Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

21 timer siden, Raksha skrev:

Åh fyh! God bedring til begge to! Og :hug:  til deg 

 

3 minutter siden, Marie skrev:

Oi sender litt styrke!! :hug:
God bedring til de små!

takk! :)

Jeg skjønner ikke horfor antibiotikamikstur må smake så utrolig grusomt. Det er en kamp å få det i henne. Jeg belønner med potetgull. Jeg lovet meg selv at jeg aldri skulle belønne barna mine med mat, men noen ganger møter man seg selv i døra..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Uff, det hørtes slitsomt ut @Fillerya! God bedring i heimen :)

Jeg er støl i armer og rygg etter bare to dager med forkjøla borrelåsbaby. Hun har feber, men ikke noe voldsomt mye. Men snørr i laaange baner! Føler at både hun og jeg er dekket av et tynt lag snørr all-over :P

Inatt, litt over ett, fikk jeg både sms og epost om at I har fått plass i barnehagen til H :banana:Veeeldig glad for det, men det var nå et litt merkelig tidspunkt å få den beskjeden på. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cloudberry skrev:

Uff, det hørtes slitsomt ut @Fillerya! God bedring i heimen :)

Jeg er støl i armer og rygg etter bare to dager med forkjøla borrelåsbaby. Hun har feber, men ikke noe voldsomt mye. Men snørr i laaange baner! Føler at både hun og jeg er dekket av et tynt lag snørr all-over :P

Inatt, litt over ett, fikk jeg både sms og epost om at I har fått plass i barnehagen til H :banana:Veeeldig glad for det, men det var nå et litt merkelig tidspunkt å få den beskjeden på. 

Er det nå jeg skal hviske bæretøy? :P

Neida, altså, men det er særdeles godt å ha med borrelåsbaby syntes jeg. Får gjort så utrolig mye mer, og slipper å bli helt utslitt i armene, og personlig slipper jeg å bli sliten i ryggen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SiriEveline skrev:

Er det nå jeg skal hviske bæretøy? :P

Neida, altså, men det er særdeles godt å ha med borrelåsbaby syntes jeg. Får gjort så utrolig mye mer, og slipper å bli helt utslitt i armene, og personlig slipper jeg å bli sliten i ryggen.

Hihi, ja, jeg håper vi får det til å funke her ja :teehe: Besøkte bror i går, og når niese er trøtt eller sulten vil hun helst sitte i armene og følge med, ikke sitte i ro på fanget og ikke være på gulvet, så bar på henne en stund i går mens middager etc ble lagd. Skulle hatt med sela kjente jeg, enda hun er lett :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørebetennelse her nå, det har vi ikke hatt før. Men allmentilstanden er grei, så vi trenger ikke lege. Ibux tok nok endel av det. Alle regler går ut vinduet da, så hun spiser puffet ris og drikker rett i koppen kakao :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Aslan skrev:

Hihi, ja, jeg håper vi får det til å funke her ja :teehe: Besøkte bror i går, og når niese er trøtt eller sulten vil hun helst sitte i armene og følge med, ikke sitte i ro på fanget og ikke være på gulvet, så bar på henne en stund i går mens middager etc ble lagd. Skulle hatt med sela kjente jeg, enda hun er lett :lol:

Det blir fort tungt, guttungen her er i tillegg en skikkelig kålorm og det er gjør det enda mer slitsomt. 

Men vogna er gull til soving da, spent på om han syntes det er greit å bytte den ut med pulk i påsken :P men det ordner srg helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SiriEveline skrev:

Det blir fort tungt, guttungen her er i tillegg en skikkelig kålorm og det er gjør det enda mer slitsomt. 

Men vogna er gull til soving da, spent på om han syntes det er greit å bytte den ut med pulk i påsken :P men det ordner srg helt sikkert.

Frøkna her sover i vogn på dagen, og sovna fort i pulken også :) satt først og hvina og lo for seg selv også sov hun som en stein etter litt.

