Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

4 timer siden, Aslan skrev:

Jeg slutta å gå med smartklokke når jeg begynte å produsere menneske, det var ikke noe gøy lengre. Får ta den på når mennesket har kommet på utsida igjen, kanskje :lol: 

_____________

 

Både jeg og Thorvald fikk OK-stempel i dag, så jeg får fortsette å produsere menneske og Thorvald hadde fine øyne. Dog hadde vi en fantastisk opplevelse på venterommet hos veterinæren, den må nesten deles her og :lol: Mens vi ventet på at øyedråpene skulle virke kom en dame bort og snakket med meg. Hun lurte på hva slags rase Thorvald er, finsk lapphund svarte jeg. Åja, sa hun da, hun syns han ligna mer på en chow chow enn en finsk lapphund, for han hadde definitivt chow chow-hode. Også spør hun om han har beinproblemer og hvor gammel han er, for hun kunne se at han ikke var ung lengre, siden han gikk veldig rart. Så joda, neida.... :blink: Veterinæren syns dog både øynene og resten av Thorvald var i fin stand og alt sto bra til, så velger å stole på veterinæren i dag altså :lol: 

Jeg veit ikke helt jeg:

12688249_10156557815765341_3593692311952

12654475_10156557815750341_1506100060863

Thorvald er den sorte med tegninger, om det skulle være noen tvil :teehe: 

Hadde damen sånn hvit stokk? Evnt førerhund...? :teehe:

Fikk forøvrig spørsmål om kelpiene var elghunder forrige dagen. Joda ørene peker oppover, men alvorlig talt?!

1 time siden, JeanetteH skrev:

*elle-melle-deg-fortelle* Kan jeg trille terning på hannhunder? 

 Om du fortsatt har to alternativer så lurer jeg påom du har gravd nok...? :P

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Nå glemte jeg at du jo har bodd i borettslag, og da bør det vel fungere på en litt annen måte enn hos meg som har bodd privat ja... 

Men hvem vet vel sånt sånn uten videre liksom? Det ordnet seg jo fint her altså - det hadde ingen økonomiske konsekvenser :). Jeg tipper at den vegen her fikk sitt nåværende navn for bare kort tid siden, for det er ikke alle GPS'er som har den inne - men søk på gårdsnavnet så finner de fram :lol: 

Nei, vanlige folk pleier ikke å vite slikt :lol: krutsi derimot pleier ofte å lære seg sånne unormale ting :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, mokken skrev:

 

Fikk forøvrig spørsmål om kelpiene var elghunder forrige dagen. Joda ørene peker oppover, men alvorlig talt?!

 

Da var jo forvekslingen til @Aslan mer forståelig :lol:

.... Skal jeg komme meg i dusjen. Håper jeg får sove lenge i morgen også! Er så sliten :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Hadde damen sånn hvit stokk? Evnt førerhund...? :teehe:

Fikk forøvrig spørsmål om kelpiene var elghunder forrige dagen. Joda ørene peker oppover, men alvorlig talt?!

 Om du fortsatt har to alternativer så lurer jeg påom du har gravd nok...? :P

 

Hun hadde katter da, kanskje hund er hund? :teehe: Hehe, en ting er å ikke vite rasen, lapphund er ikke så vanlig, men hun var virkelig påståelig på at han ikke ligner en finsk lapphund :lol: 

hahaha! Kelpie og elghund er jo ikke liiiitt like en gang?!? :lol: Fabtastisk :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Da var jo forvekslingen til @Aslan mer forståelig :lol:

Oppoverører der og gitt! :lol:

Akkurat nå, Aslan skrev:

Hun hadde katter da, kanskje hund er hund? :teehe: Hehe, en ting er å ikke vite rasen, lapphund er ikke så vanlig, men hun var virkelig påståelig på at han ikke ligner en finsk lapphund :lol: 

hahaha! Kelpie og elghund er jo ikke liiiitt like en gang?!? :lol: Fabtastisk :lol: 

Hund er hund, helt klart! :lol:

Jeg innrømmer glatt at Lykke ikke har verdens penste kelpie hale,  den bæres litt høyt i aktivitet, men krøll er det ikke på den altså! :teehe:

Akkurat nå, Annik skrev:

Altså, Nico ble tatt for å være toller for en stund siden... Av en mann som gikk tur med tolleren sin... :D 

Auda! :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

X'en var ei stooor bernertispe, sånn en halv centimeter over maksmålet og noenogfemti kilo tung. Jeg fikk beskjed i skogen i Oslo av en som mente å være jeger at det var den største gordon setteren han noen gang hadde sett. Det tror jeg på. Hun ble også omtalt som australian shepherd av en som hevdet å være oppdretter på rasen. Jeg har sett så kompakte og grove aussier at jeg har i en øyekrok lurt på om det er en ung berner, men meget sjelden motsatt :D

Men jeg skal innrømme at jeg har som ringsekretær stått og ropt etter en rase jeg ikke ANER hvordan ser ut, flakker litt vilt med øynene langs alle fire sidene i håp om å få øye på noe jeg ikke kjente igjen, og har nok fornærmet noen hvis øynene mine har hvilt litt for lenge på deres hund. "Hva, den elendige ringsekretæren tror vår Fluffe er en østvesteuroasiatisk  fjellvoktgjeterhihund!"

