Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2016


MonicaT
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Elisabeth00 skrev:

Haha, imponert ja :D

Syns andre her det er mye mat i den menyen, eller er det meg det er noe galt med her?

Nå bruker den menyen magre produkter og sånt, det gjør jo ikke jeg, så klart mengden blir anderledes da. Men jeg kan faktisk ikke skjønne hvordan det er mulig å ligge i kalorioverskudd om man bare spiser supersunn mat og magre produkter... Sjokomelk, smør og ost :wub:

 

Jeg syns ikke det var mye. Det er ca der jeg ligger en vanlig dag. Hvert måltid hos meg ligger på ca 500 kcal også ligger mellommåltidene på ca 200 kcal. For deg som ikke er spesielt ofte sulten, og dermed ikke spiser ofte, så føles det kanskje mye ut. Og ja, man spiser nesten hele dagen! En jente i klassen min er ca 180 høy, kjempe slank og har god forbrenning. Hun syns det er plagsomt at hun spiser hele tiden, og er sulten hele tiden. Hun føler hun ikke gjør annet enn å spise :lol:

Men jeg tenker at når du får på plass en rutine, og spiser jevnlig, så vil du kanskje kjenne mer på sultfølelsen og ville ha mat når kroppen er vandt med å få det? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen dager..... 

I dag løp jeg årets første 5km i ett, uten noen gåing   Etter den tyngste bakken tok jeg et par steg, da hadde jeg puls på 195 og følte jeg skulle dø, men tok fatt i meg selv og fortsatte å løpe

Topptur på meg i dag. 2,5 km rett opp og belønninga var en helt utrolig utsikt. Førde er ikke så aller verst snøfritt og i oppholdsvær   Bilde fra samme turen i fjor;

Posted Images

På 28.1.2016 at 7:24 PM, MegaMarie skrev:

Noen som har tips til kalorifattig frokost som metter? Jeg er så glad i brødmat på morgenen og føler ikke jeg blir mett hvis ikke jeg spiser det. Men jeg vil gjerne ha alternativer til dager hvor jeg gjerne vil spare litt på kaloriene til en skikkelig kaloribombe av en middag :drool:

Teller ned til dietten starter. I dag skal jeg unne meg sjokolade, i går drakk jeg brus :lol: Syk og sløv, da unner jeg meg litt kos :ahappy: 

Havregrøt? :) 

På 29.1.2016 at 6:07 PM, Snøfrost skrev:

1600 er for mye om jeg skal ned i vekt. Det er ca det jeg må holde meg til for ikke gå opp!

Bikker jeg 2000 går vekta oppover. Jeg må ligge på rundt 11-1300 for å gå ned 500-700g pr uke. 

Tror jeg må ha under normal metabolisme. Men ingenting galt i følge blodprøver.  

For min del så er vektnedgang minst like avhengig av hva jeg spiser som hvor mye. Jeg kan spise drit lite i kalorier, men ikke gå ned noe (fortsatt relativt sunt altså, ikke godteri eller fastfood) og jeg kan spise mye mer(og tydeligvis mer rett) og fettet raser av. Så jeg er ihvertfall hellig overbevist om at hva som ligger bak kaloriene er minst like viktig som antall kalorier, opp til en viss grad selvsagt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

For min del så er vektnedgang minst like avhengig av hva jeg spiser som hvor mye. Jeg kan spise drit lite i kalorier, men ikke gå ned noe (fortsatt relativt sunt altså, ikke godteri eller fastfood) og jeg kan spise mye mer(og tydeligvis mer rett) og fettet raser av. Så jeg er ihvertfall hellig overbevist om at hva som ligger bak kaloriene er minst like viktig som antall kalorier, opp til en viss grad selvsagt.. 

Merket den effekten jeg også.  Pluss at det virker å være fordelaktig med mellommåltider, selvsagt ikke kaloribomber da ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MegaMarie skrev:

Jeg syns ikke det var mye. Det er ca der jeg ligger en vanlig dag. Hvert måltid hos meg ligger på ca 500 kcal også ligger mellommåltidene på ca 200 kcal. For deg som ikke er spesielt ofte sulten, og dermed ikke spiser ofte, så føles det kanskje mye ut. Og ja, man spiser nesten hele dagen! En jente i klassen min er ca 180 høy, kjempe slank og har god forbrenning. Hun syns det er plagsomt at hun spiser hele tiden, og er sulten hele tiden. Hun føler hun ikke gjør annet enn å spise :lol:

Men jeg tenker at når du får på plass en rutine, og spiser jevnlig, så vil du kanskje kjenne mer på sultfølelsen og ville ha mat når kroppen er vandt med å få det? 

