Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Takk for klemmer! Ble bare så innmari skuffa i går, fordi vi hadde snakka så mye om at valpekurset det skulle vi ta sammen mens treninger osv var mer mitt ansvar, og så gidder han ikke valpekurs likevel. Og så får jeg så dårlig samvittighet for å bli skuffa, for jeg vil jo gjerne at han skal dra på quiz siden det ikke akkurat er så ofte han gjør noe med gutta. Og så trenger han definitivt å lære noe om å håndtere valpen, hans løsning på det meste er å brøle nei og dra i båndet og det funker dårlig på en hund som svarer hardt med hardt. Han hører ikke på meg så jeg tenkte han kanskje ville høre på en instruktør, og få noen metoder som gjør ting litt enklere for ham...

Men jeg prøver bussen i dag, valpen trenger miljøtrening og jeg trenger å komme bort fra sure gubben noen timer.

:hug:og god bedring til alle som trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

And the story goes on.... Optimistisk som jeg er, bestilte jeg nok en gang hundefôr på nett, denne gangen fra Zoopermarked. Jeg ble selvsagt noe skeptisk da eneste leveringsalternativet var hjemkjøring (hva ER greia med det???), men siden det var Bring som var leverandør her, så tenkte jeg at det sikkert da gikk fint.

Nå har jeg da sjekket sporingsnummer og greier, og der står det jammen meg at Bring ikke leverer på døra på mitt postnummer, så varene er bragt videre til det LOKALE hentested. Det er på Elverum, det, visstnok...Bare drøyt 2 mil unna liksom. De fant ikke noe som var enda lenger unna da, eller?

Og ikke nok med det. Jeg har vel nevt før at jeg er veldig motstander av oppsøkende salg som i telefonsalg. Derfor har jeg da også hatt reservasjoner mot telefonsalg fra Brønnøysundregisteret. Nå nettopp ble jeg oppringt - og siden jeg jo da venter på levering av hundefôr, så var jeg som sedvanlig optimistisk og tok telefonen da det ringte. Fyren i den andre enden presenterte seg og hva han ringte fra (men sånt får jeg jo aldri med meg uansett, så det hørte jeg jo ikke), men han begynte å snakke om radonmålinger i boliger og at jeg jo bodde i et område der det var mye radon i grunnen etc etc etc. Jeg trodde kanskje dette var en slags kampanje fra kommunen sin side om å få gjennomført målinger i utsatte hus rundt om i kommunen, så jeg var jo i utgangspunktet positiv og snakkesalig jeg, men etter hvert som jeg snakket med fyren skjønte jeg jo at han ikke hadde særlig greie på hva han snakket om, han snakket fra manus (for han greide jo ikke å tilpasse det han snakket om til akkurat min boligsituasjon, men ramset opp det han hadde på papiret foran seg som noen sikkert hadde sagt at han skulle si), men det manuset var åpenbart ikke helt kvalitetssikret, for da han begynte å blande inn MUSKELSYKDOMMEN MS (det er ingen muskelsykdom, det er en nevrologisk lidelse) og snakket om pakker for måling og sånt, gikk det jo opp for meg at fyren selvsagt bare var ute etter å selge meg målepakker og et produkt som de skulle tjene penger på.

Da endret jeg litt på min innfallsvinkel og var brått ikke like positiv... og jeg lurte på  hvor de hadde fått telefonnummeret mitt fra siden jeg hadde reservert meg for telefonsalg for mange år siden. Da begynte fyren å få litt problemer da, og nevnte at joda, det hadde de jo fått fra Brønnøysundregisteret... ehhhhh... nei, det hadde han neppe fått derfra, for de sender da vitterlig ikke ut telefonnummer til bedrifter som skal drive telefonsalg, sa jeg... da stotret fyren enda mer og måtte forsikre seg om at det var DETTE telefonnummeret som var mitt? Ehhhhhhh.... ja, selvsagt, det er jo dette nummeret du har ringt liksom? Jeg tror han syntes jeg brått ble ei vrangkjerring i grunnen *ler*. For å si det sånn: jeg kjøpte ingen målepakke fra den fyren der. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

And the story goes on.... Optimistisk som jeg er, bestilte jeg nok en gang hundefôr på nett, denne gangen fra Zoopermarked. Jeg ble selvsagt noe skeptisk da eneste leveringsalternativet var hjemkjøring (hva ER greia med det???), men siden det var Bring som var leverandør her, så tenkte jeg at det sikkert da gikk fint.

