Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, Krilo skrev:

Vet ikke hvordan det er med Nille sine, men noen saueskinn er behandlet på måter og med kjemikalier som ikke er egnet for små å puste inn og sove på, de skal heller ikke ha de langhårede skinnene aom man får kjøpt her og der, det er vel fordi det samler seg mye støv og annet neddi som ikke er egnet til å puste inn.

 

5 timer siden, soelvd skrev:

*blir ikke kvitt sitatet* 

 

Er med i et par grupper på Facebook i forbindelse med at jeg jobber i barnebutikk og der ble dette postet i alle fall. 

IMG_20160317_131320.jpg

Takk til dere begge for svar:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Gjør dere noe ut av påska for ungene? Utenom påskeegg da, for det er jo så vanlig å ha. Tenker mer på om dere pynter huset, spiser noe spesiell mat eller noe slikt. 

Fra barndommen min er det eneste vi har gjort spesielt å tegne en tegning til påskeharen som vi legger et sted, og når vi kommer tilbake finner man liksom påskegget der. Det har vært veldig greit å få gjennomført på hytta der det er flere voksne, men i voksen alder har vi bare fått egget.

Ellers er jeg i tiden i praksis i barnehage og tenker at barna får sin dose med påskepynting der, så kan man heller kose seg på andre måter hjemme (etterhvert med spill når man blir gammel nok for det etc.). Jeg tror ikke jeg hadde lagt så stor vekt på noe annet enn påskeegg i grunn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, puddellover skrev:

Fra barndommen min er det eneste vi har gjort spesielt å tegne en tegning til påskeharen som vi legger et sted, og når vi kommer tilbake finner man liksom påskegget der. Det har vært veldig greit å få gjennomført på hytta der det er flere voksne, men i voksen alder har vi bare fått egget.

Ellers er jeg i tiden i praksis i barnehage og tenker at barna får sin dose med påskepynting der, så kan man heller kose seg på andre måter hjemme (etterhvert med spill når man blir gammel nok for det etc.). Jeg tror ikke jeg hadde lagt så stor vekt på noe annet enn påskeegg i grunn :P

Jeg har aldri skjønt poenget med påske, ikke da jeg var liten en gang :P Så det føles som et stort tiltak å skulle stelle i stand noe. Kanskje jeg bare kan gjemme et påskeegg i hagen eller noe slikt da. Vil jo at vi skal være normale, derfor jeg lurer på hvordan andre gjør det :P

Og ja, det er mye påske i barnehagen :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Jeg har aldri skjønt poenget med påske, ikke da jeg var liten en gang :P Så det føles som et stort tiltak å skulle stelle i stand noe. Kanskje jeg bare kan gjemme et påskeegg i hagen eller noe slikt da. Vil jo at vi skal være normale, derfor jeg lurer på hvordan andre gjør det :P

Tror det er ganske normalt, at man ikke gjør noe stort poeng ut av påska. Tror egentlig det folk forbinder med påske i stor grad er tur på fjellet - det handler ikke så mye om pynting og tradisjoner som i jula. Påskeegg i hagen eller inne tror jeg er supert, hvertfall for gutta dine som ennå ikke er sååå store:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, puddellover skrev:

Tror det er ganske normalt, at man ikke gjør noe stort poeng ut av påska. Tror egentlig det folk forbinder med påske i stor grad er tur på fjellet - det handler ikke så mye om pynting og tradisjoner som i jula. Påskeegg i hagen eller inne tror jeg er supert, hvertfall for gutta dine som ennå ikke er sååå store:D

Skjønner ikke poenget med fjellet heller :lol: Tror det kan bli stor stas for dem å finne påskeegg :D Så da gjør jeg bare det, og driter i å skaffe masse påskepynt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Skjønner ikke poenget med fjellet heller :lol: Tror det kan bli stor stas for dem å finne påskeegg :D Så da gjør jeg bare det, og driter i å skaffe masse påskepynt :P 

Påskepynt har de sikkert ordnet i barnehagen likevel. I fjor var det dorullkylling. I år var det dorullhare. Jeg liker påskepynten de lager jeg, for vi hadde jo ikke hatt noe påskepynt ellers :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fillerya skrev:

Påskepynt har de sikkert ordnet i barnehagen likevel. I fjor var det dorullkylling. I år var det dorullhare. Jeg liker påskepynten de lager jeg, for vi hadde jo ikke hatt noe påskepynt ellers :lol: 

