Gå til innhold
Hundesonen.no

Podcast!


Teserere
 Share

Recommended Posts

Her kan vi dele tips til hvilke podcast man liker å høre på!

Jeg trenger å utvide horisonten min, foreløpig velger jeg innad i NRKs arkiver. Hørte på en svensk serie om jenter og økonomi for en stund siden, den var veldig interessant (finner dessverre ikke igjen linken). Forslag til virkelighetskrim, interessante læringsprogrammer, eller spennende forskning etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg digger podcast. Hører ca 20+ timer i uka tipper jeg.. Per dags dato har jeg 48 stk som jeg "subscriber" til. Dere skal få slippe å få alle, men kan nevne de jeg tror noen kan like (og som ikke har

Jeg hører bare på to stk. Krisemøte - med Kristopher Schau og Kyrre Holm Johannessen Alt du sier er feil Espen - med Kristopher Schau og Espen Thoresen. Jeg liker Kristopher Schau

Takket være tips her i tråden oppdaga jeg Mortified i sin tid. Og om 1.5 uke skal jeg lese fra dagbøkene mine under liveshowet deres i Oslo 23. juni!  

Posted Images

Jeg skulle også skrive Serial :lol: Jeg finner den bare via "podcaster"-appen som apple har jeg da. Første sesong syns jeg var awesome, bruker litt mer tid på å komme inn i sesong 2, men liker den godt! Veldig spennende. https://serialpodcast.org her og på facebooksidene finner du også mer bakgrunnsinfo og dokumenter om de to sesongene, også veldig artig når du kommer litt uti :) 


Ellers har jeg også hørt mest på nrk, særlig p3-dokumentarer digger jeg, men de kjenner du vel til.

Endel fagområder er også gode på podcaster. Når jeg har hørt ferdig serial ska jeg lete litt mer der og være flinkis :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serial er gøy. To sesonger! ? Den første er best, tykkjer eg.

Det er ein podcast til som går enda meir inn på samme saka som Serial i s1, den heiter Undisclosed state Vs adnan. begge kan vere litt.. Amerikanske. ?

Eg høyrer og mykje på answermethis, som ikkje er eit direkte kunnskapsprogram, men som svarer på spørsmål frå lyttarar, med humor! Får masse gøy info derfrå.

Og sjølvsagt No such thing as a fish. Laga av QI -alvana. Hardpakka med kuriøse fakta.

Og VG sin Uløst, om Birgitte Tengs-saka.

Eg brukar Beyondpod appen forresten, Android. Finner alle podcasta eg har innpå den. ?

Sent fra min D5803 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P3 dokumentär (Sveriges radio) har mye bra,  P1 dokumentär (sveriges radio, NRK radiodokumentaren, NRK Ekko, Filosofiska rummet P1, Spanarna i P1 (begge sveriges radio). Mye svensk, men det er noe av det jeg hører på og vil anbefale :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere MÅ høre på Ferdigsnakka! :heart: Det er musikksatt høytlesing av norske forfattere, små, fine utdrag som er perfekte å lytte til i mørket etter å ha lagt seg og alt du har som selskap er din egen pust og stjernene som blinker.

Jeg liker også This American Life, det hører jeg på mens jeg trener. Det er et radioshow med ulike reportasjer som tar for seg et tema for hver episode, hvor en kommer tett på mennesker.

Jeg finner podcastene ved å bruke podcast-appen på iPhonen min og søke opp navnet på ting jeg får anbefalt. Som dere skjønner er jeg også n00b. :innocent:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

The Last Podcast on the Left er vel min favoritt! Innom overnaturlige fenomener, konspirasjonsteorier og seriemordere. Det var lett å bli hekta og faktaen er dyp og bra researcha, men det er VELDIG amerikansk ift humor og sånn (nå er det 2 komikere og en ikke-komiker som driver det).

NoSleep er også veldig fin om man liker å høre på skumle historier. Skrekk-fiksjon, og er også min favoritt. Podcasten ble laga etter forespørsel fra brukere fra NoSleep underforumet til reddit. Mange bra historier, noen er mer "meh", men de som forteller historiene er alltid veldig engasjerte i historiefortellinga si. Vanskelig å legge fra seg, merker jeg.

Lore synes jeg er veldig fin! Tar for seg historien til overnaturlige fenomener (som vampyrer, varulver, spøkelser osv.), rare bygninger sin historie. Utrolig bra snakka (fordi jeg klarer ikke å komme på et bedre ord :lol:) og lett å bli hekta på!

Real Ghost Stories Online er grei. Dette er (overraskende nok) ekte spøkelseshistorier som folk sender inn. Noen er bra, noen er litt mer "meh" igjen. Liker ikke hosten så godt, han er ikke flink til å fortelle historiene. En interessant podcast, dog ikke så veldig engasjerende.

Rød tråd mellom hva jeg liker å høre på, eller? :lol:
Jeg hører via podcast-appen til iPaden min om jeg sitter på den, eller, når jeg hører via mobilen (Sony Xperia Z3), bruker jeg et program som heter podcast addict. Uansett søker jeg opp og bare trykker på "subscribe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når dere har hørt ferdig Serial og Undisclosed må dere så klart fortsette med Truth and justice! Nok om podcast om samme sak, der hosten diskuterer episodene til Undisclosed og tar i mot lytterspørsmål. Tar seg veldig opp utover i sesongen, og man får høre intervjuer med et par karakterer man har hørt om gjennom de andre podcastene, men ikke hørt noe fra tidligere. Han drar også inn flere eksperter, og etter hvert dukker det opp noe nytt bevismateriale. Spennende..!

