Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Barnesikrer dere doen? :aww: Jeg ser for meg mye plasking og gjenstander oppi om de skulle ha "fri tilgang"... Vil ha færrest mulig låste dører, og har klart å sikre vaskemidler og vaskemaskinen, men fant ingen løsning for doen. 

Har aldri gjort det nei. Har gått bra!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er det snakk om babyshower når jeg blir invitert på middag etter jobb om noen dager, men jeg må huske å ta på meg kjole? Jeg spurte om det er noe spesielt som skjer, og da fikk jeg til svar at ja, men det er hemmelig. Det er nesten tre uker til bursdagen min og jeg regner med at jeg hadde fått vite det om det er en spesiell feiring av noen andre? Jeg tror det er babyshower. Nå er jeg nysgjerrig. Og det er i så fall veldig koselig :thumbs: Men hvis det er det er det innmari lite diskret overrasking :teehe:Hvis det ikke er babyshower lurer jeg fryktelig på hva det kan være som er hemmelig. Mannen har bursdag på fredag da, kanskje han skal overraskes? Men hvorfor blir ikke jeg innviet da..?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, rosinbolle skrev:

...er det snakk om babyshower når jeg blir invitert på middag etter jobb om noen dager, men jeg må huske å ta på meg kjole? Jeg spurte om det er noe spesielt som skjer, og da fikk jeg til svar at ja, men det er hemmelig. Det er nesten tre uker til bursdagen min og jeg regner med at jeg hadde fått vite det om det er en spesiell feiring av noen andre? Jeg tror det er babyshower. Nå er jeg nysgjerrig. Og det er i så fall veldig koselig :thumbs: Men hvis det er det er det innmari lite diskret overrasking :teehe:Hvis det ikke er babyshower lurer jeg fryktelig på hva det kan være som er hemmelig. Mannen har bursdag på fredag da, kanskje han skal overraskes? Men hvorfor blir ikke jeg innviet da..?

Skal det være på en restaurant? For da kan du jo ringe restauranten for å kontrollere at du har fått riktig tidspunkt, og så se om de nevner noe om hvilken feiring det er :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en creepy opplevelse i går da jeg satt på et overfyllt venteværelse for å ta preoperative blodprøver. En ung mann kommer inn og leverer en prøverekvisisjon i luka. "Ja, men har du ikke med deg prøven, da må du gå og lage en, tror du du greier det"? sa resepsjonsdamen VELDIG høyt. Mannen så litt forvirret ut. Men han fikk et stort prøveglass og forsvant. Etter en stund kom han tilbake med glasset innpakket i papir og leverte i luka. ÅJA, DET ER DEN SPERMIEPRØVEN, JA, BLABLA BLA-BLA osv.

Altså, greit at alt blir dagligdags for de som jobber der, men litt diskresjon hadde sikkert den stakkars mannen satt pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helsestasjon-legene er forskjellige. Vi var til helsesjekk før skolestart i dag og jeg var helt fascinert over legen som så åpenbart ikke liker barn. Kjipt å havne på helsestasjon da egentlig. Fikk litt vondt av både henne og H. 
Hun var nøye da, det skal hun ha. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tricolor skrev:

Hadde en creepy opplevelse i går da jeg satt på et overfyllt venteværelse for å ta preoperative blodprøver. En ung mann kommer inn og leverer en prøverekvisisjon i luka. "Ja, men har du ikke med deg prøven, da må du gå og lage en, tror du du greier det"? sa resepsjonsdamen VELDIG høyt. Mannen så litt forvirret ut. Men han fikk et stort prøveglass og forsvant. Etter en stund kom han tilbake med glasset innpakket i papir og leverte i luka. ÅJA, DET ER DEN SPERMIEPRØVEN, JA, BLABLA BLA-BLA osv.

Altså, greit at alt blir dagligdags for de som jobber der, men litt diskresjon hadde sikkert den stakkars mannen satt pris på.

Ugh. På legekontoret mitt går man inn i avlukke for å snakke med de i skranken, det burde flere hatt! Men venteværelse er fascinerende saker, jeg er fortsatt litt i sjokk ene gangen jeg satt og ventet og to eldre damer satt og snakket høyt og åpenlyst om den tredje venninnen som var med som tydeligvis hadde blitt voldtatt. Snakket om legeundersøkelse og voldtektsmottak og politi og hele pakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tricolor skrev:

Hadde en creepy opplevelse i går da jeg satt på et overfyllt venteværelse for å ta preoperative blodprøver. En ung mann kommer inn og leverer en prøverekvisisjon i luka. "Ja, men har du ikke med deg prøven, da må du gå og lage en, tror du du greier det"? sa resepsjonsdamen VELDIG høyt. Mannen så litt forvirret ut. Men han fikk et stort prøveglass og forsvant. Etter en stund kom han tilbake med glasset innpakket i papir og leverte i luka. ÅJA, DET ER DEN SPERMIEPRØVEN, JA, BLABLA BLA-BLA osv.