Nå har jeg da sjekket sporingsnummer og greier, og der står det jammen meg at Bring ikke leverer på døra på mitt postnummer, så varene er bragt videre til det LOKALE hentested. Det er på Elverum, det, visstnok...Bare drøyt 2 mil unna liksom. De fant ikke noe som var enda lenger unna da, eller?

 

Jeg bestilte akkurat derfra selv og synes å huske at man kunne plotte inn postnr et sted da jeg bestilte for å sjekke om hjemlevering var et alternativ...

Jeg fikk de forresten til å levere den til meg på jobbadressen. Da var det plutselig ikke stress å få noe på døra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siri skrev:

And the story goes on.... Optimistisk som jeg er, bestilte jeg nok en gang hundefôr på nett, denne gangen fra Zoopermarked. Jeg ble selvsagt noe skeptisk da eneste leveringsalternativet var hjemkjøring (hva ER greia med det???), men siden det var Bring som var leverandør her, så tenkte jeg at det sikkert da gikk fint.

Nå har jeg da sjekket sporingsnummer og greier, og der står det jammen meg at Bring ikke leverer på døra på mitt postnummer, så varene er bragt videre til det LOKALE hentested. Det er på Elverum, det, visstnok...Bare drøyt 2 mil unna liksom. De fant ikke noe som var enda lenger unna da, eller?

Og ikke nok med det. Jeg har vel nevt før at jeg er veldig motstander av oppsøkende salg som i telefonsalg. Derfor har jeg da også hatt reservasjoner mot telefonsalg fra Brønnøysundregisteret. Nå nettopp ble jeg oppringt - og siden jeg jo da venter på levering av hundefôr, så var jeg som sedvanlig optimistisk og tok telefonen da det ringte. Fyren i den andre enden presenterte seg og hva han ringte fra (men sånt får jeg jo aldri med meg uansett, så det hørte jeg jo ikke), men han begynte å snakke om radonmålinger i boliger og at jeg jo bodde i et område der det var mye radon i grunnen etc etc etc. Jeg trodde kanskje dette var en slags kampanje fra kommunen sin side om å få gjennomført målinger i utsatte hus rundt om i kommunen, så jeg var jo i utgangspunktet positiv og snakkesalig jeg, men etter hvert som jeg snakket med fyren skjønte jeg jo at han ikke hadde særlig greie på hva han snakket om, han snakket fra manus (for han greide jo ikke å tilpasse det han snakket om til akkurat min boligsituasjon, men ramset opp det han hadde på papiret foran seg som noen sikkert hadde sagt at han skulle si), men det manuset var åpenbart ikke helt kvalitetssikret, for da han begynte å blande inn MUSKELSYKDOMMEN MS (det er ingen muskelsykdom, det er en nevrologisk lidelse) og snakket om pakker for måling og sånt, gikk det jo opp for meg at fyren selvsagt bare var ute etter å selge meg målepakker og et produkt som de skulle tjene penger på.

Da endret jeg litt på min innfallsvinkel og var brått ikke like positiv... og jeg lurte på  hvor de hadde fått telefonnummeret mitt fra siden jeg hadde reservert meg for telefonsalg for mange år siden. Da begynte fyren å få litt problemer da, og nevnte at joda, det hadde de jo fått fra Brønnøysundregisteret... ehhhhh... nei, det hadde han neppe fått derfra, for de sender da vitterlig ikke ut telefonnummer til bedrifter som skal drive telefonsalg, sa jeg... da stotret fyren enda mer og måtte forsikre seg om at det var DETTE telefonnummeret som var mitt? Ehhhhhhh.... ja, selvsagt, det er jo dette nummeret du har ringt liksom? Jeg tror han syntes jeg brått ble ei vrangkjerring i grunnen *ler*. For å si det sånn: jeg kjøpte ingen målepakke fra den fyren der. 

