Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma!

Osv!

:gaah:

De mener sikkert "gratulerer med dagen" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

:lol:@Wednesday Når snuppa er trøtt her og sitter med pappaen i andre sofaen så sitter hun sånn "mamma... mamma... mamma... " :lol: Eller etter barnehagen eller... 

13043757_10156897657750171_4259859639933

La ut bilde av snuppemorpå fb, og da kom det meget beleilig melding fra ei mor i barnehagen som har et datter som er året eldre, om ikke  vi trengte nytt regntøy :lol: Jo! Vi gjør det. Derfor ungen er påkleddvinterdress.  Parkdress hadde hun også til oss, så da kan jeg sende den jeg har bestilt i retur :D  Skulle få med todelt parkdress og no ullklær og. Så satser vi på at alt passer og jeg har spart inn masse penger (de har stoor familie som handler som gale til barnet, så da selger hun kjapt ting videre). 

Skulle bare vise frem søte lua hun fikk av mormor sist. :ahappy: 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt slitsomt når Live er klistremerkebaby og bare faller til ro hvis hun får være hos mamma, fordi ingen andre er bra nok. Det er veldig koselig for mammahjertet når Live er klistremerkebaby og bare faller til ro hvis hun får være hos mamma, fordi ingen andre er bra nok. Fine dagene!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Aya skrev:

Det er litt slitsomt når Live er klistremerkebaby og bare faller til ro hvis hun får være hos mamma, fordi ingen andre er bra nok. Det er veldig koselig for mammahjertet når Live er klistremerkebaby og bare faller til ro hvis hun får være hos mamma, fordi ingen andre er bra nok. Fine dagene!

Åh, det der klarte jeg aldri å nyte fullt ut med Tuva, ble nok litt overrasket over hvor intenst det var. Denne gangen er jeg fast bestemt på å nyte deet litt mer for plutselig vil de ikke være på fanget mer. Og det er virkelig plutselig. Så gjenstår det å se om jeg klarer det :P Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, soelvd skrev:

Åh, det der klarte jeg aldri å nyte fullt ut med Tuva, ble nok litt overrasket over hvor intenst det var. Denne gangen er jeg fast bestemt på å nyte deet litt mer for plutselig vil de ikke være på fanget mer. Og det er virkelig plutselig. Så gjenstår det å se om jeg klarer det :P Kos deg!

Jeg klarte og klarer heller ikke å nyte det.. Mi er enda en mammadalt, og jeg følte og føler meg noget fanget :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg klarte og klarer heller ikke å nyte det.. Mi er enda en mammadalt, og jeg følte og føler meg noget fanget :P 

Teit når man ikke klarer nyte det egentlig :P Tuva var ikke helt frisk en dag forrige uke og sovnet på fanget for første gang på minst et år. Det var så uendelig koselig og jeg lovte meg selv at jeg skal nyte hvert sekund med Anne på fanget :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, soelvd skrev:

Teit når man ikke klarer nyte det egentlig :P Tuva var ikke helt frisk en dag forrige uke og sovnet på fanget for første gang på minst et år. Det var så uendelig koselig og jeg lovte meg selv at jeg skal nyte hvert sekund med Anne på fanget :P

Jeg samsover fortsatt, og hvis hun får velge, hadde hun sovet dupp i fanget mitt hver dag.. 

Jeg håper på å få en baby som vil sove alene :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Jeg samsover fortsatt, og hvis hun får velge, hadde hun sovet dupp i fanget mitt hver dag.. 

Jeg håper på å få en baby som vil sove alene :lol: 

Åh, det hørtes koselig ut. Haha :P Tuva vil ikke sove på rommet vårt om.vi spør en gang hun :P forstår det godt, hun sover best i sin egen seng. 

