Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilityåret 2016


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hopp 3 i dag, 3. plass og Cert!      

Keo hentet med seg noe hjem fra helga, om enn ikke napp   Vi hadde det veldig morro, banene var enkle, men sinnsykt(!) mye rett frem. Keo overrasket stort på lørdag med nyyydelig fremmadsendinger, b

Jeg husker ikke hva jeg hadde satt meg som mål for 2016, men jeg håpet på et napp eller 2 i kl. 2. Ved inngangen til året hadde vi ingen napp i AG1. Nå er vi ferdignappet i AG2! Vi VANT til og med et

Posted Images

På 14.12.2016 at 10:28 PM, Elita2005 skrev:

Det som er det beste er at alle har forskjellig definisjon av ordene:| Men så lenge de man snakker med skjønner hva man mener, så bruker jeg å være fornøyd:D 

Feks:
tysker = tysker med blindbytte 
tysker = s-sving
måvals = jaakko med variant
japaner = dobbel blindbytte

Så noen ord kan bety flere forskjellige ting:P Men foranbytte, bakbytte, blindbytte og tvungenforanbytte forblir de samme - tror jeg:P

Men gøy å høre at det går fremover med Twiggy!! :D

Begrepene brukes litt hipp som happ. Ett bytte kan gjerne ha flere av de samme navnene. Men som regelen er det enighet regionalt ( :lol:). Men så lenge man forstår hverandre er jo alt greit. Jeg hengee ikke selv med på alle navnene, men når vi brifer og diskuterer viser vi jo ofte byttene, da trengs jo ikke noe navn. :)

Feks var vi til svensk instruktør i sommer, som hadde en begrep som het "fuglsnurr" - noen som har hørt det før? :lol: Iværtfall, vi som var på kurset bruker gjerne begrepet nå, å forstår hverandre. :)

 

På 17.12.2016 at 1:07 AM, tonjek skrev:

Kom på helt på slutten av økta at jeg egentlig skulle filme. Så litt sliten og treig hund, men tror han i det minste var jevnt over treig, så det kan nok sammenliknes likevel. (Og jeg gremmes over hvor keitete og teit jeg ser ut emoji23.png Men la gå!)

Prøvde ut 9 forskjellige metoder. (Nr 7 er altså et blindbytte, kommer dårlig frem på filmen.)


https://vimeo.com/196035412


Prøvde å ta tiden fra opptakene også. Hvis noen er enda hakket mer nerd enn meg, er det fullt lovlig å sjekke det nøyere. emoji14.png


1 - 2.97
2 - 2.92
3 - 2.86
4 - 2.84
5 - 3.21
6 - 3.22
7 - 3.06
8 - 2.96
9 - 2.95


Jeg foretrekker selv 2, 4 og 8. Det er de tre jeg hovedsakelig bruker selv når vi går baner.

I slikt kombinasjon bruker jeg ofte nr.2. Men liker 3, den viser tydeligere, istede for å bare slenge hunden over hinderet. Eventuelt går det ann og ta et dobbelt blindbytte, det funker bra, men enda feig på å bruke det på slike kombinasjoner. :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slikt kombinasjon bruker jeg ofte nr.2. Men liker 3, den viser tydeligere, istede for å bare slenge hunden over hinderet. Eventuelt går det ann og ta et dobbelt blindbytte, det funker bra, men enda feig på å bruke det på slike kombinasjoner. :lol:
 

Men med 2 og 3 havner man på forskjellige sider av hunden [emoji1] Så de to fungerer jo sjeldent på samme kombinasjon (mtp hvor man skal etter hinder nr 3). 3 er fin, den, men jeg føler jeg snubler litt i beina mine, så foretrekker da personlig heller nr 4.

Blindbytter er jeg dårlig på, og føler jeg mister kontrollen [emoji85] Sier stadig til meg selv at jeg bør øve på det, men blir aldri til at jeg gjør det...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kristiin skrev:

Begrepene brukes litt hipp som happ. Ett bytte kan gjerne ha flere av de samme navnene. Men som regelen er det enighet regionalt ( :lol:). Men så lenge man forstår hverandre er jo alt greit. Jeg hengee ikke selv med på alle navnene, men når vi brifer og diskuterer viser vi jo ofte byttene, da trengs jo ikke noe navn. :)

Feks var vi til svensk instruktør i sommer, som hadde en begrep som het "fuglsnurr" - noen som har hørt det før? :lol: Iværtfall, vi som var på kurset bruker gjerne begrepet nå, å forstår hverandre. :)

 

Aldri hørt om! :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tonjek skrev:


Men med 2 og 3 havner man på forskjellige sider av hunden emoji1.png Så de to fungerer jo sjeldent på samme kombinasjon (mtp hvor man skal etter hinder nr 3). 3 er fin, den, men jeg føler jeg snubler litt i beina mine, så foretrekker da personlig heller nr 4.