Mente i mengde mat altså, ikke i kalorier. :P Jeg lå på den kalorimengden, og ofte mer, da jeg drev med toppidrett. Var likevel aldri i nærheten av å spise den mengden mat. Har virkelig utrolig mye å si om man spiser kaloritett eller kalorifattig mat altså  :o Jeg er også ganske høy, 176, så bør vel spise en del mer enn små jenter i utangspunktet, får hilse å si at jeg føler med hun i klassen din :lol: Nå skal jeg opp til 62 i første omgang, 7 kg til sommeren burde jeg klare :yes:

Det siste der stemmer helt klart (selv om jeg har hatt lav sultfølelse hele livet). Merker jeg er mer sulten etter en uke hos mamma og dem der jeg får mat jevnt 4 ganger om dagen (mellommåltider funker ikke på meg, da spiser jeg bare mindre totalt siden jeg ikke rekker å bli skikkelig sulten) :lol: Så her er det skjerpings + få i gang rutiner. :innocent:

Kanskje jeg bare skal laste ned den der appen med en gang...
I dag: Frokost 720 kcal (pommes frites og cola :aww:)
Lunch: 2 ostesmørbrød (2 halvparter av fine rundstykker) med ganske mye ost + smør under (aner ikke kaloriene) + 170 kcal sjokomelk. En klementin.
Middag: Ikke spist enda, men pleier å spise store (og næringsfulle) middager.
Kvelds: Samme som lunch

Høres dette for lite ut om man vil opp i vekt?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Malamuten skrev:

Havregrøt? :) 

Jeg syns egentlig havregrøt er skikkelig ekkelt :P Klarte å spise det og like det en periode, men nå er det ekkelt uansett hva jeg gjør. Føler det vokser i munnen min. Er det kalorifattig altså?

19 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Mente i mengde mat altså, ikke i kalorier. :P Jeg lå på den kalorimengden, og ofte mer, da jeg drev med toppidrett. Var likevel aldri i nærheten av å spise den mengden mat. Har virkelig utrolig mye å si om man spiser kaloritett eller kalorifattig mat altså  :o Jeg er også ganske høy, 176, så bør vel spise en del mer enn små jenter i utangspunktet, får hilse å si at jeg føler med hun i klassen din :lol: Nå skal jeg opp til 62 i første omgang, 7 kg til sommeren burde jeg klare :yes:

Det siste der stemmer helt klart (selv om jeg har hatt lav sultfølelse hele livet). Merker jeg er mer sulten etter en uke hos mamma og dem der jeg får mat jevnt 4 ganger om dagen (mellommåltider funker ikke på meg, da spiser jeg bare mindre totalt siden jeg ikke rekker å bli skikkelig sulten) :lol: Så her er det skjerpings + få i gang rutiner. :innocent:

Kanskje jeg bare skal laste ned den der appen med en gang...
I dag: Frokost 720 kcal (pommes frites og cola :aww:)
Lunch: 2 ostesmørbrød (2 halvparter av fine rundstykker) med ganske mye ost + smør under (aner ikke kaloriene) + 170 kcal sjokomelk. En klementin.
Middag: Ikke spist enda, men pleier å spise store (og næringsfulle) middager.
Kvelds: Samme som lunch

Høres dette for lite ut om man vil opp i vekt?

Syns heller ikke det var mye i mengden mat. En vanlig dag for meg ser ca slik ut:

Frokost
3 skriver, ofte med tunfisk og majones. 1 glass juice. Ca 600 kcal.

Mellommåltid
Banan eller gresk yoghurt ca 100 kcal.

Lunsj
Middagsrester eller 3 skiver igjen. Ca 500 kcal.

Mellommåltid
Banan, smoothie, rester eller skiver igjen. Ca 200-300 kcal.

Middag
Alt mulig rart :P Kan være grønnsaker og svinekjøtt i wok. Taco. Tikka masala. Alt fra 500-1000 kcal.