Haha ja, fikk hjem en påskekylling i går. Kjempefin :) Blir sikkert mer enn nok med åra :lol: Godt å høre at påske ikke er en stor greie for folk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bare være mye ute om været tillater, drikke ekstra mye kakao, spise ekstra mye appelsiner, kvikklunsj, og kose oss sammen som familie. :ahappy:  Nesteår tipper jeg at vi skal male egg, men det er fordi JEG har lyst :lol:  Påskeegg skal hun få da.  Påskepynt har jeg ikke, så det blir lite pynting. Jeg orker ikke så mye pynt uansett, med toåring og katter så rives det meste ned :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde litt påskepynt når jeg var lita (husker best kvister med puselabber på som det hang små dekorerte treegg på, tror jeg vil videreføre det til her for det husker jeg at jeg syntes var veldig fint), også var det besøk i kirken (mamma er katolsk, resten av familien var det på den tiden :P ) om vi ikke var på hytta på fjellet og gikk på ski, spiste kvikklunsj, appelsiner og drakk kakao, og hadde matpakker pakket i matpapir med fine tegninger på utsiden som pappa tegnet på til hver enkeltes matpakke :D også fikk vi hvert vårt lille påskeegg på påskeaften, vi hadde aldri sånn ut å lete etter egg eller noe. Hente vi lagde litt påskepynt, malte egg osv om vi var hjemme. Mamma er kunst og håndverk lærer så vi hadde mye sånne stæsj tilgjenglig om vi ville lage ting. Også hadde vi lam en av dagene i påska, sikkert påskeaften :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo alltid på fjellet, og der har vi litt påskepynt, og alle "barna" har hvert sitt egg, som det plutselig dukker opp noe i når man er ute av hytta. Her hjemme får vi jo hjem litt "barnehagepynt", fire forskjellige ting i dag faktisk. I tillegg har jeg litt egg og div, som jeg pleier å henge på noen bjørkekvister som jeg tar inn. Vi har også noen små påskeegg, og av og til når vi ikke er hjemme, har påskeharen vært her og gjemt noen små egg med litt godteri i. I min familie har vi altså ikke ett fullt egg som barna får, men vi setter ut hvert vårt egg, og påskeharen kommer innom ila påsken med er par godterier hver gang. Så blir det ikke så mye på en gang...  Jeg er veldig glad i påsken, og elsker påsken på fjellet. Men det betyr egentlig mest "gryende vår" for meg? og jeg liker å understreke det bittelitt med litt pynt, men det er egg, og sol, og kanskje litt gule blomster og fjellet som er viktigst for meg, og jeg liker å ta med meg L (og snart H) på mystikken med påskeharen osv. 

I år skal vi være hjemme, ikke på fjellet, mest fordi det er veldig greit med spedbarn. Men jeg har tenkt å nyte bypåske og sol og påskeharen kommer selvfølgelig hit også? men neste år er det påske på fjellet igjen!! 

Ooog, jeg glemte: Fast tradisjon på fjellet; tegne egg til hverandre til frokost på påskeaften, og påskeskirenn ("skuldalsrennet" eller vi laget eget), med premier til alle og vandrepokal? Og påskelaburinten!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også litt påskepynt og Tuva har med seg noe hjem fra barnehagen. Vi skal østover så det blir vel pyntet litt der. Ellers får hun påskeegg. 

 

I går var jeg så glad fordi vesla i magen lå med hodet ned. Hos jordmor i dag lå hun på tvers :P Har visst greit med plass enda. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Wednesday skrev:

Haha ja, fikk hjem en påskekylling i går. Kjempefin :) Blir sikkert mer enn nok med åra :lol: Godt å høre at påske ikke er en stor greie for folk :lol:


Påske i barndommen for meg betydde at hele familien pakka seg i bilen og satte nesen hjem til farmor og farfar. :P Og gjerne flere dager i skitrekket der oppe. 
12 timer i bil var gjerne ikke det kjekkeste, men turene i trekket og stemningen med å møte familie gjorde opp for det. 
Kan ikke huske at vi hadde særlig med pynt hjemme, men farmor hadde en del høner og egg stående rundt om kring. 
Ellers kvikk lunsj, appelsiner, kakao og solo. 
Søskenbarna våre hadde eggjakt ute, mens vi fikk bare eggene våres på en spesifikk dag. Sikkert påskeaften, jeg husker ærlig talt ikke. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, soelvd skrev:

