Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2016


MonicaT
 Share

Recommended Posts

I går var vi ute og løp igjen, og det gikk bedre enn forrige gang, som også gikk bra. Jeg pressa meg sjøl i de slakke oppoverbakkene og kjenner jeg blir helt stiv i lysken, som har vært min nemesis når jeg dreiv med pole også. Føles greit i dag heldigvis. Aiko var med og sakker jo farta betraktelig, så jeg er ganske interessert i å prøve å løpe den runden (på rett i underkant av 9 km) uten jentene, for da slipper jeg å vente på snusing og tissing. [emoji14]

Jeg trente opp begge hundene til å jogge hver for seg før jeg tok de sammen. Det er enklere å føre naziregime med en hund av gangen.

Jeg går rundt kvartalet før jeg setter i gang å jogge og det er kun lov til å tisse en gang per tur. Er det forsøk på mer blir det kjeft. Også kjeft hvis de latet som de må drite for å få snust (noen er sleipere enn andre... :P) De tisser gjerne ti ganger hver på vanlige turer.... Jeg går de siste fem minuttene før jeg går inn igjen og de får tisse da hvis de må mer.

Etter jeg fikk luna (snusmumrikkenes konge) måtte jeg bli strengere på dette. Nå går turene med hund i et mye raskere tempo enn uten. :) Jeg har også lært inn bakkeintervaller. Veldig kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen dager..... 

I dag løp jeg årets første 5km i ett, uten noen gåing   Etter den tyngste bakken tok jeg et par steg, da hadde jeg puls på 195 og følte jeg skulle dø, men tok fatt i meg selv og fortsatte å løpe

Topptur på meg i dag. 2,5 km rett opp og belønninga var en helt utrolig utsikt. Førde er ikke så aller verst snøfritt og i oppholdsvær   Bilde fra samme turen i fjor;

Posted Images

1 time siden, Kaja skrev:

Er det ikke bare å la de tisse før og etter og ikke la de snuse? Ymse er en virrepetter uten like og på vanlige båndturer snuses og tisses det myyye. Men løper vi så løper vi, da er ikke slikt lov. 

Jo, når vi løper så løper vi, men Aiko er nødt til å ta noen pauser underveis. :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge meg på her! Har verken vekt eller cm mål, men har noen klær jeg gjerne vil passe inn i igjen :D Satt meg et mål på runkeeper, men det er bare fordi det var det jeg veide når jeg passa inn i de klærne.

 

Skal på rehabilitering på AIR i nærmeste fremtid så starter med det der ettersom både latskap og depresjon (og en ødelagt rygg) prøver å hindre meg her hjemme ;) Men blitt flinkere til å spise sunnere siden nyttår, mindre måltider om ikke det samme som før. Mindre brus i helgene og minimalt med godteri (overraskende lite man får kjøpt for 30 kr :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2016 at 5:00 PM, Caroline skrev:

Da skjønner jeg litt mer, for det der gikk ikke opp i hodet mitt :P Trenger ikke endre så mye på frokosten egentlig, for å få den sunnere, men tror jeg ville bytta til tunfisk i vann og droppa majonesen, ihvertfall. Heller blande inn noe revet agurk/hakket sylteagurk og/eller lettyoghurt for å få det mer sammensatt. Nå fikk jeg lyst på tunfisk, så tror jeg må ha det i morgen en gang. Men hvordan du får skivene tynne nok til å bli bare 30 gram, det lurer jeg på. Det tror jeg aldri jeg har fått til, og jeg spiser også veldig grovt brød hvis jeg først spiser det. 

Jeg bruker brødskjære-maskina på butikken, og da blir skivene 28 g :) Har veid de med kjøkkenvekta. 

Må si jeg kunne tenkt meg forbrenninga til enkelte her :P Jeg spiser et knekkebrød til frokost (med tubeøst, agurk, tomat og kokt skinke). 

-2 knekkebrød til lunsj (evt en byggrynslunsj og en smoothie, salat fra kantina på fredager)

-Av og til frukt som mellommåltid.

