Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilityåret 2016


mokken
 Share

Recommended Posts

1 time siden, mokken skrev:

 

I følge sammenlagt listene på agilitydb har Lykke plassert seg som nr 73 av 266 i klasse 1 stor og Harly som nr 42 av 144 i klasse 3 stor. Var ikke så verst det! :)

Ikke dårlig!! Mange hunder i stor:) 

Luiz er plassert som nr. 11 i medium klasse 1!! :D Målet for neste år får være å bli blant topp 10 i klasse 2:icon_redface:

Redigert: det ene smiletegnet ble et lei-seg-fjes:|

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hopp 3 i dag, 3. plass og Cert!      

Keo hentet med seg noe hjem fra helga, om enn ikke napp   Vi hadde det veldig morro, banene var enkle, men sinnsykt(!) mye rett frem. Keo overrasket stort på lørdag med nyyydelig fremmadsendinger, b

Jeg husker ikke hva jeg hadde satt meg som mål for 2016, men jeg håpet på et napp eller 2 i kl. 2. Ved inngangen til året hadde vi ingen napp i AG1. Nå er vi ferdignappet i AG2! Vi VANT til og med et

Posted Images

Jeg gleder meg skikkelig til å få startklar hund!! Treningen forrige uke var knallbra, Twiggy er skikkelig gira, og det er bare så utrolig gøy å trene henne! Vi må jobbe med selvstendighet, og så må jeg visst lære henne avstandsbelønning :icon_redface: Hun skjønte ikke at hun måtte jobbe for å få belønningen, løp bare rett bort :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, tonjek skrev:

9b21b72410d2d7d55c7079e6139d65b8.png

Hvor mange forskjellige måter kan man føre denne kombinasjonen på? emoji1.png

Jeg har noen versjoner i hodet selv, og vi skal sette opp denne til fredagen for å trene, og samtidig klokke de forskjellige mulighetene emoji1.png

Jeg tror jeg har funnet minst 6 måter, men tenkte bare 2 sek, så finnes sikkert flere! :P Skal du forresten på Stovner i januar?? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har funnet minst 6 måter, men tenkte bare 2 sek, så finnes sikkert flere! [emoji14] Skal du forresten på Stovner i januar?? [emoji4] 

Jeg har kommet til 8 [emoji1] Spent på om det finnes flere!


Det er planen, ja [emoji4]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, tonjek skrev:


Jeg har kommet til 8 emoji1.png Spent på om det finnes flere!


Det er planen, ja emoji4.png

Helt sikkert!? For meg er måvalsen eller tysker/s-sving(avhengig av hvor man skal etterpå) raskest. 

Det er jeg som skal ha agility-bånd. Låsene er på vei fra Tyskland nå (følger dem på bring). Så spørs litt når jeg får dem, men jeg sender de med en gang i posten om du rekker å sy i januar? Om ikke, så kan jeg gi seg låsene på stevnet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert![emoji28] For meg er måvalsen eller tysker/s-sving(avhengig av hvor man skal etterpå) raskest. 
Det er jeg som skal ha agility-bånd. Låsene er på vei fra Tyskland nå (følger dem på bring). Så spørs litt når jeg får dem, men jeg sender de med en gang i posten om du rekker å sy i januar[emoji85] Om ikke, så kan jeg gi seg låsene på stevnet [emoji4]

Valgene er mange [emoji2] Og det er så gøy!


Åja!
Det går jo an [emoji4]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, tonjek skrev:

9b21b72410d2d7d55c7079e6139d65b8.png

Hvor mange forskjellige måter kan man føre denne kombinasjonen på? emoji1.png

Jeg har noen versjoner i hodet selv, og vi skal sette opp denne til fredagen for å trene, og samtidig klokke de forskjellige mulighetene emoji1.png

Få høre hvordan det går når du har klokket de forskjellige mulighetene da, sånt er alltid litt spennende! :ahappy: Vi blir glad for fiøm og altså.... :innocent:

Jeg hadde nok valgt to forskjellige løsninger med  hundene.

Med Harly hadde jeg gått for tysker med blindbytte. Med Lykke så hadde jeg stilt meg på baksiden av 2, hentet rundt vingen også over i jaakko. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg har vært borte for lenge fra agility :icon_redface: Da jeg konkurrerte for et par-tre år siden kalte vi byttene for norske ord, nå kalles de jo så mye fancy at jeg ikke aner hva folk snakker om :teehe:

Vi hadde den beste økta hittil i helgen! Jeg pusha Twiggy på kombinasjoner opptil 5 hindre, med et par bytter innimellom. Hun er så god! Jeg holder på å sprekke, det er så gøy! Men hun er lynrask, så jeg skal begynne å trene på bakbytter med en gang! Twiggy storkoser seg på banen og tar gjerne en seiersrunde innom både tuneller og vippe :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Teserere skrev:

Herregud jeg har vært borte for lenge fra agility :icon_redface: Da jeg konkurrerte for et par-tre år siden kalte vi byttene for norske ord, nå kalles de jo så mye fancy at jeg ikke aner hva folk snakker om :teehe:

Vi hadde den beste økta hittil i helgen! Jeg pusha Twiggy på kombinasjoner opptil 5 hindre, med et par bytter innimellom. Hun er så god! Jeg holder på å sprekke, det er så gøy! Men hun er lynrask, så jeg skal begynne å trene på bakbytter med en gang! Twiggy storkoser seg på banen og tar gjerne en seiersrunde innom både tuneller og vippe :wub:

Det som er det beste er at alle har forskjellig definisjon av ordene:| Men så lenge de man snakker med skjønner hva man mener, så bruker jeg å være fornøyd:D 

Feks:
tysker = tysker med blindbytte 
tysker = s-sving
måvals = jaakko med variant
japaner = dobbel blindbytte

Så noen ord kan bety flere forskjellige ting:P Men foranbytte, bakbytte, blindbytte og tvungenforanbytte forblir de samme - tror jeg:P

Men gøy å høre at det går fremover med Twiggy!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Elita2005 skrev:

Det som er det beste er at alle har forskjellig definisjon av ordene:| Men så lenge de man snakker med skjønner hva man mener, så bruker jeg å være fornøyd:D 

Feks:
tysker = tysker med blindbytte 
tysker = s-sving
måvals = jaakko med variant
japaner = dobbel blindbytte

Så noen ord kan bety flere forskjellige ting:P Men foranbytte, bakbytte, blindbytte og tvungenforanbytte forblir de samme - tror jeg:P

Men gøy å høre at det går fremover med Twiggy!! :D

Det er flere som blir forvirret ja :icon_redface: 

Jeg er utrolig glad i de instruktørene som bare sier hva det faktisk er jeg, et bakbytte med et blindbytte osv. Utensånne fancy ord som varierer fra kurs til kurs :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er det beste er at alle har forskjellig definisjon av ordene[emoji52] Men så lenge de man snakker med skjønner hva man mener, så bruker jeg å være fornøyd[emoji3] 

Feks:
tysker = tysker med blindbytte 
tysker = s-sving
måvals = jaakko med variant
japaner = dobbel blindbytte
Så noen ord kan bety flere forskjellige ting[emoji14] Men foranbytte, bakbytte, blindbytte og tvungenforanbytte forblir de samme - tror jeg[emoji14]

Men gøy å høre at det går fremover med Twiggy!! [emoji3]

Jeg hater det der [emoji23] Jeg er nerd, og prøver å lære meg alle disse, men folk bruker forskjellige ord på samme ting, og samme ord på forskjellige ting helt om hverandre... Ønsker meg en fasit, som alle kan lære seg [emoji23]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nathalie98 skrev:

Det er flere som blir forvirret ja :icon_redface: 

Jeg er utrolig glad i de instruktørene som bare sier hva det faktisk er jeg, et bakbytte med et blindbytte osv. Utensånne fancy ord som varierer fra kurs til kurs :P

 

Haha, jeg liker de fancy ordene fordi da slipper jeg, selv om noen ord betyr flere ting, å forklare så mye. Spesielt med de man trener med, om man diskuterer løsninger:icon_redface: men et "vanlig" blindbytte, bankbytte eller foranbytte ser jeg det naturlig å si akkurat blind-/bak-/foranbytte. Derimot er det i min verden enklere å snakke om tysker istedet for sende-hunden-bak-hinderet-mens-man-beveger-seg-skrått-før-hinderet-og-har-kommet-forbi-hindervingen-før-hunden-har-funnet-nedslaget-og-blindbytter-mens-man-forsetter-fremover-slik-at-hunden-får-best-mulig-plass-og-kan-gå-nærme-hindervingen-i-svingen :D

8 timer siden, tonjek skrev:


Jeg hater det der emoji23.png Jeg er nerd, og prøver å lære meg alle disse, men folk bruker forskjellige ord på samme ting, og samme ord på forskjellige ting helt om hverandre... Ønsker meg en fasit, som alle kan lære seg emoji23.png

Enig :P Selv om jeg som ikke har holdt på med AG så lenge, har klart å lære meg ca hvordan de forskjellige begrepene brukes rundt om. Men fikk litt sjokk første gang jeg skjønte at mye er forskjellig :P Det er fungerende nå, men med forskjellige ord kan man bli misforstått, men da er det ikke verre enn å avklare:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Elita2005 skrev:

Haha, jeg liker de fancy ordene fordi da slipper jeg, selv om noen ord betyr flere ting, å forklare så mye. Spesielt med de man trener med, om man diskuterer løsninger:icon_redface: men et "vanlig" blindbytte, bankbytte eller foranbytte ser jeg det naturlig å si akkurat blind-/bak-/foranbytte. Derimot er det i min verden enklere å snakke om tysker istedet for sende-hunden-bak-hinderet-mens-man-beveger-seg-skrått-før-hinderet-og-har-kommet-forbi-hindervingen-før-hunden-har-funnet-nedslaget-og-blindbytter-mens-man-forsetter-fremover-slik-at-hunden-får-best-mulig-plass-og-kan-gå-nærme-hindervingen-i-svingen :D

Enig :P Selv om jeg som ikke har holdt på med AG så lenge, har klart å lære meg ca hvordan de forskjellige begrepene brukes rundt om. Men fikk litt sjokk første gang jeg skjønte at mye er forskjellig :P Det er fungerende nå, men med forskjellige ord kan man bli misforstått, men da er det ikke verre enn å avklare:P

Men for fancy ord trenger vi en fasit :lol:

Jeg liker at ordene skal være lette å bruke, men da må de være lette å forstå også - uansett instruktør og klubb :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nathalie98 skrev:

Men for fancy ord trenger vi en fasit :lol:

Jeg liker at ordene skal være lette å bruke, men da må de være lette å forstå også - uansett instruktør og klubb :P

 

I hundeverden får man aldri blitt enige om en fasit :P:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips til øvelser for å trene på "kom til meg"? Både med og uten hindre. Sliter med at Koda går for vidt, og ikke kommer til meg når jeg ber ham om det. Regner med at det er en kombinasjon av en god del egne meninger, og dårlig grunntrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
24 minutter siden, tonjek skrev:

Noen som har noen tips til øvelser for å trene på "kom til meg"? Både med og uten hindre. Sliter med at Koda går for vidt, og ikke kommer til meg når jeg ber ham om det. Regner med at det er en kombinasjon av en god del egne meninger, og dårlig grunntrening.

Kanskje denne hjelper? :)

http://www.awesomepaws.us/pdf/Reprint_UsingHeelPosition1.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tonjek skrev:

Noen som har noen tips til øvelser for å trene på "kom til meg"? Både med og uten hindre. Sliter med at Koda går for vidt, og ikke kommer til meg når jeg ber ham om det. Regner med at det er en kombinasjon av en god del egne meninger, og dårlig grunntrening.

Blindbytte trening uten hinder kanskje? 

Forutsetter at hunden kan "bli", ellers trengs ikke annet en en leke hunden liker. La hunden bli, gå et stykke i fra, jeg har vanligvis trent på ca 8-10 m.

Ha leken synlig i en hånd. Stiller deg opp med ryggen mot hunden. Fri ut hunden med motsatt hånd enn den du har leken i sånn at hunden søker mot hånden uten leke. Gjør blindbytte, slipp aktiv hånd, løft passiv hånd (den med leken). Hunden skal da (i teorien) komme til hånden med leken. :)

Gi beskjed hvis forklaringen min var helt på bærtur! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindbytte trening uten hinder kanskje? 
Forutsetter at hunden kan "bli", ellers trengs ikke annet en en leke hunden liker. La hunden bli, gå et stykke i fra, jeg har vanligvis trent på ca 8-10 m.
Ha leken synlig i en hånd. Stiller deg opp med ryggen mot hunden. Fri ut hunden med motsatt hånd enn den du har leken i sånn at hunden søker mot hånden uten leke. Gjør blindbytte, slipp aktiv hånd, løft passiv hånd (den med leken). Hunden skal da (i teorien) komme til hånden med leken. [emoji4]
Gi beskjed hvis forklaringen min var helt på bærtur! [emoji14]

Dette er ikke noe problem. Kan også bytte flere ganger mens han løper mot meg [emoji4]

Problemet vårt er når han har sidelengs avstand til meg i fart, og skal komme til meg.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på helt på slutten av økta at jeg egentlig skulle filme. Så litt sliten og treig hund, men tror han i det minste var jevnt over treig, så det kan nok sammenliknes likevel. (Og jeg gremmes over hvor keitete og teit jeg ser ut [emoji23] Men la gå!)

Prøvde ut 9 forskjellige metoder. (Nr 7 er altså et blindbytte, kommer dårlig frem på filmen.)


https://vimeo.com/196035412


Prøvde å ta tiden fra opptakene også. Hvis noen er enda hakket mer nerd enn meg, er det fullt lovlig å sjekke det nøyere. [emoji14]


1 - 2.97
2 - 2.92
3 - 2.86
4 - 2.84
5 - 3.21
6 - 3.22
7 - 3.06
8 - 2.96
9 - 2.95


Jeg foretrekker selv 2, 4 og 8. Det er de tre jeg hovedsakelig bruker selv når vi går baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...