Gå til innhold
Hundesonen.no

St.Zamba's Downtown Dacapo aka Chibs


Emilie
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg vært velsignet med det nyeste tilskuddet til hundeflokken i over syv måneder, så jeg kan jo presentere den lille klompen min.

Han heter altså på fint, St.Zamba's Downtown Dacapo, til daglig bare Chibs. Han har fått sitt navn etter karakteren i Sons Of Anarchy, i håp om at han skal være lojal og holde ut med meg lenge. Chibsvalpen er en korthåret sankt bernhardshund etter en kombinasjon jeg har stor tro på, selv om han ser ut som en rar ponni akkurat nå. Så ja, planen er at han skal bli utstillingshund når han blir stor og vi har allerede tjuvstartet og stilt i valp fire ganger med 3xBIR valp. Så får vi se da om jeg klarer å motivere meg selv til å trene litt lp med ham. Jeg har i alle fall en mål om å gå en prøve eller to med ham etter hvert. Hans motivasjon er det ingenting å si på i hvert fall.

chibs09_zpsjexwyyty.jpg

Dagen etter ankomst. Selveste 17. mai.

Chibs02_zpssze0otbu.jpg

Her med storebror, Cujo, som han dessverre ikke fikk ha så veldig lenge.

chibs10_zps7ymxb7ts.jpg

Gutten har fått presang. Sin første tønne.

chibs16_zpswmbx3mcn.jpg

Tre måneder. 

chibs07_zps8vtzfuhd.jpg

På ferie i Lofoten.

chibs08_zpspbxlmif3.jpg

Mor har vært hos slakteren og hentet "litt" hundesnacks.

chibs15_zpsofqndgdl.jpg

Akkurat fire måneder og på sin første utstiling i Nesbyen.

chibs13_zpsjl2jo8ef.jpg

Lystapportør. Han var ikke vanskelig å be, verken med vanlig apport eller med metallapport.

chibs17_zpsbcy15tie.jpg

Seks måneder. Han vokser både fort og gale.

chibs03_zpspzgho9uu.jpg

Her er bilde tatt for et par dager siden. Gamlemor Venus på snart 13 år og ungfolen på nesten 10 måneder.

 

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LØJ skrev:

Aww..for et snilt ansikt:heart: Han vokser vel inn i de øra etterhvert?

Hehe, om han vokser inn i dem vil tiden vise. De ørene lever sitt eget liv akkurat nå i hvert fall. Men ansiktet lurer deg ikke, han er en vennlig sjel :ahappy:

3 timer siden, Toril skrev:

Han er helt skjønn:wub:. Hele slekten hans er det!! 

Gutta her har gleden av å leke med broren hans rett som det er,nydelig han også.Med et herlig gemytt !!!!! 

Takk! Ja, det finnes ikke tvil i mitt hjerte. Han er så snill og god :heart:

3 timer siden, Shlush skrev:

Ser så myk og god ut :-D 

Han er veldig myk og god :D Perfekt å ha i sengen.

2 timer siden, Sofie & Aska skrev:

Så fin!!! Så nydelig han var med den mørke fargen!

Hva skjedde med Cujo? :(

Takk :ahappy: 

Cujo var syk og hadde gått med sykdom siden han var liten. Uten å gå så mye inn på diagnose så fikk han åpne sår rundt om kring på kroppen uten noen åpenbar grunn. Han klødde voldsomt, hadde stadig tilbakevendende hudbetennelser, ørebetennelser og øyebetennelser. Men det verste var oppkast. Han kastet opp daglig. Holdt ikke på mat eller vann. Han ville ikke spise og hvis jeg ikke tvangsforet ham, raste han ned i vekt. Etter et halvt år med tvangsforing og et helt liv med sykdom og prøvetaking alle veier hos veterinær, fikk han til slutt slippe. Det var forferdelig og samtidig en lettelse. Det er fryktelig å se hunden sin visne bort slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emilie skrev:

 

Takk :ahappy: 

Cujo var syk og hadde gått med sykdom siden han var liten. Uten å gå så mye inn på diagnose så fikk han åpne sår rundt om kring på kroppen uten noen åpenbar grunn. Han klødde voldsomt, hadde stadig tilbakevendende hudbetennelser, ørebetennelser og øyebetennelser. Men det verste var oppkast. Han kastet opp daglig. Holdt ikke på mat eller vann. Han ville ikke spise og hvis jeg ikke tvangsforet ham, raste han ned i vekt. Etter et halvt år med tvangsforing og et helt liv med sykdom og prøvetaking alle veier hos veterinær, fikk han til slutt slippe. Det var forferdelig og samtidig en lettelse. Det er fryktelig å se hunden sin visne bort slik.

Så fælt :( Håper valpen holder seg frisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2016, 13.23.01, Trillian skrev:

Så lekker! Utrolig stilig med mørk farge!

Tusen takk! Tror de fleste av kullsøsknene hans hadde den fargen også. Fått det fra farssiden.

På 10.1.2016, 14.26.57, Lmari skrev:

Nydelig <3

Tusen takk!

På 10.1.2016, 15.05.45, Sofie & Aska skrev:

Så fælt :( Håper valpen holder seg frisk :)

Ja, det er aldri trivelig med syke dyr. Det er for det meste bare vondt. Ja, håper denne lille fjompen holder seg frisk og fin i mange, mange år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste Chibsi ❤️ For de som lurer, så har Chibs en doktorgrad i å gå i veien - jeg har aldri møtt en hund (bortsett fra Arthur) som er så lite bevisst sin egen størrelse :P Vi er så heldig at vi har hele to gigantiske "iveiengåere" i hus❤️ 

Og siden Emilie ikke har lagt inn bilde av brødrene Arthur og Chibs, gjør jeg det :) Riktig nok ganske lenge siden, da Chibsi er større enn Arthur nå. Hva skjedde med den lille søte dingsen?? 

9B72E71D-8ECC-448D-9981-A53E4E5CA148_zps

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2016, 21.28.29, Stine skrev:

Herligheten så søt :wub: Så utrolig leit å høre om Cujo :hug:

Tusen takk :heart:

På 12.1.2016, 17.17.50, Red Merle skrev:

Chibs er så søt, også så svær stor han har blitt! Arthur også, svæær! Man kan sikkert brette mine 4 ganger inni en av de og det er fortsatt god plass... Jeg er facinert !:icon_redface::D

Takk! Ja, haha, de er vel ca 130 kg til sammen de to, så det går nok noen collier og aussier inni der :P

På 12.1.2016, 19.13.40, Poter skrev:

Åååå :wub::lol: Håper du får ha ham i maaange, mange år!! 

Takk! Ja, jeg satser på det. Han har i hvert fall bare holdt seg frisk så langt :ahappy:

13 timer siden, jma skrev:

Han er kjempesøt! ??

Tusen takk :D

12 timer siden, Toril skrev:

Nydelige trioen :wub:

Tusen takk, Toril :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...