-1 stk brødskive etter jobb før jeg går tur

-middag (stort sett rent kjøtt av noe slag med salat og/eller grønnsaker)

-Kveldsmaten skipper jeg av og til, men tar som regel ei skive eller et knekkebrød og kanskje en neve granola rett fra pakken :P 

Nå SKAL jeg ned! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg bruker brødskjære-maskina på butikken, og da blir skivene 28 g :) Har veid de med kjøkkenvekta. 

Må si jeg kunne tenkt meg forbrenninga til enkelte her :P Jeg spiser et knekkebrød til frokost (med tubeøst, agurk, tomat og kokt skinke). 

-2 knekkebrød til lunsj (evt en byggrynslunsj og en smoothie, salat fra kantina på fredager)

-Av og til frukt som mellommåltid.

-1 stk brødskive etter jobb før jeg går tur

-middag (stort sett rent kjøtt av noe slag med salat og/eller grønnsaker)

-Kveldsmaten skipper jeg av og til, men tar som regel ei skive eller et knekkebrød og kanskje en neve granola rett fra pakken :P 

Nå SKAL jeg ned! 

Jeg tror det går ann å jobbe opp forbrenningen også. Men jeg tror man må trene endel da også. Jeg kan ikke så mye om tema, men en stor treningshelt innen naturlig trening har visstnok pushet forbrenningen sin såpass at han kan spise sinnsykt mye når han er offseason og gainer, mens når han er onseason og ripper seg så spiser han fremdeles veldig godt, sikkert som en normal person gjør til vanlig, altså egentlig ikke en diett. Som sagt, jeg kan ikke så mye om tema, bare det jeg har hørt. Link til litt mer info.

http://www.simplyshredded.com/sstv-aaron-curtis.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter fremdeles her, dessverre. Gått opp noen kilo, så jeg er skikkelig demotivert. Eller, jeg er motivert på å være normalvektig, men selve prosessen med å komme der gjør meg demotivert. Får bare fortsette å prøve, og bli flinkere til å takke nei til snop, ikke kjøpe noe selv, kutte ned porsjoner, spise mer frukt og grønt, bevege meg osv. Vanskelig, men sikkert verdt det. 

Nå er jeg i ekstremt dårlig form. Skal på tur på søndag igjen, og jeg gruer meg. Hater å gå tur med andre, for jeg føler meg helt forferdelig dårlig sammenliknet med andre. Ikke noe gøy, men det er jo kun min egen feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MegaMarie skrev:

Jeg tror det går ann å jobbe opp forbrenningen også. Men jeg tror man må trene endel da også. Jeg kan ikke så mye om tema, men en stor treningshelt innen naturlig trening har visstnok pushet forbrenningen sin såpass at han kan spise sinnsykt mye når han er offseason og gainer, mens når han er onseason og ripper seg så spiser han fremdeles veldig godt, sikkert som en normal person gjør til vanlig, altså egentlig ikke en diett. Som sagt, jeg kan ikke så mye om tema, bare det jeg har hørt. Link til litt mer info.

http://www.simplyshredded.com/sstv-aaron-curtis.html

Mer muskelmasse = krever mer næring inn for å vedlikeholde muskelmassen. Så en mann med høy muskelmasse vil ha høyere hvileforbrenning enn en med mindre muskelmasse.

Men, det er ikke så stor forskjell på "mannen i gata", altså deg, meg eller en vanlig fyr som er litt større enn oss. Jeg ble veldig overrasket da vi hadde om dette på skolen og regnet ut hvileforbrenningen vår, for på meg (67kg) og en på nesten to meter høy og 100kg i klassen (en gutt med lite fett og mye muskelmasse) så skilte det bare ca 350 kcal i hvileforbrenning. 
Jeg tror det skal veldig store treningsmengder til og voldsom økning i muskelmasse før man kan påvirke hvileforbrenningen såpass at man har "mye" å gå på av matinntak hver dag. 