Jeg har bestilt fra animail nå og håper de finner fram, sa det var sendt nå så det er jo bare å håpe. Så vanskelig er det ikke å finne fram til meg :P 

PS jeg tror at om du er usikker så må kommunen måle radon hos deg gratis. Sånn er det iallefall i Ullensaker pga høye målinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet et for godt til å være sant hus. Hvorfor skal husene vi faller for være så dårlige vedlikeholdt? Det hjelper ikke at det er innafor budsjett, veldig stort, ha dobbel garasje og stor hage midt i byen med gangavstand til en evt ny jobb når det trenger ny drenering, nytt elektisk snart nytt bad og snart nytt kjøkken. Det har noen råtten bekledning og for dårlig isolert på taket. Men sånn er det vel med over 100 år gamle villahus. Det ser veldig fresht ut på bildene, men når man leser tilstandsrapporten blir man jo vettaskremt og lurer på hvordan det i det heletatt kan henge sammen :P

 

Vi er så sinnsklt kresne... Hvor mange millioner koster det å totalrenovere et hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
32 minutter siden, Siri skrev:

Og ikke nok med det. Jeg har vel nevt før at jeg er veldig motstander av oppsøkende salg som i telefonsalg. Derfor har jeg da også hatt reservasjoner mot telefonsalg fra Brønnøysundregisteret. Nå nettopp ble jeg oppringt - og siden jeg jo da venter på levering av hundefôr, så var jeg som sedvanlig optimistisk og tok telefonen da det ringte. Fyren i den andre enden presenterte seg og hva han ringte fra (men sånt får jeg jo aldri med meg uansett, så det hørte jeg jo ikke), men han begynte å snakke om radonmålinger i boliger og at jeg jo bodde i et område der det var mye radon i grunnen etc etc etc. Jeg trodde kanskje dette var en slags kampanje fra kommunen sin side om å få gjennomført målinger i utsatte hus rundt om i kommunen, så jeg var jo i utgangspunktet positiv og snakkesalig jeg, men etter hvert som jeg snakket med fyren skjønte jeg jo at han ikke hadde særlig greie på hva han snakket om, han snakket fra manus (for han greide jo ikke å tilpasse det han snakket om til akkurat min boligsituasjon, men ramset opp det han hadde på papiret foran seg som noen sikkert hadde sagt at han skulle si), men det manuset var åpenbart ikke helt kvalitetssikret, for da han begynte å blande inn MUSKELSYKDOMMEN MS (det er ingen muskelsykdom, det er en nevrologisk lidelse) og snakket om pakker for måling og sånt, gikk det jo opp for meg at fyren selvsagt bare var ute etter å selge meg målepakker og et produkt som de skulle tjene penger på.

Da endret jeg litt på min innfallsvinkel og var brått ikke like positiv... og jeg lurte på  hvor de hadde fått telefonnummeret mitt fra siden jeg hadde reservert meg for telefonsalg for mange år siden. Da begynte fyren å få litt problemer da, og nevnte at joda, det hadde de jo fått fra Brønnøysundregisteret... ehhhhh... nei, det hadde han neppe fått derfra, for de sender da vitterlig ikke ut telefonnummer til bedrifter som skal drive telefonsalg, sa jeg... da stotret fyren enda mer og måtte forsikre seg om at det var DETTE telefonnummeret som var mitt? Ehhhhhhh.... ja, selvsagt, det er jo dette nummeret du har ringt liksom? Jeg tror han syntes jeg brått ble ei vrangkjerring i grunnen *ler*. For å si det sånn: jeg kjøpte ingen målepakke fra den fyren der. 

