Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø, 20-21/2


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Også blir det mer gjennomsiktig når folk henger seg opp i bagateller for å forklare hvorfor de tapte - at det kanskje var mer enn at hunden var i litt dårlig pelskondisjon som ga en VG, når det også s

.... Willy var visst plutselig påmeldt, han...  

Utover å telle deg fram ved hjelp av PM, som Snøfrost forklarte deg, så kan du også kjøpe katalog på utstillingsdagen. Da ser du jo hvilke klasser det er border collie i, om alle hannhundene er påmeld

6 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Hvorfor i all verden trenger han det? :P

Fordi det hender vi feks er innom noen fellestreninger,  og da er det slitsomt med ei bikkje som stresser og uler konstant :P Spesielt når han er fryktelig sterk og må tviholdes.  

For ikke å snakke om når vi er innom en dyrebutikk for å prøve utstyr og han er så rabiat at man nesten ikke får prøvd noe som helst .. Eller vi tilfeldigvis stopper for å ta en pause ved en sånn hytte man kan kjøper vafler på og det er andre hunder der...

 

Litt sånn overload av andre hunder hadde han hatt særdeles godt av faktisk :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mud skrev:

Litt sånn overload av andre hunder hadde han hatt særdeles godt av faktisk :P

Jeg tror neppe det hjelper å trene ham på overload i en utstillingshall... hvorfor ikke trene ham på akkurat de tingene han faktisk trener å trene på liksom? Som på fellestreninger. Da trener man på at han takler det liksom... Overload av folk og dyr fører ofte til at de bare lukker ute alt som skjer, oppfører seg eksemplarisk, og har ikke lært en dritt :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 eurasiere! Det blir spennende. Tror ikke det har brukt å være så mange i Bø før. Og det ble dommerbytte også, til en finne, og de bruker å synes vår gutt er litt i største laget, så det blir ekstra spennende! Gleder meg til å se på agilityen også, og drømme om å være med selv der en gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Siri skrev:

Jeg tror neppe det hjelper å trene ham på overload i en utstillingshall... hvorfor ikke trene ham på akkurat de tingene han faktisk trener å trene på liksom? Som på fellestreninger. Da trener man på at han takler det liksom... Overload av folk og dyr fører ofte til at de bare lukker ute alt som skjer, oppfører seg eksemplarisk, og har ikke lært en dritt :) 

Jeg gjorde det samme med Loke ( som var mye verre ) og det hadde faktisk effekt :)

Toddy må bare få seg over en slags kneik tror jeg, han tar faktisk godbiter etter sånn typ 20 min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

 

Litt sånn overload av andre hunder hadde han hatt særdeles godt av faktisk :P

 

 

1 time siden, Siri skrev:

Jeg tror neppe det hjelper å trene ham på overload i en utstillingshall... hvorfor ikke trene ham på akkurat de tingene han faktisk trener å trene på liksom? Som på fellestreninger. Da trener man på at han takler det liksom... Overload av folk og dyr fører ofte til at de bare lukker ute alt som skjer, oppfører seg eksemplarisk, og har ikke lært en dritt :) 

Er det nå jeg skal si at noen av mine er litt sånn som Siri beskriver?
De oppfører seg fint på utstilling, selv "fienden" innad i flokken er helt grei å forholde seg til da. Ute der hvor det er mer plass og mindre hunder så kan de være litt annerledes. Dog er ingen av mine som du beskriver Toddy. Og det er stort sett unghundene som fortsatt lever i håpet om at de kan få hilse på den "bikkja der borte". For det får de nemlig ikke av prinsipp :aww:

Men for all del, kan godt være det hjelper på Toddy, lykke til med treningen om du kommer til Bø :) 

Må gjerne si hei til meg ved Siberian ringen om du er tidlig nok ute (oppmøte kl 9, men jeg blir jo litt etter bedømningen er ferdig).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM og dommerendringer :)

Ble gira når jeg så oppmøte til eksteriør var kl 12, kortvarig glede når agilityen har oppmøte kl 9 :lol: 
Keo er nummer 2 av 9 i rasen, undrer på om det er en junior eller unghund vi har før oss, eller om de går rett på åpen. Få startende i agility, syntes jeg, men vet ikke hvor mange det bruker å være på NKK-utstillinger. Nummer 5 av 16 i agility og nummer 6 av 14 i hopp. Spent på å se hvor trangt det blir i år, skal man se seg ut tribunen eller ringside, hmmhm.