 

Jeg kan ikke så mye om å gå opp i vekt. Men håper middagen din var kalorifull. Alt utenom frokosten din var ganske kalorifattig. Som du ser så ligger jeg stort sett på 500 per måltid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MegaMarie skrev:

Alt utenom frokosten din var ganske kalorifattig. Som du ser så ligger jeg stort sett på 500 per måltid. 

jeg tror ikke lunsjen og kveldsen hennes var så kalorifattig egentlig faktisk, som hun skrev så hadde hun på mye ost og bare 100g Norvegia er 270kcal eller noe sånt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

jeg tror ikke lunsjen og kveldsen hennes var så kalorifattig egentlig faktisk, som hun skrev så hadde hun på mye ost og bare 100g Norvegia er 270kcal eller noe sånt.

Åja, jeg så bare 170 kcal sjokomelk og trodde hele måltidet var på 170 kcal :P  

Og @Elisabeth00 jeg er enig med deg. Jeg hadde ikke giddet å spise så magert om jeg skulle opp i vekt. Kjør på med smør og sjokomelk og ost og hva enn du vil. Skal du opp i vekt så skal du opp i vekt tenker jeg. Spiser selv en god den feit mat til vanlig og jeg ligger stabilt i vekt. Jeg er glad i fett da :drool:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, MegaMarie skrev:

Jeg syns egentlig havregrøt er skikkelig ekkelt :P Klarte å spise det og like det en periode, men nå er det ekkelt uansett hva jeg gjør. Føler det vokser i munnen min. Er det kalorifattig altså?

Syns heller ikke det var mye i mengden mat. En vanlig dag for meg ser ca slik ut:

Frokost
3 skriver, ofte med tunfisk og majones. 1 glass juice. Ca 600 kcal.

Mellommåltid
Banan eller gresk yoghurt ca 100 kcal.

Lunsj
Middagsrester eller 3 skiver igjen. Ca 500 kcal.

Mellommåltid
Banan, smoothie, rester eller skiver igjen. Ca 200-300 kcal.

Middag
Alt mulig rart :P Kan være grønnsaker og svinekjøtt i wok. Taco. Tikka masala. Alt fra 500-1000 kcal.

 

Jeg kan ikke så mye om å gå opp i vekt. Men håper middagen din var kalorifull. Alt utenom frokosten din var ganske kalorifattig. Som du ser så ligger jeg stort sett på 500 per måltid. 

 

Brød 235 per 100 g (2 skiver = 90 g), tunfisk i vann 120 per 100 g, majones 724 per 100 g (36 per 5 gram/teskje), juice 43 per 100 g (1 glass på 2,5 dl = 107,5). 

Utifra dette, og sett at du har ca. 1 ts majones per skive (som er overraskende lite) får jeg frokosten til å bli 653 kcal. Synes det var mye jeg da. Frokosten min ligger på under 400 kcal (ofte 300-350), samme med lunsjen. Spiser jeg da en litt heavy middag er det ikke plass til mellommåltider. Ligger på rundt 1400 om dagen. Hvis du spiser samme frokost + lunsj + to mellommåltider på 100 kcal er du allerede oppe i over 1500. Mulig jeg blingsa på noe, men synes du skrev du skulle ligge på 1600 om dagen, og da ble dette veldig mye :P 

Over til min egen plan, så ble det skikkelig heftig middag igår. Den var dritgod, men jeg angra etterpå. Spiste både for mye, og alt for mye karbo i forhold til hva jeg er vant til for tide. Var helt ekstremt godtesjuk utover kvelden, men klarte å holde meg. Mamma har kjøpt både en eske (!) med skumnisser og en pose med dumle som jeg har lagt inne på kottet for å unngå å se det hver dag. Gubben holder på å få cravings nå, og jeg måtte bare gå fort forbi isdiskene på butikken da han begynte å snakke om is (hjalp ikke at de hadde B&J på tilbud). Jeg skal se litt mer resultater før jeg begynner å innvilge meg selv lørdagsgodt igjen, så enn så lenge får jeg bare sutte på noen frosne bær eller noe når det blir ille :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Caroline skrev:

Brød 235 per 100 g (2 skiver = 90 g), tunfisk i vann 120 per 100 g, majones 724 per 100 g (36 per 5 gram/teskje), juice 43 per 100 g (1 glass på 2,5 dl = 107,5). 

