Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Her kommmer et lite innspill fra meg. :)

Hvorfor i all verden skal det ikke være mulig å be om råd i noen av underforumene på Hundediskusjoner? Jeg, og flere med meg, føler oss ikke komfortable på hundesonens "gamle" fora. Jeg tenker spesielt på den tråden om fôring av valper på vomoghundemat. Den ble visst flyttet, borte vekk er den i hvertfall fra der den oppprinnelig ble postet. Er det slik at vi på død og liv må diskutere så fillene fyker på Hundediskusjonsforumet? Er det ikke mulig å få lov til å be om råd der? Jeg er overbevist om at vi treffer flest av våre likesinnede der. Så jeg kunne ønske at det ble en forandring på dette, at det heretter kan bli mulig å be andre brukere av Hundediskusjoner om råd. Hvorfor være så firkantet at det ikke er akseptert å be om råd?

Som jeg nevnte i stad, jeg føler meg i hvertfall ikke komfortabel på de andre foraene på hundesonen, de for de litt mere "myke" og "sarte" brukerne og den følelsen tror jeg at jeg deler med en god del andre.

Så kanskje dette hadde vært noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man dele foraene på denne måten? Tror det skaper usikkerhet om hvilke brukere som er velkomne hvor og hvilke saker som skal tas opp hvor. Da blir det jo som en ny sone inni sonen, noe jeg ikke tror er meningen. Hvorfor kan vi ikke alle bare være på samme sone, og ta opp de sakene vi tror kan være ømtålige for mange i Hundediskusjoner? Ikke fordi de er for en spesiell gruppe mennesker, men fordi de kan bli ganske heftige, sånn at folk er forberedt på det når de går dit. Om du ikke føler deg velkommen her, så skjønner du vel også at det du gjør nå er akkurat det samme? Du lager en "ny" sone, hvor "dine likesinnede" er. Dette får i alle fall meg til å føle meg utenfor, selv om det kanskje ikke var meningen fra din side. Jeg synes vi alle burde prøve å gå overens. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man dele foraene på denne måten? Tror det skaper usikkerhet om hvilke brukere som er velkomne hvor og hvilke saker som skal tas opp hvor. Da blir det jo som en ny sone inni sonen, noe jeg ikke tror er meningen. Hvorfor kan vi ikke alle bare være på samme sone, og ta opp de sakene vi tror kan være ømtålige for mange i Hundediskusjoner? Ikke fordi de er for en spesiell gruppe mennesker, men fordi de kan bli ganske heftige, sånn at folk er forberedt på det når de går dit. Om du ikke føler deg velkommen her, så skjønner du vel også at det du gjør nå er akkurat det samme? Du lager en "ny" sone, hvor "dine likesinnede" er. Dette får i alle fall meg til å føle meg utenfor, selv om det kanskje ikke var meningen fra din side. Jeg synes vi alle burde prøve å gå overens. :)

meget bra skrevet LiLi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri likt VIP opplegg.. hvorfor skal det være frisone på hunde sonen??

Tilbake til dem og oss spør dere meg..

Ikke mellom oldiser og de grønne, denne gang, men mellom softisene og de "klang klang spade i bakhodene".

Først mæ sjæl og så mæ sjæl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man dele foraene på denne måten? Tror det skaper usikkerhet om hvilke brukere som er velkomne hvor og hvilke saker som skal tas opp hvor. Da blir det jo som en ny sone inni sonen, noe jeg ikke tror er meningen. Hvorfor kan vi ikke alle bare være på samme sone, og ta opp de sakene vi tror kan være ømtålige for mange i Hundediskusjoner? Ikke fordi de er for en spesiell gruppe mennesker, men fordi de kan bli ganske heftige, sånn at folk er forberedt på det når de går dit. Om du ikke føler deg velkommen her, så skjønner du vel også at det du gjør nå er akkurat det samme? Du lager en "ny" sone, hvor "dine likesinnede" er. Dette får i alle fall meg til å føle meg utenfor, selv om det kanskje ikke var meningen fra din side. Jeg synes vi alle burde prøve å gå overens. :)

