Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2016


MonicaT
 Share

Recommended Posts

17 timer siden, Tekopp skrev:

Ikke overraska altså :cheerleader:

Men sånn fettklype, hvor får du tak på det? Jeg har tenkt på å sjekke det selv, men alle sånne apparater bruker å være latterlig dyre.

Takk! :kiss: 

Jeg har en god, gammeldags klype/fettkalipe jeg kjøpte for mange herrans år siden fra Proteinfabrikken, trur jeg. Kosta ikke stort. Klyper på baksida av overarm, på siden godt overfor kneet og ved siden av navelen og putter inn i en prosentutregner. En kan selvsagt måle flere stedet, men det er ikke SÅ farlig om det blir helt korrekt, det er jo de samme stedene hver gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen dager..... 

I dag løp jeg årets første 5km i ett, uten noen gåing   Etter den tyngste bakken tok jeg et par steg, da hadde jeg puls på 195 og følte jeg skulle dø, men tok fatt i meg selv og fortsatte å løpe

Topptur på meg i dag. 2,5 km rett opp og belønninga var en helt utrolig utsikt. Førde er ikke så aller verst snøfritt og i oppholdsvær   Bilde fra samme turen i fjor;

Posted Images

6 timer siden, Raksha skrev:

oppskrifter damen, oppskrifter :D

 

Lasagnen er veldig grei. Det er faktisk fotballfrue sin, men hun har ikke sopp eller spinat i sin, da. Jeg synes det er ålreit med litt mer grønnsaker, så jeg synes det fungerte veldig bra. Men google fotballfrue lasagne, så får du den opp. Det er egentlig LCHF, men ikke vanskelig å gjøre den magrere. F.eks. bare droppe seterrømme ved siden av, så er man et godt stykke på vei :P

Tortillas ble litt slumping. Først prøvde jeg å bake noen, men enda jeg kjevlet de så tynne jeg bare maktet, ble de tykke som en pizzabunn, så de ble frøset ned til nettopp det formålet. Fant en oppskrift som skulle være til røre og ikke lefser, så den prøvde jeg. Jeg har ikke maismel, så jeg brukte speltmel og litt maizenna, bare slumpet til det ble noenlunde grei konsistens. Den første prøvelefsa ble nesten gjennomsiktig, så det var for mye maizenna og for lite mel :P Kan sikkert bruke all slags mel her, egentlig. 

Det var bare 5 dl vann, 1 ss olje, 1 egg og egentlig 250 g maismel og 150 g hvetemel (og litt salt), men jeg bytta altså ut melet. Funka helt fint og ble som litt seige pannekaker, og veldig tynne. Ble superfort gjennomstekt. 

Skulle du ha på guacamole også? Jeg fikk stavmikser av mamma, sånn med beholder og greier, så jeg testa den igår, vanligvis har jeg mosa og kappa alt for hånd. Like godt, men tar mye lenger tid. Jeg bruker 1 stor eller 2 små avokadoer, 4 fedd hvitløk (ja, jeg elsker hvitløk), 1 chili, saften av 1 lime, litt salt og pepper og evt. litt sukker hvis den blir litt sur. Guacamole :wub: Finnes mange oppskrifter på det, men dette er min favoritt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gått opp" 1.2 kg på en uke, men jeg veit at det ikke er et reelt tall :aww: Cm har gått litt ned, så jeg lurer på om kroppen min lagrer vann pga stress. Bursdagshelg i helga (egentlig ikke før mandag da, men skal ut å spise på lørdag og selskap på søndag :P ) så jeg veit at kaloriinntaket mitt bli skyhøyt, men akkurat nå orker jeg ikke tenke på det. Orker ikke få dårlig samvittighet av det nå, så operasjon ned et par kg er utsatt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tekopp De koster ingenting på ebay :) Det er ikke helt nøyaktig, og jo lavere fettprosenten er jo mer unøyaktig blir det, men det er mye bedre enn å bruke vekt. Det viktige er uansett, som @SandyEyeCandy sier, å foreta målingene samme plasser hele tiden, for da ser du eventuell fremgang :) 

 

Melder meg inn i denne jeg også. Jeg har slitt med undervekt siste halvåret (gikk ned etter sykdom, og så kom ikke matlysten tilbake), med BMI på 17. Har alltid hatt lav fettprosent i forhold til vekt/BMI (til og med kommentert av toppidretssenteret i min toppidrettsperiode :P, da hadde jeg 22 i BMI og 16 i fettprosent) og jeg har naturlig høy muskelmasse (resultat av svært mye trening i oppveksten og frem til jeg sluttet med toppidrett). Derfor var jeg bekymret for at jeg kanskje var mer undervektig enn det som kom frem, og det viste seg å stemme.

