Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

De dogsa mine altså. Først ligger begge og sover, så reiser Pippin seg og stiller seg midt på gulvet og stirrer på meg. Symra løfter på hodet for å sjekke min respons på at han står der med et utfordrende oppsyn. En brå bevegelse fra meg nå så løper begge lykkelig ut i gangen. Derfor sitter jeg her og taster nesten uten å røre meg.

Ok, out we go!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Ryggen er litt bedre i dag, så jeg fungerer sånn nesten. :) Klarte til og med å få vasket føttene når jeg dusjet, slet litt med tørkingen, så da ble det lufttørking. Jeg klarte til og med å ta på sokker selv. Men jeg tror at dersom jeg mister noe på gulvet, så må guttungen trå til og hjelpe :lol: Men så lenge det går rette veien, så er jeg nok klar for jobb i morgen! :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Kjedelig å være låst til ett sted @Pixie. Og jjeg kjenner at jeg irriterer meg litt over gubben din innimellom :P 

Det ble rundt 2 timer i skog i dag. Nydelig vær med sol! Kaldt i skyggen, og is flere steder, men i sola var det varmt og godt. Det er snart vår! :D 

Aragon burde vært hås,  for han har torget på seg et titalls hunder i dag.... Rotrening funker ikke på han. Det har jeg brukt 4 år på nå, og han tar fortsatt av når han treffer andre hunder utenfor familie eller når han skjønner at det er noe gøy på gang. 

Sjef derimot går fint forbi de han treffer, unntatt når andre hunder drar mot ham. Men han er jo hormonell valp så det er jo forståelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Skal hente kjæresten på flyplassen i kveld, og funderte på å ta med terven for å trene bittelitt med forstyrrelser. Noen som vet om det er lov å ha med hund inn på ankomst? Gjort det før og det eneste jeg har blitt møtt med er folk som har kommet bort å lurt på om det er narko/politihund under trening :P Men kjipt å ha med hund om det ikke er lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Skal hente kjæresten på flyplassen i kveld, og funderte på å ta med terven for å trene bittelitt med forstyrrelser. Noen som vet om det er lov å ha med hund inn på ankomst? Gjort det før og det eneste jeg har blitt møtt med er folk som har kommet bort å lurt på om det er narko/politihund under trening :P Men kjipt å ha med hund om det ikke er lov. 

Tror det er lov. Har hatt med bikkja hver gang jeg har hentet noen på Værnes de siste 5 åra. Aldri hørt noe,  Og når man har vært der en stund så v et jo ikke folk om du har kommet til fots eller fly :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Christine skrev:

Skal hente kjæresten på flyplassen i kveld, og funderte på å ta med terven for å trene bittelitt med forstyrrelser. Noen som vet om det er lov å ha med hund inn på ankomst? Gjort det før og det eneste jeg har blitt møtt med er folk som har kommet bort å lurt på om det er narko/politihund under trening :P Men kjipt å ha med hund om det ikke er lov. 

Det er jo lov å reise med hund, så hvorfor ikke :) Thorvald har vært med både når han skal ut og fly selv og for å hente, aldri fått noe bemerkninger :) Men kan jo selvsagt skje om du treffer på feil securitasfolk da.

På Flesland er det ihvertfall nesten alltid hunder i ankomsthallen når jeg er der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt henta med hund på både Gardermoen og Arlanda iallefall :D Kelpien til venninna mi møtte meg på Arlanda i høst - hun hylte av glede når hun så meg :D:D en dame bare wow, sånn velkomst vil jeg også ha :D 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
13 minutter siden, Christine skrev:

Skal hente kjæresten på flyplassen i kveld, og funderte på å ta med terven for å trene bittelitt med forstyrrelser. Noen som vet om det er lov å ha med hund inn på ankomst? Gjort det før og det eneste jeg har blitt møtt med er folk som har kommet bort å lurt på om det er narko/politihund under trening :P Men kjipt å ha med hund om det ikke er lov. 

Når jeg hentet Sjef så fikk jeg beskjed på Sola om at jeg kunne slippe ham ut av buret siden han var så vill at det veltet på tralla hele tiden. Men da måtte jeg gå rett ut. 
Men på flyplassen i Frankrike så var det ingen som brydde seg om at han lå der ved beina mine mens jeg ventet på siste frist for å sjekke ham inn. 