Jeg er helt uenig med deg. Og hva er så ille med å spørre om et enkelt råd? Mange av oss har aldri følt oss hjemme på det som kalles gamle sonen, og da bør det være lov å gjøre noe annet enn å krangle på Hundediskusjoner. Nei, vi kan ikke være på samme sonen, det har jo blitt bevist gang på gang. Hvis du føler deg utenfor og ukomfortabel på Hundediskusjoner, så er det akkurat slik jeg og mange andre føler oss på de gamle foraene på hundesonen. Derfor unngår vi de gamle foraene, og det kan jo andre gjøre med Hundediskusjoner også. Men jeg spør igjen, hva er så ille med å be om råd, selv om det i utgangspunktet ikke er noen diskusjon i seg selv, så kan det utvikle seg til en diskusjon. Skal temaet da flyttes tilbake, hvis det først har blitt flyttet til gamle sonen, hvis det blir en diskusjon ut av det? Jeg synes det er unødvendig å være så pirkete at man ikke skal få gjøre noe annet enn å delta i høylydte diskusjoner på Hundediskusjoner og dens undergrupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Kanskje man burde sette seg ned å tenke gjennom *hvordan* man best kan utnytte mulighetene som ligger i det nye forumet? Personlig synes jeg at man bør kunne bruke de gamle foraene til de fleste diskusjonene og eventuelt flytte diskusjonene til det nye dersom de blir for "sære" for "folk flest". Jeg for min del ønsker ikke en oppdeling av "de" og "oss" eller "de snille" og "de slemme". Det er da de samme reglene som gjelder overalt m h t å ta hensyn til hverandre m a o å vise normal netikette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man dele foraene på denne måten? Tror det skaper usikkerhet om hvilke brukere som er velkomne hvor og hvilke saker som skal tas opp hvor. Da blir det jo som en ny sone inni sonen, noe jeg ikke tror er meningen. Hvorfor kan vi ikke alle bare være på samme sone, og ta opp de sakene vi tror kan være ømtålige for mange i Hundediskusjoner? Ikke fordi de er for en spesiell gruppe mennesker, men fordi de kan bli ganske heftige, sånn at folk er forberedt på det når de går dit. Om du ikke føler deg velkommen her, så skjønner du vel også at det du gjør nå er akkurat det samme? Du lager en "ny" sone, hvor "dine likesinnede" er. Dette får i alle fall meg til å føle meg utenfor, selv om det kanskje ikke var meningen fra din side. Jeg synes vi alle burde prøve å gå overens. :)

Jeg må bare kommentere det med Aud lager en ny sone. Aud har ikke laget sin egen sone. Ingen vil noengang få sånne spesielle rettigheter - om de heter Aud, Espen heller Dronning Sonja.

Denne delen ble laget fordi flere ønsket det. Ikke pga av Aud, Espen heller Dronning Sonja.

Nevner igjen at reglene for forumet gjelder i minst like stor grad der inne. Men allikevel er dette et sted der vi kan gjemme de verste diskusjonene.

Derfor er det heller ikke et VIP opplegg.

Tar også det Per Olav sier til etteretning og vi vil se om vi skal løse det på en annen måte.

Tilbake til det tråden handler om så får vi se hva forumledelsen går til når det gjelder dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare kommentere det med Aud lager en ny sone. Aud har ikke laget sin egen sone. Ingen vil noengang få sånne spesielle rettigheter - om de heter Aud, Espen heller Dronning Sonja.

Denne delen ble laget fordi flere ønsket det. Ikke pga av Aud, Espen heller Dronning Sonja.

Nevner igjen at reglene for forumet gjelder i minst like stor grad der inne. Men allikevel er dette et sted der vi kan gjemme de verste diskusjonene.

Derfor er det heller ikke et VIP opplegg.

Tar også det Per Olav sier til etteretning og vi vil se om vi skal løse det på en annen måte.

Tilbake til det tråden handler om så får vi se hva forumledelsen går til når det gjelder dette.

Ja, skjønner hva du mener. Det var ikke sånn jeg mente det, som at hun laget den, men måten hun snakket om den på, fikk det til å se ut som om det var en sone laget for henne og hennes likesinnede, hvem nå enn det er. Det er nok en gang en splittelse mellom brukerne, som jeg trodde vi skulle prøve å unngå. Det virker som om noen brukere vil ha en helt ny sone, hvor de kan være, fordi de ikke føler seg komfortable her, og det er dette jeg synes er synd. Jeg synes heller vi burde konsentrere oss om å gjøre Hundesonen til et sted for alle, i stedet for å splitte den. Så kan heller Hundediskusjoner bli brukt slik den opprinnelig var ment, nettopp for spesielt heftige diskusjoner og ømtålige tema, ikke som en egen avkrok for noen spesielle medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare kommentere det med Aud lager en ny sone. Aud har ikke laget sin egen sone. Ingen vil noengang få sånne spesielle rettigheter - om de heter Aud, Espen heller Dronning Sonja.

