Gå til innhold
Hundesonen.no

Amerikanske Bulldogger begjært avlivet.


Margrete
 Share

Recommended Posts

4 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Er det ikke disse "hets-etterlikningene" som utføres i Norge? Hvor man søker disp på å få ha dyr i bur også skal hunder stå å bjeffe på de mens eierne står og hoier med "halv banan" i buksa? At man henter seg dyr og slipper de løs i en innhegning? Når dette har kunnet holde på så lenge at det måtte offentlig skryting på facebook til, før noen meldte i fra, så tipper jeg det er litt mer enn bare "sjelden" dyremishandling blandt jaktlag i nord og sør.

Nå tenkte jeg på det forsvareren skriver om at mange hundeeiere bør være bekymret om dommen blir stående, fordi disse eierene også har trent IPO ulovlig. Det står i en annen artikkel at flere av hundene er trent på arm. Jeg håper da virkelig ikke det er mange hundeeiere som driver å plager hjelpeløse dyr på den måten og at det er det som siktes til. Jeg er selvfølgelig helt enig i at disse menneskene skal dømmes for å ha trent og brukt hundene til hetsjakt! Hvert fall der det er ulovlig, som i Norge. Selv om praksisen med hetsjakt, slik disse har holdt på, er forkastelig uansett hvor i verden det er blitt gjort. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 552
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg kjenner personlig mange hunder som ville "tatt livet" av et sånt skinn, uten at de noen gang har jaktet på noe som helst, men de har masse byttedrift. Personlig jeg er jeg ikke så veldig enga

Du har åpenbart ingen kunnskap om forhistorien til raseforbudet og det er helt greit. Jeg har ingen interesse av å diskutere det heller i denne tråden, jeg tror ikke det har noe for seg og det senker

Der er jeg så dypt uenig det går an. Jeg veit at en del argumenterer for at det er "mer humant" å slippe en hund som kan avlive et skadet dyr enn å drive ettersøk. Og jeg veit nesten ikke hvor jeg ska

Posted Images

5 timer siden, Sprettballen skrev:

Nå tenkte jeg på det forsvareren skriver om at mange hundeeiere bør være bekymret om dommen blir stående, fordi disse eierene også har trent IPO ulovlig. Det står i en annen artikkel at flere av hundene er trent på arm. Jeg håper da virkelig ikke det er mange hundeeiere som driver å plager hjelpeløse dyr på den måten og at det er det som siktes til. Jeg er selvfølgelig helt enig i at disse menneskene skal dømmes for å ha trent og brukt hundene til hetsjakt! Hvert fall der det er ulovlig, som i Norge. Selv om praksisen med hetsjakt, slik disse har holdt på, er forkastelig uansett hvor i verden det er blitt gjort. 

Ja det var det jeg også tenkte på, det virket som han mente at de som driver med hundesport lovlig også burde bekymre seg, om denne dommen blir stående. Som om det har noe sammenheng med denne dyreplagingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.5.2018 at 7:54 PM, Marie said:

Ja det var det jeg også tenkte på, det virket som han mente at de som driver med hundesport lovlig også burde bekymre seg, om denne dommen blir stående. Som om det har noe sammenheng med denne dyreplagingen.

Det er vel svaret til alle som har "alternative" verdenssyn. Det viser vel bare hvor utrolig forkvakla man er i hodet, når man sammenlikner pur og ondskapsfull tortur av levende individer med utførelse av hobby gjennom samhold mellom hund og menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...