De skal forøvrig ha påskelunch i barnehagen i morgen. Gul mat står på menyen, veldig morsomt og forståelig for ungene. Egg, gul paprika, appelsinjuice, etc :)

Vi hadde påskelunsj i barnehagen i går!
Eggerøre, røkt laks, crabsticks, fenalår, seranoskinke, servelat, salami, morrpølse, baguetter, salat, paprika, druer, tomater og appelsin og eplejuice! Kjempe godt, og ungene elsket det! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk glipp av påskelunsjen her. :/ Var i dag. Men jeg våkna kvart over fem av ei som gråt og sa hun hadde vondt i øra... Ene øret var vondt. Hun hadde jo samme på søndag, så håpet det skulle gå over. Og det gjorde det forsåvidt, men ble avløst av 39 i feber. Så da er påskeplanene lagt til et minimum, regner med hun tar påskeferie nå, sende henne i barnehagen på mandag ser jeg ikke som spesielt aktuelt, men vi får se an litt. 

Vi har vært kjempeheldige i vinter med lite sykdom, så vi klager ikke, bare kjipt når hun har vondt og blir så redusert, og går glipp av gøyale ting. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Gikk glipp av påskelunsjen her. :/ Var i dag. Men jeg våkna kvart over fem av ei som gråt og sa hun hadde vondt i øra... Ene øret var vondt. Hun hadde jo samme på søndag, så håpet det skulle gå over. Og det gjorde det forsåvidt, men ble avløst av 39 i feber. Så da er påskeplanene lagt til et minimum, regner med hun tar påskeferie nå, sende henne i barnehagen på mandag ser jeg ikke som spesielt aktuelt, men vi får se an litt. 

Vi har vært kjempeheldige i vinter med lite sykdom, så vi klager ikke, bare kjipt når hun har vondt og blir så redusert, og går glipp av gøyale ting. 

 

Hun er vel for liten til å tenke over at hun går glipp av noe, men kjedelig å bli syk likevel da :( God bedring! 

Barnehagen her fikk besøk av påskeharen i dag. "Redd", sa Christian. Han er egentlig redd for mange ting, skygger, ting på tv, osv. Forklarer så godt jeg kan hva de forskjellige tingene er, og hvorfor de ikke er farlige, men han er litt redd likevel :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Wednesday skrev:

Hun er vel for liten til å tenke over at hun går glipp av noe, men kjedelig å bli syk likevel da :( God bedring! 

Barnehagen her fikk besøk av påskeharen i dag. "Redd", sa Christian. Han er egentlig redd for mange ting, skygger, ting på tv, osv. Forklarer så godt jeg kan hva de forskjellige tingene er, og hvorfor de ikke er farlige, men han er litt redd likevel :P 

Heldigvis, mest jeg som tenker på det. Takk :)  

Nommin :wub:  Stakkar slille søteste! Lillemor begynner å synes enkelte ting på tv og sånt er skummel, og vi ser på litle baby bum sine musikkvideoer på youtube, der er det en bestemt "episode" av wheels on the buss hun syns er kjempeskummel! Eneste som skjer er at bussen blir skitten og må vaskes. Jeg har forklart og forklart, men likevel blir hun nesten hysterisk om den kommer på. Går om hun får sitte på fanget mens jeg forklarer henne gjennom det, kan jeg ikke det så må vi bare hoppe over den. Merkelige greier. :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Raksha skrev:

Heldigvis, mest jeg som tenker på det. Takk :)  

Nommin :wub:  Stakkar slille søteste! Lillemor begynner å synes enkelte ting på tv og sånt er skummel, og vi ser på litle baby bum sine musikkvideoer på youtube, der er det en bestemt "episode" av wheels on the buss hun syns er kjempeskummel! Eneste som skjer er at bussen blir skitten og må vaskes. Jeg har forklart og forklart, men likevel blir hun nesten hysterisk om den kommer på. Går om hun får sitte på fanget mens jeg forklarer henne gjennom det, kan jeg ikke det så må vi bare hoppe over den. Merkelige greier. :lol:

 

