Gå til innhold
Hundesonen.no

Podcast!

Recommended Posts

22 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Jeg hører bare på to stk.

Krisemøte - med Kristopher Schau og Kyrre Holm Johannessen

Alt du sier er feil Espen - med Kristopher Schau og Espen Thoresen.

Jeg liker Kristopher Schau ;)

Har du høyrt Verdensherredømme? Med Kristopher Schau? :D *Elskepå*

Eg høyrer ein del på Misjonen og, forresten. Antonsen og Golden. :D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehm. Går det ikke an å lukke Mobilen mens man hører på podcast? Sånn som Spotify? Altså slå av skjermen. Prøvde Det med beyondpod og da bare slutter den å spille :( 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
27 minutter siden, Teserere skrev:

Ehm. Går det ikke an å lukke Mobilen mens man hører på podcast? Sånn som Spotify? Altså slå av skjermen. Prøvde Det med beyondpod og da bare slutter den å spille :( 

Det er ihvertfall ikke noe problem med iphone og podcast-appen, men du hadde kanskje ikke det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
28 minutter siden, Teserere skrev:

Så rart. Min beyondpod funker fint om skjermen er avskrudd/jeg bruker andre apper. Prøvd å restarta telefonen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
38 minutter siden, Aslan skrev:

Det er ihvertfall ikke noe problem med iphone og podcast-appen, men du hadde kanskje ikke det?

Nei har samsung, prøvd både beyondpod og podcast addict.

37 minutter siden, Tekopp skrev:

Så rart. Min beyondpod funker fint om skjermen er avskrudd/jeg bruker andre apper. Prøvd å restarta telefonen?

Nei, kan prøve det. Men virker som den ikke åpner hele episoden, men spiller fra prewievmode? Selvom jeg har trykket på subscribe. Kan godt hende jeg gjør noe feil :lol: 

Syns begge appene jeg har prøvd virker veldig tungvinte forøvrig :icon_redface:  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
5 minutter siden, Teserere skrev:

Nei, kan prøve det. Men virker som den ikke åpner hele episoden, men spiller fra prewievmode? Selvom jeg har trykket på subscribe. Kan godt hende jeg gjør noe feil :lol: 

Jeg har sony og bruker podkicker, den fungerer fint og jeg får lukket skjermen til hvilemodus og fortsette å høre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Teserere skrev:

Er du på "my feeds", åpner den bestemte feeden og så trykker "download" på den indiviuelle podcastepisoden? Da skal det funke å spille av episoden uten problemer. (jeg adder de til "playlist" i appen, så neste episode automatisk begynner å spille).

Strikkepodcaster jeg anbefaler forøvrig:

• Doubleknit podcast
  • Knitmoregirls
  • Craftlit (bare en person, men med bøker, genial podcast)
  • "Stash and burn"
  • knit.fm (nedlagt, men verdt å høre på episodene)

Det er masse flere podcaster om strikking, men disse er de jeg hører på for tida.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 minutter siden, Teserere skrev:

Laster du de ned lokalt da, i tillegg til å subscribe? Litt usikker på hvordan de appene fungerer dog, så mulig jeg er helt på jordet :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Podcast Addict til min Android, veldig fornøyd med den appen. Enkel å bruke og tilpasse slik man vil ha den. Og jeg har aldri hatt noe problem med at den slutter å spille når man slår av skjermen.

En podcast til jeg hadde tenkt å anbefale er denne:

Sampler: Det er en podcast som anbefaler andre podcaster. :P  Har bare en episode så langt. De anbefaler podcaster innenfor forskjellige sjangre, virker bra så langt og jeg har tatt de opp på to av anbefalingene deres allerede :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Teserere skrev:

Jeg bruker podkicker til min sony. Funker fint og kan surfe på nettet feks mens jeg hører.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det masse bra tips, så nå har jeg lastet ned en haug 😀 mulig kveldsturen blir veldig lang i dag 😊 har ikke ro nok til å sitte stille å høre på.

Hørte på best of Holger Nielsens metode i går,  kan ikke si det var så morsomt som jeg husket det. Men så hadde de ikke med de klippene jeg syntes var morsomst heller da. 