Denne delen ble laget fordi flere ønsket det. Ikke pga av Aud, Espen heller Dronning Sonja.

Nevner igjen at reglene for forumet gjelder i minst like stor grad der inne. Men allikevel er dette et sted der vi kan gjemme de verste diskusjonene.

Derfor er det heller ikke et VIP opplegg.

Tar også det Per Olav sier til etteretning og vi vil se om vi skal løse det på en annen måte.

Tilbake til det tråden handler om så får vi se hva forumledelsen går til når det gjelder dette.

Kanskje man kunne gjøre det så enkelt som at de som ville bruke "Hundediskusjoner" fikk gjøre det og diskutere/spørre etc om hunderelaterte ting - og risikere en heftig diskusjon om det (ingen vet jo om det blir en diskusjon før tråden er startet, eller?) - jeg for min del er fremdels betuttet over den massive kritikken og negativiteten som er blitt oss "nye" til del - jeg synes det er veldig beklagelig at forumbestyrelsen tillater innlegg etter innlegg med slikt innhold på "gamlesonen" og trives svært dårlig med det. Forøvrig vil jeg få bemerke at det er lettere å få respons fra moderatorer på hyggelig kritikk enn når en tar til motmæle eller ber om oppklaringer. Det også dårlig takt og tone, (man svarer også på klagebrev, ikke bare på rosen, selv om den kommer i PM-form, ikke sant...) - og synes faktisk at man i stedet for å la seg presse til å kutte ut et eksperiment før det er i gang av dem som ikke vil bruke det, heller burde klare å holde hodet kaldt og gi det en sjanse. Jeg er for tungnem til å forstå hvorfor "gamlesonen"-brukerne ikke klarer å forsone seg med at det finnes en boksering i kjelleren. Det er bare å la være å gå i trappa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man kunne gjøre det så enkelt som at de som ville bruke "Hundediskusjoner" fikk gjøre det og diskutere/spørre etc om hunderelaterte ting - og risikere en heftig diskusjon om det (ingen vet jo om det blir en diskusjon før tråden er startet, eller?) - jeg for min del er fremdels betuttet over den massive kritikken og negativiteten som er blitt oss "nye" til del - jeg synes det er veldig beklagelig at forumbestyrelsen tillater innlegg etter innlegg med slikt innhold på "gamlesonen" og trives svært dårlig med det. Forøvrig vil jeg få bemerke at det er lettere å få respons fra moderatorer på hyggelig kritikk enn når en tar til motmæle eller ber om oppklaringer. Det også dårlig takt og tone, (man svarer også på klagebrev, ikke bare på rosen, selv om den kommer i PM-form, ikke sant...) - og synes faktisk at man i stedet for å la seg presse til å kutte ut et eksperiment før det er i gang av dem som ikke vil bruke det, heller burde klare å holde hodet kaldt og gi det en sjanse. Jeg er for tungnem til å forstå hvorfor "gamlesonen"-brukerne ikke klarer å forsone seg med at det finnes en boksering i kjelleren. Det er bare å la være å gå i trappa!

Selv om Lotta og jeg kan diskutere heftig om andre ting, så er jeg helt enig med henne her.

Boksering er toppers vet dere. :(:(;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner hva du mener. Det var ikke sånn jeg mente det, som at hun laget den, men måten hun snakket om den på, fikk det til å se ut som om det var en sone laget for henne og hennes likesinnede, hvem nå enn det er. Det er nok en gang en splittelse mellom brukerne, som jeg trodde vi skulle prøve å unngå. Det virker som om noen brukere vil ha en helt ny sone, hvor de kan være, fordi de ikke føler seg komfortable her, og det er dette jeg synes er synd. Jeg synes heller vi burde konsentrere oss om å gjøre Hundesonen til et sted for alle, i stedet for å splitte den. Så kan heller Hundediskusjoner bli brukt slik den opprinnelig var ment, nettopp for spesielt heftige diskusjoner og ømtålige tema, ikke som en egen avkrok for noen spesielle medlemmer.

Vel synes jeg at jeg er en viktig person, men det får da være grenser. :(:(;) Hvis jeg vil ha et eget forum, så får jeg lage et selv da. Jeg har da aldri hatt noen intensjon om at noen skal lage et forum bare for meg. Hvem mine likesinnede er, ja du kan jo prøve å gjette, ikke særlig vanskelig å finne ut av det. Det er vel de fleste av de som poster mest i Hundediskusjonsforumet tenker jeg.

