Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilityåret 2016


mokken
 Share

Recommended Posts

Guest Christine
På 2. juni 2016 at 8:09 AM, mokken skrev:

Lykke til @tonjek :ahappy:

---------------

 

Har en veldig motivasjonsbrist om dagen og er fryktelig usikker på om jeg skal melde på neste stevne. Påmeldingsfristen nærmer seg og jeg vipper hverken mot å delta eller stå over. Det er jo ikke så mange stevner her borte så jeg tipper at jeg kommer til å angre dersom  jeg ikke melder på. 

Om noen har gode motivasjonstips for fører så kom gjerne med innspill! :)

Nå er folk forskjellige da, men kan si hva som hjelper for meg. Jeg hadde kommet til å meldt på stevnet, også lagd meg små delmål. Sist stevne for meg gikk ikke bra med slalomtull i alle løp bortsett fra ett. Gruer meg derfor til neste stevne, selv om jeg vet at hundene kan, og at det ganske sikkert var den ene slalomen de reagerte på. Neste stevne setter jeg meg derfor mål om f.eks å klare slalom. Går det bra skal jeg drite i resten. Et annet delmål jeg kan sette meg er at jeg virkelig skal løpe og gi alt. Gjør jeg det så er jeg fornøyd uansett hvordan det går. Sett f.eks felt som mål, ta med leke i lomma og belønn om du får et bra felt. Fokuser på de små detaljene, og ikke tenk på helheten når motivasjonen ikke er på topp. 

Jeg lager meg alltid delmål for stevner, men føler det er desto viktigere når motivasjonen ikke er på topp. På stevner hvor jeg føler at jeg har gjort en dårlig jobb og der skuffet over meg selv så fokuserer jeg bare på lagkameratene mine. Følger nøye med i deres løp, og når de gjør det bra så blir jeg veldig glad og kjenner det gir meg mer motivasjon. Å glede seg over lagkameraters løp (samt å heie på de) kjenner jeg gir meg en ekstra motivasjon og glød ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hopp 3 i dag, 3. plass og Cert!      

Keo hentet med seg noe hjem fra helga, om enn ikke napp   Vi hadde det veldig morro, banene var enkle, men sinnsykt(!) mye rett frem. Keo overrasket stort på lørdag med nyyydelig fremmadsendinger, b

Jeg husker ikke hva jeg hadde satt meg som mål for 2016, men jeg håpet på et napp eller 2 i kl. 2. Ved inngangen til året hadde vi ingen napp i AG1. Nå er vi ferdignappet i AG2! Vi VANT til og med et

Posted Images

9 timer siden, Christine skrev:

Nå er folk forskjellige da, men kan si hva som hjelper for meg. Jeg hadde kommet til å meldt på stevnet, også lagd meg små delmål. Sist stevne for meg gikk ikke bra med slalomtull i alle løp bortsett fra ett. Gruer meg derfor til neste stevne, selv om jeg vet at hundene kan, og at det ganske sikkert var den ene slalomen de reagerte på. Neste stevne setter jeg meg derfor mål om f.eks å klare slalom. Går det bra skal jeg drite i resten. Et annet delmål jeg kan sette meg er at jeg virkelig skal løpe og gi alt. Gjør jeg det så er jeg fornøyd uansett hvordan det går. Sett f.eks felt som mål, ta med leke i lomma og belønn om du får et bra felt. Fokuser på de små detaljene, og ikke tenk på helheten når motivasjonen ikke er på topp. 

Jeg lager meg alltid delmål for stevner, men føler det er desto viktigere når motivasjonen ikke er på topp. På stevner hvor jeg føler at jeg har gjort en dårlig jobb og der skuffet over meg selv så fokuserer jeg bare på lagkameratene mine. Følger nøye med i deres løp, og når de gjør det bra så blir jeg veldig glad og kjenner det gir meg mer motivasjon. Å glede seg over lagkameraters løp (samt å heie på de) kjenner jeg gir meg en ekstra motivasjon og glød ihvertfall. 

