Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

3 timer siden, soelvd skrev:

Det blir nesten en vanee, skremmende å si det :lol:  

Ja, det er nok det.. Jeg har aldri hatt bruk for den vanen tidligere, så jeg vet fra tidligere at jeg bruker gjerne ei uke eller to på å roe helt ned og bli vant med at man ikke skal gjøre noe.. 

Så nå sitter heg og hekler babyteppe :P i håp om at det skal bli nok hjerneføde :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Ja, det er nok det.. Jeg har aldri hatt bruk for den vanen tidligere, så jeg vet fra tidligere at jeg bruker gjerne ei uke eller to på å roe helt ned og bli vant med at man ikke skal gjøre noe.. 

Så nå sitter heg og hekler babyteppe :P i håp om at det skal bli nok hjerneføde :lol: 

Det funker...en halv dag :lol:  Jeg er så drita lei av strikking. Veldig lei av TV. Og PC begynner å bli kjedelig :P *Telle uker* 

 

I forhold til det der med å stoppe fødsel så sier de at etter fullgåtte 34 stopper de det ikke. Men, jeg mener bestemt jeg har termin 5 dager tidligere (det stemmer også med vekstestimering). I tillegg har vi enda en dag ekstra pga skuddårsdagen :P Men kjenner jeg tviler på at de legge noe vekt på min mening dersom noe skulle skje de nærmeste dagene... *Stille seg inn på 10 dager på overtid samtidig som jeg tenker på hva som skjer om hun kommer før* :lol:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, soelvd skrev:

Det funker...en halv dag :lol:  Jeg er så drita lei av strikking. Veldig lei av TV. Og PC begynner å bli kjedelig :P *Telle uker* 

 

I forhold til det der med å stoppe fødsel så sier de at etter fullgåtte 34 stopper de det ikke. Men, jeg mener bestemt jeg har termin 5 dager tidligere (det stemmer også med vekstestimering). I tillegg har vi enda en dag ekstra pga skuddårsdagen :P Men kjenner jeg tviler på at de legge noe vekt på min mening dersom noe skulle skje de nærmeste dagene... *Stille seg inn på 10 dager på overtid samtidig som jeg tenker på hva som skjer om hun kommer før* :lol:  

Jeg er like dårlig på å gi opp jeg, så det blir gjort ferdig :lol: og kommer nok til å ordne meg Viaplay også etterhvert.. Nå sitter jeg og ser Hannibal.. Ironisk nok, for sånt pleier jo å hjelpe mot pulsen liksom :lol: 

og ang termin osv, jeg aner ikke :lol: men termindatoen er vist justert i forhold til skuddåret sier de i alle fall :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg er like dårlig på å gi opp jeg, så det blir gjort ferdig :lol: og kommer nok til å ordne meg Viaplay også etterhvert.. Nå sitter jeg og ser Hannibal.. Ironisk nok, for sånt pleier jo å hjelpe mot pulsen liksom :lol: 

og ang termin osv, jeg aner ikke :lol: men termindatoen er vist justert i forhold til skuddåret sier de i alle fall :P 

Har du sett suits? Det ga meg noen timer underholdning :P Lege og jordmor her sier de ikke justerer etter skuddår :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten fått beskjed av legen min å bruke støttestrømper, til tross for lite ødem..

så nå sitter jeg her med strømpene mine, kjenner på pulsen og synes det lukter ekstremt hund her igjen.. Så i kveld må jeg vaske den andre også, selv om jeg begynner å mistenke at det er gravidhjernen min som gjør det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Har forresten fått beskjed av legen min å bruke støttestrømper, til tross for lite ødem..

så nå sitter jeg her med strømpene mine, kjenner på pulsen og synes det lukter ekstremt hund her igjen.. Så i kveld må jeg vaske den andre også, selv om jeg begynner å mistenke at det er gravidhjernen min som gjør det :lol: 

Jeg bruker det for lavt blodtrykk, hadde ingenting med ødem å gjøre. :) (Tida går ekstra fort når vi skriver dobbelt opp med innlegg) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Jeg bruker det for lavt blodtrykk, hadde ingenting med ødem å gjøre. :) (Tida går ekstra fort når vi skriver dobbelt opp med innlegg) :D

:-o kanskje det hun vil? At blodtrykket mitt skal øke slik at jeg legges inn :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eSnurra som St Olav bruker justerer for skuddår (alle sykehus skal egentlig bruke eSnurra sier helsedirektoratet, men det betyr ikke at de hører på :P ), men det derre papirhjulet som blant annet min jordmor bruker har jo ikke med skuddår.