 

I går sovnet Tuva alene på rommet. Vi leste bok, pratet litt og var enige om at etter det skulle hun sovne alene. Og det gikk fint, ingen protester. Krysser fingrene for at det fortsetter. Det er ikke egentlig noe problem å sitte der, men hun bruker gjerne en time til halvannen og kaver fælt når vi er der. I går tok det kanskje 15 min før det ble stille. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+0 og er herved i tredje trimester! :thumbs::cheerleader:

Har gjort en innsats for å vaske babyklærne som har kommet inn dørene så langt i dag. Da kan jeg nemlig putte alle rene klær av samme størrelse i samme pose og gjøre en opptelling. Det tror jeg gjør det mye enklere å finne ut hva man ønsker seg, enten det er familie som spør eller noe vi må skaffe inn senere. Eller evt. strikke selv når permisjonen begynner... Pluss at det gir litt ro i sjela til frk. redebygger som klør i fingrene etter å bygge nevnte rede og som synes svangerskapet går forferdelig sakte. 

Jeg har forresten en teori jeg tenkte dere kloke damer kan bekrefte eller avkrefte for meg:

Når det er liv nedenfor navlen kjennes det mest ut som rumling i magen eller små bobler som sprekker. På sidene av magen og lenger opp kjennes bevegelsene mer tydelig ut som spark og kjennes kraftigere ut. Skyldes forskjellen morkakas plassering og at den demper bevegelsene? Min er plassert foran og var lavtsittende ved ultralyd i uke 18 (krysser fingrene for at den har flyttet nok på seg), så jeg vil tro at den er plassert der nede under navlen...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

28+0 og er herved i tredje trimester! :thumbs::cheerleader:

Har gjort en innsats for å vaske babyklærne som har kommet inn dørene så langt i dag. Da kan jeg nemlig putte alle rene klær av samme størrelse i samme pose og gjøre en opptelling. Det tror jeg gjør det mye enklere å finne ut hva man ønsker seg, enten det er familie som spør eller noe vi må skaffe inn senere. Eller evt. strikke selv når permisjonen begynner... Pluss at det gir litt ro i sjela til frk. redebygger som klør i fingrene etter å bygge nevnte rede og som synes svangerskapet går forferdelig sakte. 

Jeg har forresten en teori jeg tenkte dere kloke damer kan bekrefte eller avkrefte for meg:

Når det er liv nedenfor navlen kjennes det mest ut som rumling i magen eller små bobler som sprekker. På sidene av magen og lenger opp kjennes bevegelsene mer tydelig ut som spark og kjennes kraftigere ut. Skyldes forskjellen morkakas plassering og at den demper bevegelsene? Min er plassert foran og var lavtsittende ved ultralyd i uke 18 (krysser fingrene for at den har flyttet nok på seg), så jeg vil tro at den er plassert der nede under navlen...

Nå har jeg en litt større baby i magen, 32+6, men jeg kjenner sparkene/dyttene i siden bedre enn rett frem. Kjenner ut som mer nerver og et eller annet. Og min morkake er på rett plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
På Wednesday, April 13, 2016 at 8:25 PM, Wildlife skrev:

Men jeg vet at barnehagen kommer til å dra på tur igjen på mandag. Di kommer ikke til å godta at han har sete (er for mye å drasse på fra punkt A til B sier de). Har ikke mulighet for å kjøre han selv. Alternativet til å la han sitte uten bilstol er å la han være igjen. What to do? :/

 

På Thursday, April 14, 2016 at 5:55 AM, Wildlife skrev:

Da synes jeg faktisk at de enten får finne en løsning på det eller la være å reise. For å leke med barns liv på den måten er uakseptabelt. De kjører rundt med det kjæreste vi har. Tenkt deg en kollisjon hvor alle barna sitter slik. En maxitaxi full av barnehagebarn. Nei vet du hva. Har IKKE noe godvilje for det i det hele tatt. Det er en grunn til vi har disse reglene for personbil. Burde ikke vært annerledes i maxitaxi. 

Sikkerhet bør være nr 1 i barnehage!

 

Jeg tenker at foreldre av og til har litt urealistiske forventninger til hva barnehageansatte skal gjøre.  Hvor sikre er barna om de voksne må bære med seg 10 bilstoler i tillegg til å passe på ungene?

Det må jo være greit at de sikres etter loven. 

