Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

31 minutter siden, Siri skrev:

Ja... de var jo brune, de på eksempelbildet var jo røde :aww: 

Nope... beklager å skuffe deg. Det betyr bare at du begynner å bli soft.... veldig soft :D:P 

Hahahaha det kan hende det er hormonene som tuller :-/ den tanken har jeg ikke tenkt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Annegru skrev:

Åjaaaaa... The Big Bang Theory! Det vet jeg jo hva er :P 
Disse forkortelsene, altså :P

Jeg sliter skikkelig med alle disse forkortelsene... det har ikke noe med alder å gjøre... ikke noe.. :aww:

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Hahahaha det kan hende det er hormonene som tuller :-/ den tanken har jeg ikke tenkt :P 

Pffffft... det er alderen... :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN vurderer jeg om jeg ikke bare skal dra, fremfor å sitte her og vente. En må sikkert beregne veldig god tid når man bor på landet? Dessuten må jeg jo innom en minibank å ta ut penger. De vil ha kontanter, liksom? Hvem er det som har sånt da? :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe spesielt med dagen i dag?  

Da jeg kjørte til barnehagen var det nesten ikke biler jo! Pleier være mye trafikk i byen på den tida, og nesten umulig å komme ut i ene rundkjøringa her. Nå var det bare å kjøre rett ut, nesten ikke en bil! Så, hva har jeg gått glipp av? Har fri fra skolen i dag da, men vet ikke hvorfor.

Ja tenkte det samme i dag jeg også. De fleste naboene er dratt når jeg drar på jobb (starter 10), men i dag var alle biler hjemme...lurte på om det var helg eller noe,og jeg var blitt spenna gæærn?

Over til noe annet.. Bestilte time til at frøkna mi skal få sovne inn..Var så vanskelig bare å bestille timen uten å bryte ut i gråt :( Har to uker igjen av tiden med henne, og de ukene skal hun skjemmes bort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Celeritas skrev:

Over til noe annet.. Bestilte time til at frøkna mi skal få sovne inn..Var så vanskelig bare å bestille timen uten å bryte ut i gråt :( Har to uker igjen av tiden med henne, og de ukene skal hun skjemmes bort:)

Det er så fælt, det. :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos tannlegen for en sjekk. To hull som må gjøres noe med, muligens rotfylles. Krysser alt jeg har for at det ikke blir rotfylling, det er jo svindyrt. Blakk blir jeg uansett, men har jo ikke råd til å betale om begge må rotfylles. Hva gjør man da? Har allerede fått hjelp av foreldre. Kan man søke om noe støtte eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Celeritas skrev:

Over til noe annet.. Bestilte time til at frøkna mi skal få sovne inn..Var så vanskelig bare å bestille timen uten å bryte ut i gråt :( Har to uker igjen av tiden med henne, og de ukene skal hun skjemmes bort:)

:icon_cry::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Krutsi skrev:

:lol::lol: altså, man må vel ha passert 30 før man kan skylde på alderen :P 

Alderen er noe som sitter i hodet, det... du begynner bare å bli voksen sjø :P 

29 minutter siden, 2ne skrev:

AN vurderer jeg om jeg ikke bare skal dra, fremfor å sitte her og vente. En må sikkert beregne veldig god tid når man bor på landet? Dessuten må jeg jo innom en minibank å ta ut penger. De vil ha kontanter, liksom? Hvem er det som har sånt da? :o 

Jeg har hørt at banker har minibank... evt kan man ta ut penger på butikk? Ellers er det da veldig rart å kreve kontantbetaling? Nå aner jeg ikke hva det er du skal betale da.... :lol:

14 minutter siden, laikamor skrev:

Vært hos tannlegen for en sjekk. To hull som må gjøres noe med, muligens rotfylles. Krysser alt jeg har for at det ikke blir rotfylling, det er jo svindyrt. Blakk blir jeg uansett, men har jo ikke råd til å betale om begge må rotfylles. Hva gjør man da? Har allerede fått hjelp av foreldre. Kan man søke om noe støtte eller noe?

