Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, 2ne skrev:

Men du kaller meg en mobber indirekte fordi jeg mener noe offentlig om en offentlig sak? 

Med fare for å gjenta meg selv: Man må gjerne mene noe om en sak, men når man gjør narr av personen bak istedenfor å holde seg til saken, så mobber man etter min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

1 minutt siden, Lola Pagola skrev:

Siden det hae vært så mye snakk om nettdating her inne måtte jeg og prøve, så lagde profil i stad. Men nå har jeg fått meldinger og har ikke lyst til å svare ...  er det uhøflig, eller helt vanlig å la vær?

Jeg synes det er normal folkeskikk å i hvert fall si hei :) Om det ikke er en du vil fortsette å ha kontakt med, så kan du jo bare si det på en fin måte senere :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Line skrev:

 

@Argyr Du må gjerne prøve deg på å være nedlatende mot meg, jeg tar ikke meningene fra noen som synes "mobbing" er greit så lenge det rettes mot de som fortjener det så seriøst jeg :) 

Nei, det er fint å komme med den når man ikke har lyst å svare mer, og så i en diskusjon om mobbing og saklighet attpåtil. For ordens skyld: jeg har ikke ment noe som helst om deg, jeg har diskutert saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Argyr skrev:

Nei, det er fint å komme med den når man ikke har lyst å svare mer, og så i en diskusjon om mobbing og saklighet attpåtil. For ordens skyld: jeg har ikke ment noe som helst om deg, jeg har diskutert saken.

Ja, kjempesaklig :D 

Er det lov å komme med sarkastiske tilsvar på noe man synes er tullete, eller mobber jeg deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Med fare for å gjenta meg selv: Man må gjerne mene noe om en sak, men når man gjør narr av personen bak istedenfor å holde seg til saken, så mobber man etter min mening. 

Det var ikke svar på det jeg spurte deg om, Line. 

Men jeg tar det igjen. Jeg syns saken til Maria er idiotisk. Det er ikke synd på henne fordi hun er rik, og hvis det plager henne så at folk dømmer henne for å være rik, så skreiv jeg løsningen på det for noen innlegg siden. Man kan enten donere bort pengene sine til folk som trenger det, eller så kan man slutte å snakke om det til alle. Det siste er helt sikkert det enkleste og mest behagelige. Som jeg også skreiv i mitt første svar om dette, er at jo, det er synd på henne fordi hun er usikker. Men den slags usikkerhet er ikke forbeholdt rike, det finner du i alle samfunnslag, og har ikke noe med sosial status eller rikdom å gjøre. 

Jeg syns også at når folk synser og mener noe i all offentlighet, så er det åpenbar logikk at folk vil mene noe om det, og liker du det ikke, så mener du ikke noe offentlig. Om det er Maria eller nå igjen Sofie Elise (artikkel her) er ett fett for meg, eller Sylvia Listhaug, for den saks skyld. Men det at man roper mobbing så fort noen får litt motbør for hva de ytrer i det offentlige rom, irriterer meg noe grønnjævlig. Selvsagt skal folk være saklige, men å være uenig med noen, er ikke å mobbe. 

Så da er vi tilbake til deg igjen da, Line. Syns du at jeg mobber Maria? Eller skal du vri deg unna det direkte spørsmålet igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Du forventer at jeg gidder å diskutere saklig med deg når du ikke kan holde deg selv saklig?

Når var jeg usaklig? Sarkastisk ja, men ikke usaklig. Det er vel noe av kjernen i diskusjonen her, sant? Skal man tåle harselas, eller er det automatisk mobbing/usaklig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

Så da er vi tilbake til deg igjen da, Line. Syns du at jeg mobber Maria? Eller skal du vri deg unna det direkte spørsmålet igjen? 

Nei 2ne, jeg har ikke sagt at du mobber, jeg har sagt hva jeg synes er mobbing.