I julen målte jeg fettprosenten min til 12 (7 punkts måling med fettkaliper), som er for lavt. Kvinner har 10-13% essensielt fett (fett som er helt nødvendig for å holde i gang kroppslige funksjoner), dvs at jeg er helt på grensen til skadelig undervekt og vil ikke ha noe av ta av ved eventuell sykdom. Normalt har jeg en fettprosent på 17 (med tilsvarende måling), så den fettprosenten er også målet mitt nå. For ordens skyld gjør det meg ingen verdens ting om jeg får høyere fettprosent enn det, 20-25% er ideelt for de fleste kvinner, og 15-30% er innenfor normalen.

Jeg sluttet å veie meg i løpet av siste halvår, jeg hadde ikke noen fremgang til tross for at jeg (følte jeg) økte matmengden, tvert om gikk jeg ned enda en kilo, så ble rett og slett et skikkelig stressmoment. Nå har jeg ikke målt eller veid meg på over en mnd, men jeg kjenner på magefettet at jeg har gått opp noe, så det er bra. I tillegg fryser jeg ikke konstant som jeg gjorde en periode, så det er også et tegn på at fettprosenten har økt. Matlysten er også tilbake :)  

Problemene mine er egentlig en kombinasjon av lav sultfølelse (som også forsvinner nesten med en gang om jeg ignorerer den), latskap (kjedelig å lage mat, kjedelig å spise) og at jeg fungerer veldig bra uten næring (så merker ikke på kroppen om jeg glemmer å spise). Jeg går også på medisiner som demper sultfølelse, så det er kjipt når jeg i utgangspunktet ikke har så mye av den, men så lenge matlysten er på plass går det an å spise til tross for at man ikke kjenner seg sulten. Prøver å spise etter klokken nå, var veldig flink en periode, men merker det sklir litt ut nå når studiene har startet opp igjen. Planene er også å komme i gang med trening, siden dette øker sultfølelsen (og er sunt for kroppen). Planen er hjemmetrening i første omgang, jeg har har en tendens til å gå all inn uansett hva nytt jeg starter med, og det tror jeg ikke er spesielt lurt nå når fettprosenten er så lav. Så jeg har bestemt meg for å starte roooolig. :lol: 

Om noen leste alt dette blir jeg imponert :P

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elisabeth00 skrev:

Om noen leste alt dette blir jeg imponert :P

Lest! Håper du er imponert! :aww:

Du minner meg veldig om en venninne. Hun har også liten eller ingen sultfølelse og sliter med å spise. Hun skrev ned i en bok en periode hva hun spiste, og da hun stolt viste frem at hun en dag hadde spist 2 smågodt biter til frokost, spist en klementin og drukket en kopp te til lunsj, da måtte jeg bare kommentere at det hadde jeg ikke giddet å skrive ned en gang om jeg var henne. Det er jo ikke skikkelig mat! Jeg tipset henne om "myfitnesspal" appen som hun nå har lastet ned og hun prøver å følge. Jeg fikk vite at hun skulle ligge på ca 2500 kcal og det høres fint ut når man skal opp i vekt. Men en dag hadde hun spist så lite som 700 kcal! Det er like lite som jeg skal spise i ett måltid ofte! Hun syntes appen hjalp ihvertfall, så det kan være noe å vurdere om du tror det passer deg :) Da loggfører du alt du spiser, sier om du vill opp, ned eller ligge stabilt i vekt. Da får du litt innblikk i hva du spiser og hvor ofte, og kanskje den hjelper deg å huske å spise :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har nådd et slikt berømt "vektplatå"... Dæven altså. Det går vanvittig smått nå, selv om jeg gjør som jeg alltid gjør når jeg skal ned i vekt (jeg er god på  gå ned, bare ikke like god på å holde den lave vekta når den først er der). Jeg har spist i underskudd hver eneste dag, noen dager 1600 kcal, andre dager 1800 kcal. Jeg har trent masse, rundt 4 ganger i uka, men det rikker seg ikke. Ei heller spiser jeg godteri/chips. Aldri hatt noe problem med et sånt nivå før, men jeg vet jo at det er en reell greie, som alle kan komme borti. Så jeg fortsetter så godt jeg kan. Jeg føler meg tynnere, da. Det er jo i alle fall bedre enn ingen ting :P Håper det løsner igjen snart!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elisabeth00 skrev:

@Tekopp De koster ingenting på ebay :) Det er ikke helt nøyaktig, og jo lavere fettprosenten er jo mer unøyaktig blir det, men det er mye bedre enn å bruke vekt. Det viktige er uansett, som @SandyEyeCandy sier, å foreta målingene samme plasser hele tiden, for da ser du eventuell fremgang :) 

 

Melder meg inn i denne jeg også. Jeg har slitt med undervekt siste halvåret (gikk ned etter sykdom, og så kom ikke matlysten tilbake), med BMI på 17. Har alltid hatt lav fettprosent i forhold til vekt/BMI (til og med kommentert av toppidretssenteret i min toppidrettsperiode :P, da hadde jeg 22 i BMI og 16 i fettprosent) og jeg har naturlig høy muskelmasse (resultat av svært mye trening i oppveksten og frem til jeg sluttet med toppidrett). Derfor var jeg bekymret for at jeg kanskje var mer undervektig enn det som kom frem, og det viste seg å stemme.

I julen målte jeg fettprosenten min til 12 (7 punkts måling med fettkaliper), som er for lavt. Kvinner har 10-13% essensielt fett (fett som er helt nødvendig for å holde i gang kroppslige funksjoner), dvs at jeg er helt på grensen til skadelig undervekt og vil ikke ha noe av ta av ved eventuell sykdom. Normalt har jeg en fettprosent på 17 (med tilsvarende måling), så den fettprosenten er også målet mitt nå. For ordens skyld gjør det meg ingen verdens ting om jeg får høyere fettprosent enn det, 20-25% er ideelt for de fleste kvinner, og 15-30% er innenfor normalen.

Jeg sluttet å veie meg i løpet av siste halvår, jeg hadde ikke noen fremgang til tross for at jeg (følte jeg) økte matmengden, tvert om gikk jeg ned enda en kilo, så ble rett og slett et skikkelig stressmoment. Nå har jeg ikke målt eller veid meg på over en mnd, men jeg kjenner på magefettet at jeg har gått opp noe, så det er bra. I tillegg fryser jeg ikke konstant som jeg gjorde en periode, så det er også et tegn på at fettprosenten har økt. Matlysten er også tilbake :)  

Problemene mine er egentlig en kombinasjon av lav sultfølelse (som også forsvinner nesten med en gang om jeg ignorerer den), latskap (kjedelig å lage mat, kjedelig å spise) og at jeg fungerer veldig bra uten næring (så merker ikke på kroppen om jeg glemmer å spise). Jeg går også på medisiner som demper sultfølelse, så det er kjipt når jeg i utgangspunktet ikke har så mye av den, men så lenge matlysten er på plass går det an å spise til tross for at man ikke kjenner seg sulten. Prøver å spise etter klokken nå, var veldig flink en periode, men merker det sklir litt ut nå når studiene har startet opp igjen. Planene er også å komme i gang med trening, siden dette øker sultfølelsen (og er sunt for kroppen). Planen er hjemmetrening i første omgang, jeg har har en tendens til å gå all inn uansett hva nytt jeg starter med, og det tror jeg ikke er spesielt lurt nå når fettprosenten er så lav. Så jeg har bestemt meg for å starte roooolig. :lol: 

Om noen leste alt dette blir jeg imponert :P

Jeg leste alt :P . Det burde vært enklere å bare fordelt litt matlyst, du kunne fått mitt intense sug for mat til en hver tid og jeg kunne fått din nesten-ikke-eksisterende sultfølelse! Da hadde vi begge blitt fornøyd :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Jeg leste alt :P . Det burde vært enklere å bare fordelt litt matlyst, du kunne fått mitt intense sug for mat til en hver tid og jeg kunne fått din nesten-ikke-eksisterende sultfølelse! Da hadde vi begge blitt fornøyd :lol:.