Er man ikke fornøyd med at de følger loven på det punktet så må man jo bare akseptere at barnet må være igjen i barnehagen. Den avgjørelsen er det faktisk foreldrene som tar, det er ikke barnehagen som er kjip. Å forvente at barnehagen skal droppe spennende outings pga. restriksjoner fra et fåtall foreldre synes jeg er dritkjipt for de andre ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@rosinbolle hurra for tredje trimester!! Med meg som har samme morkakeplassering kjennes det mye slik ut! Kjenner lite under navlen, og store bevegelser fra navlen og opp. Han her har liggi i hodeleie siden ihvertfall uke 29+0, tror han snudde seg et par uker før :) Nå de siste ukene er han blitt så stor at det ikke lengre er spark. Blir mer knadd innvendig :lol: 

Vaske klær ja.. Har enda ikke begynt.. Men skrur kommode i dag, så da er ihvertfall det på plass :D 

36+0 i morgen! Om en uke er jeg helt fullgått! Maks 6 uker til han kommer :frantics::jump: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, soelvd skrev:

Nå har jeg en litt større baby i magen, 32+6, men jeg kjenner sparkene/dyttene i siden bedre enn rett frem. Kjenner ut som mer nerver og et eller annet. Og min morkake er på rett plass. :)

Hm. Hvordan kjennes det ut ned nærme symfysen da? :)

1 time siden, Aslan skrev:

@rosinbolle hurra for tredje trimester!! Med meg som har samme morkakeplassering kjennes det mye slik ut! Kjenner lite under navlen, og store bevegelser fra navlen og opp. Han her har liggi i hodeleie siden ihvertfall uke 29+0, tror han snudde seg et par uker før :) Nå de siste ukene er han blitt så stor at det ikke lengre er spark. Blir mer knadd innvendig :lol: 

Vaske klær ja.. Har enda ikke begynt.. Men skrur kommode i dag, så da er ihvertfall det på plass :D 

36+0 i morgen! Om en uke er jeg helt fullgått! Maks 6 uker til han kommer :frantics::jump: 

Interessant at det virker å kjennes likt ut for deg! Da er spørsmålet om teorien stemmer, om man har færre nerver der nede eller om det er tilfeldig. Har jo lyst til å holde en knapp på det første :P

Ik, nå begynner det å nærme seg for mange av dere! Når har dere termin igjen? Hvem er først ut? @Krutsi, @Aslan og @Soelvd? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, rosinbolle skrev:

Hm. Hvordan kjennes det ut ned nærme symfysen da? :)

Interessant at det virker å kjennes likt ut for deg! Da er spørsmålet om teorien stemmer, om man har færre nerver der nede eller om det er tilfeldig. Har jo lyst til å holde en knapp på det første :P

Ik, nå begynner det å nærme seg for mange av dere! Når har dere termin igjen? Hvem er først ut? @Krutsi, @Aslan og @Soelvd? :)

Ved symfysen er det bare et hode og noen hender som gjør rare ting :P Termin 9. juni her :) Gleder meg til å høre om at det har kommet sonenbarn nå! Hadde så dårlig samvittighet fordi jeg snek i køen foran @Marie på overtid sist, nå skal jeg vente fint på tur :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Mtp at jeg nettopp har varslet at jeg er hjemme et par dager grunnet dårlig form, så vil jeg først :aww: 

:lol: Jeg og kommer til å ty til den denne uka. Evt skal jeg føde på trass pga dårlig planlegging av bemanning. Jadaa, planlegg at den gravide med dager igjen til permisjon skal være aleine flere dager av uka *surmuler fortsatt* For the record skal egentlig aldri noen være aleine på jobb hos oss, pga sikkerhet :gaah: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Aslan skrev:

:lol: Jeg og kommer til å ty til den denne uka. Evt skal jeg føde på trass pga dårlig planlegging av bemanning. Jadaa, planlegg at den gravide med dager igjen til permisjon skal være aleine flere dager av uka *surmuler fortsatt* For the record skal egentlig aldri noen være aleine på jobb hos oss, pga sikkerhet :gaah: 

du får komme hit og ligge på sofaen.. Linni holder av en plass til deg :P  Så kan vi sutre sammen..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen vår har de fått et kabalproblem. Det er veldig få førskolebarn i år så når jenta vår skal flytte på storbarnsavdeling til høsten blir det for mange barn der. Derfor må to-tre stykker fra hennes kull bli værende igjen på småbarnsavdelingen et helt år ekstra. Jeg er nesten sikker på at jenta vår få flytte ned fordi hun er født før på året og er lengre fremme i utvikling enn mange av de andre. Et annet problem er at de fire yngste barna er fordelt på to tvillingpar og ingen av deres foreldre vil jo spitte opp dem. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jenta vår ikke hadde fått følge kullet sitt og vennene sine. Det hadde blitt veldig feil om hun måtte gå på småbarnsavdelingen sammen med lillebror til høsten.

De kommer jo til å få samme problem igjen, for nå er gruppen som lillebror skal begynne i veldig liten nettopp fordi det er så få som begynner på skolen. Jeg lurer på hvordan de skal løse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Aslan skrev:

Terminmessig er det meg, @soelvd og så @Krutsi, men får se hvem som faktisk kommer først :D Jeg og Krutsi fant ut i dag at vi burde jo time det slik at vi kan ta samme taxi til føden (om ikke disse gubbelurene er hjemme da) :lol: Stakkars taxisjåfør :lol: 

Og etter Krutsi er det vel meg, og så Vimsan :) Og så husker jeg ikke resten. Kanskje det er noen som vet hvor det ble av terminlista? Jeg har termin 13. juli.

På jobb er et sted mellom 15-20% av damene gravide. Jeg vet antallet, men vet ikke om vi er 45 eller 60 damer som jobber her. Det er i allefall mest mannfolk, og jeg tror ikke vi er fullt halvparten damer. Vi er sikker på at dette er fryktelig smittsomt :teehe:Må være noe som har sluppet ut av laben... Og så er vi tre stykker som har termin med en ukes mellomrom mellom hver. Vi får se hvem som faktisk får først eller om vi møtes på fødestua :D

15 minutter siden, Fillerya skrev:

I barnehagen vår har de fått et kabalproblem. Det er veldig få førskolebarn i år så når jenta vår skal flytte på storbarnsavdeling til høsten blir det for mange barn der. Derfor må to-tre stykker fra hennes kull bli værende igjen på småbarnsavdelingen et helt år ekstra. Jeg er nesten sikker på at jenta vår få flytte ned fordi hun er født før på året og er lengre fremme i utvikling enn mange av de andre. Et annet problem er at de fire yngste barna er fordelt på to tvillingpar og ingen av deres foreldre vil jo spitte opp dem. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jenta vår ikke hadde fått følge kullet sitt og vennene sine. Det hadde blitt veldig feil om hun måtte gå på småbarnsavdelingen sammen med lillebror til høsten.

De kommer jo til å få samme problem igjen, for nå er gruppen som lillebror skal begynne i veldig liten nettopp fordi det er så få som begynner på skolen. Jeg lurer på hvordan de skal løse det.

Kan de ikke bare flytte en ansatt over fra småbarnsavdelinga til storbarnsavdelinga? Er det ikke enklere å flytte en voksen enn å splitte barna? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fillerya skrev:

I barnehagen vår har de fått et kabalproblem. Det er veldig få førskolebarn i år så når jenta vår skal flytte på storbarnsavdeling til høsten blir det for mange barn der. Derfor må to-tre stykker fra hennes kull bli værende igjen på småbarnsavdelingen et helt år ekstra. Jeg er nesten sikker på at jenta vår få flytte ned fordi hun er født før på året og er lengre fremme i utvikling enn mange av de andre. Et annet problem er at de fire yngste barna er fordelt på to tvillingpar og ingen av deres foreldre vil jo spitte opp dem. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jenta vår ikke hadde fått følge kullet sitt og vennene sine. Det hadde blitt veldig feil om hun måtte gå på småbarnsavdelingen sammen med lillebror til høsten.

De kommer jo til å få samme problem igjen, for nå er gruppen som lillebror skal begynne i veldig liten nettopp fordi det er så få som begynner på skolen. Jeg lurer på hvordan de skal løse det.