Jeg er også reservert mot telefonsalg. Så jeg angret bittert etter jeg registrerte meg på Postens Flyttehjelp! Jeg krysset av på at jeg ville ha tilbud på varmepumpe, for det trengte vi jo. 

Men etter det har det gått i ett kjør med oppringinger fra alle mulige. Og jeg forklarer gang på gang at dette har jeg ikke sagt at jeg er interessert i. Og de gir seg ikke. 

Begeret rant over når jeg fikk telefon om noe beskyttelse mot ID tyveri. Jeg sa klart i fra at det er ikke aktuelt å gjøre noe avtale nå, men hun kunne nå forklare hva dette omfattet. Hun forklarer, og spør til sist om dette høres interessant ut. Joda, sier jeg. Tanken er jo god, men akkurat nå passer det ikke. 

Hun avslutter med å si at hvis jeg bare kan bekrefte nå så kan hun aktivere avtalen med det samme, og så får jeg en mail som bekrefter!  

Jeg tror hun lærte seg et par nye ord den dagen... det er et par måneder siden og ingen har ringt meg etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, mushi skrev:

Jeg bestilte akkurat derfra selv og synes å huske at man kunne plotte inn postnr et sted da jeg bestilte for å sjekke om hjemlevering var et alternativ...

Jeg fikk de forresten til å levere den til meg på jobbadressen. Da var det plutselig ikke stress å få noe på døra!

Klok av skade fra da PostNord skulle levere hjem til meg og brukte 14 dager, så kikket jeg selvfølgelig etter noe sånt, men fant ikke noe annet alternativ - jo, jeg plottet inn et postnummer, men det skjedde ikke noe spesielt da jeg gjorde det. Jeg vurderte om jeg skulle legge inn jobbadressen min, men jeg synes ikke noe om å skulle bry andre folk her på jobben med mine private leveranser. Det er et prinsipp.... :)

23 minutter siden, Turb skrev:

Jeg har bestilt fra animail nå og håper de finner fram, sa det var sendt nå så det er jo bare å håpe. Så vanskelig er det ikke å finne fram til meg :P 

Jeg tror det var fra Animail jeg bestilte da det tok 14 dager.... tror jeg... :aww: 

23 minutter siden, Turb skrev:

PS jeg tror at om du er usikker så må kommunen måle radon hos deg gratis. Sånn er det iallefall i Ullensaker pga høye målinger. 

Ja, det var det som slo meg også da duden begynte å snakke om målepakker som kunne kjøpes... :D. Dette er da vel noe kommunene enten gjør eller har tilbud om i slike risikoområder. 

8 minutter siden, Fillerya skrev:

Det ser veldig fresht ut på bildene, men når man leser tilstandsrapporten blir man jo vettaskremt og lurer på hvordan det i det heletatt kan henge sammen :P

Tilstandsrapporten på mitt hus var ikke all verdens å skryte av da jeg kjøpte heller, men jeg har ikke hatt behov for å gjøre en eneste ting annet enn å male det utvendig og skifte ut et par bord i bordkledningen :). Det stod til og med at isolasjonen i huset ble antatt å være treisolasjon... vel - den isolasjonen fant jeg i tre diger sekker bak uthusene :lol:. Huset er godt isolert, det :D. Bare sånn for å si at tilstandsrapporter ikke nødvendigvis trenger å være katastrofe selv om de høres sånn ut :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*Kat84* Jeg drømte om deg og Sjef i natt. Jeg ville så gjerne treffe en Beauceron så jeg sendte deg en melding. Du kom bort til meg med Sjef, også bare slapp du han med meg også gikk du igjen. Så da sto jeg der med en super kosete hund, uten eier :P Jeg fant ut at han var perfekt størrelse og alt, men han lagde noen sinnsyke rare griselyder så jeg ble litt bekymret og ville derfor ikke ha Beauceron likevell :P 

Jeg ble litt sjokkert når du kom i svære platform sko med flammer på, og en stor hund som du bare slapp og gikk din vei igjen xD

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en telefonselger her om dagen jeg også, de ringte fra vanlig mobilnr så da tok jeg den. 

