ikke hjem med noe godt, han turte ikke sa han :teehe: Men når jeg nevnte is så dro han å kjøpte for det ville han ha og, så mye for at jeg har bedt han om å nekte meg når jeg spør om sånt :aww: Så da blir det varme toffe pudding muffins (hadde i fryseren) og appelsin/sjokoladeis til dessert en eller annen gang idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mona skrev:

Jeg traff faktisk en katt i skiløypa i dag! Den bruker visst å følge etter familien sin (løs) når de går på skitur. Mona er også løs når vi går på ski, og ble superglad når hun så katten - den var nemlig svært lik pusen til foreldrene mine. Heldigvis er hun enkel å hanke inn, så jeg fikk koblet henne før vi passerte familien og katten.

Pusen syntes ingenting om hunder i skiløypa da, så hun løp hjem igjen:P

:lol: Katter er litt uforutsigbare, de :D

Er jeg stapp mett etter middagen min... Ytrefilét, hjemmelaget potetmos, stekt asparges, brokkoli og en deilig soppstuing :). Nå funderer jeg på hva jeg skal spise til dessert... blir vel is kanskje :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt umulige turforhold her nå. Etter mildværet så var skogen en blanding av gourmet holke ispedd litt barmark mellom trærne, ikke noe særlig artig men navigerbar med Icebugs. Så kom det 5 cm puddersnø.. klogger icebuggene og endrer gourmet holke til Glattis Ultra Elite.  Igår gikk vi tur i skogen "på beina" (som om man ikke alltid bruker beina når man går tur..), ikke noe særlig moro med så foræderisk underlag. Idag var gubben helt overbevist om at det var best å gå på ski, og at det sikkert var fint på myrene.. men det var ikke det tenk! Til tross for 10 kuldegrader så var det fortsatt våte steder på myrene, kamuflert under hvit jomfruelig snø.. Og så var det skogspartier man måtte gjennom for å gå på myrene - og der var det kombinasjon lyng&elite holke..  Fatter ikke jeg overlevde, livredd for å dette på steinhard holke - med min klønethet ville jeg garantert brekke noe og det vil jeg altså ikke! Strider &Shy elsket turen idag da.. litt snø på hard holke og lyng eller på de åpne myrene, da kan man løpe fort-fort-fort-fort og det gjør man selvfølgelig da.  Og for en gangs skyld så lekte de sammen også. Dog ble jeg litt usikker på hvor god den leken var.. Strider gikk og gjemte seg i buskas, når Shy nærmet seg så kunne se han krøke seg ned i lav gjeter-positur før han styrtet rett mot Shy i fem-hundre-og-*******.. Og Shy setter i et hvin og bråsnur og fyker avgårde motsatt vei med Strider i helene og så løper de et stykke før Shy snur og kommer til oss og Strider tusler avgårde for å gjemme seg bak en ny busk. Sånn gjete-angrep mener jeg egentlig er litt ufint, på den annen side, Shys ekstatiske lykkebjeff tydet vel på at hun syntes det var helt hysterisk festlig.. så da fikk de holde på. Men jeg vil ha vår - NÅ!

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
    • Nå må jeg faktisk klage litt. Tiden går jo alt for fort 🥲 Jeg synes ikke det er mer enn noen uker siden jeg hentet hjem den lille krabaten min jeg, og nå er han snart 10kg tyngre og 30cm høyere 😂❤️ Melvin, 5,5mnd gammel ❤️
    • Gratulerer med valp! Vær forberedt på en fantastisk, men også veldig krevende tid 🤭 Jeg hentet min valp ca. 3,5t unna. Han lå i fanget hele veien hjem, og fikk ingen tissepauser faktisk. Han sov store deler av veien, så det var ikke nødvendig 😄 Planen var at han skulle få sitte i sele, men ingen av selene jeg hadde med passet. Helt unødvendig: engangs-kladder! Kjøpte en stor pakke med kladder, men jeg tror jeg brukte 1 eller 2. Jeg ville ikke forvirre han med at det var OK å bruke "tøy" innendørs som toalett, så jeg tok heller hyppigere turer ut med han så han fikk gjort fra seg ute. Det ble noen uhell i starten, men han var så og si renslig ved 3mnd alder. 😃 Noe jeg har brukt mye: GJENBRUKBARE tisseunderlag!! Disse har jeg brukt i bilen (han satt i sele i baksetet til han var ca. 4,5mnd) og i buret på jobb. (Der har han et ullunderlag jeg ikke vil at han skal tisse på, det kan ikke vaskes). Disse har vært helt supre, og har han tisset på de så har jeg bare hevet det i vaskemaskinen. Kan f.eks. brukes hvis hunden lett kaster opp i bilen. For vår del så var både bur og inngjerding helt bortkastet. Han er ekstremt klistremerke og takler ikke at burdøra lukker seg. Han har et stort bur på jobb som alltid er åpent, der kan han gjerne gå inn og legge seg. Ellers så nekter han bur 🤭 Kjøp deg også en sele med masse justeringsmuligheter! Jeg har Musti sin feel active padded sele i SMALL, og den har jeg brukt fra han var ca. 5kg til nå hvor han er ca. 12-13kg. Jeg tror jeg fint kan bruke den til han er voksen hvis han ikke plutselig vokser masse 😆 MASSE LYKKE TIL, og husk at det er lov å ha blandede følelser når valpen kommer i hus! Jeg var i ekstase mens jeg ventet, men hadde det helt fryktelig når valpen min først kom i hus. Har i etterkant lest meg opp på noe de kaller "puppy blues", og jeg var veldig preget av det. Nå ville jeg ikke vært uten! ❤️
    • Nå er jeg (enn så lenge) såpass heldig at jeg ikke betaler strøm der jeg leier, så det kan jeg leve med! 🤭 Takk for alle svar! 😃 Det er jo tydelig at vom er "råbillig" kontra tørrfôr+vomkuler, så da har vi en fremtidsplan. Nå skal vi først bruke opp den 12kg sekken og 6kg SMAAK jeg kjøpte før jeg begynte å regne på dette 🤪
    • Ååh..lille Odin!! Vi savner han💖
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...