Ellers sverger jeg til Tusvik og Tønne (<3) og Lørdagsrådet i tillegg til en del av de nevnt over. Liker P3 Dokumentar, The American Life og Invisibilia, og når jeg får Harry Potter-abstinenser må jeg ta en liten tur innom MuggleCast.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stuff you missed in history class" (historienerding, kjempegøy) og "stuff mom never told you" (feminist/likestilling/kvinnehistorie) er to favoritter.

Jeg digger "freakonomics" podcasten også, velprodusert og tankevekkende. Undertittelen til showet er "the hidden side of everything".

Også har jeg brukt å høre på ørten forskjellige strikkepodkaster :icon_redface: Kan finne fram navn senere om noen vil det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tekopp skrev:

 

Også har jeg brukt å høre på ørten forskjellige strikkepodkaster :icon_redface: Kan finne fram navn senere om noen vil det.

Gjerne! Søkte opp et par, men de virket som veldig kjedelige monologer. Tips til noen hvor det er et par programledere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger podcast. Hører ca 20+ timer i uka tipper jeg.. Per dags dato har jeg 48 stk som jeg "subscriber" til. Dere skal få slippe å få alle, men kan nevne de jeg tror noen kan like (og som ikke har blitt nevnt tidligere).

Ask Me Another: For de som liker spørrekonkurranser.

Can I Pet Your Dog? : Ja, det er hva det høres ut som. En podcast om hunder. Men dere er herved advart: Det er VELDIG amerikansk. En del hyling og den "amerikanske" måten å se på hund på. Jeg syns det er interessant fordi jeg syns det er interessant å se hvordan andre land ser på hund på mtp avl, turer, raser osv osv. (Selv om dette bare er tre personers syn på hunder og deres gjester)

Criminal: Dette er en podcast med historier om folk som har gjort noe galt og de som har fått noe galt gjort mot seg. Noen skikkelig perler innimellom her.

Hundepodden: Den nye norske podcasten om hund og alt som har med hund å gjøre. Bare en episode så langt, der de blant annet snakker med NKK, SAS og om Femundsløpet. De har også en utvalgt rase pr episode.

Mystery Show: Starlee Kine (fra Gimlet) løser mysterier som ikke bare kan googles. Ganske bra, jeg liker den godt.

 Stuff to Blow Your Mind og Stuff You should Know: Navnet er ganske forklarende.

The Mortified Podcast: Voksne leser fra sine barndoms dagbøker. Jeg ler ofte til jeg gråter når jeg hører på denne. Veldig morsom!

The Moth: En podcast der mennesker forteller sine historier. Fantastiske historier som får deg til å le, gråte eller bli forbannet. 

Wait Wait.. Don't Tell Me!: Ganske lik Ask Me Another, spørrekonkuranser.

Welcome To Nightvale: Vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal beskrive denne.. Så jeg quoter bare: 

Sitat

WELCOME TO NIGHT VALE is a twice-monthly podcast in the style of community updates for the small desert town of Night Vale, featuring local weather, news, announcements from the Sheriff's Secret Police, mysterious lights in the night sky, dark hooded figures with unknowable powers, and cultural events.

 "local weather" er musikk. Og det er bare så mye rart som skjer i denne byen. Morsomt/rart å høre på. Og det er en av tidenes mest behagelige fortellerstemme. 

 

Det var 11 anbefalinger fra meg (av mine 48 :lol: ). Jeg har lagt til noen av de lengre oppe her også, gleder meg til å høre på!

Endret av ToneS
La til noe
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Når får dere tid til å høre på podcaster? :-/ 

dere følger kanskje ikke med på x antal TV-serier kanskje :P:lol: 

Jeg tenkte det er en koselig ting å gjøre mens jeg strikker! Når jeg ikke har noen serier å se på :P Eller samtidig som jeg rydder eller vasker opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Krutsi skrev:

Når får dere tid til å høre på podcaster? :-/ 

dere følger kanskje ikke med på x antal TV-serier kanskje :P:lol: 

På bussen til og fra jobb :) Og iblant når jeg lager mat. Og på fly og sånn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Krutsi skrev:

Når får dere tid til å høre på podcaster? :-/ 

dere følger kanskje ikke med på x antal TV-serier kanskje :P:lol: 

Jo, jeg ser mye på serier også :P (Har ei liste med over 170 serier som jeg følger med på/vil begynne å se på :blink:) Men jeg hører som oftest på podcast når jeg gjør ting i huset, ordner meg før jobb, før jeg legger meg, noen ganger på tur osv. Evnt. fra og til jobb. Det blir fort en time eller tre om dagen det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Krutsi skrev:

Når får dere tid til å høre på podcaster? :-/ 

dere følger kanskje ikke med på x antal TV-serier kanskje :P:lol: 

Når jeg er på jobb.

Må ha noe form for radio/musikk/podcast der jeg jobber (i åpent landskap, og med mange som prater i telefonen rundt meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
18 timer siden, Krutsi skrev:

Når får dere tid til å høre på podcaster? :-/ 

dere følger kanskje ikke med på x antal TV-serier kanskje :P:lol: 

Når jeg lager mat og er på do :lol::lol:

Edit: Også når jeg er ute på tur med hundene aleine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette må jeg begynne med! Samboern tipsa meg om å høre på podcast når jeg går tur med hunden alene (han pleier å høre på Radioresepsjonen selv), og det tror jeg at jeg skal prøve. Jeg er egentlig en sosial turgåer som synes det er litt stusselig å gå helt alene. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...