Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2016


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Jeg har endelig kommet i gang med trening igjen, etter lang tid uten og med vond rygg. Nå skal jeg trene spinning og styrke en dag i uka, thaiboksing en dag i uka og noe annet en tredje dag, enten en gruppetime eller noe annet på ELIXIA. :) Føles bra å være i gang, og jeg er støl i hele kroppen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen dager..... 

I dag løp jeg årets første 5km i ett, uten noen gåing   Etter den tyngste bakken tok jeg et par steg, da hadde jeg puls på 195 og følte jeg skulle dø, men tok fatt i meg selv og fortsatte å løpe

Topptur på meg i dag. 2,5 km rett opp og belønninga var en helt utrolig utsikt. Førde er ikke så aller verst snøfritt og i oppholdsvær   Bilde fra samme turen i fjor;

Posted Images

2 timer siden, turbogutten skrev:

 

Om du "bare" skal ha laktosefri mnd og ikke melkefri, så er mange oster naturlig laktosefrie :)

 

http://www.tine.no/helse/allergi-og-intoleranse/artikler/oster-for-laktoseintolerante

Det viste jeg ikke, takk! Jeg prøver meg på helt meierifri en måned (soyamelk og andre plantemelker er lov, soyaost er ekkelt, så det dropper jeg :P ), og laktosefri måneden etter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Avvent brus! Og jeg savner det ikke heller! :D Veide meg for en uke siden,mog da hadde jeg gått ned 2 kg. Jeg tror jeg muligens har gått ned mer nå (føler meg så mye lettere), men vekta har ikke batterier og kjerringa glemmer å kjøpe :P

Ønsker meg fitbit aria da, men den er dyyyyyr :hmm: Hadde vært kjekt å kunne følge med på fettprosenten, den er i mine øyne viktigere enn hva selve vekten sier,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
2 timer siden, MonicaT skrev:

Dere som har sluttet med brus, noe tips? Jeg er avhengig av Pepsi Max. Kunne tenke meg å kutte ut men synes det er hardt. 

Nå blir det ikke helt det samme siden jeg slet med cola, men det som gjorde at jeg slutta på dagen, var at jeg så forskjellen på inntak av kalorier før og etter cola. Gikk opp med godt over 1000 kalorier, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridde 1 hest på tirsdag + gikk en times tur med bikkja. (Ikke så langt i avstand, men han fikk ihvertfall lufta seg i eget tempo. :) ) 
Idag gikk jeg også en liten raskere tur med Rocky og så rett i stallen og red 2 hester (1 tur og 1 baneøkt) + div møkking osv, gikk så rundt 1km til dit min søster var og hadde kurs. 
(Ønsker meg hund som kan løpe løs i stallen og bli med på rideturer, tenk så mye kjekkere liv jeg kunne tilbudt en slik hund! *sukk* ) 

Var faktisk mer sliten på tirsdag enn idag, men får se hvordan formen er i morgen. Kjenner det nok bedre da. :P (Har selvfølgelig gått turer utenom disse 2 nevnt her altså. :) ) 
Og woop woop, ridebuksa passet enda, så jeg kan ikke ha gått opp aaaaltfor mye siste året, er vel nesten 1,5år siden jeg kjøpte den nå. Magen har vokst litt da.... (Og fått strekkmerker...... ) 

Føler jeg har klart og redusere sukkermengen i hvertfall en smule, men har vært litt for mye drittmat i det siste. Sliter max med å lage mat når jeg blir dønn sliten. Og når mannen da heller ikke gidder/orker noe særlig så tyr vi altfor fort til frossen pizza eller take away. 

Tror elipsemaskinen blir hentet i morgen av mannen, gleder meg til vi får stand på det som skal bli treningsrommet. :D Fikk handlet strikk fra europris på mandag, så nå mangler vi bare manualer. Tenker jeg fikser det på mandag etter psyk timen min vist jeg har fått penger på konto innen da. Tror jeg går for denne: https://www.gsport.no/produkt/121727/benefit-manualsett-15-kg . Eventuelt disse som jeg egentlig har mest lyst på fra XXL vist jeg gidder å ta turen ut dit. https://www.xxl.no/x-erfit-dumbell-sett-18-kg/p/1052299_1_style . 

Og så kommer den nye fitbit chargen min snart. :) Hadde egentlig lyst å be om å få oppgradere til HR mot mellomlegget, men de sendte jo erstatningen for den knekte før jeg rakk å spør om det gikk ann. xD Jaja, veldig fornøyd med å få ny uansett. :) Får eventuelt handle meg en pulsmåler utenom om jeg føler behovet og har råd. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2016 at 5:11 PM, MonicaT skrev:

Dere som har sluttet med brus, noe tips? Jeg er avhengig av Pepsi Max. Kunne tenke meg å kutte ut men synes det er hardt. 