Samme her - jeg skulle gitt mye for å slippe den konstante lysten på å putte noe i kjeften :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MegaMarie

Haha, samme her, hver gang jeg lukter mat blir jeg supersulten!! :lol:  Misunner også folk som kan bli "mett" av en frukt eller yoghurt, her er det også karbohydrater som funker. Jeg er sikker på at min vanlige kcal inntak ligger på 3500 om jeg hadde fått spist det jeg ville hele tiden!! Nå skal jeg ligge på 1600 kcal, det er UMULIG!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

@MegaMarie

Haha, samme her, hver gang jeg lukter mat blir jeg supersulten!! :lol:  Misunner også folk som kan bli "mett" av en frukt eller yoghurt, her er det også karbohydrater som funker. Jeg er sikker på at min vanlige kcal inntak ligger på 3500 om jeg hadde fått spist det jeg ville hele tiden!! Nå skal jeg ligge på 1600 kcal, det er UMULIG!

Hahah, ja! En suppe fristet liksom :lol: 

Men 1600 kcal er ikke umulig, men jeg tror vi må kjenne på sultfølelsen litt. Og det er en del av min diett ihvertfall, å ligge litt i underskudd for å utfordre meg selv. Hvor har du tallet 1600 fra forresten? Samme jeg skal ligge på nemlig. 

Hadde ikke jeg spist sjokolade i går, så hadde jeg nådd 1600 målet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MegaMarie skrev:

Hahah, ja! En suppe fristet liksom :lol: 

Men 1600 kcal er ikke umulig, men jeg tror vi må kjenne på sultfølelsen litt. Og det er en del av min diett ihvertfall, å ligge litt i underskudd for å utfordre meg selv. Hvor har du tallet 1600 fra forresten? Samme jeg skal ligge på nemlig. 

Hadde ikke jeg spist sjokolade i går, så hadde jeg nådd 1600 målet :)

Lifesum anbefalte litt under det. kanskje det var mer 1500, husker ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser generelt mindre godis i hverdagen nå og er veldig fornøyd med hvor bra det går. Jeg føler at jeg har litt mindre lubne kinn og ikke er like fast over hofta. (jeg syns det er så urettferdig at jeg alltid legger på meg i ansiktet først, når jeg ellers har en relativt slank kropp, mens andre som veier mye mer enn meg kan ha så slanke ansikt!)

Jeg måler ingenting, for meg er det viktigste hvordan kroppen føles, jeg er veldig ukomfortabel når jeg får for store pupper og for mye valker rundt magen, da kjenner jeg det hele tiden når jeg sitter og ligger.

Pga sykemelding har jeg treningsnekt akkurat nå (styrke) men får gå så mye jeg vil altså så det skorter ikke på bevegelse :) Når jeg er friskemeldt skal jeg begynne å løfte kettlebells igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HeleneFS skrev:

@MegaMarie

Haha, samme her, hver gang jeg lukter mat blir jeg supersulten!! :lol:  Misunner også folk som kan bli "mett" av en frukt eller yoghurt, her er det også karbohydrater som funker. Jeg er sikker på at min vanlige kcal inntak ligger på 3500 om jeg hadde fått spist det jeg ville hele tiden!! Nå skal jeg ligge på 1600 kcal, det er UMULIG!

Men må du kutte rett ned til 1600 med en gang? Kan du ikke endre litt og litt over en måneds tid? 1600 høres sykt lavt ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Men må du kutte rett ned til 1600 med en gang? Kan du ikke endre litt og litt over en måneds tid? 1600 høres sykt lavt ut! 