Takk for at du tok deg tid til å svare :flowers:

Motivasjonssperren sitter i hovedsak på Lykke, der jeg opplever at det er langt og lenge mellom  hver gang vi får noen mestringsopplvelser. Jeg meldte på et kurs for en stund siden, og kurs pleier stort sett å være veldig inspirerende for meg, men her var det veldig  mye høyere nivå enn jeg var klar over så da føles alt veldig uoverkommelig. Veldig dumt, jeg så ikke for meg det når jeg meldte på kl 1 gruppen. Hun var veldig nærme å bli pensjonist når vi kjørte hjem fra kurset. Ikke helt vellykket med andre ord :P

Jeg har så langt sagt ja til å gå lag med Harly ene dagen på neste stevne så jeg melder på han ihvertfall. Så får vi se om jeg ser noe lys i tunellen for frøkna innen påmeldingsfristen har gått ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
15 timer siden, mokken skrev:

Takk for at du tok deg tid til å svare :flowers:

Motivasjonssperren sitter i hovedsak på Lykke, der jeg opplever at det er langt og lenge mellom  hver gang vi får noen mestringsopplvelser. Jeg meldte på et kurs for en stund siden, og kurs pleier stort sett å være veldig inspirerende for meg, men her var det veldig  mye høyere nivå enn jeg var klar over så da føles alt veldig uoverkommelig. Veldig dumt, jeg så ikke for meg det når jeg meldte på kl 1 gruppen. Hun var veldig nærme å bli pensjonist når vi kjørte hjem fra kurset. Ikke helt vellykket med andre ord :P

Jeg har så langt sagt ja til å gå lag med Harly ene dagen på neste stevne så jeg melder på han ihvertfall. Så får vi se om jeg ser noe lys i tunellen for frøkna innen påmeldingsfristen har gått ut :)

Åh, kjenner igjen følelsen :hug: Meld henne på også lag en egen bane? Fokuser på småting, belønne med leke i banen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2016 at 4:53 PM, Christine skrev:

Åh, kjenner igjen følelsen :hug: Meld henne på også lag en egen bane? Fokuser på småting, belønne med leke i banen? 

Hun har heldigvis ikke motivasjonsproblemer, det er kun meg det går på. 

Endte opp med å melde på begge to søndagen, lørdagen har jeg kun meldt på noen løp så kan jeg "kjenne litt på det da". 

Hadde forøvrig en fin  trening i går i hyggelig selskap. Håper på mange av de i løpet av sommeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
3 timer siden, mokken skrev:

Hun har heldigvis ikke motivasjonsproblemer, det er kun meg det går på. 

Endte opp med å melde på begge to søndagen, lørdagen har jeg kun meldt på noen løp så kan jeg "kjenne litt på det da". 

Hadde forøvrig en fin  trening i går i hyggelig selskap. Håper på mange av de i løpet av sommeren. :)

Skjønte det, men for meg hjelper det å fokusere på småting, kanskje belønne underveis hvis noe er veldig bra osv for å få opp min egen motivasjon. Tenkte det kanskje kunne hjelpe deg også :) 

Og yay for fin trening! Slikt hjelper definitivt for motivasjonen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg bestemt meg for at Lykke skal få en konkurransepause på ubestemt tid, så får vi gå tilbake å jobbe med grunnferdigheter også får vi se om vi kommer noe vei i løpet av høsten.

I dag har jeg sett foundations fun filmen og hatt en liten økt med triks, svinger, lek og slalom. So far so god. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi hadde første trening på evigheter idag og det var så gøy! Trente på starter, hun sitter som et fjell! I slalåmen skjønner hun at det har noe med å gå rundt pinnene, tror ikke det tar mange gangene før poletten detter ned der! Sliter mest med riktig inngang.

Så baklengskjedet vi tunell hopp hopp og prøvde litt på foranbytter. Merker at jeg er rusten på føring! Slurver med linjer og bøyer meg ned :teehe:

Twiggy har flott motivasjon på banen, og det vil jeg beholde! Tror hun blir superflink!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, tonjek skrev:

Er det noe sted filmer fra EO blir lagt ut, så man kan se dem i ettertid? (Gratis)

Noe finner du nok på YouTube, Evnt vimeo :) Håper du får mulighet til å se Tereza og Say sitt vinnerløp i large, gåsehud! :jump: Og Jenni/Lilli sitt bronseløp var veldig bra, synd med nesten vegring, hun tapte tid der. 

