Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Men da må man jo bare ta en avgjørelse da. Jeg synes det er urealistisk å forvente at barnehagen kan ordne ordentlig stoler til alle og frakte på de. I vår barnehage får vi beskjed om at de blir sikret etter lovverket, så vi satte oss inn i hva det betød og tok en avgjørelse derfra på om vi ønsket at hun skulle være med på tur i blant eller om hun skulle bli igjen med andre som var i barnehagen. 

Å sammenligne med at man kan kjøre usikret hele tiden da synes jeg er urettferdig. Ja, en ulykke kan skje når som helst, men man må jo være litt fornuftig oppi det hele. Hvis ikke kan vi jo aldri slippe barna av syne noe sted. De kan bli påkjørt, kidnappet, sette noe i halsen når vi ikke er til stede, etc. Kynisk, ja, men det er jo kalkulerte risikoer vi tar for barna våre hver dag. Det å sikre de i egen bil hver dag tar jeg som selvfølge, statistisk sett er jo sjansen mye større for at det en eller annen gang vil skje noe i vår bil som hun tilbringer vesentlig mer tid i enn den lille turen hun tar i barnehagen en sjelden gang. Jeg tar sikring i bil veldig alvorlig, men må nok si meg enig med @Mud her. 

 

Til syvende og sist handler det vel om hva man kan stå for selv. Og der er det ingen rette eller gale svar. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Perfect Image skrev:

Jeg kimser ikke med ungene mine i trafikken, enten det er en gang eller hver gang. Men det er kanskje litt annerledes, når bhg de går på er 4-5 i avdelingen og vi er heldige at de ønsker å sikre ungene :P 

Nei, men man må jo alle kunne gjøre sine vurderinger av det, ingenting er svart/hvitt. Det jeg mener er at jeg forstår at barnehagen ikke nødvendigvis har mulighet til å ordne ordentlige seter til alle. 

Samtidig synes jeg at når barnehagen ikke kan det så kan de også begrense antall turer. Her har det vært en tur på det første halvannet året, liksom. Blir kjedelig for ungene om det er flere ganger i uken og noen alltid må være igjen. Ellers er det i alle fall sånn her at jeg får lov til å kjøre henne selv om jeg har mulighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wildlife skrev:

Men da kan du jo like gjerne kjøre usikkra med barna i bilen fordi det er sjelden det skjer noe? Sorry om du tar dette som krasst svar men poenget er jo NÅR det skjer noe. Er jo ikke vits i å sikkre barna i det hele tatt om vi skal tenke på den måten?

I barnehagen har du overlatt barna dine til fremmede folk og forventer at de skal gjøre det de kan for å unngå skader og uhell og at sikkerhet kommer først. 

Dette gjelder alt som skjer i barnehagen. Mange barnehager har ikke trær barna kan klatre i av denne grunn. Mange mener de må få lov å klatre (enig) men da skal det være under oppsyn. Og ved fall fra tre er som regel skaden mindre enn ved en kollisjon. Og du vet aldri hva slags idioter du møter på veien.

Nei, jeg kan ikke det. Jeg kjører med A i bilen hver dag. Barnehagen har han med på tur 1 gang i året. Forøvrig finnes det mange 5-6 åringer  i Norge som kjører skolebuss hver dag,  jeg tror ikke foreldrene gir beng i sikkerhet av den grunn... 

Jeg er rimelig hysterisk mtp trafikk i forhold til alt annet, men jeg klarer å bevare fargesynet litt.

Jeg kjører også tog med ungen hvis vi skal til Oslo, det betyr ikke at jeg driter i sikkerhet i bilen.  Det betyr bare at jeg noen ganger synes det er greit å ta den kalkulerte risikoen for at barnet mitt skal få opplevelser.  I tog er det ikke sele en gang .

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Perfect Image skrev:

 

Vi har alle våre greier og for meg blir det uansvarlig å gjøre det og jeg hadde definitivt hatt vondt i magen de dagen så glad jeg slipper å engang tenke over det med en super flink bhg som tenker sikkerhet :)

 

 

Ja, vi har alle våre greier :) Ang sånt, nabojenta her er 4, fyller 5 etterhvert. Hun raser rundt på sykkel alene, gjerne uten hjelm. Over veier og rundt svinger, DET synes jeg ser spinnvilt ut. Slipper man de virkelig ut alene så tidlig? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Ånei, tenkte jeg skulle klare å slette det før jeg ble sitert. Slemma! :lol:

 