Jeg tror det kommer an på både hvem som er på vakt der og da, og hva som er vanlig hos de forskjellige flyplassene. Men har dyr lov å reise så bør de jo ha lov til å oppholde seg på flyplassen. Det er bare ikke alle som håndhever det likt virker det som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Det er jo lov å reise med hund, så hvorfor ikke :) Thorvald har vært med både når han skal ut og fly selv og for å hente, aldri fått noe bemerkninger :) Men kan jo selvsagt skje om du treffer på feil securitasfolk da.

På Flesland er det ihvertfall nesten alltid hunder i ankomsthallen når jeg er der :) 

Det er egentlig ikke lov på Flesland lengre. Helt idiotisk, men noen teite folk som jobber på flyplassen mente at det var for mange hunder som tisset inne. Så nå blir folk jaget bort (kommer an på hvem som er på jobb da) om de har med hunder på Flesland som ikke skal ut å reise selv. Men det vet de jo stort sett ikke, så man kan late som man skal ut å fly ;)

Hjemme fra minitur med hundene. Nå spiser jeg appelsin i håp om at C-vitamin bombe skal hjelpe på. Etterpå blir det mer film :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MegaMarie skrev:

Det er egentlig ikke lov på Flesland lengre. Helt idiotisk, men noen teite folk som jobber på flyplassen mente at det var for mange hunder som tisset inne. Så nå blir folk jaget bort (kommer an på hvem som er på jobb da) om de har med hunder på Flesland som ikke skal ut å reise selv. Men det vet de jo stort sett ikke, så man kan late som man skal ut å fly ;)

Hm, det har alltid vært flyplassen vi har møtt flest hunder på :teehe: Fredag forrige helg holdt jeg på å tryne i en liten hund når jeg løp til bussen, og når vi fløy tilbake søndag var det ihvertfall to i ankomsthallen (var to som bjeffet på hverandre). Men ja, er jo bare å si man skal fly :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Hm, det har alltid vært flyplassen vi har møtt flest hunder på :teehe: Fredag forrige helg holdt jeg på å tryne i en liten hund når jeg løp til bussen, og når vi fløy tilbake søndag var det ihvertfall to i ankomsthallen (var to som bjeffet på hverandre). Men ja, er jo bare å si man skal fly :) 

Tror ikke det er så alt for lenge siden den regelen kom. Kanskje halvt år eller et år eller noe. @HeleneFS vet når regelen kom. Som sagt, det kommer an på hvem som er på jobb. De fleste bryr seg ikke :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Når jeg flyr med hund så får den alltid bruke egne bein så langt som mulig. Aldri fått reaksjoner på det, på noen flyplass.

Kammet Freya fri for floker, så nå står bad og klipp på programmet. Jeg har en høy stjerne nå :P 

Det er selvfølgelig lov på Flesland så lenge man skal ut å fly, det er ingen som sier du må bære hunden inne på flyplassen :P Det hadde vært litt vanskelig for de med store hunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Siri skrev:

Du, vi er fortsatt i februar - det er ikke vårmåned det :aww: 

Okay, da forventer jeg full vår fra 1. mars :aww: Du får nyte årets siste vinterdag i morgen, Siri, får nå kommer våren med varmegrader, mygg og pollen :P 

4 timer siden, MarieR skrev:

Drittdag. Først drepte jeg telefonen min ved å miste den i vaskebøtta (så ****** typisk meg), så vræla ungen i et par timer. Nå har eieren til Ziva lagt ut en film fra rallytrening, og det gjorde mer vondt enn jeg hadde trodd å se Ziva med en annen fører. At det går an å savne en hund så voldsomt...

:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Malinka skrev:

Ryggen er litt bedre i dag, så jeg fungerer sånn nesten. :) Klarte til og med å få vasket føttene når jeg dusjet, slet litt med tørkingen, så da ble det lufttørking. Jeg klarte til og med å ta på sokker selv. Men jeg tror at dersom jeg mister noe på gulvet, så må guttungen trå til og hjelpe :lol: Men så lenge det går rette veien, så er jeg nok klar for jobb i morgen! :D 

Her har ungen måttet gjøre "alt"selv i dag og hjulpet mamma med påkledning  :P

Satser på at det at jeg tar det rolig i dag gjør at jeg er bedre i morgen. Å være hjemme fra jobb er uansett ikke et alternativ,  men jeg sliter med at jeg ikke får gått tur :(

Jeg skulle ønske jeg hadde det samme problemet som andre guttemødre noen ganger : at de ikke får ungen vekk fra spilling.  Poden har ikke giddet å spille playstation i dag, han har sett litt på tv. 