 

Edit: Fant!

https://youtu.be/UZ4MKlu2RuI

 

 

Endret av mokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vi skal til Sverige neste helg, og jeg er litt usikker på reglene ang opprykk. Terven har to napp i hopp, begge tatt i Sverige. Det ene nappet er pinne, mens det andre nappet ikke ble pinne. Hvis vi er så heldige å få pinne på dag 1, må jeg da vente til vi har vært i Norge en tur før vi konkurrerer i klasse 2 i Sverige, eller kan jeg rykke opp etter norske regler på søndag?

Lurte på det samme i fjor også da settervimsen tok siste nappet (også pinne) i agility, men da turte jeg ikke rykke opp til klasse 2 påfølgende dag siden de to andre nappene var tatt i Norge.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Christine skrev:

Vi skal til Sverige neste helg, og jeg er litt usikker på reglene ang opprykk. Terven har to napp i hopp, begge tatt i Sverige. Det ene nappet er pinne, mens det andre nappet ikke ble pinne. Hvis vi er så heldige å få pinne på dag 1, må jeg da vente til vi har vært i Norge en tur før vi konkurrerer i klasse 2 i Sverige, eller kan jeg rykke opp etter norske regler på søndag?

Lurte på det samme i fjor også da settervimsen tok siste nappet (også pinne) i agility, men da turte jeg ikke rykke opp til klasse 2 påfølgende dag siden de to andre nappene var tatt i Norge.. 

Jeg har alltid trodd at napp og pinne var det samme jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
14 minutter siden, Teserere skrev:

Jeg har alltid trodd at napp og pinne var det samme jeg?

For å få pinne må man være blandt de 15% best plasserte av antall startende. Det er også avrundet til nærmeste heltall, så dersom det blir noen med lik tid og ikke begge kan få pinne må de gå om igjen for å avgjøre hvem som får pinnen.. I klasse 2 (og 3 for cert) må man være blandt de 10% av best plasserte. 

Terven kom på 4.plass en gang, men siden vi ikke var blandt de 15% beste ble det "bare" norsk napp. Det kan også gå den andre veien i f,eks klasse 2, hvor man kan få pinne, men ikke står på pallen og dermed ikke får norsk napp. 

Edit: skikkelig knotete forklart ser jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Christine skrev:

For å få pinne må man være blandt de 15% best plasserte av antall startende. Det er også avrundet til nærmeste heltall, så dersom det blir noen med lik tid og ikke begge kan få pinne må de gå om igjen for å avgjøre hvem som får pinnen.. I klasse 2 (og 3 for cert) må man være blandt de 10% av best plasserte. 

Terven kom på 4.plass en gang, men siden vi ikke var blandt de 15% beste ble det "bare" norsk napp. Det kan også gå den andre veien i f,eks klasse 2, hvor man kan få pinne, men ikke står på pallen og dermed ikke får norsk napp. 

Edit: skikkelig knotete forklart ser jeg :P 

Ja, så det er det samme ;) Det er bare forskjellige regler for å oppnå det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
19 minutter siden, Teserere skrev:

Ja, så det er det samme ;) Det er bare forskjellige regler for å oppnå det :) 

Åja, sånn ja :P Det er på grunn av de ulike reglene jeg lurer på hva jeg kan gjøre hvis vi får det siste nappet/pinnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Kan oppdatere for å si at jeg fant ut av det :) Får ikke blande napp/pinner så lenge jeg er i Sverige og konkurrerer under deres regler om oppflytting. Tar vi det siste nappet lørdag må jeg dermed flyttes opp i Norge før jeg kan gå ny klasse i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Christine