Hun: Hei, vi har et tilbud til tidligere kjøpere av boligpluss, vi sender i disse dager ut x-antall blader - helt gratis!

Meg: nei takk, jeg trenger ikke

Hun: Og i tillegg til dette legger jeg med et knivsett til bare **** (husker ikke helt summen, men 199 eller 299)

Meg: nei det skal jeg ihvertfall ikke ha

Hun: dette er jo et supert tilbud, mange blader og et fantastisk knivsett

Meg: nei, jeg er ikke interessert i knivsettet og ikke bladene

Hun: Da legger jeg med knivsettet og sender dette sammen med bladene til din postkasse

Meg: NEI DET GJØR DU IKKE. JEG VIL IKKE HA! 

Hun: du får med en regning som du bare betaler etter du har mottatt bladene og knivsettet

Meg: ja men jeg skal ikke ha bladene eller knivsettet! 

Hun: Er du sikker? Da sender jeg iallefall bladene da! 

Meg: Nei det gjør du ikke. Ha det. 

 

Har ikke sett noe til bladene eller knivsettet, heldigvis! 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Wachita skrev:

@*Kat84* Jeg drømte om deg og Sjef i natt. Jeg ville så gjerne treffe en Beauceron så jeg sendte deg en melding. Du kom bort til meg med Sjef, også bare slapp du han med meg også gikk du igjen. Så da sto jeg der med en super kosete hund, uten eier :P Jeg fant ut at han var perfekt størrelse og alt, men han lagde noen sinnsyke rare griselyder så jeg ble litt bekymret og ville derfor ikke ha Beauceron likevell :P 

Jeg ble litt sjokkert når du kom i svære platform sko med flammer på, og en stor hund som du bare slapp og gikk din vei igjen xD

:lol:

Haha, superkosete er han,  men relativt lydløs! 

Men skjønner at det er tid for å få lagt ut noen bilder av mer enn bare hunder her :p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Siri skrev:

And the story goes on.... Optimistisk som jeg er, bestilte jeg nok en gang hundefôr på nett, denne gangen fra Zoopermarked. Jeg ble selvsagt noe skeptisk da eneste leveringsalternativet var hjemkjøring (hva ER greia med det???), men siden det var Bring som var leverandør her, så tenkte jeg at det sikkert da gikk fint.

Nå har jeg da sjekket sporingsnummer og greier, og der står det jammen meg at Bring ikke leverer på døra på mitt postnummer, så varene er bragt videre til det LOKALE hentested. Det er på Elverum, det, visstnok...Bare drøyt 2 mil unna liksom. De fant ikke noe som var enda lenger unna da, eller?

 

Om du passer på vekta på sendingen når du bestiller fra zoopermarked kan du få det tilsendt med post :) Mener det er maks 20 kg pr pakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Ååååh tror jeg bytter mobilabonnementet gitt

Har onecall og sjekket akkurat fakturaen. 400 mer enn forventet, har nemlig brukt for mye data. Jeg har alltid fått sms om at datamengden er oppbrukt før,og dermed kunne bestille ekstra ved behov til en gunstig pris. Hørte ikke en dritt og tenkte ikke på å sjekke selv. :( sikkert min egen feil, men dritkjipt!

Ring og klag, kanskje de sletter det, jeg klarte å få ettergitt hos Telenor i hvert fall. Verdt et forsøk, og kanskje de oppdager hvorfor du ikke har fått varsel?

1 time siden, Siri skrev:

And the story goes on.... Optimistisk som jeg er, bestilte jeg nok en gang hundefôr på nett, denne gangen fra Zoopermarked. Jeg ble selvsagt noe skeptisk da eneste leveringsalternativet var hjemkjøring (hva ER greia med det???), men siden det var Bring som var leverandør her, så tenkte jeg at det sikkert da gikk fint.

