Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

Her klarer de 100% barnehagedekning, og tar opp hele året. Heldigvis. 

 

Syns lillemor var vel liten da hun begynte, men jeg hadde ikke mulighet til å være hjemm med henne lenger, så hun begynte rett etter 1årsdagen. Men vi hadde lang tid til tilvenning. Ved en eventuelt unge til, så vil jeg nok prøve å drøye det en mnd eller to til. Men ser at veldig mange starter ved 1årsalder her altså, og det går jo stort sett bra.

 

Det var forøvrig kjempefestlig med gubbe som er bonde da jeg var gravid. Kumøkklukt er fin brekningsutløser :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

14 minutter siden, Sirius skrev:

Godt eg ikkje er aleine.. Eg har heller aldri hatt problemer med slikt..

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Det flaueste var på besøk hos svigers i jula, Maja hadde spist seg god og mett på kattemøkk og kastet opp i stua etterpå. Og jeg greide bare ikke å ta det opp, så svigermor måtte trå til... Som om de ikke syns Maja er litt stor og upraktisk fra før liksom... Men det går stort sett over når baby er ute da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sirius skrev: Godt eg ikkje er aleine.. Eg har heller aldri hatt problemer med slikt..

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Det flaueste var på besøk hos svigers i jula, Maja hadde spist seg god og mett på kattemøkk og kastet opp i stua etterpå. Og jeg greide bare ikke å ta det opp, så svigermor måtte trå til... Som om de ikke syns Maja er litt stor og upraktisk fra før liksom... Men det går stort sett over når baby er ute da?

Haha.. Uff.. Satser på det forsvinner etter fødselen altså!?

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jeg ikke skal si at det tok to år før jeg tålte lukten av nyvaska tøy? Etter at ungen var ute?[emoji38]

 

Takk skal du ha!? Eg slit jo allereie med lukta av lano og eit eller anna spesielt vaskemiddel fra europris!

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sirius skrev:

Takk skal du ha!? Eg slit jo allereie med lukta av lano og eit eller anna spesielt vaskemiddel fra europris!

Sent fra min D5803 via Tapatalk

:lol: blenda sensitiv ble redningen her. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker å kjøpe en vår/høst/overgang vognpose til frøkna siden den tykke voksiposen i ull og dun er litt vel varm nå om dagen. 

Noen som har noen erfaringer med noen og kan anbefale en? 

Vil ha mulighet til å forlenge den.

Til nå har vi tittet mest på Easygrow lite, noen som har erfaringer med denne? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Krilo skrev:

Vi tenker å kjøpe en vår/høst/overgang vognpose til frøkna siden den tykke voksiposen i ull og dun er litt vel varm nå om dagen. 

Noen som har noen erfaringer med noen og kan anbefale en? 

Vil ha mulighet til å forlenge den.

Til nå har vi tittet mest på Easygrow lite, noen som har erfaringer med denne? :) 

Vi har Easygrow Lite og var veldig fornøyd med den i fjor sommer (vår+høst før kulda kom).
Kommer til å bruke den i år også. Den er ganske tynn.

Har også en billig Beemoo fleece pose fra Jollyrom som også er helt okay.Den er tjukkere enn Lite og ikke så varm som dun. Kan vær een grei mellompose men jeg foretrekker Lite. Synes den er mye bedre. Kan forlenges.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MonicaT skrev:

Vi har Easygrow Lite og var veldig fornøyd med den i fjor sommer (vår+høst før kulda kom).
Kommer til å bruke den i år også. Den er ganske tynn.

Har også en billig Beemoo fleece pose fra Jollyrom som også er helt okay.Den er tjukkere enn Lite og ikke så varm som dun. Kan vær een grei mellompose men jeg foretrekker Lite. Synes den er mye bedre. Kan forlenges.

 

Tenker det høres bedre ut med den som er tynn ja, lettere å kle på litt mer eller legge på et ekstra pledd om det skulle være behov for det en dag. Holder fortsatt en knapp på lite da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krilo skrev:

Vi tenker å kjøpe en vår/høst/overgang vognpose til frøkna siden den tykke voksiposen i ull og dun er litt vel varm nå om dagen. 

Noen som har noen erfaringer med noen og kan anbefale en? 

Vil ha mulighet til å forlenge den.

Til nå har vi tittet mest på Easygrow lite, noen som har erfaringer med denne? :) 

Lite er fantastisk, vi har brukt vår masse :) passer ikke til de aller minste på det aller kaldeste, men ellers helt super. Vi skal nok bruke den i sommer til vesla før hun får ull til vinteren også. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Krilo skrev:

Vi tenker å kjøpe en vår/høst/overgang vognpose til frøkna siden den tykke voksiposen i ull og dun er litt vel varm nå om dagen. 

Noen som har noen erfaringer med noen og kan anbefale en? 

Vil ha mulighet til å forlenge den.

Til nå har vi tittet mest på Easygrow lite, noen som har erfaringer med denne? :) 

Skulle til å anbefale den, digger vår! Brukte den helt ned i 5 grader i høst og tenker snart å bytte til den nå som gradestokken oftere og oftere holder seg på plussiden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Krilo skrev:

Vi tenker å kjøpe en vår/høst/overgang vognpose til frøkna siden den tykke voksiposen i ull og dun er litt vel varm nå om dagen. 

Noen som har noen erfaringer med noen og kan anbefale en? 

Vil ha mulighet til å forlenge den.