I følge "myfitnesspal" skal jeg ligge på 1400 kcal!!! (sjekket det nettopp)

Har gått sporadisk på diett siden i sommer og mistet 5 kg, så det funker ihvertfall å kutte ned. Tror jeg har veldig lav hvileforbrenning, eller så er kroppen i sparebluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

I følge "myfitnesspal" skal jeg ligge på 1400 kcal!!! (sjekket det nettopp)

Har gått sporadisk på diett siden i sommer og mistet 5 kg, så det funker ihvertfall å kutte ned. Tror jeg har veldig lav hvileforbrenning, eller så er kroppen i sparebluss.

Da setter et for høyt vektnedgangsmål. Du er dømt til å ikke klare det hvis du setter et sånt mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Da setter et for høyt vektnedgangsmål. Du er dømt til å ikke klare det hvis du setter et sånt mål. 

Haha, takk for tilliten da :lol:, men skjønner hva du mener. Jeg klarer ikke å holde meg på det heller, men jeg ligger som oftest bare 2-500 kcal over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 er for mye om jeg skal ned i vekt. Det er ca det jeg må holde meg til for ikke gå opp!

Bikker jeg 2000 går vekta oppover. Jeg må ligge på rundt 11-1300 for å gå ned 500-700g pr uke. 

Tror jeg må ha under normal metabolisme. Men ingenting galt i følge blodprøver.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Lifesum skal jeg ligge på rett over 1200 for å gå ned 0,7 kg i uka, men det er jo uten aktivitet. Med aktivitet pleier den å anbefale mye mer, men jeg har ligget jevnt på ca. 1400 per dag, noen ganger opp mot 1600, men det er kun et par ganger i løpet av måneden. Forrige helg med pelsstell fredag og utstilling lørdag og søndag ble det brått under 1000, så det var litt vel lite. Så fort man kutter ut smør, majones, masse ost osv. er det mye lettere å holde kalorinivået nede. Holder meg egentlig på moderat nivå av både karbohydrater og fett. Karbohydrater fordi jeg ikke blir spesielt mett uten å spise mengder, og fett fordi jeg blir kvalm av for mye, rett og slett. Men, vi er alle ulike. Jeg føler meg mye bedre, det er helt sikkert. Jeg har ligget på et lavt matinntak i mange år, men med aktiv jobb og lite mat på dagtid ble det fort lettvinte middager med høyt kaloriinnhold, og ikke minst ble jeg ekstremt søtsugen på kveldene. Har jeg sukker tilgjengelig, ja da skal det spises. Klarer ikke å stoppe. Så jeg er ganske stolt over det minimale sukkerinntaket hele måneden. Har kjøpt sukkerfrie pastiller et par ganger, men prøver å heller ta en frukt eller noen moste frosne bær hvis det blir alt for ille. Te hjelper dessverre ikke for meg uten at den er full av sukker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Stine skrev:

1600 er for mye om jeg skal ned i vekt og..... Jeg skulle virkelig ønske jeg var 1.80 høy og veide 70 kg for da kunne jeg spist mye mer :P

Ja, der har du jo meg, og om jeg skal ned i vekt, så er kalorimengden mellom 1200 og 1400 hver dag.

Skjønner ikke hvorfor det skal problematiseres så mye mtp aktivitet vs mat. Om en rører på seg, så kan en spise mer, så en ender på samme mengde kalorier inn uavhengig av hvor mye en trener, når målsetninga om vektnedgang er lagt inn i feks Fitnesspal. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My fitness pal vil at jeg skal ligge på 1400 hvis jeg skal ned. Jeg skrev bare inn et tilfeldig tall, for jeg vil ikke ned i vekt nødvendigvis, bare ned i fettprosent. Så jeg skrev at jeg ville ned 1,5 kg. Da sa den at hvis jeg spiste 1400 kcal i ca 1 måned, så ville jeg ta av 1,5 kg. 