Blindbytter er jeg dårlig på, og føler jeg mister kontrollen emoji85.png Sier stadig til meg selv at jeg bør øve på det, men blir aldri til at jeg gjør det...

Hvor man skal etter siste hinder er vesentlig å ja :P Men jeg spottet mine favoritter ut i fra tredjehinder som sisterhinder. :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Aldri hørt om! :lol:

Ante meg :lol:

Frøkendårligpååforklare: Men det er altså når du snurrer for å markere at man skal andre veien igjen. Om du skal ned å ta et hinder og opp igjen, istedet for å snurre med hunden rundt hinderet snurrer du kjapt opp andre veien idet hunden hopper. :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kristiin skrev:

Ante meg :lol:

Frøkendårligpååforklare: Men det er altså når du snurrer for å markere at man skal andre veien igjen. Om du skal ned å ta et hinder og opp igjen, istedet for å snurre med hunden rundt hinderet snurrer du kjapt opp andre veien idet hunden hopper. :)

 

Aha! Er vel det noen kaller grefstadsvingen? Ser ihvertfall folk som har vært på kurs hos han bruker det hyppig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante meg :lol:
Frøkendårligpååforklare: Men det er altså når du snurrer for å markere at man skal andre veien igjen. Om du skal ned å ta et hinder og opp igjen, istedet for å snurre med hunden rundt hinderet snurrer du kjapt opp andre veien idet hunden hopper. [emoji4]
 

Er det det samme som reverse spin?
https://www.oneminddogs.com/article/Reverse-Spin-Agility-Handling/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo "fågelsnurr" - Når vi gikk kurs med Jouni og Isabell gikk den under navnet ketschker [emoji4] 

Selvfølgelig! Det hadde jeg glemt [emoji1] Er jo det jeg egentlig har lært den som også. [emoji849] Kjære vene, det går jo helt i surr. Jeg ønsker meg en fasit hvor alt har ETT navn [emoji23]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, tonjek skrev:


Selvfølgelig! Det hadde jeg glemt emoji1.png Er jo det jeg egentlig har lært den som også. emoji849.png Kjære vene, det går jo helt i surr. Jeg ønsker meg en fasit hvor alt har ETT navn emoji23.png

Ganske gøy å gå kurs og være så oppslukt av det "nye" byttet du skal lære at det tar litt tid før du innser at du faktisk kan det - bare under ti andre navn :lol: 

Edit: Det skulle egentlig stå to, men om ikke mange år er vel ti forskjellige navn mer normalt? :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål!
Hvilken teknikk har hundene deres i slalåmen? Gjerne sleng med størrelse på hundene :ahappy:

Koda stirrekålli padler, men det hender også at han går med samlede frambein helt i starten (de første pinnene, oftest 1-3) før han kommer inn i rytmen. Det går definitivt fortere med padling (selv om han ikke kan skryte på seg noen kjapp slalom uansett).

https://vimeo.com/197116969
https://vimeo.com/197116993
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.12.2016 at 0:42 AM, Kristiin skrev:

Feks var vi til svensk instruktør i sommer, som hadde en begrep som het "fuglsnurr" - noen som har hørt det før? :lol: Iværtfall, vi som var på kurset bruker gjerne begrepet nå, å forstår hverandre. :)

 

Sa hun ikke fulsnurr? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, maysofie skrev:

Spørsmål!

Hvilken teknikk har hundene deres i slalåmen? Gjerne sleng med størrelse på hundene :ahappy:

Milla - 28kg padler. Hadde nok brukt mye mer energi på hopping. Hun hopper inn og ut, padler resten. Ser det ikke så godt her siden det kun er 6 pinner:

Deli - 13 kg hopper. Hun har ikke lange nok føtter til at padling hadde vært gunstig for henne. 

I de fleste tilfeller padler store å hoppwr små. :)

 

4 timer siden, Garp skrev:

Sa hun ikke fulsnurr? ?

fuglsnurr, fågelsnurr, fulsnurr - same shit :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...