Nå har jeg da sjekket sporingsnummer og greier, og der står det jammen meg at Bring ikke leverer på døra på mitt postnummer, så varene er bragt videre til det LOKALE hentested. Det er på Elverum, det, visstnok...Bare drøyt 2 mil unna liksom. De fant ikke noe som var enda lenger unna da, eller?

Og ikke nok med det. Jeg har vel nevt før at jeg er veldig motstander av oppsøkende salg som i telefonsalg. Derfor har jeg da også hatt reservasjoner mot telefonsalg fra Brønnøysundregisteret. Nå nettopp ble jeg oppringt - og siden jeg jo da venter på levering av hundefôr, så var jeg som sedvanlig optimistisk og tok telefonen da det ringte. Fyren i den andre enden presenterte seg og hva han ringte fra (men sånt får jeg jo aldri med meg uansett, så det hørte jeg jo ikke), men han begynte å snakke om radonmålinger i boliger og at jeg jo bodde i et område der det var mye radon i grunnen etc etc etc. Jeg trodde kanskje dette var en slags kampanje fra kommunen sin side om å få gjennomført målinger i utsatte hus rundt om i kommunen, så jeg var jo i utgangspunktet positiv og snakkesalig jeg, men etter hvert som jeg snakket med fyren skjønte jeg jo at han ikke hadde særlig greie på hva han snakket om, han snakket fra manus (for han greide jo ikke å tilpasse det han snakket om til akkurat min boligsituasjon, men ramset opp det han hadde på papiret foran seg som noen sikkert hadde sagt at han skulle si), men det manuset var åpenbart ikke helt kvalitetssikret, for da han begynte å blande inn MUSKELSYKDOMMEN MS (det er ingen muskelsykdom, det er en nevrologisk lidelse) og snakket om pakker for måling og sånt, gikk det jo opp for meg at fyren selvsagt bare var ute etter å selge meg målepakker og et produkt som de skulle tjene penger på.

Da endret jeg litt på min innfallsvinkel og var brått ikke like positiv... og jeg lurte på  hvor de hadde fått telefonnummeret mitt fra siden jeg hadde reservert meg for telefonsalg for mange år siden. Da begynte fyren å få litt problemer da, og nevnte at joda, det hadde de jo fått fra Brønnøysundregisteret... ehhhhh... nei, det hadde han neppe fått derfra, for de sender da vitterlig ikke ut telefonnummer til bedrifter som skal drive telefonsalg, sa jeg... da stotret fyren enda mer og måtte forsikre seg om at det var DETTE telefonnummeret som var mitt? Ehhhhhhh.... ja, selvsagt, det er jo dette nummeret du har ringt liksom? Jeg tror han syntes jeg brått ble ei vrangkjerring i grunnen *ler*. For å si det sånn: jeg kjøpte ingen målepakke fra den fyren der. 

Sikkert samme som ringte min søster, han skulle selge noe målepakker og hun var veldig usikker på om dette var noe hun trengte. Et lite søk på Elverum kommune sine sider, viser at de har et lite utsatt område på andre siden av elven, hun har ikke behov for det.  Takk og pris for at hun helst vil sjekke det meste før hun sier ja. :D 

Hektisk dag, snart tid for neste møte..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Siri skrev:

Klok av skade fra da PostNord skulle levere hjem til meg og brukte 14 dager, så kikket jeg selvfølgelig etter noe sånt, men fant ikke noe annet alternativ - jo, jeg plottet inn et postnummer, men det skjedde ikke noe spesielt da jeg gjorde det. Jeg vurderte om jeg skulle legge inn jobbadressen min, men jeg synes ikke noe om å skulle bry andre folk her på jobben med mine private leveranser. Det er et prinsipp.... :)

Jeg tror det var fra Animail jeg bestilte da det tok 14 dager.... tror jeg... :aww: 

Ja, det var det som slo meg også da duden begynte å snakke om målepakker som kunne kjøpes... :D. Dette er da vel noe kommunene enten gjør eller har tilbud om i slike risikoområder. 