Kompisen min som studerer idrett og driver mye med trening og har gått på diett selv på fritiden ville jeg skulle ligge på 1600 kcal. Han mente det var nok til å ikke gjøre noe for drastisk og for å faktisk kunne se fremgang. Tror det passer meg bra. Ligger normalt på 1800-2000 kcal og da er jeg stabilt i vekt. Så jeg vil jo gå ned om jeg ligger på 1600 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2016 at 2:21 PM, MegaMarie skrev:

Lest! Håper du er imponert! :aww:

Du minner meg veldig om en venninne. Hun har også liten eller ingen sultfølelse og sliter med å spise. Hun skrev ned i en bok en periode hva hun spiste, og da hun stolt viste frem at hun en dag hadde spist 2 smågodt biter til frokost, spist en klementin og drukket en kopp te til lunsj, da måtte jeg bare kommentere at det hadde jeg ikke giddet å skrive ned en gang om jeg var henne. Det er jo ikke skikkelig mat! Jeg tipset henne om "myfitnesspal" appen som hun nå har lastet ned og hun prøver å følge. Jeg fikk vite at hun skulle ligge på ca 2500 kcal og det høres fint ut når man skal opp i vekt. Men en dag hadde hun spist så lite som 700 kcal! Det er like lite som jeg skal spise i ett måltid ofte! Hun syntes appen hjalp ihvertfall, så det kan være noe å vurdere om du tror det passer deg :) Da loggfører du alt du spiser, sier om du vill opp, ned eller ligge stabilt i vekt. Da får du litt innblikk i hva du spiser og hvor ofte, og kanskje den hjelper deg å huske å spise :)

Haha, imponert ja :D

Hadde sikkert vært veldig lurt, men vet ikke om jeg gidder å loggføre. Jeg har ikka vært undervektig før (aldri hatt under 15 i fettprosent før), så det skal jo i grunnen ikke være noe problem for meg å gå opp... Men om resultater uteblir i løpet av våren skal jeg ta å gjøre det. Burde sikkert gjort det allerede nå, fordi jeg er meget distre og har egentlig ikke kontroll på så mye :lol:

Denne siden regnet ut at jeg skulle ha 2600 kalorier om dagen for å gå opp til vekten jeg ønsker. Et av alternativene var denne menyen, og den ble jeg rett og slett skikkelig demotivert av. Jeg syns det er ekstreeeeeemt mye mat (i mengde, fysisk volum). Jeg har aldri noen sinne spist så mye mat i løpet av en dag, og det hadde jeg aldri klart å få i meg heller. Gjør jo ikke annet enn å spise i løpet av dagen da... :blink:
-Frokost: 5 grove knekkebrød, melk, frukt, grønnsaker
-Lunch: 1 skive grovt brød, salat, 100g tunfisk, 100 gram grov pasta, 1 egg, grønnsaker
-Middag: Vanlig middag (tipper middagen min normalt består av mer kalorier enn dette)
-Kvelds: Wrap med ost og kjøttpålegg, grønnsaker, melk
-Mellommåltider: 2 stk på 200 kalorier

Syns andre her det er mye mat i den menyen, eller er det meg det er noe galt med her?

Nå bruker den menyen magre produkter og sånt, det gjør jo ikke jeg, så klart mengden blir anderledes da. Men jeg kan faktisk ikke skjønne hvordan det er mulig å ligge i kalorioverskudd om man bare spiser supersunn mat og magre produkter... Sjokomelk, smør og ost :wub:

På 29.1.2016 at 2:23 PM, HeleneFS skrev:

Jeg leste alt :P . Det burde vært enklerare fordelt litt matlyst, du kunne fått mitt intense sug for mat til en hver tid og jeg kunne fått din nesten-ikke-eksisterende sultfølelse! Da hadde vi begge blitt fornøyd :lol:.

Haha, det hadde vært praktisk ja :lol: Det gjør meg virkelig ingenting å være sulten heller, jeg tenker ikke på mat når jeg er sulten en gang. Sånn som nå, så prøvde jeg aktivt å kjenne etter i kroppen og så merker jeg at jeg faktisk er sulten. Så går det kanskje 30 sekunder og så har jeg glemt det, og så vips har det gått 5 timer.. Men skal lage meg noe mat nå da :lol:

 

@Maria Om du trener masse og i tillegg føler deg slankere, så kan det jo være muskelmassen din har økt og at det derfor ikke gir utslag på vekten? Kan vurdere fettklype i såfall, gir bedre bilde av fettendring enn det både vekt og målebånd gjør :)

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...