Og @Argyr - når du trekker meg som person inn i det du sier, da er det ikke sak lenger. Sak kan jeg godt diskutere, men jeg gidder ikke diskutere med folk som ikke klarer å holde seg til sak. Jeg skjønner uansett ikke hva vi har å diskutere, all den tid du synes det er greit å gjøre narr av folk fordi de er privilegerte. Jeg synes ikke det, så da får vi vel heller bare være uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Line skrev:

Nei 2ne, jeg har ikke sagt at du mobber, jeg har sagt hva jeg synes er mobbing.

Og @Argyr - når du trekker meg som person inn i det du sier, da er det ikke sak lenger. Sak kan jeg godt diskutere, men jeg gidder ikke diskutere med folk som ikke klarer å holde seg til sak. Jeg skjønner uansett ikke hva vi har å diskutere, all den tid du synes det er greit å gjøre narr av folk fordi de er privilegerte. Jeg synes ikke det, så da får vi vel heller bare være uenige.

Når har jeg gjort det? :icon_confused:

Og mens du finner frem det, så kan du jo vise meg når jeg har sagt at det er greit å gjøre narr av folk fordi de er priviligerte. Og så kan vi la stråmennene ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Argyr skrev:

Når har jeg gjort det? :icon_confused:

Her: 

  50 minutter siden, Argyr skrev:

Nei, det er ikke det. Å gjøre narr av klyser som bagatelliserer fattigdom og faktisk forventer at vi skal synes synd på dem fordi de har penger, er derimot ganske greit. Dette handler om klysefaktor og det å ikke se skogen for bare trær, ikke penger eller utseende. 

Og videre:

1 time siden, Line skrev:

Okei, så det fortjener faktisk at man oppretter en egen FB-gruppe for å gjøre narr av vedkommende?

Nei, det var ikke så smart skrevet, men jeg tviler på at hun mente noe vondt med det, og det som florerer synes jeg er mobbing ja. Her må også Dagbladet ta sin del av ansvaret, som publiserer et slikt innlegg med åpent kommentarfelt, når de må vite hva dette resulterer i.

Jeg synes ikke det er å gå over streken, nei. Dette er faktisk et voksent (for ikke å snakke om priviligert) menneske som har skrevet dette i håp om at flest mulig skal lese det. Da får man jaggu tåle motbøren. Jeg har ikke lest kommentarfeltet, for der er det sjelden noe intelligent å finne uansett hva det dreier seg om. Bør Dagbladet beskytte rike, vakre, priviligerte, voksne mennesker mot "mobbing" fra "bermen"? Næh, synes ikke det jeg. Kanskje hun lærer noe. Det er andre ting jeg ville angrepet hos Dagbladet før jeg kritiserer dem for å ikke beskytte eliten mot seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Line skrev:

Her: 

Nei, det er ikke det. Å gjøre narr av klyser som bagatelliserer fattigdom og faktisk forventer at vi skal synes synd på dem fordi de har penger, er derimot ganske greit. Dette handler om klysefaktor og det å ikke se skogen for bare trær, ikke penger eller utseende. 

Og videre:

Jeg synes ikke det er å gå over streken, nei. Dette er faktisk et voksent (for ikke å snakke om priviligert) menneske som har skrevet dette i håp om at flest mulig skal lese det. Da får man jaggu tåle motbøren. Jeg har ikke lest kommentarfeltet, for der er det sjelden noe intelligent å finne uansett hva det dreier seg om. Bør Dagbladet beskytte rike, vakre, priviligerte, voksne mennesker mot "mobbing" fra "bermen"? Næh, synes ikke det jeg. Kanskje hun lærer noe. Det er andre ting jeg ville angrepet hos Dagbladet før jeg kritiserer dem for å ikke beskytte eliten mot seg selv.

