Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Raseforvekslinger ja, mye rart der. Når Arthur var valp, var den en som lurte på om jeg var sikker på at han ikke var en boerboel, til tross for at jeg sa at han var en bullmastiff. Fyren ville ikke gi seg liksom, ganske sikker på at jeg vet hvilken rase jeg har kjøpt..:p

Ellers har det skjedd mer enn en gang at folk synes Arthur (bullmastiff), Cujo (st. bernhard) og Venus (shäfer) er fantastisk flotte kullsøsken. Altså...

Kamphund er jo selvfølgelig en gjenganger. En gang var det en middelaldrene fyr som kulle belære meg ("lille venn")  om rasehistorien til bullmastiff - han ante selvfølgelig ikke hva han snakket om, men han hadde jo drevet med fuglehund i 30 år må vite.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, ha ha ha, ikke noe er så morsomt som når hunder stigmatiseres og fremstilles som farlige, fremfor å fokusere på den samfunnsnyttige jobben de gjør. Og ha ha ha, enda morsommere er det jo når folk ikke ser forskjell på schäfer og malle, for da kan folk være ekstra engstelig for alle politihunder! Jeg kommer til å daue av latter! :lol::lol::lol:  

Nei da så, fikk ikke lov å le litt av at bikkja til Nathalie98 ble tatt for å være reveblanding. Takk :D

Sånn før man nevner at nei, folk ser neppe forskjell på de ulike poilitihundene, og kommer neppe til å bli mer eller mindre redd av et inntaksstopp (som bare hundefolk får med seg uansett) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 minutter siden, Alvira skrev:

En gang var det en middelaldrene fyr som kulle belære meg ("lille venn")  om rasehistorien til bullmastiff - han ante selvfølgelig ikke hva han snakket om, men han hadde jo drevet med fuglehund i 30 år må vite.

Åja, men da så :lol:

En gang var det noen som begynte å krangle med meg om at ALLE raser er blandinger, så hvem bryr seg om folk tar seg dobbelt betalt for en doodle liksom? 
Så jeg forklarte enkelt og greit forskjellene på blandingsavl i dag og før i tiden for å få de rasene vi har, og han ble fly forbanna! 
Han kunne ALT om Dobermann, og ingen skulle fortelle ham hvordan de ble til. Han spurte meg faktisk hva man får når man krysser  Pincher med en dvergpincher... Sitat: "Hva mener du kloke, lærde at det avkommer er riktig å kalle da?!!?"
Jeg svarte at det kalles blanding... Det falt ikke i god jord, og før han eksploderte ytterligere var det best å avslutte
:lol:

Dette var ikke en diskusjon som gikk face2face altså. Da hadde han garantert ikke vært tøff nok til å tøffe seg sånn ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet:

Jeg har byttet vakter med ei på jobb. Jeg skulle nå jobbe fra tirsdag til lørdag og ha fri neste uke når jeg er i nord. Sjefen min godkjente vaktene for lenge siden og alt står på arb.lista.

Nå som jeg har vært sykemeldt så fikk jeg melding fra sjefen at hun hadde satt opp kollegaen min i morgen og strøket min vakt, samt at hun sa jeg kunne ta det igjen en annen gang. Så nå mister jeg lørdagsvakta mi på denne lønningen og vil derfor måtte betale for det pga jeg er sykemeldt.

Er dette lov?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pringlen skrev:

Nei da så, fikk ikke lov å le litt av at bikkja til Nathalie98 ble tatt for å være reveblanding. Takk :D

Sånn før man nevner at nei, folk ser neppe forskjell på de ulike poilitihundene, og kommer neppe til å bli mer eller mindre redd av et inntaksstopp (som bare hundefolk får med seg uansett) 

Jeg skreiv ikke en shit om reveblanding jeg. Det jeg skreiv noe om, var at det er dritmorsomt at hunder stigmatiseres og fremstilles som farlige, at det er hundene som er problemet, ikke eierne/førerne. Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig for hundefolk å se et litt større bilde - jo mer hunder fremstilles som potensielle drapsvåpen, jo mer hundehat får vi, jo større innskjerpinger av hundeloven får vi, jo mer drit får vi hundeeiere av ikke-hundeeiere. Det gjelder ikke bare maller, ikke bare politihunder, det er den stadige fremstillinga av at enkelte raser er farlige, og at det blir fler og fler av de enkelte rasene. 