Sånn, da har jeg vært og pakket ned kontoret mitt, fått signatur fra sjefen på søknad om svangerskapspenger (for halvannen uke...) og sendt alt inn til NAV. Kjennes ut som mye styr for ingenting, særlig siden jeg allerede har fått lønn for de dagene frem til permisjon (og skal jo videre lønnes gjennom arbeidsgiver), men jobben skal jo ha refusjon fra NAV, så det blir mest derfor. Da var det beina høyt igjen. Eller nei, først tur i skogen med Thorvald, SÅ beina høyt. Lover.

(moderat fysisk aktivitet er bra for høyt blodtrykk sto det, så det så :aww: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

eSnurra som St Olav bruker justerer for skuddår (alle sykehus skal egentlig bruke eSnurra sier helsedirektoratet, men det betyr ikke at de hører på :P ), men det derre papirhjulet som blant annet min jordmor bruker har jo ikke med skuddår.

Sånn, da har jeg vært og pakket ned kontoret mitt, fått signatur fra sjefen på søknad om svangerskapspenger (for halvannen uke...) og sendt alt inn til NAV. Kjennes ut som mye styr for ingenting, særlig siden jeg allerede har fått lønn for de dagene frem til permisjon (og skal jo videre lønnes gjennom arbeidsgiver), men jobben skal jo ha refusjon fra NAV, så det blir mest derfor. Da var det beina høyt igjen. Eller nei, først tur i skogen med Thorvald, SÅ beina høyt. Lover.

(moderat fysisk aktivitet er bra for høyt blodtrykk sto det, så det så :aww: )

Jeg fikk ikke noe beskjed om at jeg burde drive med noe fysisk aktivitet :lol: dårlig gjort altså ;p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg fikk ikke noe beskjed om at jeg burde drive med noe fysisk aktivitet :lol: dårlig gjort altså ;p 

Dr. google sa det :aww: Men å tusle rolig rundt i skogen med slapplappen har forhåpentligvis ikke like mye påvirkning på blodtrykket som å stresse rundt på jobb, så jeg håper jeg får lov til det. Ny måling av blodtrykket i morgen da, så nå får alle tenke lave tanker for meg :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Aslan skrev:

eSnurra som St Olav bruker justerer for skuddår (alle sykehus skal egentlig bruke eSnurra sier helsedirektoratet, men det betyr ikke at de hører på :P ), men det derre papirhjulet som blant annet min jordmor bruker har jo ikke med skuddår.

Sånn, da har jeg vært og pakket ned kontoret mitt, fått signatur fra sjefen på søknad om svangerskapspenger (for halvannen uke...) og sendt alt inn til NAV. Kjennes ut som mye styr for ingenting, særlig siden jeg allerede har fått lønn for de dagene frem til permisjon (og skal jo videre lønnes gjennom arbeidsgiver), men jobben skal jo ha refusjon fra NAV, så det blir mest derfor. Da var det beina høyt igjen. Eller nei, først tur i skogen med Thorvald, SÅ beina høyt. Lover.

(moderat fysisk aktivitet er bra for høyt blodtrykk sto det, så det så :aww: )

Her har jeg ikke sett de bruke noe annet enn den papirskiva :P Men så er neste spørsmål, er de enige med terminen appen gir deg? Mine er enige med appen. Så er spørsmålet om appen tar hensyn til skuddår :P 

Hilsen gravid, sykemeldt dame med fritidsproblemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Her har jeg ikke sett de bruke noe annet enn den papirskiva :P Men så er neste spørsmål, er de enige med terminen appen gir deg? Mine er enige med appen. Så er spørsmålet om appen tar hensyn til skuddår :P 

Hilsen gravid, sykemeldt dame med fritidsproblemer. 

BV sin tar høyde for skuddår så vidt jeg vet.. 