 

-----------

i morgen skal vi på besøk i bhg, kjenner jeg gleder meg litt til den nye epoken som snart starter, tror hun kommer til å kose seg masse i bhg med andre barn og litt mer utfordringer :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SiriEveline skrev:

Det blir fort tungt, guttungen her er i tillegg en skikkelig kålorm og det er gjør det enda mer slitsomt. 

Men vogna er gull til soving da, spent på om han syntes det er greit å bytte den ut med pulk i påsken :P men det ordner srg helt sikkert.

Jepp, ser for meg at det er greit å kunne ha frie armer i det daglige ja, det blir jo styggtungt å bære de over tid uansett hvor lite de veier og hvor rolige de er :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, SiriEveline skrev:

Er det nå jeg skal hviske bæretøy? :P

Neida, altså, men det er særdeles godt å ha med borrelåsbaby syntes jeg. Får gjort så utrolig mye mer, og slipper å bli helt utslitt i armene, og personlig slipper jeg å bli sliten i ryggen.

Du behøver ikke hviske, jeg tror ikke det er hemmelig? :teehe: 
Jeg hadde veldig lyst å bli frelst av bæretøy, men har ikke fått den store åpenbaringen, selv om jeg har prøvd. Ringslynga var lenge en god venn, men etterhvert blir ungen for tung til å bære på en side, jeg fikk låsninger i nakken av det. Ergobabyen, når jeg omsider ble bekvem med å ta den av og på, synes jeg er ubehagelig å ha på. Den fordeler vekta veldig greit, men den er så stor og klumpete og i veien. Greit nok å gå tur i, men vi går som regel med vogna. Angrer veldig på at jeg kjøpte ergobaby og ikke angelpack, har testa den såvidt og den føles mye bedre på. Ergobabyen kjennes jo som en diger, paddet ryggsekk. Men nå er hun jo straks året, så jeg ser ikke helt vitsen i å kjøpe noe nytt bæretøy nå. 

Igår kveld, rundt 2230, var jeg på vei i seng da I satte i å vræle. Det var ganske forventet at det skulle bli ei urolig natt, for hun var ikke veldig lysten på å legge seg i utgangspunktet. Jeg tok henne opp for å bysse, og reagerte på hvor kald hun kjentes. Tempen var bare 35, har aldri sett så lav på noen av mine før. Men det skal sies at hun normalt ligger på 36,5, så ekstremt lavt var det kanskje ikke. Men likevel veldig ekkelt når hun på en ettermiddag hadde gått fra 38,5 til 35,0.. Legevakta sa at alt over 35 var okei. Pakka henne inn i ullpledd og amma litt, og byssa i noen timer. Klokka ett fikk vi lagt oss, da hadde jeg vært oppe sida klokka 05. Målte tempen igjen rundt 03, og klokka 0515 mente hun at nå var det morgen igjen :| Med andre ord, 2-3 timer våkentid midt på natta har null utslag for når man skal stå opp! Den ungen har definitivt arvet farens søvnbehov, ikke mitt. Hun virket fin igjen i morges, nå sover hun dupp i vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange syke sonenbarn da! Masse god bedring :hug:

Jeg er imponert over barns fysikk jeg..

Vi gikk 8 km på ski i går,  i tøffe løyper.  Jeg har gått de løypene mye,og aldri møtt barn der liksom. Vi hadde med pulk,  men ungen insisterte på å gå selv. Jeg gikk også mye selv,  siden faren min var med og til tross for at han er en relativt sprek noenogsekstiåring er han ikke sprek nok til å ta hele den runda på det føret , så han fikk huskyen. 

Ungen kjempet seg opp lange bakker ( på bakglatte ski)  og trynet ned bratte bakker i 5 timer ( vi hadde en times pause ), og han er ikke noe støl og sliten ! JEG har vondt overalt! Sambo gikk med pulk ( ganske lett..) og er ødelagt.  Bikkjene er utslitte...Mest av bremsingen for å holde tempoet til A. 

Ungen som faktisk har jobbet hardest av alle har lyst til å gå på ski i dag også :blink:

Unger er helt utrolig sterke. .. Det er sinnsykt. De korte beina og armene er lagd av stål !