1. Hvor trekker jeg inn deg som person? Ser ingenting om deg her, jeg?

2. Hvor gjør jeg narr av folk fordi de er priviligerte? Det står ganske svart på hvitt av jeg synes det er greit å gjøre narr av klyser som bagatelliserer fattigdom, osv. Det står ingenting om at jeg synes vi skal gjøre narr av ungene til Røkke, f.eks. Hvis han har noen da, det vet jeg ikke, men om han har, så er de helt sikkert priviligerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Argyr skrev:

1. Hvor trekker jeg inn deg som person? Ser ingenting om deg her, jeg?

2. Hvor gjør jeg narr av folk fordi de er priviligerte? Det står ganske svart på hvitt av jeg synes det er greit å gjøre narr av klyser som bagatelliserer fattigdom, osv. Det står ingenting om at jeg synes vi skal gjøre narr av ungene til Røkke, f.eks. Hvis han har noen da, det vet jeg ikke, men om han har, så er det helt sikkert priviligerte.

1. Det har jeg allerede sitert deg på..

2. Og jeg sier ikke at du gjør narr, men at du mener det er greit å gjøre narr av folk (sålenge det er privilegerte). Jeg er fundamentalt uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det hae vært så mye snakk om nettdating her inne måtte jeg og prøve, så lagde profil i stad. Men nå har jeg fått meldinger og har ikke lyst til å svare ...  er det uhøflig, eller helt vanlig å la vær?

Skriver de noe som har med deg/profilen din å gjøre så svarer man. Er de bare teite/ufine kan man la vær/blokke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Line skrev:

1. Det har jeg allerede sitert deg på..

2. Og jeg sier ikke at du gjør narr, men at du mener det er greit å gjøre narr av folk (sålenge det er privilegerte). Jeg er fundamentalt uenig.

Nei, det har du ikke. For jeg har ikke sagt et ord om deg, med mindre du og Høili er samme person.

Du sier det ja, men jeg sier ikke det. Ikke fordi de er priviligerte og ikke så lenge de er priviligerte. Det jeg derimot har skrevet er at jeg ikke synes Dagbladet skal ha kjeft for å la voksne, priviligerte mennesker publisere sine meninger. Vi kan godt ta bort det med priviligert, poenget er det samme.

Jeg synes det er greit å gjøre narr av (fortrinnsvis relativt sinnsfriske, voksne) folk som går ut i offentligheten og sier ting, spesielt når de sier ting som er på trynet. Det er det jeg mener.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Hahaha, bare å få deg en Labrador. Ikke vil hunden min sitte oppå meg, ikke tar hun seg nær av NOE, og ber jeg henne gå vekk så ser hun teit på meg, rister seg og går og legger seg:lol::lol:

Min 45 kgs labrador sitter/ligger oppå meg konstant, hadde han fått plass så hadde han sitti i lommen.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tilbake på jobb etter å ha vært syk lenge, kjenner meg ikke så veldig høy i hatten akkurat - forholdsvis sliten allerede nå, men slutter to idag og det er jeg glad for... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Line skrev:

"Auschwitz var mer som en sommerleir, med kino og svømmebasseng" - eh altså, noe har gått skikkelig galt i det amerikanske skoleverket... :blink: 

Den dro du vel svært langt?

Det ble aldri nevnt at han lærte noe av dette i skoleverket- dette er nok noe KKK selv har "lært" seg. 

Ellers var den dokumentaren utrolig ekkel, med like skumle mennesker på begge sider, og ingen var "bedre" enn den andre. 

9 timer siden, Line skrev:

Sjokolade og sigaretter fikk de også :P Sikkert røyking og livsstilssykdommer de døde av!

Og siden det mye diskusjon om hva man kan tåle av kommentarer/mobbing, så vil jeg bare si at jeg synes begge disse kommentarene dine her var nedlatende og klysete.

 

Ellers skal jeg prøve å være husmor idag, har mer lyst til å lese bok. Men jeg får bruke lesing som belønning. Varmepumpa og badet må vaskes.

Når sola titter litt mer frem skal vi på tur, jeg gruer meg. Bikkja kommer til å se ut som en søleklump. Godt det er badedagen hennes i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...