Jeg synes farris eller sånn sodastream kullsyre vann eller saft hjelper en del i en overgangsfase, men til syvende og sist må jeg bare kutte ut, om det er målet.. 

Året startet ganske bra og jeg hadde faktisk gått ned et lite kg, men så skeiet jeg ut, ble sukkeravhengig igjen og har sikkert gått opp to kg igjen etterpå :P Er nok en del vann i kroppen så er nok ikke fult så galt, men ja.. Treningen har jeg heller ikke kommet i gang med, har gått på en storsmell etter alt som skjedde i jula så er nok en stund til formen er helt der at jeg greier det, men nå fikk vi jo litt snø og jeg har fått gått litt på ski da og det kjenner jeg er litt trening selv om jeg går med hund(er) som trekker. :) Og om ikke annet så har jeg vært flinkere til å være mer ute ila dagen, det blir mye tid hjemme og i sofaen med dårlig form, så bare det at det blir flere dager på hundetrening feks i tillegg til tur hjelper en del. Alt er bedre enn å bare sitte/ligge helt stille. Håper å greie å bygge på ganske mye mer her etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har sluttet med brus, noe tips? Jeg er avhengig av Pepsi Max. Kunne tenke meg å kutte ut men synes det er hardt. 

Jeg regna på hvor mye det kosta meg. Hver gang jeg hadde lyst på brus drakk jeg vann, og aksepterte at det var vanskelig og kroppen min som skrek etter noe den var avhengig av.

Etter et par dager er det meste av det fysiske over, da er det vanskelige å ikke starte igjen. Tar et års tid før det er trygt å smake på "brusen sin" igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om brus. Har ikke vært noe flink med sjokolade siste uka, så får stramme inn igjen. Nå er snøen borte og det har blitt noen turer på isen. Men ikke så mye eller langt som jeg hadde håpet. Om all isen blir borte skal jeg prøve å jogge litt igjen. Eller drømmer jeg om snø og skiføre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med at jeg har lyst på mer mat enn jeg spiser, blir liksom ikke mett. Kanskje spiser jeg for lite? 
Jeg er ikke interessert i å logge/veie mat egentlig. 

 

Løp 7 km med Ymse i går, (på is!!) kunne sikkert løpt det dobbelte men rakk ikke pga padletrening. Å løpe med Ymse er som å løpe på mølle antar jeg, må få lånt meg en mølle en dag og se hvor langt jeg egentlig klarer nå. (klarte typ 500meter før for et år siden). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til kalorifattig frokost som metter? Jeg er så glad i brødmat på morgenen og føler ikke jeg blir mett hvis ikke jeg spiser det. Men jeg vil gjerne ha alternativer til dager hvor jeg gjerne vil spare litt på kaloriene til en skikkelig kaloribombe av en middag :drool:

Teller ned til dietten starter. I dag skal jeg unne meg sjokolade, i går drakk jeg brus :lol: Syk og sløv, da unner jeg meg litt kos :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2016 at 9:13 AM, turbogutten skrev:

 

Om du "bare" skal ha laktosefri mnd og ikke melkefri, så er mange oster naturlig laktosefrie :)

http://www.tine.no/helse/allergi-og-intoleranse/artikler/oster-for-laktoseintolerante

De er ikke helt frie da, min venninne med laktoseintoleranse reagerer på alle de såkalte "laktosefrie" produktene. Greit å vite :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mager cottage cheese med diverse frukt og bær er min frokostfavoritt :) Har kutta ned på bananer, de har mye høyere kaloriinnhold enn f.eks. appelsin, kiwi, bringebær o.l. Med denne frokosten holder jeg meg mett lenge. Det er mulig det der er individuelt også, altså, for jeg blir "aldri" mett av brødmat synes jeg. Ellers er rugsprø med pålegg et fint alternativ til brødskiva med bare 35 kcal per skive. Hvis man pøser på med litt salat og agurk i tillegg til pålegget blir det fort litt mer mat ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Cottage cheese? Skyr? 

Her er det også noen forslag: http://www.klikk.no/helse/kosthold/mat/article885728.ece

Føler ikke Skyr metter meg noe særlig. Ikke spist cottage cheese før, men jeg skal teste det en dag :) Takk for link! Knekkebrød er jo et godt alternativ. Jeg må nok også vende meg til å leve litt på underskudd, det er jo hele poenget med den måneden også. 