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cloudberry skrev:

Du behøver ikke hviske, jeg tror ikke det er hemmelig? :teehe: 
Jeg hadde veldig lyst å bli frelst av bæretøy, men har ikke fått den store åpenbaringen, selv om jeg har prøvd. Ringslynga var lenge en god venn, men etterhvert blir ungen for tung til å bære på en side, jeg fikk låsninger i nakken av det. Ergobabyen, når jeg omsider ble bekvem med å ta den av og på, synes jeg er ubehagelig å ha på. Den fordeler vekta veldig greit, men den er så stor og klumpete og i veien. Greit nok å gå tur i, men vi går som regel med vogna. Angrer veldig på at jeg kjøpte ergobaby og ikke angelpack, har testa den såvidt og den føles mye bedre på. Ergobabyen kjennes jo som en diger, paddet ryggsekk. Men nå er hun jo straks året, så jeg ser ikke helt vitsen i å kjøpe noe nytt bæretøy nå.

Hvisket fordi det ikke virker super populært med bæretøy her inne :)

 

Men masse god bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SiriEveline skrev:

Hvisket fordi det ikke virker super populært med bæretøy her inne :)

 

Men masse god bedring! 

Hm? Det inntrykket har ikke jeg ihvertfall :) Var her jeg leste om bæretøy først faktisk, @Mari tror jeg det var skrev noen ord for leenge siden som jeg husker jeg tok til meg, og interessen økte på av å lese mer om det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, SiriEveline skrev:

Hvisket fordi det ikke virker super populært med bæretøy her inne :)

 

Men masse god bedring! 

Er nok bare at de mest bæretøyfrelste ikke har barn i bærealder lenger. :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, SiriEveline skrev:

Hvisket fordi det ikke virker super populært med bæretøy her inne :)

 

Men masse god bedring! 

Å, synes du? Jeg var bare flåsete om hviskinga altså. Skulle ønske jeg fikk til bæretøy skikkelig jeg, men får det bare ikke til å funke for oss. 

Takk :) virker å være på bedringens vei, hatt normal temp siden i formiddag. Og jeg skal legge meg senest 21 idag, I swear to god!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh vi slapp med skrekken for ørebetennelse, hun lå på febervippen i går ettermiddag og begynte å gråte og holde seg til øret og sa hun hadde vondt i øra. Fikk ibux og etterhvert slo den inn og tok vondten og etter det har vi ikke hørt noe. I dag er hun skrekkelig frisk (selvsagt hjemme). Så i morgen blir det barnehage igjen. 

 

Netflix og disneychannel er redningen for pjusk mor med friskt barn :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Hm? Det inntrykket har ikke jeg ihvertfall :) Var her jeg leste om bæretøy først faktisk, @Mari tror jeg det var skrev noen ord for leenge siden som jeg husker jeg tok til meg, og interessen økte på av å lese mer om det :)

Samme her, var her jeg ble gjort oppmerksom på det og på hva som er "fy-fy" av seler og sittestillinger i slike. Vi har bæresele vi men ikke unge som har hatt behov for å sitte i det annet enn når vi er på fjellet egentlig så da har det blitt til vogn på turer og stort sett har hun vært på gulvet og "ryddet" :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mest pjusk gravid/mamma. Takk og lov for at mannen er hjemme, jeg har mer enn nok med meg selv. Litt kjedelig å nedprioritere treåringen, men ser ut som hun forstår faktisk :P Onsdag er det ny ultralyd. Om ikke annet så får vi jo hilst på henne ganske ofte, da :P Krysser fingrene for ingen modning og bare tullekynnere fremdeles :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her på et mørkt soverom, med sovende baby på meg, og er hønemor. Natta var grusom, men siden jeg endte med å legge meg med henne i 20tida har jeg totalt sett fått litt mer søvn enn i helga. 

Men hun har fortsatt litt feber, og når jeg fant petecchier på hånda og albuen ringte jeg og ba om å få komme til legen. Trooor ikke det er noe farlig, men inntil jeg får det bekreftet tør jeg ikke sove selv :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til alle som trenger det.