Jeg tar ikke terminen så tungt jeg, for jeg hakke tenkt å gå så lenge allikevel :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista jobben i dag jeg, med beskjed om at jeg kan jobbe ut neste uke.. Jobbet der heltid fra februar 2010 - august 2014. Sa opp jobben for å studere, men ble enig med arbeidsgiver om at jeg kunne jobbe to dager i uken. Har gjort det helt til nå. Har ingen skriftlig arbeidskontrakt etter jeg jobbet heltid, men ut i fra det jeg finner på Arbeidstilsynet og i arbeidsmiljøloven, gjelder 1 måned gjensidig oppsigelsestid med mindre annet er avtalt, og 2 mnd oppsigelsestid hvis en har jobbet samme sted i 5 år eller mer. Tror jeg må ta dette med arbeidsgiver.. Kjip situasjon.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Mista jobben i dag jeg, med beskjed om at jeg kan jobbe ut neste uke.. Jobbet der heltid fra februar 2010 - august 2014. Sa opp jobben for å studere, men ble enig med arbeidsgiver om at jeg kunne jobbe to dager i uken. Har gjort det helt til nå. Har ingen skriftlig arbeidskontrakt etter jeg jobbet heltid, men ut i fra det jeg finner på Arbeidstilsynet og i arbeidsmiljøloven, gjelder 1 måned gjensidig oppsigelsestid med mindre annet er avtalt, og 2 mnd oppsigelsestid hvis en har jobbet samme sted i 5 år eller mer. Tror jeg må ta dette med arbeidsgiver.. Kjip situasjon.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fikk du noen grunn om hvorfor? Jeg er ganske sikker på at man ikke kan gi noen sparken uten grunn, selv om du ikke har kontrakt er du ansatt og har like rettigheter som en med kontrakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Fikk du noen grunn om hvorfor? Jeg er ganske sikker på at man ikke kan gi noen sparken uten grunn, selv om du ikke har kontrakt er du ansatt og har like rettigheter som en med kontrakt. 

Grunnen var at de nå endret på "headcounts" og bare skulle ha heltidsansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Grunnen var at de nå endret på "headcounts" og bare skulle ha heltidsansatte.

Jeg ville nok ha hørt med andre deltidsansatte på bruket om det er tilfellet. Utrolig kjip situasjon! Du klarer ikke få deg en ny deltidsjobb før du blir for gravid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Jeg ville nok ha hørt med andre deltidsansatte på bruket om det er tilfellet. Utrolig kjip situasjon! Du klarer ikke få deg en ny deltidsjobb før du blir for gravid? 

Er vel knapt noen andre enn meg. Må jobbe ut mai for å få foreldrepenger. 

Slik jeg tolker arbeidsmiljøloven har jeg lyst til å sende en epost og vise til samtale, bekrefte oppsigelsen, og at i henhold til §58 vil min siste arbeidsdag bli .... .. .... (enten 31.05 eller 30.06). Har sendt en mail til et familiemedlem som er jurist nå.

Sitat

§ 58. Oppsigelsesfrister.

  1. Hvis annet ikke er skriftlig avtalt eller fastsatt i tariffavtale, gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på en måned. Før oppsigelse har funnet sted, kan avtale om kortere oppsigelsesfrist bare inngås mellom arbeidsgiveren og arbeidstakerens tillitsvalgte ved virksomhet som er bundet av tariffavtale.

     

  2. For arbeidstaker som når oppsigelsen gis har vært tilsatt i minst fem år sammenhengende i samme virksomhet, gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på minst to måneder. Har arbeidstakeren vært tilsatt minst 10 år sammenhengende i samme virksomhet, er den gjensidige oppsigelsesfrist minst tre måneder

     

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, mushi skrev:

Er det oppsigelsesfrist på 1 mnd gjelder den fra mndskiftet. Du er ansatt ut mai. :)

Se §15-3 punkt (4) https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62#KAPITTEL_16

Ja, det jeg også mener og tror.

Har nå fått svar fra advokaten også. Hun sier oppsigelsen for det første er ugyldig, siden jeg ikke har fått den skriftlig, og for det andre at jeg skal ha en måned oppsigelsestid, altså ut mai.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wednesday skrev:

Marco: "Mele vannmenol?" 

Christian: "Nei, Mappo! Heter vannmelloo!" 

Herlig, jeg leer! :wub: 

Gratulerer Helene! :)

Håper det løser seg Lillekrapyl :hug: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...