Bruker player FM  (Android ), funker bra og kan gjøre andre ting med mobilen samtid. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt kresen på podcasts. Jeg fikser ikke sånne "vi sitter og prater skit sammen"-greier, og foretrekker fiction. Serial funka, men min nye favoritt er The Black Tapes. Jeg er i overkant glad i overnaturlige historier, så denne er perf for meg. Eneste bakdelen er at det går utover nattesøvnen siden jeg bare MÅ høre en til. :P

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 timer siden, Aymee skrev:

Jeg er litt kresen på podcasts. Jeg fikser ikke sånne "vi sitter og prater skit sammen"-greier, og foretrekker fiction. Serial funka, men min nye favoritt er The Black Tapes. Jeg er i overkant glad i overnaturlige historier, så denne er perf for meg. Eneste bakdelen er at det går utover nattesøvnen siden jeg bare MÅ høre en til. :P

Har du hørt Limetown? Serial blandet med fiction. Jeg er bare halvveis ca, men liker det så langt :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Welcome to night vales er min favoritt nå :lol: helt min humor. Liker the last podcast on the left og, iallefall den ene episoden jeg har hørt.  Den med høytoplesning av dagbøker er og artig, går og ler høyt på kveldstur ☺

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle burde høre på "Savage lovecast" forresten. Sex og samlivspodcast av Dan Savage. Veldig mye bra om kropp, kjønn, identitet, legninger og en liten dose amerikansk politikk. Kan ikke anbefale dennne høyt nok.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Michellus
På 13.2.2016 at 7:45 PM, Aymee skrev:

TAKK! :D Eller ikke takk, avhengig av hvordan man ser det. Ble sent i går kveld fordi jeg bare måtte høre en episode til (er midt i episode 3 nå), men jeg ble heller litt skuffa over at det ikke var ekte. Da var det ikke så skummelt lenger. Men skal def høre mer på den!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 2/14/2016 at 2:52 PM, ToneS skrev:

Har du hørt Limetown? Serial blandet med fiction. Jeg er bare halvveis ca, men liker det så langt :) 

Jepp, hørt alt! og The Message også. Jeg har hørt en del mens jeg strikker, så da går det fort unna... :)

På 2/15/2016 at 10:47 AM, ToneS skrev:

Noen som har hørt We're Alive - A Zombie Story of Survival?   Fant den i går kveld, men det er 100ogettellerannet episoder, så venter litt med å starte med den. :P 

Har hørt noen episoder. Litt ræva voiceacting til tider, og jeg sliter litt med at to hovedkarakterer har VELDIG like stemmer, men den fenger innimella. Den funker for øyblikket iallefall...

På 2/15/2016 at 0:52 PM, Michellus skrev:

TAKK! :D Eller ikke takk, avhengig av hvordan man ser det. Ble sent i går kveld fordi jeg bare måtte høre en episode til (er midt i episode 3 nå), men jeg ble heller litt skuffa over at det ikke var ekte. Da var det ikke så skummelt lenger. Men skal def høre mer på den!

Haha! Sorry? :D
Jeg hater "fra virkeligheten"-greier så jeg styrer unna alt sånt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 21.2.2016 at 9:28 PM, Aymee skrev:

Jepp, hørt alt! og The Message også. Jeg har hørt en del mens jeg strikker, så da går det fort unna... :)

Har hørt noen episoder. Litt ræva voiceacting til tider, og jeg sliter litt med at to hovedkarakterer har VELDIG like stemmer, men den fenger innimella. Den funker for øyblikket iallefall...

The Message har jeg ikke hørt om, skal prøves - takk! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje bare jeg som er interessert i sånt, men syns aftenposten verden-podcastene er ganske interessante :) Handler om ting som skjer rundt i verden for tida :) 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 21.2.2016 at 9:28 PM, Aymee skrev:

Har du flere tips på podcaster som er i samme sjanger som disse? Har snart hørt alt.. :P 

For de som likte Mortify så er det en lignende podcast: Grownups read things they wrote as kids  . 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mortify er morsomt, ler ofte høyt på tur :D Men han verten har en irriterende stemme synes jeg. Høres ut som han i "Girls", Ray.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 3/24/2016 at 11:38 AM, ToneS skrev:

Har du flere tips på podcaster som er i samme sjanger som disse? Har snart hørt alt.. :P 

For de som likte Mortify så er det en lignende podcast: Grownups read things they wrote as kids  . 