Utifra dette, og sett at du har ca. 1 ts majones per skive (som er overraskende lite) får jeg frokosten til å bli 653 kcal. Synes det var mye jeg da. Frokosten min ligger på under 400 kcal (ofte 300-350), samme med lunsjen. Spiser jeg da en litt heavy middag er det ikke plass til mellommåltider. Ligger på rundt 1400 om dagen. Hvis du spiser samme frokost + lunsj + to mellommåltider på 100 kcal er du allerede oppe i over 1500. Mulig jeg blingsa på noe, men synes du skrev du skulle ligge på 1600 om dagen, og da ble dette veldig mye :P 

Over til min egen plan, så ble det skikkelig heftig middag igår. Den var dritgod, men jeg angra etterpå. Spiste både for mye, og alt for mye karbo i forhold til hva jeg er vant til for tide. Var helt ekstremt godtesjuk utover kvelden, men klarte å holde meg. Mamma har kjøpt både en eske (!) med skumnisser og en pose med dumle som jeg har lagt inne på kottet for å unngå å se det hver dag. Gubben holder på å få cravings nå, og jeg måtte bare gå fort forbi isdiskene på butikken da han begynte å snakke om is (hjalp ikke at de hadde B&J på tilbud). Jeg skal se litt mer resultater før jeg begynner å innvilge meg selv lørdagsgodt igjen, så enn så lenge får jeg bare sutte på noen frosne bær eller noe når det blir ille :P 

Jeg skal ligge på 1600 når jeg skal på diett, og jeg skal ikke på diett før februar. Til vanlig ligger jeg på 1800-2000 kcal. Så den frokosten er når jeg ikke går på diett. Jeg har regnet uti fra vekten på brødet, og hvor mange skiver jeg fikk, at hver skive veier ca 30 gram. Så 3 skriver hos meg er 90 gram = 219 kcal. Spiser veldig grovt brød. Spiser tunfisk i olje, tipper jeg bruker 85 gram på 3 skiver utifra hvor som forsvinner av boksen totalt jeg har funnet ut dette, og det er 132 kcal. Har skrevet jeg bruker 20 g majones, vet ikke hvor mye jeg egentlig bruker, og det tilsvarer 146 kcal. Et glass appelsinjuice er ca 100 kcal. Så tilsammen oppimot 600 kcal. Som sagt, mye! Derfor jeg etterlyste kalorifattig frokost her :) Begynner som sagt ikke på dietten før i morgen. 

Har ikke handlet inn kalorifattig frokost da :o Får finne på noe lurt. Skal ihvertfall spise mager middag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MegaMarie skrev:

Quoten klikka

Da skjønner jeg litt mer, for det der gikk ikke opp i hodet mitt :P Trenger ikke endre så mye på frokosten egentlig, for å få den sunnere, men tror jeg ville bytta til tunfisk i vann og droppa majonesen, ihvertfall. Heller blande inn noe revet agurk/hakket sylteagurk og/eller lettyoghurt for å få det mer sammensatt. Nå fikk jeg lyst på tunfisk, så tror jeg må ha det i morgen en gang. Men hvordan du får skivene tynne nok til å bli bare 30 gram, det lurer jeg på. Det tror jeg aldri jeg har fått til, og jeg spiser også veldig grovt brød hvis jeg først spiser det. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MegaMarie skrev:

Åja, jeg så bare 170 kcal sjokomelk og trodde hele måltidet var på 170 kcal :P  

Og @Elisabeth00 jeg er enig med deg. Jeg hadde ikke giddet å spise så magert om jeg skulle opp i vekt. Kjør på med smør og sjokomelk og ost og hva enn du vil. Skal du opp i vekt så skal du opp i vekt tenker jeg. Spiser selv en god den feit mat til vanlig og jeg ligger stabilt i vekt. Jeg er glad i fett da :drool:

Haha, nei det hadde vært litt lite :lol: Ja, jeg også, spesielt elsker jeg smør.. omnom.. :D

Regnet (veldig grovt) ut at ostesmørbrødene er ca. 450 kcal for to stk (bruker ca 1 spiseskje smør tilsammen på 2 stk). Så da var frokost, lunch og kvelds 1940 kcal sånn omtrent. I tillegg spiste jeg en halv sjokolade og litt snop, så da var jeg oppe i over 2000 kcal uten middagen til og med (søtpotettaco med sorte bønner, guacamole, salsa og grønnsaker, 2 stappfulle lefser, 1 boks cola, så er vel minimum 800 kcal). Har spist denne mengden en stund nå, så regner med jeg snart begynner å gå opp i vekt. :P

Egentlig spiser jeg omtrent slik til vanlig også, før jeg gikk ned i vekt, bortsett fra at jeg da kun har 2 måltider utenom middag. Så et ekstra måltid har jeg lagt inn nå. Når det gjelder pålegg varierer jeg mellom ost, brunost, syltetøy, nugatti og ostesmørbrød, så kaloritett alt sammen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Caroline skrev:

Da skjønner jeg litt mer, for det der gikk ikke opp i hodet mitt :P Trenger ikke endre så mye på frokosten egentlig, for å få den sunnere, men tror jeg ville bytta til tunfisk i vann og droppa majonesen, ihvertfall. Heller blande inn noe revet agurk/hakket sylteagurk og/eller lettyoghurt for å få det mer sammensatt. Nå fikk jeg lyst på tunfisk, så tror jeg må ha det i morgen en gang. Men hvordan du får skivene tynne nok til å bli bare 30 gram, det lurer jeg på. Det tror jeg aldri jeg har fått til, og jeg spiser også veldig grovt brød hvis jeg først spiser det. 

Jeg puttet brødet i en brødskjæremaskin på butikken :lol: Fikk 21 skriver totalt, stod at brødet veide ca 630 gram. Da blir det 30 gram per skive. 

Klarer ikke tunfisk uten majones! Kan teste med tunfisk i vann, men det høres kjipt ut :P Tror heller jeg bytter til knekkebrød og kanskje magrere pålegg. Mager smørost, ellers er jeg veldig glad i kalkunfilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2016 at 7:35 AM, mushi skrev:

Jeg mener at hvis man "må" ligge på 1400 kcal om dagen for å gå ned ønsket mål, setter man kanskje målet litt for høyt. Hva er hasterveket med å gå ned? Er det ikke viktigere at man ikke går opp igjen? ;) 

Jeg er ikke overvektig, jeg vil bare ned noen kilo som har kommet snikende på fordi jeg ikke synes det er fint med håndtak over buksekanten eller at låra møtes på toppen. Det føler jeg ikke at jeg trenger å bruke 6 mnd på, da logger jeg heller maten min litt strengt, går litt fortere på tur og ser at kroppen strammer seg opp uten at jeg egentlig gjør noe aktivt for det. Men jeg har tidligere gått ned ganske mange kilo på kort tid, bare fordi jeg ikke gidder å dille med meg sjøl. Da kutter jeg godis og de tingene en "unner" seg, og tar meg en måltidserstatter fra tid til annen.

Jeg trur også at det hadde vært lettere for folk å gå ned i vekt om de tok litt kraftigere grep fra starten av, og ikke holdt på med sånne "jeg er så glad i sjokolade, jeg, så jeg bare MÅ spise litt hver dag. Men det er jo bedre enn å spise hele?"- eller "brus bare MÅ jeg ha, så det slutter jeg ikke med enda"-holdninger. Vil du ned i vekt eller ikke? Jeg skjønner at det er et prosjekt om å legge om et helt kosthold om det har vært ræva lenge eller hele livet, men overflødige ting som smågodt, sjokolade og brus er jo så enkelt å kutte ut reint praktisk. Det gjelder å ikke kjøpe det, å ikke operere etter et "jeg fortjener det fordi"-prinsipp. Sjøl om jeg er den første til å erkjenne søtsugets klamme hånd. For mange år siden var jeg så avhengig av sukker at jeg sto opp om natta og gikk på kiosken og kjøpte smågodt, så jeg sitter ikke på noen høy hest her. Men da skulle jeg heller ikke ned i vekt.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i snitt gått 10330 pr dag i januar,  det synes jeg er et bra tall og helt klart en økning fra desember.  Men kroppen er ikke imponert nok til å bli lettere... Jeg har vært flinkere med matinntaket også, så egentlig er det litt mystisk.  Vel vel, får satse på at den kvitter seg med noe neste uke da, og være ennå litt strengere med inntaket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det føret som er nå er det ikke akkurat lett å komme i form, så idag har jeg prøvd med på yoga meltdown med Jillian Michaels (på youtube). Har ganske god erfaring med yoga/pilates fra mange år tilbake. Kan trygt si jeg kjenner det i kroppen nå, for jeg er helt skjelven :lol: Prøvde en annen video for noen uker siden, som hadde mer av de klassiske, statiske øvelsene, og da ble jeg skikkelig støl, så noe er det godt for ihvertfall.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dagen på diett er godt i gang. Jeg føler meg sulten alt for ofte! Kan være det er psykologisk også :P Hadde jo ikke planlagt godt nok til å handle inn kalorifattig frokost, så det ble samme som vanlig, bare 1 skive mindre. Så langt har dagen sett slik ut:

Frokost (439 kcal)
2 skriver med tunfisk i olje og majones
1 glass appelsinjuice

Lunsj (på skolen og hjemme etter skolen, 268 kcal)
5 knekkebrød med mager ovnsbakt leverpostei

Middag (316 kcal)
1 laksefilet med brokkoli, gulerøtter, og blomkål miks til

Mellommåltid (498 kcal)
2 bananer
60 gram Nøtti Frutti blanding

Da har jeg 79 kcal igjen for i dag (har ikke spist middagen enda da, den står i ovnen nå). Det blir vel noen druer mens jeg ser på serie :lol: Håper sultfølelsen går over etterhvert. En ting er sikkert, jeg nyter maten mye mer, og jeg spiser hver minste smule! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2016 at 3:52 PM, MegaMarie skrev:

Jeg syns egentlig havregrøt er skikkelig ekkelt :P Klarte å spise det og like det en periode, men nå er det ekkelt uansett hva jeg gjør. Føler det vokser i munnen min. Er det kalorifattig altså?

Er helt enig med deg, har prøvd havregrøt i ymse varianter nå men klarer ikke å like det. En liten yoghurt med 1 ss havregryn oppi går derimot veldig fint. Metter bra gjør det også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det sakte og sikkert, og er forberedt på å ta den runden flere ganger ila livet. Sånn er det bare med meg. 

Gått ned 1,6 kg på tre uker - det er jeg fornøyd med gitt! Spiser 16-1800 kcal om dagen og trener bra. Håper motivasjonen holder langt frem mot sommeren. Begynte mye tidligere enn jeg "pleier" - i fjor skjerpet jeg meg ikke før etter påske, og slet med å bli fornøyd med vekta før langt utpå sensommeren. Det er alltid høsten jeg sliter mest med, så da er det kjekt å ha litt å gå på! :P 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke skippertak jeg heller, skal jeg ha det varig så må jeg finne noe som funker, ikke bare bråkutte alt, da raser jeg opp igjen etter en stund. Ferdig utprøvd. :lol:  

Så tar noen enkle tak først, kutte på fett (hurra - sier magen min!), kutte på godteri (hurra sier lommeboka). Mer bevegelse (au sier kroppen min :lol: ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi ute og løp igjen, og det gikk bedre enn forrige gang, som også gikk bra. Jeg pressa meg sjøl i de slakke oppoverbakkene og kjenner jeg blir helt stiv i lysken, som har vært min nemesis når jeg dreiv med pole også. Føles greit i dag heldigvis. Aiko var med og sakker jo farta betraktelig, så jeg er ganske interessert i å prøve å løpe den runden (på rett i underkant av 9 km) uten jentene, for da slipper jeg å vente på snusing og tissing. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

I går var vi ute og løp igjen, og det gikk bedre enn forrige gang, som også gikk bra. Jeg pressa meg sjøl i de slakke oppoverbakkene og kjenner jeg blir helt stiv i lysken, som har vært min nemesis når jeg dreiv med pole også. Føles greit i dag heldigvis. Aiko var med og sakker jo farta betraktelig, så jeg er ganske interessert i å prøve å løpe den runden (på rett i underkant av 9 km) uten jentene, for da slipper jeg å vente på snusing og tissing. :P

Er det ikke bare å la de tisse før og etter og ikke la de snuse? Ymse er en virrepetter uten like og på vanlige båndturer snuses og tisses det myyye. Men løper vi så løper vi, da er ikke slikt lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mokken skrev:

Er helt enig med deg, har prøvd havregrøt i ymse varianter nå men klarer ikke å like det. En liten yoghurt med 1 ss havregryn oppi går derimot veldig fint. Metter bra gjør det også :)

Jeg skulle virkelig ønske jeg ble mett av en liten yoghurt med bittelitt havregryn oppi, men det gjør jeg altså ikke. Som mellommåltid går det, men som frokost, nei. Jeg er veldig frokost menneske da. Jeg er mest sulten om morgenen. Kunne spist middag til frokost!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MegaMarie skrev:

Jeg skulle virkelig ønske jeg ble mett av en liten yoghurt med bittelitt havregryn oppi, men det gjør jeg altså ikke. Som mellommåltid går det, men som frokost, nei. Jeg er veldig frokost menneske da. Jeg er mest sulten om morgenen. Kunne spist middag til frokost!

Pluss på et grovt knekkebrød med pålegg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...