Tilstandsrapporten på mitt hus var ikke all verdens å skryte av da jeg kjøpte heller, men jeg har ikke hatt behov for å gjøre en eneste ting annet enn å male det utvendig og skifte ut et par bord i bordkledningen :). Det stod til og med at isolasjonen i huset ble antatt å være treisolasjon... vel - den isolasjonen fant jeg i tre diger sekker bak uthusene :lol:. Huset er godt isolert, det :D. Bare sånn for å si at tilstandsrapporter ikke nødvendigvis trenger å være katastrofe selv om de høres sånn ut :) 

Fikk med dritmange quoter men orker ikke slette på mobil.

Men, sikker på at zoopermarked ikke leverer til valgt postkontor da? Da jeg bestilte derfra kom hundematen iløpet av to dager til coopen i nabolaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Fillerya skrev:

Har funnet et for godt til å være sant hus. Hvorfor skal husene vi faller for være så dårlige vedlikeholdt? Det hjelper ikke at det er innafor budsjett, veldig stort, ha dobbel garasje og stor hage midt i byen med gangavstand til en evt ny jobb når det trenger ny drenering, nytt elektisk snart nytt bad og snart nytt kjøkken. Det har noen råtten bekledning og for dårlig isolert på taket. Men sånn er det vel med over 100 år gamle villahus. Det ser veldig fresht ut på bildene, men når man leser tilstandsrapporten blir man jo vettaskremt og lurer på hvordan det i det heletatt kan henge sammen :P

 

Vi er så sinnsklt kresne... Hvor mange millioner koster det å totalrenovere et hus?

Bygge selv, kanskje? :) Finnes mange fine "ferdighus" som man kan tilpasse litt. Koster jo fort 4 millioner, men hvis du får tak i en relativt billig tomt blir det fort rimeligere å bygge selv enn å kjøpe stort hus brukt (5-7 mill).

Kanskje bare å glemme hvis man bor i storby, for her koster en tomt 3 mill ca. Men hvis du vil bo utenfor byen må det da være mulig å få tak i rimeligere tomter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg spist lunsj, og funderer på om jeg skal sette en brøddeig før jeg dykker ned i en av bøkene i offentlig rett. Skulle kanskje begynt på middagen og, skal ha jegergryte med grytekjøtt av elgokse, og det blir best om det står og småputrer lenge ... Hmm fikse mat først, så lese. Hundene har fått hovedtur de, deilig å endelig kunne gå en normaltur igjen (les: over en time i strekk) uten å få åndenød eller være slått ut i timesvis etterpå. Endelig har den evigvarende forkjølelsen sluppet grepet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Ingidano skrev:

Om du passer på vekta på sendingen når du bestiller fra zoopermarked kan du få det tilsendt med post :) Mener det er maks 20 kg pr pakke. 

Men det blir rimelig tungvint om man bare skal bestille en og en sekk hundefôr :). En sekk = 12 kg - da er man kjapt over 20 kg om man skal ha to :) 

Edit: Ser at fraktvilkårene er maks 19 kg med postpakke.

31 minutter siden, Malinka skrev:

Sikkert samme som ringte min søster, han skulle selge noe målepakker og hun var veldig usikker på om dette var noe hun trengte. Et lite søk på Elverum kommune sine sider, viser at de har et lite utsatt område på andre siden av elven, hun har ikke behov for det.  Takk og pris for at hun helst vil sjekke det meste før hun sier ja. :D 

Helt sikkert den samme :D. Jeg er jo også veldig skeptisk til sånt, men jeg trodde jo først dette var noe i regi av kommunen, men heldigvis var jeg litt oppmerksom og tenkte meg om :D

30 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Men, sikker på at zoopermarked ikke leverer til valgt postkontor da? Da jeg bestilte derfra kom hundematen iløpet av to dager til coopen i nabolaget. 