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mad Goats Hundeklær skrev:

Var hos veterinær med mine 2 gutter i dag. Fikk beskjed om at tennene deres var noen av de bedre han hadde sett på chihuahua. Etter jeg begynte med fri tilgang til tyggeben og bedre tannpleie, trenger jeg ikke lengre rense tennene hos veterinær(noe jeg måtte gjøre 1-2 ganger pr år før) :D 

2016-02-04 10.14.36.jpg

Neimen hei! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også en fyr som var ekstremt påståelig på at nico var en kelpie da han var mindre :P

Det beste må være han gamle mannen som kjeftet fordi jeg gikk tur med ulven min midt på dagen, i et nabolag med folk. Skulle jeg først ha ulv, så burde jeg ikke gå rundt slik i folksomme områder :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, mokken skrev:

Hadde damen sånn hvit stokk? Evnt førerhund...? :teehe:

Fikk forøvrig spørsmål om kelpiene var elghunder forrige dagen. Joda ørene peker oppover, men alvorlig talt?!

 Om du fortsatt har to alternativer så lurer jeg påom du har gravd nok...? :P

 

Jeg kaaan faktisk forstå at en svart kelpie kan minne om en svart elghund. Hvis man ikke ser så nøye på halen, da :P I hvertfall ikke den drøyeste forvekslingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Annik skrev:

Det beste må være han gamle mannen som kjeftet fordi jeg gikk tur med ulven min midt på dagen, i et nabolag med folk. Skulle jeg først ha ulv, så burde jeg ikke gå rundt slik i folksomme områder :D

Det finnes da regler mot den slags! :aww: :lol:

 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Jeg kaaan faktisk forstå at en svart kelpie kan minne om en svart elghund. Hvis man ikke ser så nøye på halen, da :P I hvertfall ikke den drøyeste forvekslingen...

Joda, men den brune kelpien da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder blir stort sett tatt for å være noe de i alle fall ligner litt, men mange sier rett rase også. Det er Alaska Malamute og Alaska Husky jeg hører oftest. Men jeg har også hørt Ulv, og ikke søren om den unge fyren ville godta at det ikke minst var halvt ulv (Freke er i det minste grå, men særlig ulvete er han vel kanskje ikke om man vet hvordan en ulv faktisk ser ut). Og Esky, som var diger - 64cm høy, var det noen som lurte på om var rev :huh: 

Kunne jo forstått om noen spurte om de var en av laika rasene, jämthund og den slags. Ca rett størrelse, ca rett farge, feil hale. AM og AH kan jeg også forstå. Polar trekkhund =  det de har hørt om. De fleste sier bare "husky".

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

image.thumb.jpeg.09fbf85408306f6110b09e8

den ene er lys.. Men den andre er ikke akkurat dobermannfarget den heller.. 

Sikkert blandet inn litt dogo canario eller noe :aww: 

Men, du vet... dogo canario finnes ikke. Man har pit bull, boxer og sånn derre kamphund......

Hundene dine likner tross alt mer på dober, enn min digre vorsteh hanhund liknet på mora til dachsene mine :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Men, du vet... dogo canario finnes ikke. Man har pit bull, boxer og sånn derre kamphund......

Hundene dine likner tross alt mer på dober, enn min digre vorsteh hanhund liknet på mora til dachsene mine :P

I den brindlet tror jeg faktisk det er litt kamphund i.. Hun har i alle fall mye større ego enn kropp :lol: 

og det siste der minnet meg faktisk om da jeg hadde dachs og rottis.. Det var jo en selvfølge for nesten alle at det var mor og sønn :lol: men den kan man jo nesten forstå, sånn utenom at sønnen var eldst og det var to forskjellige raser. For begge var jo tross alt black and tan :aww: 

men hvis du har vorsteh som mor på dachsene dine, så forstår jeg hvorfor du sier at dachsene dine ikke er helt samme kaliber som den jeg hadde :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krutsi skrev:

I den brindlet tror jeg faktisk det er litt kamphund i.. Hun har i alle fall mye større ego enn kropp :lol: 

og det siste der minnet meg faktisk om da jeg hadde dachs og rottis.. Det var jo en selvfølge for nesten alle at det var mor og sønn :lol: men den kan man jo nesten forstå, sånn utenom at sønnen var eldst og det var to forskjellige raser. For begge var jo tross alt black and tan :aww: 

men hvis du har vorsteh som mor på dachsene dine, så forstår jeg hvorfor du sier at dachsene dine ikke er helt samme kaliber som den jeg hadde :lol: 

Vorsteh hanhund, ja. Med digre hengeballer :D (se, sååå koselig, mor og barna )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...