2 timer siden, Caroline skrev:

Mager cottage cheese med diverse frukt og bær er min frokostfavoritt :) Har kutta ned på bananer, de har mye høyere kaloriinnhold enn f.eks. appelsin, kiwi, bringebær o.l. Med denne frokosten holder jeg meg mett lenge. Det er mulig det der er individuelt også, altså, for jeg blir "aldri" mett av brødmat synes jeg. Ellers er rugsprø med pålegg et fint alternativ til brødskiva med bare 35 kcal per skive. Hvis man pøser på med litt salat og agurk i tillegg til pålegget blir det fort litt mer mat ut av det :)

Ja, det er nok veldig individuelt og hva man er vandt med og liker. Jeg elsker karbohydrater og føler meg ikke mett om et måltid ikke inneholder rikelige mengder med det. Jeg har klart å spise noen få retter uten pasta, ris osv og faktisk følt meg mett. Men jeg skal teste ut cottage cheese :) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MegaMarie skrev:

Føler ikke Skyr metter meg noe særlig. Ikke spist cottage cheese før, men jeg skal teste det en dag :) Takk for link! Knekkebrød er jo et godt alternativ. Jeg må nok også vende meg til å leve litt på underskudd, det er jo hele poenget med den måneden også. 

Ja, det er nok veldig individuelt og hva man er vandt med og liker. Jeg elsker karbohydrater og føler meg ikke mett om et måltid ikke inneholder rikelige mengder med det. Jeg har klart å spise noen få retter uten pasta, ris osv og faktisk følt meg mett. Men jeg skal teste ut cottage cheese :) Takk for tips!

Ja, jeg er nok litt motsatt. Jeg blir ikke mett hvis det inneholder for mye karbohydrater. Jeg må ha proteiner. For mye fett er jeg heller ikke så glad i, med mindre det er fra ost :wub: Har kuttet drastisk ned på ostemengdene da, men jeg nyter det desto mer når jeg først spiser det.

Idag har jeg laget skikkelig deilig taco med hjemmelagde lefser og guacamole. Herlighet så godt! Og mye tynnere og saftigere lefser enn de man får kjøpt, pluss at de var helt uten hvetemel :)

I går lagde jeg en av mine nye favoritter, "lasagne" uten pasta. Første gang lagde jeg det med squash og sopp, i går ble det squash og spinat mellom lagene. Kjøttdeig av kalkun, og cottage cheese. Masse deilige proteiner. Og masse deilig, grønn salat ved siden av. 

Trim har det ikke blitt så mye av med det dårlige været og føret som har vært, men det blir vel forhåpentligvis bare bedre, vi er jo snart i februar, så det er vel snart vår, sant? 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet ut Pepsi Max med SodaStream-vann. Er litt avhengig av den kullsyren. Tror både lommebok og kropp er glad for det byttet :)

I dag spiste jeg en Fjordland kyllingrett med ca 500 kalorier til middag. Har holdt meg mett gjennom hele jobbekvelden på den. Men nå er jeg sulten, ta meg en shake, kanskje?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Caroline skrev:

Ja, jeg er nok litt motsatt. Jeg blir ikke mett hvis det inneholder for mye karbohydrater. Jeg må ha proteiner. For mye fett er jeg heller ikke så glad i, med mindre det er fra ost :wub: Har kuttet drastisk ned på ostemengdene da, men jeg nyter det desto mer når jeg først spiser det.

Idag har jeg laget skikkelig deilig taco med hjemmelagde lefser og guacamole. Herlighet så godt! Og mye tynnere og saftigere lefser enn de man får kjøpt, pluss at de var helt uten hvetemel :)

I går lagde jeg en av mine nye favoritter, "lasagne" uten pasta. Første gang lagde jeg det med squash og sopp, i går ble det squash og spinat mellom lagene. Kjøttdeig av kalkun, og cottage cheese. Masse deilige proteiner. Og masse deilig, grønn salat ved siden av. 

Trim har det ikke blitt så mye av med det dårlige været og føret som har vært, men det blir vel forhåpentligvis bare bedre, vi er jo snart i februar, så det er vel snart vår, sant? 

oppskrifter damen, oppskrifter :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MegaMarie skrev:

Noen som har tips til kalorifattig frokost som metter? Jeg er så glad i brødmat på morgenen og føler ikke jeg blir mett hvis ikke jeg spiser det. Men jeg vil gjerne ha alternativer til dager hvor jeg gjerne vil spare litt på kaloriene til en skikkelig kaloribombe av en middag :drool:

Teller ned til dietten starter. I dag skal jeg unne meg sjokolade, i går drakk jeg brus :lol: Syk og sløv, da unner jeg meg litt kos :ahappy: 

Havreknekkebrød med kokt egg synes jeg metter lenge. Har gjerne noen cherryromater ved siden av  :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...