Jøss, høres ut som en skikkelig dårlig løsning å splitte gruppa.. 

6 minutter siden, rosinbolle skrev:

Og etter Krutsi er det vel meg, og så Vimsan :) Og så husker jeg ikke resten. Kanskje det er noen som vet hvor det ble av terminlista? Jeg har termin 13. juli.

På jobb er et sted mellom 15-20% av damene gravide. Jeg vet antallet, men vet ikke om vi er 45 eller 60 damer som jobber her. Det er i allefall mest mannfolk, og jeg tror ikke vi er fullt halvparten damer. Vi er sikker på at dette er fryktelig smittsomt :teehe:Må være noe som har sluppet ut av laben... Og så er vi tre stykker som har termin med en ukes mellomrom mellom hver. Vi får se hvem som faktisk får først eller om vi møtes på fødestua :D

Vi kan jo bare lage en ny :D

Soelvd: 09.06.16

Rosinbolle: 13.07.16

 

 

 

Forøvrig, 33+0 i dag, det går fremover :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, rosinbolle skrev:

Og etter Krutsi er det vel meg, og så Vimsan :) Og så husker jeg ikke resten. Kanskje det er noen som vet hvor det ble av terminlista? Jeg har termin 13. juli.

På jobb er et sted mellom 15-20% av damene gravide. Jeg vet antallet, men vet ikke om vi er 45 eller 60 damer som jobber her. Det er i allefall mest mannfolk, og jeg tror ikke vi er fullt halvparten damer. Vi er sikker på at dette er fryktelig smittsomt :teehe:Må være noe som har sluppet ut av laben... Og så er vi tre stykker som har termin med en ukes mellomrom mellom hver. Vi får se hvem som faktisk får først eller om vi møtes på fødestua :D

Kan de ikke bare flytte en ansatt over fra småbarnsavdelinga til storbarnsavdelinga? Er det ikke enklere å flytte en voksen enn å splitte barna? :)

På min jobb også så popper det ut mager :lol: men vi er flest damer da, men det begynner å bli en vesentlig prosentdel som er gravid ja :lol: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

:lol: Jeg og kommer til å ty til den denne uka. Evt skal jeg føde på trass pga dårlig planlegging av bemanning. Jadaa, planlegg at den gravide med dager igjen til permisjon skal være aleine flere dager av uka *surmuler fortsatt* For the record skal egentlig aldri noen være aleine på jobb hos oss, pga sikkerhet :gaah: 

Problem "løst", blodtrykk i grenseland på kontroll i dag, så jeg er beordret til ro resten av rugetida. Litt kjipt, mest godt og en lettelse. Alle andre mål er fine da, så ingen tegn til svangerskapsforgiftning egentlig, men trenger ikke jobbe det på meg heller :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aslan skrev:

Problem "løst", blodtrykk i grenseland på kontroll i dag, så jeg er beordret til ro resten av rugetida. Litt kjipt, mest godt og en lettelse. Alle andre mål er fine da, så ingen tegn til svangerskapsforgiftning egentlig, men trenger ikke jobbe det på meg heller :) 

Greit å få en "lovlig" grunn til å være borte fra krevende jobb. Husker jeg ble nesten lettet da bikkja rant meg ned så jeg vrikket ankelen i 1. svangerskap. Gyldig grunn til sykmelding uten at det va svangerskapsrelatert.

Slappe av da, og ruge på sofaen de siste ukene? du burde vel hatt et strikketøy?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Greit å få en "lovlig" grunn til å være borte fra krevende jobb. Husker jeg ble nesten lettet da bikkja rant meg ned så jeg vrikket ankelen i 1. svangerskap. Gyldig grunn til sykmelding uten at det va svangerskapsrelatert.

Slappe av da, og ruge på sofaen de siste ukene? du burde vel hatt et strikketøy?

Ja, er egentlig veldig godt kjenner jeg :) 

Betviler at strikking gir meg lavere blodtrykk :lol: Men symaskinen har jeg og kan kose meg med! Kan produsere litt mer klær til mini :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...