Altså, greit at alt blir dagligdags for de som jobber der, men litt diskresjon hadde sikkert den stakkars mannen satt pris på.

Stakkars fyr :-/ 

Akkurat nå, Krilo skrev:

Legginga gikk så mye lettere igjen i dag når vi droppet nattahistorielesing på senga :lol: 

Du er sikker på at du ikke leste boka feil vei i går da? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Krutsi skrev:

Stakkars fyr :-/ 

Du er sikker på at du ikke leste boka feil vei i går da? :lol: 

Ja, tror nesten der var det som var feim for man skal jo drive å gjespe masse, endre toneleie osv, tror hun syntes det var super artig på sengekanten :P hun bare drev å turna rundt oppi senga og ble langt ifra trøtt :lol: men hun sitter jo ikke stille når vi leser bok på dagtid heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Skal det være på en restaurant? For da kan du jo ringe restauranten for å kontrollere at du har fått riktig tidspunkt, og så se om de nevner noe om hvilken feiring det er :aww: 

Åh, det hadde vært genialt. Men det er hjemme hos henne. 

37 minutter siden, Tricolor skrev:

Hadde en creepy opplevelse i går da jeg satt på et overfyllt venteværelse for å ta preoperative blodprøver. En ung mann kommer inn og leverer en prøverekvisisjon i luka. "Ja, men har du ikke med deg prøven, da må du gå og lage en, tror du du greier det"? sa resepsjonsdamen VELDIG høyt. Mannen så litt forvirret ut. Men han fikk et stort prøveglass og forsvant. Etter en stund kom han tilbake med glasset innpakket i papir og leverte i luka. ÅJA, DET ER DEN SPERMIEPRØVEN, JA, BLABLA BLA-BLA osv.

Altså, greit at alt blir dagligdags for de som jobber der, men litt diskresjon hadde sikkert den stakkars mannen satt pris på.

Oida, stakkars mann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wednesday skrev:

Har du link da? For jeg fant en type som jeg alt har forsøkt uten hell.

Her er noen: 

https://www.apotek1.no/produkter/dermica-baby-lang-multisperre-2stk-923044p

http://www.mimmis.no/carlobaby-multilas-kjoleskap-frys-toalett-mm

http://barnesikring.no/produkt/borrelas-2/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag møtte jeg mammaen til ei på bading, hun jobber på storebasen i barnehagen til Tuva. Hun kom med et stort glis bort og sa at fra høsten skulle hun være en av de ansvarlige på Tuvas gruppe. Bare elsker den dama, hun er så sprudlende, ser henne alltid leke med alle ungene ute, engasjert og flink til å se barna sånn jeg har oppfattet henne. Pedagogen de skal få kjenner jeg ikke, men det ryktes om at hun også er kjempegrei. I tillegg til favoritten hennes som blir med over fra litlebasen. Puh, plutselig virker overgangen til storebasen helt overkommelig når jeg vet det er så fine folk som skal ha henne videre. Hurra :D 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd sånn multisperre, men den satt bare fast i lokket, ikke selve porselenet. Da hjelper det lite :P Men jeg skal sjekke nå om gaffa sitter godt nok fast, så bare gaffer jeg fast den ene enden av multisperra :aww: Da begynner det å bli ganske barnesikkert her. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wednesday skrev:

Har prøvd sånn multisperre, men den satt bare fast i lokket, ikke selve porselenet. Da hjelper det lite :P Men jeg skal sjekke nå om gaffa sitter godt nok fast, så bare gaffer jeg fast den ene enden av multisperra :aww: Da begynner det å bli ganske barnesikkert her. 

Du får finne deg et betonglodd som du setter oppå :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg gaffer fast en multisperre, så blir det fortsatt lett å åpne den selv :aww:

Guttene har forresten blitt veldig klare for å begynne med bleieslutt! De vil på do hele tiden. Bare sitter der, skjer aldri noe :lol: Men så lenge interessen er der, er det nok ikke lenge til :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fisker jeg støtt og stadig ting opp fra toalettet.  *plopp* etterfulgt av "Uh oh" betyr at mor må fiske en leke, en boxer eller andre ting opp av toalettet:pinch:
Heldigvis er badet i første etasje, og stue, kjøkken og de fleste "bruksrom" er i andre etasje, så han har ikke fri tilgang til doen, ellers hadde jeg vel fisket opp både fjernkontroller, bankbrikke og andre morsomme ting:teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...