Hundesonen slik den var, kan aldri bli et sted for alle, da det finnes en god del hårsåre individer som ikke tåler litt krasse innlegg. Jeg synes det som er gjort nå, med å lage en ekstra avdeling, er helt topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner hva du mener. Det var ikke sånn jeg mente det, som at hun laget den, men måten hun snakket om den på, fikk det til å se ut som om det var en sone laget for henne og hennes likesinnede, hvem nå enn det er. Det er nok en gang en splittelse mellom brukerne, som jeg trodde vi skulle prøve å unngå. Det virker som om noen brukere vil ha en helt ny sone, hvor de kan være, fordi de ikke føler seg komfortable her, og det er dette jeg synes er synd. Jeg synes heller vi burde konsentrere oss om å gjøre Hundesonen til et sted for alle, i stedet for å splitte den. Så kan heller Hundediskusjoner bli brukt slik den opprinnelig var ment, nettopp for spesielt heftige diskusjoner og ømtålige tema, ikke som en egen avkrok for noen spesielle medlemmer.

Jeg er enig med LiLi.

Kan ikke alle gjøre vårs beste og godta at det kommer forrandringer også på det forumet vi er så glade i alle sammen, slik det også gjør andre plasser. At folk skal føle seg ukomfertabel å skrive på sonen burde vi gjøre noe med, istede for at de må ha et egen del av forumet som de føler seg vel med. Kan ikke hundediskusjon være en plass hvor man kan diskutere litt hårsåre emner, og resten av forumet for å spørre om råd, diskutere litt mindre hårsåre emner og snakke(dele resultater, bilder ol?) Er det et emne som blir diskutert litt hardt på andre kategorier enn hundediskusjon, så kan vel noen flytte den over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante, godt besøkte, spennende, artige, velfungerende, trivelige og lærerike.

Kan det være så mye å lure på?

Greia er at jeg vet ikke om denne nye delen blir noe positivt (selvfølgelig lar man den få en sjanse, det er ikke det). Allerede virker den delt, og folk forstår ikke hvorfor den er der, og tror at det kun er spesielle medlemmer som hersker der.

Selvfølgelig vil man jo ha så mange og forskjellige brukere som mulig - men hva slags utvikling er sunn for forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert utrolig treg, for jeg skjønner ikke dette om nye/gamle - delt eller ikke delt.

Har ikke alle tilgang til alt?

Joda, alle har tilgang til alt. De som bare vil snakke koseprat holder seg til de underforumene der man gjør det, og de som tåler en litt tøffere diskusjon, og som liker det, de går til "bokseringen".

Man velger det faktisk selv. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, alle har tilgang til alt. De som bare vil snakke koseprat holder seg til de underforumene der man gjør det, og de som tåler en litt tøffere diskusjon, og som liker det, de går til "bokseringen".

Man velger det faktisk selv. :(

..eller man kan delta i begge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundediskusjoner er til diskusjoner, det er et forum laget av sonen for sonen, spørsmål man kun vil ha svar på (spørsmål skal jo ikke diskuteres) kan man stille via de vanlige trådene.

Men spørsmål har veldig lett for å utarte seg til diskusjoner. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel synes jeg at jeg er en viktig person, men det får da være grenser. :(:(;) Hvis jeg vil ha et eget forum, så får jeg lage et selv da. Jeg har da aldri hatt noen intensjon om at noen skal lage et forum bare for meg. Hvem mine likesinnede er, ja du kan jo prøve å gjette, ikke særlig vanskelig å finne ut av det. Det er vel de fleste av de som poster mest i Hundediskusjonsforumet tenker jeg.

Hundesonen slik den var, kan aldri bli et sted for alle, da det finnes en god del hårsåre individer som ikke tåler litt krasse innlegg. Jeg synes det som er gjort nå, med å lage en ekstra avdeling, er helt topp.

I så fall er vel jeg en av dem :rolleyes:

Jaja.. Jeg har nå i alle fall sagt min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan man evt flytte dem, kan man ikke?

Det er heller ikke en vanskelig kunst å formulere et spørsmål som et diskusjonstema om man absolutt vil ha det "down there".

Jeg holder en knapp på det siste, å formulere det som et diskusjonstema. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...