Gå til innhold
Hundesonen.no

Albert krøllbert og løvebarnet Bob Hund

Recommended Posts

Min lille chokoboll Albert er blitt nesten to år og er verdens fineste lille going på to fire bein :heart:

237bff19-9772-469c-a5b5-33fb1137f5be.jpg

Godgutten på tur

IMG_20150521_103839.jpg

Her er gutten som tar livet med ro..ligger å slapper av på Karl Johan på 17.mai :ahappy:  Hundepasser ble syk og vi måtte ta han med for å se barna gå i tog. Vi dro med forbehold og regnet med at vi kom til å holde oss i bakgrunnen og unna folkemengdene og ståheiet. Men null stress i den kroppen :-)

IMG_20150208_174854.jpg

Blikket med sjel :wub:

FB_IMG_1434560131197.jpg

Spretten er han og :jump:

DSC_0167_2.jpg

Og her snek det seg med et båtbilde :teehe: (Albert satt nok i båten )

Edit: La til bildetekst. Mer bildespam kommer senere ;-)

• Like 12

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Takk alle! jeg er så klart helt enig ;-) Lørdag, mens flesteparten i familien kjørte slalom i winterwonderland, var Albert  i Göteborg og Mydog. Han fikk cacib og ble uplassert,  men sjekk den kjekkasen :ahappy:

FB_IMG_1452386565361.jpg

I dag slapp han utstilling og ble heller med på ski hjemme. Også veldig fint!

DSC_0020.jpg

• Like 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Albert er helt nydelig, og jeg synes det er så kult at han får leve DET aktive familielivet i skog og mark med dere, samtidig som han gjør det så bra på utstilling. :wub:

Sniker med et bilde av Albert og knertis fra første gang vi møttes. Herlig eye balling. :lol:

11053662_10155344737235301_7258627409643

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Albert er helt nydelig, og jeg synes det er så kult at han får leve DET aktive familielivet i skog og mark med dere, samtidig som han gjør det så bra på utstilling. :wub:

Sniker med et bilde av Albert og knertis fra første gang vi møttes. Herlig eye balling. :lol:

11053662_10155344737235301_7258627409643

Takk for koselige ord, vi har det ganske fint sammen :ahappy:  Albert sier ja takk til nytt stevnemøte med Imouto!  Søtingene  :wub:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden sist har Bertbert bla. vært ihuga trekkhund på ski, agilitykompis og utstillingshund. Sist helg ble han Norsk utstillingschampion

DSC_0019_19.jpg

Det var etterlengtet, og da falt pelsen :jump: 

IMG_20160306_115646.jpg

DSC_0035_17.jpg

Ble han ikke fiiin? :heart:  Det er så deilig med en lettstelt og sporty klipp, både for han og oss :D

Han har også fått seg selskapsdame, her er Bertbert og Mimsen på tur i fine hvite skogen vår.

DSC_0006.jpg

Edit: Bildene blir alt for store, men jeg vet ikke hvordan jeg gjør de mindre på en enkel måte..sorry!

• Like 12

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han er snasen altså ! Det er så kult at han ble Nuch så fort :D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På ‎09‎.‎03‎.‎2016 at 6:39 PM, Monikawt skrev:

Hælledussan så skjønn han er :wub: og han ble jo bare enda søtere når pelsen forsvant :D 

På ‎09‎.‎03‎.‎2016 at 7:08 PM, Mud skrev:

Han er snasen altså ! Det er så kult at han ble Nuch så fort :D

På ‎09‎.‎03‎.‎2016 at 8:14 PM, Lemen skrev:

Gratulerer med flott tittel! :)

Albert er staselig både med lang og kort pels han .:)

Takk! Vi er veldig fornøyd med ny frisyre :ahappy:

Nuch ble han på sin første utstilling etter fylte 2 år, og veldig stolt av gutten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Monikawt skrev:

At det går an å glemme.. 

gratulerer så mye med NUCH! :D:D 

Takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig kjekkas både med og uten pels! :wub: Gratulerer med soppetittel, også så fort da gitt! :D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner!

Det er sååå deilig med kortpelset puddel!! Pelsstellet er nærmest ikkeeksisterende :ahappy: I går badet jeg han. Det var da fire uker siden sist og har ikke børstet gjennom han en gang i mellomtiden. Jobben gikk også fort, litt gjennombørsting, bading og så sitte på fanget en stund inntullet i handduk og voila, ferdig!!:D  Det kan jo også være nyttig informasjon for noen som egentlig er sugen på puddel, men er redd for mye pelsstell :innocent:

IMG_20160410_142550.jpg

Dårlig kvalitet på bildet, men her er er Bert sammen med bestevennen Mims i skogen.