Du kan sikkert be om å få en betalingsplan hos tannlegen, men det spørs jo selvsagt også hva du synes er dyrt. Mine rotfyllinger synes jeg ikke har vært spesielt dyre, men det har jo blitt noen tusen like vel fordi jeg har vært nødt til å få ny tann i tillegg liksom - og DET koster jo litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Alderen er noe som sitter i hodet, det... du begynner bare å bli voksen sjø :P 

Jeg har hørt at banker har minibank... evt kan man ta ut penger på butikk? Ellers er det da veldig rart å kreve kontantbetaling? Nå aner jeg ikke hva det er du skal betale da.... :lol:

Du kan sikkert be om å få en betalingsplan hos tannlegen, men det spørs jo selvsagt også hva du synes er dyrt. Mine rotfyllinger synes jeg ikke har vært spesielt dyre, men det har jo blitt noen tusen like vel fordi jeg har vært nødt til å få ny tann i tillegg liksom - og DET koster jo litt. 

Nei, for andre hadde det kanskje ikke vært så dyrt.. 1000kr idag for undersøkelsen med røntgen og litt fjerning av tannstein. Tror rotfylling koster 3-4000kr pr tann. Det er sikkert ikke veldig dyrt, men med dårlig studentøkonomi så er det jo endel. Totalt mer enn det jeg får på en mnd. Har nå 6000kr på konto, så håper at det holder! Kommer nok uansett ikke å søke noe støtte, så jeg får bare få det til på et vis. Vet nok litt mer på fredag. Skal ta det største hullet da. Så får jeg vite litt mer pris da, og om det blir rotfylling eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laikamor skrev:

Nei, for andre hadde det kanskje ikke vært så dyrt.. 1000kr idag for undersøkelsen med røntgen og litt fjerning av tannstein. Tror rotfylling koster 3-4000kr pr tann. Det er sikkert ikke veldig dyrt, men med dårlig studentøkonomi så er det jo endel. Totalt mer enn det jeg får på en mnd. Har nå 6000kr på konto, så håper at det holder! Kommer nok uansett ikke å søke noe støtte, så jeg får bare få det til på et vis. Vet nok litt mer på fredag. Skal ta det største hullet da. Så får jeg vite litt mer pris da, og om det blir rotfylling eller ikke.

Alt er jo dyrt om man ikke har penger, så jeg skjønner jo problemet :). Du får krysse fingrene for at du slipper unna med bare en vanlig fylling. Rotfyllingen tas jo gjerne over flere ganger, sånn at man får delt opp beløpet (om man betaler litt hver gang), men totalsummen ligger nok sikkert på 3-4000 kr ja. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, laikamor skrev:

Nei, for andre hadde det kanskje ikke vært så dyrt.. 1000kr idag for undersøkelsen med røntgen og litt fjerning av tannstein. Tror rotfylling koster 3-4000kr pr tann. Det er sikkert ikke veldig dyrt, men med dårlig studentøkonomi så er det jo endel. Totalt mer enn det jeg får på en mnd. Har nå 6000kr på konto, så håper at det holder! Kommer nok uansett ikke å søke noe støtte, så jeg får bare få det til på et vis. Vet nok litt mer på fredag. Skal ta det største hullet da. Så får jeg vite litt mer pris da, og om det blir rotfylling eller ikke.

Har du sjekka med studentskipnaden? Flere tannleger her har også studentrabatt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Har du sjekka med studentskipnaden? Flere tannleger her har også studentrabatt.. 

Ja, de har tannleger, men utrolig lang ventetid. Ikke studentrabatt hos den jeg går til nå. Men skal vel alltids klare å få det til på et vis. I verste fall får jeg spørre om å få låne mer av foreldrene mine. Det løser seg nok.. bare frustrerende.. Hadde satt av 4000kr, som jeg tentke skulle gå til husleie i juni siden vi ikke får stipend da. Den planen gikk hvertfall i do, så 0kr igjen der etter denne behandlingen :( 

Tenker å sette av 500kr hver mnd fremover til sparing. Men det spørs om det går rundt da, for jeg har jo ikke noe å rutte med selv når jeg ikke setter av. Får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

Vet dere? Jeg føler meg så sinnsykt snill for tiden at jeg nesten vurderer å anskaffe hundesenger til hundene mine på rommet sitt istedenfor tepper.. 