Hvor flinke er de til å holde tidsskjema? Vi har dommerelev på første rasen i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, maysofie skrev:

PM og dommerendringer :)

Ble gira når jeg så oppmøte til eksteriør var kl 12, kortvarig glede når agilityen har oppmøte kl 9 :lol: 
Keo er nummer 2 av 9 i rasen, undrer på om det er en junior eller unghund vi har før oss, eller om de går rett på åpen. Få startende i agility, syntes jeg, men vet ikke hvor mange det bruker å være på NKK-utstillinger. Nummer 5 av 16 i agility og nummer 6 av 14 i hopp. Spent på å se hvor trangt det blir i år, skal man se seg ut tribunen eller ringside, hmmhm.

Hvor flinke er de til å holde tidsskjema? Vi har dommerelev på første rasen i ringen.

Var ikke du stressa over mulig kollisjon da du meldte på? Da må jo dette være ypperlig :D

Oppmøtetid er cirkatid, ikke tidsskjema. Tidsskjema henger på ringen når du kommer dit, og selv det er veiledende tider. De har ikke lov til å starte med rasen før oppmøtetid, men kan begynne etter. Du er siste rase i ringen. Det er urealistisk at dere skal inn til klokka 12. Det er 70 hunder før dere, det beregnes 3 minutter per hund, det er 210 minutter - 3.5 time. Minst. Med mindre dette er en særdeles kjapp og effektiv dommer. Men - de har altså lov til å begynne klokka 12, så det er jo ikke verre enn at du sjekker hvordan de ligger an i løypa i løpet av dagen. Om du ikke får tittet i en katalog, kan du også spørre ringsekretær når som helst på dagen om det er noen BC-hanner påmeldt i de yngste klassene, så du vet om du skal først inn i rasen eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Var ikke du stressa over mulig kollisjon da du meldte på? Da må jo dette være ypperlig :D

Oppmøtetid er cirkatid, ikke tidsskjema. Tidsskjema henger på ringen når du kommer dit, og selv det er veiledende tider. De har ikke lov til å starte med rasen før oppmøtetid, men kan begynne etter. Du er siste rase i ringen. Det er urealistisk at dere skal inn til klokka 12. Det er 70 hunder før dere, det beregnes 3 minutter per hund, det er 210 minutter - 3.5 time. Minst. Med mindre dette er en særdeles kjapp og effektiv dommer. Men - de har altså lov til å begynne klokka 12, så det er jo ikke verre enn at du sjekker hvordan de ligger an i løypa i løpet av dagen. Om du ikke får tittet i en katalog, kan du også spørre ringsekretær når som helst på dagen om det er noen BC-hanner påmeldt i de yngste klassene, så du vet om du skal først inn i rasen eller ei.

Jeg var veldig stressa for at man ikke skulle rekke alt! Så lenge hopp ikke ligger veldig på etterskudd skal det nok gå ypperlig. Har tre sett øyne til med, ene skal se colliene som går rett før oss, så dette skal gå bra. Forhåpentligvis ikke så veldig langt fra ringene heller :D

Aaah, takk for info! Kommer til å kjøpe katalog med det samme vi ankommer, greit å vite hvilke hunder man har foran (og bak) seg i agilityen også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Jeg var veldig stressa for at man ikke skulle rekke alt! Så lenge hopp ikke ligger veldig på etterskudd skal det nok gå ypperlig. Har tre sett øyne til med, ene skal se colliene som går rett før oss, så dette skal gå bra. Forhåpentligvis ikke så veldig langt fra ringene heller :D

Aaah, takk for info! Kommer til å kjøpe katalog med det samme vi ankommer, greit å vite hvilke hunder man har foran (og bak) seg i agilityen også :) 

Lykke til! Heter det ikke at alle gode ting er tre? Tre starter og tre uttellinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poster dette i tilfellet noen ikke har fått det med seg enda :)

 

"Fra og med utstillingen i Bø vil utstillere ikke lenger motta kritikker på papir, da kritikken vil bli tilgjengelig elektronisk på NKKs resultatsider. Samtidig registreres resultatene i nåtid, og vil dermed publiseres fortløpende ettersom de enkelte hundene er ferdig bedømt. Det jobbes også med en løsning for å gjøre kritikkene tilgjengelige på Dogweb, og for å kunne motta dem på SMS ved ringen. Disse tjenestene vil lanseres i løpet av året. 