For jo mer folk blir "moderne", jo mindre kan de om dyr og hvordan de oppfører seg naturlig - det er jo bare å se på forumet her det, hvor naturlig atferd som jaktlyst hos hunder, blir fremstilt som noe utrolig skummelt og unaturlig innimellom. Så det er bare å le, det slutter å være morsomt når det plutselig er din rase som blir fremstilt som et monster. 

Bortsett fra for meg da, som har puddel, som ingen tar alvorlig når de er farlige engang. Puddel er en av de siste rasene som kommer til å havne på en forbudsliste, så jeg kan le i mange år jeg. Så ha ha ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Sbtlita skrev:

Noen som vet:

Jeg har byttet vakter med ei på jobb. Jeg skulle nå jobbe fra tirsdag til lørdag og ha fri neste uke når jeg er i nord. Sjefen min godkjente vaktene for lenge siden og alt står på arb.lista.

Nå som jeg har vært sykemeldt så fikk jeg melding fra sjefen at hun hadde satt opp kollegaen min i morgen og strøket min vakt, samt at hun sa jeg kunne ta det igjen en annen gang. Så nå mister jeg lørdagsvakta mi på denne lønningen og vil derfor måtte betale for det pga jeg er sykemeldt.

Er dette lov?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Nei, de kan ikke gjøre slik at du ikke får betalt for de dagene du skulle vært på jobb i en sykemeldingsperiode. Du hadde måttet ha noen til å steppe inn for deg uansett. Er jo ikke vits i å sykemelde seg om vaktene skal byttes om slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christine skrev:

I helga er det sesongstart for oss på agilityfronten, og siden det er i Hedmark må vi naturlig nok kjøre i dag. Skulle ut med noen bagger og dekken i bilen i sta og settervimsen kjente tydeligvis igjen baggen jeg pakker hundeutstyr i. Han ble SÅ ivrig og dyttet meg overende når jeg åpnet døra. Sto midt ute på gata og nektet plent å komme før han løp bort til bilen hvor han sto å logret som bare det :lol: Godt han er søt når han får anfall som "vi skal ut å reise - jippi!!":P

image.thumb.jpg.a29951c9a18ed19201f170a9

 

 

Lykke til! :D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg skreiv ikke en shit om reveblanding jeg. Det jeg skreiv noe om, var at det er dritmorsomt at hunder stigmatiseres og fremstilles som farlige, at det er hundene som er problemet, ikke eierne/førerne. Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig for hundefolk å se et litt større bilde - jo mer hunder fremstilles som potensielle drapsvåpen, jo mer hundehat får vi, jo større innskjerpinger av hundeloven får vi, jo mer drit får vi hundeeiere av ikke-hundeeiere. Det gjelder ikke bare maller, ikke bare politihunder, det er den stadige fremstillinga av at enkelte raser er farlige, og at det blir fler og fler av de enkelte rasene. 

For jo mer folk blir "moderne", jo mindre kan de om dyr og hvordan de oppfører seg naturlig - det er jo bare å se på forumet her det, hvor naturlig atferd som jaktlyst hos hunder, blir fremstilt som noe utrolig skummelt og unaturlig innimellom. Så det er bare å le, det slutter å være morsomt når det plutselig er din rase som blir fremstilt som et monster. 

Bortsett fra for meg da, som har puddel, som ingen tar alvorlig når de er farlige engang. Puddel er en av de siste rasene som kommer til å havne på en forbudsliste, så jeg kan le i mange år jeg. Så ha ha ha. 

Så lenge du bare skulle mene litt forskjellig (som jeg forøvrig er helt enig i) som har lite med det jeg skrev å gjøre; nemlig noe så enkelt som at "hvermannsen" ikke ser forskjell på hverken relativt like eller ulike raser,  så kunne du like gjerne droppet siteringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigg blir tatt for å være schäfer ganske ofte - oftest av de som enten har schäfer selv eller har hatt, av en eller annen grunn... Alle kan jo se at dette er en schäfer :P 

 

12182747_10156152005500392_669395250017072031_o.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Decoy!