Det var ikke andre valg enn direkte hjemkjøring da jeg kom til betalingskassen... og jeg regner jo med at det er DER man skal velge leveringsmåte liksom? Jeg fant ingen andre alternativer - og gudene skal vite att jeg lette (som sagt: klok av skade :lol:). Det burde ikke være rakettforskning å finne flere alternativer for det eller? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, rosinbolle skrev:

Bygge selv, kanskje? :) Finnes mange fine "ferdighus" som man kan tilpasse litt. Koster jo fort 4 millioner, men hvis du får tak i en relativt billig tomt blir det fort rimeligere å bygge selv enn å kjøpe stort hus brukt (5-7 mill).

Kanskje bare å glemme hvis man bor i storby, for her koster en tomt 3 mill ca. Men hvis du vil bo utenfor byen må det da være mulig å få tak i rimeligere tomter :)

Finnes kjempemange fine ferighus. Vi har vært inne på tanken å kjøpe et hus på en stor tomt og rive det og bygge nytt. Tomter som er ubebygt ligger sjeldent fint til og de som ligger sentralt er gjerne skilt av en større tomt og blir for liten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Klematis skrev:

Timmiansen, altså.

Han forsvant helt plutselig nærmest ut av det blå mens jeg gjorde meg klart til å gå på jobb.

Jeg visste at han ikke var ute, men jeg lette og lette flere ganger i alle rom i huset uten å finne han.

Jeg ropte og ropte, men ingen svar.

Til slutt fant jeg han, og da hadde han hoppet inn i klesskapet mens jeg fant frem ei jakke. Jeg så jo ikke det, så jeg smalt igjen døra og gikk. Det er egentlig rimelig smekk fullt i bunnen av klesskapet, men han trenger jo ikke store plassen, han. 

Så der satt han da, i skapet, i mørket, og sa ikke et pip.

Det går an å gi en lyd, liksom.

Og nå ser jeg for meg at han satt og fniste for seg selv mens han trodde dere lekte gjemsel :D

5 timer siden, JeanetteH skrev:

:lol: Jeg får opp lån nå for tiden jeg. Og det skjønner jeg ikke helt. Men mulig pga jeg har tittet etter hotel i NY og googlet severdigheter. Da trenger man vist ferielån sikkert :P 

Eller til oppussing, eller den valpen du nevnte i går at du vil ha? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Men det blir rimelig tungvint om man bare skal bestille en og en sekk hundefôr :). En sekk = 12 kg - da er man kjapt over 20 kg om man skal ha to :) 

Edit: Ser at fraktvilkårene er maks 19 kg med postpakke.

 

Del opp kjøpet i to forsendelser? Har gjort det de gangene eg har kjøpt mer enn en sekk. De fleste storsekkene koster over 500,- og har gratis frakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@malika

 

:gaah:

 sonen kødder sånn på mobil! 

 

@Malinka jaa, kanskje det går, har sendt mail.  Kjenner at dette har jeg ikke tålmodighet til. Hjelper ikke at jeg driver å plager telenor med fastlinja til svigers. De hadde montør i går, han fikset, telefonen virket i tre timer, jeg ringte igjen i går kveld, da fant de ikke signal på linja i det heletatt, nå fikk jeg melding om at måling av linja var ok. Så om det fremdeles er feil så er det utstyret. Fet er standardsvaret, de er så kjappe til å skylde på utstyret. Helt ny telefon som faktisk er byttet før jeg ringte, så næh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Når man har gjort ting på en bestemt måte i 30 år - betyr det at nye og bedre metoder umulig kan ha kommet i løpet av den tiden? Ja? Selvfølgelig, det burde jeg jo ha skjønt... :aww: 

 Døh, man tuller ikke med fastgrodde vaner! :aww:

 

 

Nå gikk det opp for meg at jeg gleder meg til å sitte i komité!  Jeg må være alvorlig syk :o Egebergsrennkomite - galskap satt i system :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

 

Eller til oppussing, eller den valpen du nevnte i går at du vil ha? :D

Valpen er holdt av, og da ikke av meg :P Oppussingen har jeg egentlig penger til alt, det skal jo faktisk gjøres ting nå til uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...