Nei - men hvis du faller over noen må du si i fra! Jeg vil ha mer :(

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som hører på Alice isn't dead?

Samme folka bak Welcome to nights Vale. Men mer realistisk og creepy på en måte. Liker den kjempegod. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Lola Pagola skrev:

Noen som hører på Alice isn't dead?

Samme folka bak Welcome to nights Vale. Men mer realistisk og creepy på en måte. Liker den kjempegod. 

Hva handler den (de) om? En stund siden jeg har hørt på, liksom ingenting som er like bra som serial :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Noen som vet hvor jeg kan finne resultater og evt bilde av vinnerne? Husker jeg fant det i fjor, men nå gjør jeg ikke det...
    • Krystaller fører ofte til infeksjon som igjen fører til innetissing. Men veterinæren din har forsåvidt rett i at inbildt kan komme plutselig og kraftigere enn det har kommet før. Tissing inne "kan" være en greie pga det, men kan ikke helt huske at det er vanlig. 

Tispa mi har krafti uvi med krystaller nå, men hun tisser ikke inne. Eneste grunnen til at vi rota oss til vet. for en sjekk var at hanhundene i hus oppførte seg som om hun var høyløpsk, enda det er snart to mnd siden løpetid. Var inne på tanken om innbildt, men fikk heldigvis svar på prøver og hun har starta kur og spesialfor. Veterinæren var forøvrig skrekkelig skeptisk til at det var noe med tispa som gjorde det, og når utstryk kom tilbake som normalt så begynte vi å snakke om kjemisk kastrering av hanhunden som var verst   Fikk heldigvis bekrefta på urinprøva at det er tispa som feiler noe.

Fikk ikke din spesialfor etter første runde med krystaller eller slutta dere litt for fort med det?  Vi ble anbefalt å starte med Hills c/d med en gang
    • Akkurat nå klapper jeg på fineste myke fetterpelsen og tenker på hvor utrolig mye glede og selskap det er i en hund.   
    • Hun fikk uvi for første gang i mars. Det utviklet seg til krystaller etter behandling. Til slutt fant de riktig behandling. Symptomene var at hun tissa inne. Det gjør hun aldri ellers.  Nå har vi merket diffuse tegn på at noe er annerledes. Så tissa hun inne igjen. Da var det rett til dyrlegen.  Som sier at hun fortsatt har en god del krystaller. Og innbildt drektighet med melk. Blir satt på galastop.  Dyrlege mener urinprøve skal tas over helgen og sendes inn for å finne riktig type krystaller og at hun bør gå på spesialfor for å unngå tilbakefall fremover.  Greit.  Er det vanlig å tisse inne i forbindelse med innbildt?  Har hatt tispe med innbildt før men opplever at dette eskalerer i piping, klenging, masing, bjeffing og hun skal ligge på noe mykt hele tiden. Aldri ellers. Oppsøker varme. Heller aldri ellers. På tur og inne prøver hun å finne noe å grave på hele tiden.  Veterinær nevnte at hvis hun fortsetter å få innbildt så kan jeg vurdere å kastrere henne. Synes det virker så drastisk. Vil ikke utsette henne for en stor operasjon hvis jeg ikke må.  Uansett, denne tissingen inne mente dyrlegen at kunne skyldes innbildt.  Da har hun en veldig sterk grad av innbildt fått isåfall, for hun tisser aldri inne til vanlig. Ved tidligere løpetider har hun aldri vært slik. Nei. Men dette er hormonelt og kan plutselig oppstå sa dyrlegen.  Kan det være disse krystallene som gjør det? Hun tissa nemlig på nøyaktig samme sted da hun hadde uvi, i senga mi. Og hun har gjort det to ganger nå.  Ingen behandling er igangsatt annet enn galastop i 5 dager fordi urinprøve skal sendes inn først.  Hun spiser normalt og vil gjerne ut på tur. Det er det eneste som gjør henne happy akkurat nå.   
    •     Hvis folk skaffer seg hund med utgangspunkt i at 1 time er max av det hunden vil få av aktivitet, så ja, da passer det kanskje ikke så godt med hund? Jeg vet dog av småbarnsfamilier som helt fint klarer å gi hunden sin minimum 1 time aktivitet, så jeg synes du generaliserer småbarnsfamilier veldig her. De er da like forskjellige som folk ellers i samfunnet.
  • Nylig opprettede emner