Vi har spilt litt ludo og yatzy da. Og så har han sett litt på sambo spille. Men det er ingen umiddelbar fare for at han blir sånn der stillesittende gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mud skrev:

Her har ungen måttet gjøre "alt"selv i dag og hjulpet mamma med påkledning  :P

Satser på at det at jeg tar det rolig i dag gjør at jeg er bedre i morgen. Å være hjemme fra jobb er uansett ikke et alternativ,  men jeg sliter med at jeg ikke får gått tur :(

Jeg skulle ønske jeg hadde det samme problemet som andre guttemødre noen ganger : at de ikke får ungen vekk fra spilling.  Poden har ikke giddet å spille playstation i dag, han har sett litt på tv. 

Vi har spilt litt ludo og yatzy da. Og så har han sett litt på sambo spille. Men det er ingen umiddelbar fare for at han blir sånn der stillesittende gitt...

Usj, god bedring! Jeg er glad for at min ryggvondt stort sett går fort over i løpet av få dager. Og at guttungen er stor nok til å gjøre det meste for meg. Han er tross alt bare få mnd unna 17 år...... Og siden min mor fikk slå seg løs med rydding her i går så er det mye finere her enn vanlig. Det er ganske avslappende! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg gjort noe jeg egentlig ikke trodde jeg skulle gjøre på ett år til. Men den gamle er "nedgradert" så jeg kan begynne bruke mest mulig energi på Murphy og legge ett godt grunnlag på henne. Så Talli er nå påmeldt til Rally stevne :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MegaMarie skrev:

Det er egentlig ikke lov på Flesland lengre. Helt idiotisk, men noen teite folk som jobber på flyplassen mente at det var for mange hunder som tisset inne. Så nå blir folk jaget bort (kommer an på hvem som er på jobb da) om de har med hunder på Flesland som ikke skal ut å reise selv. Men det vet de jo stort sett ikke, så man kan late som man skal ut å fly ;)

Hjemme fra minitur med hundene. Nå spiser jeg appelsin i håp om at C-vitamin bombe skal hjelpe på. Etterpå blir det mer film :aww: 

Haha, det var ikke meg altså, loooover.

53 minutter siden, Aslan skrev:

Hm, det har alltid vært flyplassen vi har møtt flest hunder på :teehe: Fredag forrige helg holdt jeg på å tryne i en liten hund når jeg løp til bussen, og når vi fløy tilbake søndag var det ihvertfall to i ankomsthallen (var to som bjeffet på hverandre). Men ja, er jo bare å si man skal fly :) 

 

50 minutter siden, MegaMarie skrev:

Tror ikke det er så alt for lenge siden den regelen kom. Kanskje halvt år eller et år eller noe. @HeleneFS vet når regelen kom. Som sagt, det kommer an på hvem som er på jobb. De fleste bryr seg ikke :)

Stemmer, reglen kom i 2015 rett før sommeren! Jeg var en av de som protesterte høylydt mot det, men vi har hatt hunder som både tisser og sloss inne, det er mindre hyggelig og vaskepersonellet har klaget intenst.

41 minutter siden, MegaMarie skrev:

Det er selvfølgelig lov på Flesland så lenge man skal ut å fly, det er ingen som sier du må bære hunden inne på flyplassen :P Det hadde vært litt vanskelig for de med store hunder. 

Ja, det er lov. Reglen er for å forhindre alle de som skal hilse folk velkommen med hunden, skjønner ikke greia jeg da, er bare 15 meter ut inngangsdøren så kan man hilse på hunden der..... Hunden lider ikke fordi den ikke fikk hilse på eieren 3 sekunder tidligere. Men jeg skjønner heller ikke de som skal stå utenfor sikkerhetskontrollen å kline, er vel ingen forskjell om man sier hadet i bilen eller foran sikkerhetskontrollen. De to minuttene gjør virkelig ingen forskjell fra eller til.

Det er svært liten sjanse for å bli kastet ut med hund, men hvis du møter på den ENE kollegaen min så får du tilsnakk. Han fotfølger deg ut også, og vi mobber han for det, for han engasjerer seg alt for mye i den saken. Regelrytter... tror han drømmer om å være politi eller noe, så vi kødder om at han heller må bli vekter.

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MegaMarie skrev:

Blondie klarte å spise noen silica kuler, men heldigvis tilsier alle google søk at det ikke er noe farlig. Rart det står ikke spis på pakken da :P Skjønner heller ikke hvorfor Blondie skulle få lyst til å spise disse kulene.. 

http://trd.by/livsstil/2016/02/27/Derfor-bør-du-ta-vare-på-disse-posene-12205718.ece hihi, kom på at jeg leste denne i formiddag :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...