Spurte om napp/pinne lengre opp her i tilfelle vi skulle være så heldige å få napp.. Så flaks da, for det gjorde vi :ahappy: Så vi debuterte i hopp2 denne helga, og det ble visst napp der også. 3 napp (samt veeldig nære tre til. Teit fører) på to helger på terven, fornøyd med den. Fin helg i Sverige forrige helg da - startet med å stå på toppen av pallen en gang med hver hund :) (pluss 1.plass med SM-pinne lag, ikke at jeg bidro så mye :aww:)

 

Husk påmeldingsfristen til NO i neste uke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente idag, fremmadsending, slalåm og felt/vippe. Hun er jo så kul! Lagrer så mye etter trening og har så stor framgang fra økt til økt! Idag gikk slslåmen kjempebra, og vi har kortet ned til belønning halvveis :D Nå begynner hun å skjønne at hun skal stå på feltet, før hoppet hun av etter hun stoppet. Og så har hun super tunellsug :D Skikkelig boost idag!!

Ikke helt i fokus, men viser at hun har mye å gå på i høyden :lol: 

På 22.8.2016 at 11:36 PM, Christine skrev:

Spurte om napp/pinne lengre opp her i tilfelle vi skulle være så heldige å få napp.. Så flaks da, for det gjorde vi :ahappy: Så vi debuterte i hopp2 denne helga, og det ble visst napp der også. 3 napp (samt veeldig nære tre til. Teit fører) på to helger på terven, fornøyd med den. Fin helg i Sverige forrige helg da - startet med å stå på toppen av pallen en gang med hver hund :) (pluss 1.plass med SM-pinne lag, ikke at jeg bidro så mye :aww:)

 

Husk påmeldingsfristen til NO i neste uke! 

Gratulerer med napp! 

aab.JPG

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
7 timer siden, Teserere skrev:

Trente idag, fremmadsending, slalåm og felt/vippe. Hun er jo så kul! Lagrer så mye etter trening og har så stor framgang fra økt til økt! Idag gikk slslåmen kjempebra, og vi har kortet ned til belønning halvveis :D Nå begynner hun å skjønne at hun skal stå på feltet, før hoppet hun av etter hun stoppet. Og så har hun super tunellsug :D Skikkelig boost idag!!

Ikke helt i fokus, men viser at hun har mye å gå på i høyden :lol: 

Gratulerer med napp! 

aab.JPG

Takk :)

Så gøy å lese om treningen deres! Blir spennende å følge dere videre :ahappy: Har sett en svart staff et par ganger på stevner når vi har reist sørover - fytti rakkern for en kul/rå hund! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 27.8.2016 at 10:36 PM, Christine skrev:

Takk :)

Så gøy å lese om treningen deres! Blir spennende å følge dere videre :ahappy: Har sett en svart staff et par ganger på stevner når vi har reist sørover - fytti rakkern for en kul/rå hund! 

Gutt, her på østlandet? Sikkert Sokken!

På 5.9.2016 at 4:30 PM, mokken skrev:

Terminlisten for 2017 er ute, hurra! :D

Weee, spennende, må finne et koselig stevne vi kan debutere på!!

Edit: på nkk?? Får bare opp blank når jeg taster inn 2017... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Teserere skrev:

 

Edit: på nkk?? Får bare opp blank når jeg taster inn 2017... :huh:

Den var der ja. Skulle skrive de ut i forbindelse med planleggingsmøte i går kveld, men det gikk ikke helt som planlagt. :hmm:

 

Edit: fra nkk sin fb side:

"Vi fikk dessverre litt problemer med publiseringen av terminlistene i går. Vi jobber med saken og håper problemet løser seg raskt og at terminlistene er på nett igjen innen kort tid :)"

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
8 timer siden, Teserere skrev:

Gutt, her på østlandet? Sikkert Sokken!

Weee, spennende, må finne et koselig stevne vi kan debutere på!!

Edit: på nkk?? Får bare opp blank når jeg taster inn 2017... :huh:

Hannhund ja, jente som går med den. Aner desverre ikke navn, men Sokken hørtes ikke kjent ut :P 

 

Kjenner jeg gleder meg til neste års sesong nå! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...