Lykke til med agility, settervimsen! :D

Jeg våknet til lyden av oppkast, og det var riktig hund, johooo! Jeg forsøkte å finne en fæl vekkerklokkelyd i går kveld, for å se om jeg da kommer meg lettere opp, men jeg må ha slått av vekkerklokka mens jeg fiklet med lydene. Jaja, kom meg opp tidligere i dag enn på lenge, takket være Foenix. Få i oss frokost, også ta en tur ut. Blir ikke mye frisk luft senere, når hele helga skal tilbringes på SU-møte i klubben. Starter med styremøte i kveld, og deretter to lange møtedager. Men, det er viktig å ha klubbdemokrati og å samles på tvers av avdelinger og komiteer for innspill, utveksling av erfaringer og strategilegging. Jeg synes vanligvis sånt er innmari morsomt, men det er fortrinnsvis når jeg har i det minste fulladede reservebatterier. 

Okay, frokost, ringerunde for strømtull, ut og leke med hundene i snøen, rydde litt til huspasseren kommer, pakke klær for helga. Det høres ut som en grei plan for de neste fem timene.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
11 minutter siden, Paranomia skrev:

Visste dere ikke at det kommer renrasede av blandingskull, da? :sleep:  

12647280_1091832497527753_65222144782752

12661750_1091832540861082_86369809451162

Oh lord... :teehe:
Håper dette var ment som en spøk? :P

 

Jeg må innrømme at jeg får rykninger av alle disse blanding-er-best-fanatikerne. Ikke at disse personene nødvendigvis er det, men tenkte på det nå... 

De påstår at blandinger er myye friskere, snillere, enklere, og smartere enn rasehunder. Og når det passer dem selv kan de slå i bordet med at alle rasehunder er blandinger egentlig. 
Så da lurer jeg på hvorfor rasehunder er så syke som de mener når de egentlig er blandinger, og blandinger er best? Blir denne magien som tar alt negativt fra blandinger utvannet etter hvert kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, *Kat84* skrev:

Oh lord... :teehe:
Håper dette var ment som en spøk? :P

 

Jeg må innrømme at jeg får rykninger av alle disse blanding-er-best-fanatikerne. Ikke at disse personene nødvendigvis er det, men tenkte på det nå... 

De påstår at blandinger er myye friskere, snillere, enklere, og smartere enn rasehunder. Og når det passer dem selv kan de slå i bordet med at alle rasehunder er blandinger egentlig. 
Så da lurer jeg på hvorfor rasehunder er så syke som de mener når de egentlig er blandinger, og blandinger er best? Blir denne magien som tar alt negativt fra blandinger utvannet etter hvert kanskje? 

Med en gang du blander to raser så blir hunden frisk! Hvis du parrer en Jack med allergi med en mops med allergi vil ikke valpene være i stand til å få allergi. Det er ikke mulig, blandingshunder kan ikke få arvelige sykdommer, det er forbeholdt raser :)   Så i det øyeblikket en blandingsrase blir godkjent som renraset i Fci så slår man på en bryter også  er den syk, dum, proppfull av arvelige sykdommer og burde egentlig bare bli utryddet.  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Pringlen skrev:

Så lenge du bare skulle mene litt forskjellig (som jeg forøvrig er helt enig i) som har lite med det jeg skrev å gjøre; nemlig noe så enkelt som at "hvermannsen" ikke ser forskjell på hverken relativt like eller ulike raser,  så kunne du like gjerne droppet siteringen...

Igjen. Sammenhengen. 