Haha, så søt og rar :lol: Han ble redd for tv første gang mens vi så manaid tv. Kan jeg i grunn forstå :aww: Også ser vi (mye!) på Elias, og der er en karakter som heter Sjarke, den koseligste karakteren i hele serien, som tydeligvis var skummel. Den sureste og fæleste karakteren, Tråle, er imidlertid den kuleste i hele verden rett bak Brannmann Sam. Rart! :lol:

Det er jo nå de begynner å bli kule :D Om man ser bort fra den verste trassen da :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Haha, så søt og rar :lol: Han ble redd for tv første gang mens vi så manaid tv. Kan jeg i grunn forstå :aww: Også ser vi (mye!) på Elias, og der er en karakter som heter Sjarke, den koseligste karakteren i hele serien, som tydeligvis var skummel. Den sureste og fæleste karakteren, Tråle, er imidlertid den kuleste i hele verden rett bak Brannmann Sam. Rart! :lol:

Det er jo nå de begynner å bli kule :D Om man ser bort fra den verste trassen da :aww:

:lol: ! Herlig :D  

 

Enig :D i dag fikk jeg tidenes kompliment: febersjuk unge egentlig uten matlyst, men hun gafflet innpå min hjemmelagde potetsalat og sa "mmm! Mamma! Det er fantastisk!" :wub:  Da har jeg truffet spikern tror jeg :lol: 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 19 måneder som brått har fått akutt separasjonsangst. Pappa kan gå i fra, men å forlate mamma er kriiiiise.
Han har alltid vært en selvstendig kar som det ikke har vært noe problem å forlate i f.eks vogna et bittelite øyeblikk om jeg f.eks må ut og starte bilen eller annet. Jeg spenner han fast i selen og gir han en smokk, og så sitter han og traller og synger. Men plutselig var det krise. (gjør det jo selvsagt ikke nå lengre)

Men nå er det krise bare jeg går rundt et hjørne, og gå i en annen etasje er utelukket selv om et bare er ned trappa for å hente noe i fryseren. 
Selv når pappan tar han ned på stellerommet for å skifte bleie er det krise, for jeg er jo ikke med.

Er dette en fase som går over? (og hvor lenge tror dere det varer?) For det er bittelitt slitsomt med et klistremerke som river av meg buksa hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ganzie skrev:


Er dette en fase som går over? (og hvor lenge tror dere det varer?) For det er bittelitt slitsomt med et klistremerke som river av meg buksa hele dagen...

Går over. Begge mine har vært sånn, og det gikk over ganske fort. Husker ikke helt hvor lang tid det tok :lol: Men plutselig er det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ganzie skrev:

Har en på 19 måneder som brått har fått akutt separasjonsangst. Pappa kan gå i fra, men å forlate mamma er kriiiiise.
Han har alltid vært en selvstendig kar som det ikke har vært noe problem å forlate i f.eks vogna et bittelite øyeblikk om jeg f.eks må ut og starte bilen eller annet. Jeg spenner han fast i selen og gir han en smokk, og så sitter han og traller og synger. Men plutselig var det krise. (gjør det jo selvsagt ikke nå lengre)

Men nå er det krise bare jeg går rundt et hjørne, og gå i en annen etasje er utelukket selv om et bare er ned trappa for å hente noe i fryseren. 
Selv når pappan tar han ned på stellerommet for å skifte bleie er det krise, for jeg er jo ikke med.

Er dette en fase som går over? (og hvor lenge tror dere det varer?) For det er bittelitt slitsomt med et klistremerke som river av meg buksa hele dagen...

Det går over, men kan ta tid.. Mi har nesten alltid vært sånn de første par årene :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mye krangling her en stund, men i dag er ny rekord. Nå har de krangla om hvem som har vondt i benet. Det endte med at de skrek og slo hverandre. "Nei, jeg!" "JEEEEEG!!"  

Jeg foreslo at de kunne ha vondt i benet begge to. Det var helt ok.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2016 at 10:07 AM, Wednesday skrev:

Ser ut som folk får svar på barnehagesøknadene sine allerede? Søknadsfristen var jo nå nettopp jo. Jeg har søkt om en ny barnehage for guttene, og er veldig spent! 

Jeg venter også! Sykt nervøs. Finner ikke brevet heller. :lol: 

Lill: det hørtes ikke bra ut. :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...