Han bodybuilderen der spiser også ekstremt magert etter hva jeg kan se på det eksempelet han ga fra diett han var på i 2012 før konkurranse. Hvis du tenker at han er ca 90kg når han begynner å kutte vekten, så er ikke dette mye mat (og veldig lite fett). For han er dette en diett, med veldig høyt proteininnhold for å holde på så mye muskelmasse som mulig under vektnedgangen samtidig med trening. 
Hvor mye kjøtt det er til hvert måltid blir jo bare spekulasjon, men. Har jo sett en del sånne tupperwarebokser med ris og kylling og det er ikke 700g akkurat..

  • 0530 – Breakfast: Chicken Breast, Brown Rice, Chili, Salt, Pepper.
  • 0930 – Pre Bed: Salmon, Lettuce, Celery, Tomato, Mushroom, Nuts, Seeds.
  • –==SLEEP==– 1430 – Pre Workout: Kangaroo, Brown Rice, Chili, Salt, Pepper.
  • 1700 – *Pre Workout Shake: WPI, BCAA’s, Creatine.
  • 1710 –==Training==– *Intra Workout Shake: BCAA
  • 1830 – *Post Workout Shake: WPI, BCAA, Creatine, Dextrose.
  • 1850 – Post Workout: Kangaroo, Potatoes, Chilli, Salt, Pepper.
  • 2200 – Dinner: Chicken/Beef with Steamed Green Vegetables or Salad.
  • 0030 – Pre Bed: Eggs, Salmon, Salt, Pepper.
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mirai skrev:

klippet

Ja, jeg kan ikke så mye om det. Det var en kompis som nevnte det for meg, og jeg mener det var han han brukte som eksempel og da han spiste veldig vanlig når han rippet seg, eller hva som ville vært vanlig for en vanlig person. Men jeg kjenner ihvertfall en som måtte ødelegge forbrenningen sin ved å pushe og pushe den for å kunne spise såpass mye at han la på seg og dermed også kunne bygge mer muskler. Han var oppe i 10 000 kcal om dagen eller noe på et tidspunkt. Helt vilt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel slenge meg med her da :)

Har ikke som mål å gå ned i vekt, for det trenger jeg strengt tatt ikke. Men å spise mer variert og sunnere er definitiv ett mål.

For øyeblikket står litt lesesnacks i ovnen. Tørka kikerter med paprika og chilikrydder funker knall som erstatning til chilinøtter :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt små irritert på sånne tekniske ting som ikke funker. Jeg sliter med å få pulsbelte til å funke. Og nå hadde jeg tenkt å lage meg en spilleliste på iTunes og flytte til mobilen, slik at jeg kunne ha musikk mens jeg jogger. Men neida, jeg må laste ned ny versjon av iTunes noe pcn ikke klarer og mobilen klarer ikke koble seg til den gamle versjonen av iTunes :icon_confused: Jeg blir sprø. 

Så da ble jeg så irritert på pcn at jeg nesten kastet den ut av vinduet og klokka løp fra meg. Så da rakk jeg ikke noen joggetur i dag og lurer på hvordan jeg skal få noe musikk på mobilen til i morgen. Da skal jeg jogge! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt små irritert på sånne tekniske ting som ikke funker. Jeg sliter med å få pulsbelte til å funke. Og nå hadde jeg tenkt å lage meg en spilleliste på iTunes og flytte til mobilen, slik at jeg kunne ha musikk mens jeg jogger. Men neida, jeg må laste ned ny versjon av iTunes noe pcn ikke klarer og mobilen klarer ikke koble seg til den gamle versjonen av iTunes :icon_confused: Jeg blir sprø. 

Så da ble jeg så irritert på pcn at jeg nesten kastet den ut av vinduet og klokka løp fra meg. Så da rakk jeg ikke noen joggetur i dag og lurer på hvordan jeg skal få noe musikk på mobilen til i morgen. Da skal jeg jogge! 