Det er faktisk sånn at jeg vurderer å gå ned i kjelleren for å hente ei seng til for å ha på stua.. 

Det må bare bety at de begynner å bli voksne når jeg begynner å bli glad i de :P:aww: 

Vel, hårballen min fikk vel hedersplass på soverommet, så :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Tekopp skrev:

Har en fra 2007 tror jeg. Hvordan det?

Jeg var på jakt etter målene på bagasjerommet siden jeg vil finne ut om jeg får plass til både bikkjebur og barnevogn. Men en på jobb har også en 2007 modell, så jeg fikk lov å krype rundt i bagasjerommet hans med målebånd i lunsjen i dag :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen fra sykehuset, og det var jo ikke så gæli jo :D Ikke noe kreftceller i sikte og de skjærte bort endel så de regnet med at de fikk bort det de skulle :) Følte meg skikkelig bra etterpå og planla både den ene og den andre turen, men nå som bedøvelsen begynner å slippe så tenker jeg at det blir sofatjeneste resten av dagen jeg :P  Gikk litt over en halvtime tur på morran idag da, så får C ta med seg Vigdis ut på en liten tur senere idag.

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Celeritas skrev:

 

Ja tenkte det samme i dag jeg også. De fleste naboene er dratt når jeg drar på jobb (starter 10), men i dag var alle biler hjemme...lurte på om det var helg eller noe,og jeg var blitt spenna gæærn?

Over til noe annet.. Bestilte time til at frøkna mi skal få sovne inn..Var så vanskelig bare å bestille timen uten å bryte ut i gråt :( Har to uker igjen av tiden med henne, og de ukene skal hun skjemmes bort:)

:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Polfarer skrev:

BBTbICui4Rv

Det var ikke særlig pene hofter på en fralle :/ (sånn siden HD på fransk bulldog ble diskutert for noen uker siden emoji12.png )

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

 

Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Bildet virker ikke hos meg :hmm:

Ikke her heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev: BBTbICui4Rv

Det var ikke særlig pene hofter på en fralle :/ (sånn siden HD på fransk bulldog ble diskutert for noen uker siden [emoji12] )

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Bildet virker ikke hos meg :hmm:

Hmm.. Rart[emoji14]Linken her da? :)

https://www.instagram.com/p/BBTbICui4Rv/

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laikamor skrev:

Nei, for andre hadde det kanskje ikke vært så dyrt.. 1000kr idag for undersøkelsen med røntgen og litt fjerning av tannstein. Tror rotfylling koster 3-4000kr pr tann. Det er sikkert ikke veldig dyrt, men med dårlig studentøkonomi så er det jo endel. Totalt mer enn det jeg får på en mnd. Har nå 6000kr på konto, så håper at det holder! Kommer nok uansett ikke å søke noe støtte, så jeg får bare få det til på et vis. Vet nok litt mer på fredag. Skal ta det største hullet da. Så får jeg vite litt mer pris da, og om det blir rotfylling eller ikke.

Snakk med tannlegen før behandling, så kan det hende du får betalingsplan. Jeg får alltid regning og kan betale ned i mitt tempo, de har ikke klaget enda. Men jeg hater det intenst, skal inn igjen nå snart og da håper jeg å kunne betale alt på en gang. 4-5000 kr er mye penger for meg og. 

 

 

Da har vi omsider begynt på prosjekt "rydd gamlefjøset" - endelig! Bonden var treig så jeg ryddet en annen plass enn der vi egentlig hadde avtalt, og måtte gå inn og sette over middag og hvile sår kropp, men vi er i gang! Måtte ryddes der jeg rydda og altså :lol:  Gleder meg til det blir ferdig, ta litt i morra mens han er på jobb og litt på fredag, så skulle han ta litt i helga. Så blir det bra, etterhvert :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...