Vi koser oss veldig med bar mark i skogen for tiden. Skisesongen har vært fin, men våren er enda finere! Bert er våryr til tusen, han er blitt voksen, selvsikker og noe har våknet i han...jaktinnstinket!! Med alt dette er jo hørselen blitt litt mer selektiv :icon_redface: I fjor (og inntil nå nylig i prinsippet) hadde han null interesse for vilt og fugler og gikk alltid løs i skogen, tuslende ved bena våres. Nå derimot :|  Friheten er skrenket inn for å si det sånn :P 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke så lenge siden sist oppdatering, men her kommer noen nye bilder i allefall :ahappy:

Siden sist har vi vært på mange fine skogsturer i sol og regn:

DSC_0164.jpg

og *kremtkremt* det baller på seg..om enn midlertidig, så vokser flokken :icon_redface:

Vi har feiret 17. mai:

IMG_20160518_004743_5.jpg

og bare vært søt :heart: :

1463760674886.jpg

Fant han slik, sittende å vente på meg nederst i trappen en dag :wub:

Gutten vår har også blitt pappa siden sist :D

IMG_20160522_231412.jpg

Her er en av chocovalpisene :wub:

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, 2ne skrev:

Hvem er tredjemann? :P 

Mimi og Pernille. Synes det er alt for spennende tider nå, til at ho har fått lov å reise hjem enda :P :innocent:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den såkalte lekeatferden kan være ekstremt plagsom og i verste fall skadelig. Det bor en hund (sikkert fler) på øya her, som stadig er løs og liker å smake på forbipasserende. Det er helt sikkert "lek", det er lydløst og man får "bare" noen blåmerker. Men en dag kan det skje et barn, noen som tar igjen, noen med hund som tar igjen etc. Hva da?  Jeg støtter ikke avliving over en lav sko, av hunder som hopper på forbipasserende av en grunn, etc etc, men tenker samtidig det er lov å ikke gjøre normalvariasjonen så stor at man får et større problem med (begrunnet) redsel for hunder. 
    • Det har jeg ikke tenkt over    Det er dessverre på onlinekurset hennes alle filmene ligger ja.. Men anbefaler virkelig å gå handling 360, om man vil bruke det «oppsettet» for handlingen sin.    På videoen jeg la ut, så setter vi sammen basic momenter som vi har jobbet med. Jeg har trent veldig mye på en vinge/et hinder/to hinder og oppsett med: en vinge - et hopp - en vinge. Jeg har og trent litt kommando diskriminering med utlagt lureleke. Når oppgaven var å hopp rett frem, har jeg lagt ut leke i «rundt» posisjon og omvendt når jeg har trent «check» eller «nana».  (Edit: og ved hver nye øvelse, så går jeg tilbake til et hinder osv. Nå trener vi parallelt på s-sving/tysker (3 økter), men er langt fra å kunne ta det med i en bane. Lava har forståelse for at hun skal hoppe tilbake, selv om jeg er unna,  men hun trenger mye hjelp enda.)   For å skaffe mer forståelse hadde jeg først shapet øvelsen (som du gjorde) til den jeg vil ha, så lagt på kommando. Men så hadde jeg jobbet mye på det punktet, og trent med forskjellige utfordringer (med lurebelønninger, uten/med kroppsspråk, vanskelighetsgrader ++). Og når jeg hadde følt at det satt godt nok, så hadde jeg prøvd det i baner, og prøvd diskriminering (frem vs sving, tunnel vs frem, tunnel vs sving, check vs frem osv osv) ganske raskt.    Først når hunden starter å ha en god forståelse for kommandoen, så kan jeg evt holde tilbake belønning når hunden gjør feil i en liten kombinasjon. Så jeg synes kanskje det hørtes ut som du hoppet litt raskt til denne biten? For å overdrive, hadde Tidi skjønt om du hadde holdt henne foran et hinder og sagt «høy» eller «left» og tydelig valgt riktig, uten kroppsspråk osv?  Det er hvertfall sånn jeg gjør det
    • Haha ja, det er litt kropp å håndtere, synes hun selv også. Veldig lite kroppskontroll for tiden  Tusen takk 
    • Hei! Hvordan har det gått med valpisene i hus?
    • Alle mine hunder har likt å ligge å gnage på et eller annet. Det er også grunnen til at de har fått det 😊 Ekstra stas de gangene jeg stappet mat i de, men det var ingen nødvendighet egentlig. Men ja, ingen annen grunn enn at de har likt det. 
  • Nylig opprettede emner