Til nå har vi tittet mest på Easygrow lite, noen som har erfaringer med denne? :) 

Har ikke kjøpt slikt enda, men er med i en barnevogngruppe på facebook, og veeldig mange skryter av posen til Europris! Visstnok vannavstøtende og vindtett ytterstoff og fleece inni. Koster bare 99 kr! :blink: Så godt alternativ til de dyre posene, og om den ikke er god er det ikke allverden ut vinduet.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt vognpose av en mamma i barnehagen som syr selv og har nettbutikk? By Milla heter "merket" og nettbutikken. Har ikke fått testet så mye enda, men syns posene er veldig søte og den vi har kjøpt (høst/vår pose) holder godt på varmen med et ullteppe i tillegg inni, selv nå som det er rundt null. Tror vinterposene har ull inni og vår/høstposene et annet ullaktig materiale. Den er ikke "vanntett" da, men jeg kommer jo til å bruke regntrekk hvis det er fuktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, M&M skrev:

Har ikke kjøpt slikt enda, men er med i en barnevogngruppe på facebook, og veeldig mange skryter av posen til Europris! Visstnok vannavstøtende og vindtett ytterstoff og fleece inni. Koster bare 99 kr! :blink: Så godt alternativ til de dyre posene, og om den ikke er god er det ikke allverden ut vinduet.. :P

Vi kjøpte den for å ha som posealternativ til voskipose eller bare teppe. Ser kjempegod ut :D Har ikke fått testa den enda. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Vi fikk pen oppfordring fra barnehagen i dag, om å slutte å bruke ulldress inn mot kroppen, de har et sterkt ønske om at hvertfall inderst var det todelt. Noe med at tre lag med heldress var litt pes når de skulle inn for å skifte bleie :lol:  (sånne tynne hele dresser med knapper fra cubus - jeg elsker dem, men jeg ser definitivt peset :lol: ) Hun har heldigvis stort sett vokst i fra de vi har, så vi får bruke de sistese ukene de passer bare hjemme, og sende i barnehagen med todelt så de slipper å strippe ungen fullstendig. 

 

@Aya Håper du koser deg masse! :hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt en hel arbeidsuke hjemme med to syke barn. Jeg holder på å bli sprø. Det er ganske intenst å være mamma når beggebarna vil sove oppå deg og være nær deg hele dagen, kvelden og natten. De hoster hele natten, våkner og trenger trøst. Den ene ungen har lungebetenneslse og øyebetennelse, den andre har lungebetennelse og ørebetennelse. En av de ansatte i barnehagen er innlagt på sykehus med RS virus, så da mistenker jeg at mine har det også og at antibiotikaen da ikke vil virke. Men det fikk jeg ikke vite før i dag, etter at vi har vært hos lege.

Neste uke er det meldt 10 grader og sol, da håper jeg den eldste er klar for barnehage så jeg får beveget med litt utendørs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fillerya skrev:

Nå har jeg hatt en hel arbeidsuke hjemme med to syke barn. Jeg holder på å bli sprø. Det er ganske intenst å være mamma når beggebarna vil sove oppå deg og være nær deg hele dagen, kvelden og natten. De hoster hele natten, våkner og trenger trøst. Den ene ungen har lungebetenneslse og øyebetennelse, den andre har lungebetennelse og ørebetennelse. En av de ansatte i barnehagen er innlagt på sykehus med RS virus, så da mistenker jeg at mine har det også og at antibiotikaen da ikke vil virke. Men det fikk jeg ikke vite før i dag, etter at vi har vært hos lege.

Neste uke er det meldt 10 grader og sol, da håper jeg den eldste er klar for barnehage så jeg får beveget med litt utendørs...

Åh fyh! God bedring til begge to! Og :hug:  til deg 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, M&M skrev:

Har ikke kjøpt slikt enda, men er med i en barnevogngruppe på facebook, og veeldig mange skryter av posen til Europris! Visstnok vannavstøtende og vindtett ytterstoff og fleece inni. Koster bare 99 kr! :blink: Så godt alternativ til de dyre posene, og om den ikke er god er det ikke allverden ut vinduet.. :P

 

15 timer siden, Raksha skrev:

Vi kjøpte den for å ha som posealternativ til voskipose eller bare teppe. Ser kjempegod ut :D Har ikke fått testa den enda. 

 

 

Er den fra i år? Tok et kjapt googlesøk og fikk ikke opp noe nytt fra i år, men at vognposen fra europris tilbakekalles, men det var fra 2013-14...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krilo skrev:

 

Er den fra i år? Tok et kjapt googlesøk og fikk ikke opp noe nytt fra i år, men at vognposen fra europris tilbakekalles, men det var fra 2013-14...

De har fjerna snora på den som gjorde at den ble tilbakekaldt - nå er den helt trygg. :ahappy:  

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Krilo skrev:

 

Er den fra i år? Tok et kjapt googlesøk og fikk ikke opp noe nytt fra i år, men at vognposen fra europris tilbakekalles, men det var fra 2013-14...

Var visst en snor i hetta på den som er fjernet nå :) Dro faktisk og kjøpte en i dag, den virker veldig kurant til høst-/vårpose synes jeg :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Fillerya skrev:

Nå har jeg hatt en hel arbeidsuke hjemme med to syke barn. Jeg holder på å bli sprø. Det er ganske intenst å være mamma når beggebarna vil sove oppå deg og være nær deg hele dagen, kvelden og natten. De hoster hele natten, våkner og trenger trøst. Den ene ungen har lungebetenneslse og øyebetennelse, den andre har lungebetennelse og ørebetennelse. En av de ansatte i barnehagen er innlagt på sykehus med RS virus, så da mistenker jeg at mine har det også og at antibiotikaen da ikke vil virke. Men det fikk jeg ikke vite før i dag, etter at vi har vært hos lege.

Neste uke er det meldt 10 grader og sol, da håper jeg den eldste er klar for barnehage så jeg får beveget med litt utendørs...

Oi sender litt styrke!! :hug:
God bedring til de små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...