Sånn badebukse man får kjøpt, trenger man badebleie under de? Har kjøpt en fra Polarn O Pyret.

Gleder meg til påskeferie på fjellet og turer med pulken. Hun sov godt i den for noen uker siden, samt at hun elsker å sitte på akrebrett. Så regner med at hun vil trives sittende i pulken når hun ikke sover også. Blir deilig med skiturer, trene hund på fjellet og bare kose oss. Håper på fint vær.

Hva slags solkrem bruker dere?
Tenkte å kjøpe ny, siden den vi har er fra i sommer. Da hadde vi den fra apotek1, faktor 30 tror jeg.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Cloudberry skrev:

Jeg sitter her på et mørkt soverom, med sovende baby på meg, og er hønemor. Natta var grusom, men siden jeg endte med å legge meg med henne i 20tida har jeg totalt sett fått litt mer søvn enn i helga. 

Men hun har fortsatt litt feber, og når jeg fant petecchier på hånda og albuen ringte jeg og ba om å få komme til legen. Trooor ikke det er noe farlig, men inntil jeg får det bekreftet tør jeg ikke sove selv :aww:

 

:hug: Håper du får sove godt snart! 

 

Sendte barnet i barnehagen uten ytterdress og votter i dag. Blir ikke årets mor i år heller :aww:  (bestefaren svingte innom med sekken med dress og votter i før de skulle ut, så ingen krise), 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, MonicaT skrev:

God bedring til alle som trenger det.

Sånn badebukse man får kjøpt, trenger man badebleie under de? Har kjøpt en fra Polarn O Pyret.

Gleder meg til påskeferie på fjellet og turer med pulken. Hun sov godt i den for noen uker siden, samt at hun elsker å sitte på akrebrett. Så regner med at hun vil trives sittende i pulken når hun ikke sover også. Blir deilig med skiturer, trene hund på fjellet og bare kose oss. Håper på fint vær.

Hva slags solkrem bruker dere?
Tenkte å kjøpe ny, siden den vi har er fra i sommer. Da hadde vi den fra apotek1, faktor 30 tror jeg.

 

 

Du skal vel ikke trenge det om de er "fora" og ikke de helt tynne vanlige som er like i stoffet som de vi voksne bruker :) 

vi har kjøpt cliniderm ultra light sun milk, leste denne testen her før vi valgte http://www.forbrukerradet.no/test/2015/solkremtest-2015/ og den var en av de med bare smilefjes og som apotek hadde inne nå :) 

(ellers har vi ikke klart å finne noen info på at fjorårets kremer ikke kan brukes, bare som salgstriks fra apotekdamer og andre selgere ;) ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Raksha skrev:

:hug: Håper du får sove godt snart! 

 

Sendte barnet i barnehagen uten ytterdress og votter i dag. Blir ikke årets mor i år heller :aww:  (bestefaren svingte innom med sekken med dress og votter i før de skulle ut, så ingen krise), 

Takk, jeg og! Ønsker meg frisk baby og ei 12-timers natt!  #duvetduersmåbarnsmornår :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cloudberry skrev:

Takk, jeg og! Ønsker meg frisk baby og ei 12-timers natt!  #duvetduersmåbarnsmornår :P

 

:lol: venter enda på 12timersnettene jeg og. :aww::lol:  Men frisk baby er ikke formye forlangt :hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

:lol: venter enda på 12timersnettene jeg og. :aww::lol:  Men frisk baby er ikke formye forlangt :hug: 

 

Enig! Godt det var fort borte igjen hos din lille I :hug:

Vi er hjemme fra legen. Crp på 19 og ellers ikke farlige prikker, men han var enig i at de så mistenkelige ut. Så da er det bare vanlig kjedelig forkjølelse, takk og lov :)

Noen som har prøvd babydent mot smerter ved tannfrembrudd?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hællejul som denna ungen vokser... I hele fjor og høst hadde hun tynn parkdress i størrelse 1 år. Nå vurderer jeg om størrelse 4 er stort nok. :o Hva skjedde med lille knøttet mitt som var pytteliten? :o 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...