Den fæle PCen hyler ut hver gang noe skriver noe i denne tråden så du slipper ikke unna så lett :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Perfect Image skrev:  

Vi har alle våre greier og for meg blir det uansvarlig å gjøre det og jeg hadde definitivt hatt vondt i magen de dagen så glad jeg slipper å engang tenke over det med en super flink bhg som tenker sikkerhet [emoji4]

 

 

Ja, vi har alle våre greier [emoji4] Ang sånt, nabojenta her er 4, fyller 5 etterhvert. Hun raser rundt på sykkel alene, gjerne uten hjelm. Over veier og rundt svinger, DET synes jeg ser spinnvilt ut. Slipper man de virkelig ut alene så tidlig? [emoji14] 

Nå bor vi veldig landlig, men der er jeg helt avslappet igjen og Jaran på 3 får bre ute alene og leke (han sykler endel da også, men ikke på veien da. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Nå bor vi veldig landlig, men der er jeg helt avslappet igjen og Jaran på 3 får bre ute alene og leke (han sykler endel da også, men ikke på veien da. )

Ja, her bor vi midt i boligfelt med mange biler, det er jo vesentlig :P Landlig til uten trafikk hadde jeg ikke stusset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bussen hjem fra lønnings...brus med jobben. Rakk ikke gå på do før jeg gikk til bussen. Og mini turner. Sparker meg i mellomgulvet og stanger i blæra. Jeg er sikker på at jeg snart er gul i øya og det er fortsatt en halvtime igjen på bussen :frantics: 

(selv om yay turning såklart!)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en liten krise i dag. 
Junior hadde fått tak i en penn som har fiklet med mens jeg skiftet bleie. (lar han få fikle på ting mens jeg skifter bleie, da slipper jeg å få en fot i halsen) 
Det jeg ikke la merke til var at han hadde fått til å klikke ut pennedelen, og plutselig lå han og skriblet på låret sitt. Stoooor krise da han oppdaget at det var "noe" på låret, og han fikk det ikke bort!!:shocked::lol::lol: Fullskala meltdown til jeg hadde fått kledd på han igjen og pennemerkene var dekt. 
Ute av øye, ute av sinn. Mannfolk er enkle:lol::lol:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har styra på med jentungen på snart 3 år. Hun ha hatt diare og kasta opp over lengre stund sporadisk. Og plaga med magevondt. Fikk i dag svar på blodprøver om at det ser ut som cøliaki. De kan desverre ikke se det helt sikkert med kun blodprøve. Inn på sykehuset neste for å legge henne i narkose for at de skal stappe en slange ned for å sjekke. *gruer meg* og syns synd på jentungen som har måttet få igjennom så mye til nå i livet. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Wildlife skrev:

Vi har styra på med jentungen på snart 3 år. Hun ha hatt diare og kasta opp over lengre stund sporadisk. Og plaga med magevondt. Fikk i dag svar på blodprøver om at det ser ut som cøliaki. De kan desverre ikke se det helt sikkert med kun blodprøve. Inn på sykehuset neste for å legge henne i narkose for at de skal stappe en slange ned for å sjekke. *gruer meg* og syns synd på jentungen som har måttet få igjennom så mye til nå i livet. ?

Pris deg lykkelig for at det ikke er diabetes. Det var det min mor trøstet seg med da hun fikk cøliaki i voksen alder. Med riktig diett blir hun helt frisk. Og med litt trening så vil du få glutenfri mat "i ryggmargen". Det er så mye godt glutenfritt å velge i dag. Og mange vanlige kaker som er fri. Suksessterte, pavlova, marengs bl.a.

Lykke til og god bedring.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Wildlife skrev:

Vi har styra på med jentungen på snart 3 år. Hun ha hatt diare og kasta opp over lengre stund sporadisk. Og plaga med magevondt. Fikk i dag svar på blodprøver om at det ser ut som cøliaki. De kan desverre ikke se det helt sikkert med kun blodprøve. Inn på sykehuset neste for å legge henne i narkose for at de skal stappe en slange ned for å sjekke. *gruer meg* og syns synd på jentungen som har måttet få igjennom så mye til nå i livet. ?

Huff, lille gull :(:hug:  Heldigvis som tricolor sier så er cøliaki, eller glutenfritt, relativt enkelt å leve. Og det blir mer og mer tilbud til cøliakiere. Og hun vil fort bli bedre når hun kommer over på glutenfri diett! Masse lykke til med prøvene og svarene. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Mamma!

Osv!

:gaah:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...