Premiekortene tilsvarende verdien av vunnet plassering/premie vil deles ut i ringen av ringsekretæren."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Stine skrev:

Det er egentlig veldig fint, for jeg er snart tom for plastlommer til permen, og jeg glemmer hele tiden å kjøpe nye :lol: Og det er alltid interresant å lese hva dommeren legger vekt på hos de andre hundene og!

Også blir det mer gjennomsiktig når folk henger seg opp i bagateller for å forklare hvorfor de tapte - at det kanskje var mer enn at hunden var i litt dårlig pelskondisjon som ga en VG, når det også står smal front, trang bak, bratt kryss, dårlig stopp og runde øyne...

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SFX skrev:

Også blir det mer gjennomsiktig når folk henger seg opp i bagateller for å forklare hvorfor de tapte - at det kanskje var mer enn at hunden var i litt dårlig pelskondisjon som ga en VG, når det også står smal front, trang bak, bratt kryss, dårlig stopp og runde øyne...

Så sant, så sant :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snøfrost skrev:

 

Er det nå jeg skal si at noen av mine er litt sånn som Siri beskriver?
De oppfører seg fint på utstilling, selv "fienden" innad i flokken er helt grei å forholde seg til da. Ute der hvor det er mer plass og mindre hunder så kan de være litt annerledes. Dog er ingen av mine som du beskriver Toddy. Og det er stort sett unghundene som fortsatt lever i håpet om at de kan få hilse på den "bikkja der borte". For det får de nemlig ikke av prinsipp :aww:

Men for all del, kan godt være det hjelper på Toddy, lykke til med treningen om du kommer til Bø :) 

Må gjerne si hei til meg ved Siberian ringen om du er tidlig nok ute (oppmøte kl 9, men jeg blir jo litt etter bedømningen er ferdig).

Toddy er av typen tror han skal leke og hilse på alt og alle. Det er derfor han blir så ekstremt stressa.  Det er ALTFOR store forventninger som er problemet,  ikke usikkerhet e. l.  

Han er litt for sosial rett og slett. 

Vet ikke om vi kommer da , jeg er av typen som ombestemmer meg på morgenkvisten selv når jeg har påmeldte hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en Tommy som var som Toddy, og det hjalp ikke stort å ha med han på overload-greier mot de tingene han stressa over. Det som hjalp, var 6 kurskvelder der jeg sto og overså at han løp rundt i sirkler så langt båndet var mens han hylte sånn som en husky kan gjøre, og venta på at han skulle roe seg ned såpass at han kunne få belønning for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har hatt en Tommy som var som Toddy, og det hjalp ikke stort å ha med han på overload-greier mot de tingene han stressa over. Det som hjalp, var 6 kurskvelder der jeg sto og overså at han løp rundt i sirkler så langt båndet var mens han hylte sånn som en husky kan gjøre, og venta på at han skulle roe seg ned såpass at han kunne få belønning for det. 

Nei, det er ikke sikkert det hjelper , men det kan være verdt et forsøk tenker jeg :) Og så er det mye koseligere å kikke på utstilling enn å stå å tviholde på en ulende husky i mens jeg ser på andre terpe kjedelige øvelser :P

Han er ikke veldig ille altså.  Han lander etter typ 20 min som sagt, men i løpet av den tiden har han gitt hele hallen øresus og røytet minst 5 huskier. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææ, nå kjenner jeg på nervene ved å stille ut! Aldri gjort det før, og trent altfor lite på det, haha. Men dte får gå som det går, er mest for moroskyld vi gjør det! Sånn ellers skal gamlefar gå AG, så vi gleder oss til helgen, blir nok morsom :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Titovn skrev:

Wæææ, nå kjenner jeg på nervene ved å stille ut! Aldri gjort det før, og trent altfor lite på det, haha. Men dte får gå som det går, er mest for moroskyld vi gjør det! Sånn ellers skal gamlefar gå AG, så vi gleder oss til helgen, blir nok morsom :D 

Skal den sortbrune i ringen? :D
Hvilke klasser går Elvis? :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 Dvergpinschere. Første gang i unghund for minstemann, CACIB jakten begynner :)

Derfor har jeg heller ikke meldt champion. Både Ani og 2 av hans påmeldte sønner er allerede CIB, hadde vært så utrolig utgjort om unghunden ble stående som nr 3 bak Ani og en av de andre og se CACIB'et forsvinne ut i intet. :shocked: (lov å planlegge i alle fall :innocent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...