 

 

Spotify? :) Gratisversjonen kan du bruke om du har 3g eller 4g og det er ikke veldig mye som går på en time der altså :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du Spotify kam du laste ned spillelister til mobilen og spille de uten å bruke mobildata mens du jogger. Det kostet en knapp hundrings i måneden. Anbefales hvis du jogger ofte og føler behovet! :) Data forsvinner kjapt om du jogger tre ganger i uka, uansett hvor stor pakke du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg nesten bare spist frukt. Og 1 God Morgen Zero. 2 runde knekkebrød, etpar tallerkener med Innherredsodd med poteter og gulrøtter. Pluss 1 glass shake.

Holder jeg på sånn så omformes jeg vel snart til Julius i Dyreparken. Han er visst også glad i frukt og yoghurt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et lite sjokk da jeg hoppa (les: listet meg saaakte og forsiktig oppå, som om det hjelper :lol: ) på vekta i dag. 0,7 ned fra forrige uke, og da har jeg tatt av 1,7 kg på 3 uker. :banana:  Jeg føler ikke jeg har vært så flink siste uka, og jeg er fortsatt sjuk så mer inaktiv enn vanlig. Har vel vært flinkere enn jeg har trodd da. :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det nedover igjen etter jeg begynte å bruke kaloritelleren aktivt! :) deilig!

Ekstra bonus: Har ikke spist kjøtt siden 24.januar, straks 14 dager. Før det hadde det også gått noen uker siden sist. Jeg skal ikke bli vegeterianer, men bevisst på kjøttforbruket.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg ikke inntatt mye kalorier,  så om vekta står stille på mandag blir jeg sur :P 

Hjernen min er veldig fokusert på mat nå. Men jeg har fortalt megselv at den kroppen her får bare finne seg i lavt kalori inntak i minst 19 uker til, med et par korte pauser i form av bryllupet,  kjærestemannens bursdag og mammas 60 års dag. Dvs en dag i mars, en i april og en i juni. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nybakte småboller.... dette går ikke!!! spiste nettopp 4 stk og er 300kcal over dagens kaloriinntak!!! OPS!! Søndag skal være min cheatday pga bursdagsbesøk, men ser ut som det blir cheat-weekend. Jaja, så lenge jeg holder meg i uken går det vel greit nok, haha. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det har gått overraskende greit så langt på diett og jeg er imponert over min egen viljestyrke :ahappy:. Det viser jo bare at jeg kan hvis jeg vil. Jeg som før har unnskyld sjokoladespising som en avhengighet (spiser det kun hvis jeg har det i hus) har klart å la vær å spise en åpen sjokolade som har stått hjemme i flere dager, takket nei til sjokolade som har blitt tilbudt til meg på skolen og i går unngikk jeg å kjøpe godteri på kino :ahappy: Den første dagen var hardt psykologisk, men jeg ble greit vandt med det. 

I dag har jeg cheatday for jeg skal på nyttårsbord med klassen. Så da får det briste og bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 4 kg siden jul. Ved å bytte ut lunsjen på jobb med div typer salat som jeg lager selv, samt mer frukt i hverdagen. Snopedag kun en dag i uka(som regel fredag eller lørdag) også har jeg sluttet med skjokolade melk og prøver å drikke mest mulig sukkerfri saft/bruks om suget blir for stort :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det skikkelig trått på vekta, men jeg SER forskjell da. Merker det på klærne også. Men ikke nevneverdig på vekta. Det hadde vært veldig mye mer motiverende å bare se tallene gå nedover, liksom. Stått helt stille nå de siste to ukene, og jeg har enda ikke hatt én sprekk. Det har riktignok blitt lite aktivitet, spesielt denne uka der jeg har ligget krokbøyd i ei valpekasse og ikke stort mer (men til gjengjeld også et større kaloriunderskudd enn til vanlig). Jeg er ikke noe fan av sånne hurtigkurer, men jaggu er det fristende å få en kickstart, ja. Er bare redd det ikke varer så innmari lenge, og tror helt ærlig at jeg kommer til å lettere gå på en smell når jeg ikke kan spise vanlig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...