1 time siden, Pringlen skrev:

He he. Og det har jeg tenkt i forbindelse med tråden om maller og inntaksstopp hos politiet. At folk kommer til å tro maller er farlige, pga signalene som sendes ut.... Ehhhhh, nei? Det er vel ingen sjangs i h*** at "folk" ser forskjell på malle og schäfer i det hele tatt :P

He he. Nei, det er ikke først og fremst det at folk tror maller er farlige, folk flest veit ikke hva malle er, men he he, problemet - signalene som sendes ut - er at bikkjer er farlige. Det var den delen jeg syns var like "morsom" som du syns. At de bommer på rase gjør det jo bare enda morsommere, for da kan de jo smøre sammen alt ei diger suppe og forby alle sammen sånn etterhvert. He he. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 liten feil på medikamentregningseksamen. Kjipt, men da vet jeg at jeg har noenlunde kontroll hvertfall. Flere som var gjort likt som meg, så lett å misforstå tydeligvis. Håper jeg består på onsdag!

Sitter å venter hos tannlegen nå. Krysser alt jeg har for vanlig fylling, men gleder meg uansett til å forhåpentligvis slippe tannverken! På mandag tar vi det andre hullet. Skal bli deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visstnok hvit og salt/pepper riesen - men disse lignet mest på IW syntes jeg :lol: Da skjønner jeg at folk tar feil

two-giant-schnauzer-dogs-white-black-344

Mine kan til nød bli tatt for å være valper av en av de større variantene, men folk flest vet tydeligvis hva schnauzer er i alle fall :) 

 

Edit: Elektroniske kritikker!! http://web2.nkk.no/no/nyheter/Elektroniske+kritikker.b7C_wlDW1y.ips

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Det er fredag, og det er en lykkens dag, men du verden så tett de kommer for tida! Det er fredager hele tida jo! Er det bare jeg som begynner å bli gammel kjerring eller?

Ja, ikke sant? Er det ikke himla ofte fredag? :o Jeg nekter for at det har med alder å gjøre... det er bare fordi vi har så mye å holde på med at vi ikke merker at tida går :aww: 

3 timer siden, Pippin&Symra skrev:

En dame syntes at Pippin var en veldig fin riesen, men hun hadde aldri sett dem i den fargen før.

Første gangen jeg så en wheaten så trodde jeg det var en feilfarget bouvier :lol:. Var på valpekurs med min første briard. 

2 timer siden, 2ne skrev:

Jeg har faktisk sett en fawn risen en gang :aww: 

En sånn? :teehe:
TorilsinGaleGrieg03.jpg.b616371670d66114

Akkurat nå, Line skrev:

Visstnok hvit og salt/pepper riesen - men disse lignet mest på IW syntes jeg :lol: Da skjønner jeg at folk tar feil

two-giant-schnauzer-dogs-white-black-344

Ja, de lignet jo skikkelig på riesen liksom :lol: 

Ferdig på møte - og det er rart dette med at når man møter folk fra sin egen landsdel, så blir stemingen helt annerledes? Men når sant skal sies, så brukte vi nesten en halvtime bare på å mimre fra gamle dager da alle bodde på Steinkjer - innenfor en radius av 1 km :lol:. Hyggelig da, i det minste :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaniner er skikkelig teite dyr om noen lurte :aww:  Men men, kun Trampevillkanin som ikke er bak lås og slå, fanger henne på mandag regner jeg med. 

Isisen har fått pusset tottelottene sine og jeg tar meg igjen iå være misunnelig på høvene hans, de er så etter boka at det er nesten til å bli foreslska i :wub: Men nå er jeg ferdig ute for i dag, så da skal jeg spise litt og slappe av før det er middagstid og turboknotta kommer hjem. Bonden har fresa akebakke til oss så i morgen skal vi ut og ake! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte vi skulle prøve oss på litt trening i dag faktisk.  Sambo og Nico skal trene agility,  Toddy og jeg skal trene på at det ikke er lov å tisse i hundehallen :aww:

Kanskje vi tilmed skal smelle til og prøve oss på en sitt! 

Går det altfor galt går vi bare ut i luftegården og venter der :P

Nei, jeg har ikke helt trua på polarhunden...

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Line skrev:

Visstnok hvit og salt/pepper riesen - men disse lignet mest på IW syntes jeg :lol: Da skjønner jeg at folk tar feil

two-giant-schnauzer-dogs-white-black-344

 

JA! Jeg også tenkte irsk ulvehund med en gang jeg så bildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...