Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

11 minutter siden, puddellover skrev:

Anne Liv, eventuelt Anneli. Liv er blant de fineste navnene jeg vet - jeg er også veldig glad i de typisk norske navnene :D

Mamma heter Liv og hun kan ikke fordra navnet sitt, haha :P Vi synes det er så fryktelig morsomt med reklamer om å redde liv... Eller butikken enklere liv... og.. og... :P 

15 minutter siden, Perfect Image skrev:

Jaran Andreas :)

15 generasjoner her! Franske gener, + en hel del andre, skikklig bastard :aww: Jeg var heldig da, den ene kusinen min har 5-6 navn, uten etternavna :| Brasilianere ass. Her var det som regel ikke bare eldste eller en som fikk det, alle jentene fikk det gjerne :lol:

 

Ja, stemmer, nå kom jeg på at han het det til mellomnavn :) Jesus, kanskje Tuva sine fire navn ikke er så ille allikevel :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

@soelvd Anne Martine? Da kan dere kalle henne Annema for det er et av de fineste navnene som finnes! Grattis forresten :) Så koselig dere kommer til å få det med to små jenter i hus! :heart:

Evt
Anne Mathilde
Anne Margrethe
Anne Malin
Anne Maren
Anne Matkasse
Anne Makaber
Anne Masala
(fordi Annema! :lol: )

Men om dere ikke har lyst på mellomnavn så lar dere bare være. Ingen vil reagere på det. Hva er det å reagere på liksom? "Ooh, de elsker Tuva mye høyere enn Anne siden hun fikk to navn", jeg bare ser det for meg. :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er 13 minus ute burde jeg slutte å ha dårlig samvittighet for ikke å være ute på trilletur sant?

Attpåtil er vi alle småforkjøla... og valpen skal heller ikke være så lenge ute tror jeg, pga øyet.

Gleder meg til litt mindre minusgrader så vi kan teste akebrett, som C forresten hadde fått til jul, bare mamma som hadde glemt å ta med gaven på julaften (fra tanta til C). Jeg ble jo kjempefornøyd når jeg så det var den fra Stiga som jeg hadde tenkt å kjøpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SiriEveline skrev:

Siden det er 13 minus ute burde jeg slutte å ha dårlig samvittighet for ikke å være ute på trilletur sant?

Attpåtil er vi alle småforkjøla... og valpen skal heller ikke være så lenge ute tror jeg, pga øyet.

Gleder meg til litt mindre minusgrader så vi kan teste akebrett, som C forresten hadde fått til jul, bare mamma som hadde glemt å ta med gaven på julaften (fra tanta til C). Jeg ble jo kjempefornøyd når jeg så det var den fra Stiga som jeg hadde tenkt å kjøpe :)

http://touch.sb.no/nyheter/vinter/kulde/ledende-helsesoster-10-minusgrader-er-absolutt-grense/s/5-73-157217

Ingen grunn til dårlig samvittighet  for det, de skal helst ikke være ute over litt tid når det er mer enn -10 ute.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen min heter Anne-Ma :) 

 

Åh, endelig tatt kontakt med nav for å avklare permisjon til far, det er jeg glad vi gjorde nå :lol: for et styyyr, men tror vi har skjønt det nå :teehe: Takk for alle svar jeg har fått ang foreldrepenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mari skrev:

@soelvd Anne Martine? Da kan dere kalle henne Annema for det er et av de fineste navnene som finnes! Grattis forresten :) Så koselig dere kommer til å få det med to små jenter i hus! :heart:

Evt
Anne Mathilde
Anne Margrethe
Anne Malin
Anne Maren
Anne Matkasse
Anne Makaber
Anne Masala
(fordi Annema! :lol: )

Men om dere ikke har lyst på mellomnavn så lar dere bare være. Ingen vil reagere på det. Hva er det å reagere på liksom? "Ooh, de elsker Tuva mye høyere enn Anne siden hun fikk to navn", jeg bare ser det for meg. :D 

Tusen takk! Haha, jeg må jo bare le av min egen tankegang. For det ER jo teit å tro det, allikevel gnager tankegn. Hjelpe meg :D Anne Matkasse må jo være min favoritt. Kan gifte seg med Adam :P Egentlig er det jo litt ok med to navn og, plutselig er jeg bekymra for om alle synes det er teit at ungen får et navn hun (haha, jeg skrev han/hun først :P ) ikke kommer til å bruke. Vet ikke hvorfor jeg bryr meg så fryktelig om hva andre tenker om akkurat dette, haha. Annema har jeg faktisk aldri hørt, er det virkelig et navn? :P Vi har diskutert Anne Margrete litt, svigemor heter Margareth. Men da er det jo ikke så likt allikevel. Navn er vanskelig altså! 

Og ja, det blir så koselig! Merker det er helt annerledes å gå gravid denne gangen. Sist tok jeg det ikke helt innover meg men denne gangen kjenner jeg at jeg er fryktelig glad i vesla i magen allerede :wub: Og nå måtte jeg jo bare mimre litt, tenk at jeg skal ha en sånn prinsesse til!

Ca 1 uke:

858785_10151423986487225_2002561901_o.jp

 

1891271_10152172516517225_868697047_n.jp

 

 

10277041_10152341148587225_4413853994720

 

11081289_10153159341542225_5934544300650

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@soelvd 

Anne Lene er en kombinasjon jeg liker godt :) 

og mamma har 3 storesøstre, alle de hag dobbelt navn, utenom mamma, hun har bare ett :lol: ene tanta mi heter faktisk Anne Louise :P (De 2 andre heter Ellen Bergliot og Trine Lise, Bergliot og Louise er etter noen franske adel slektninger, og Lise er etter mormors dobbelt navn, Inger Lise, mamma fikk mormors første fornavn, Inger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krilo skrev:

@soelvd 

Anne Lene er en kombinasjon jeg liker godt :) 

og mamma har 3 storesøstre, alle de hag dobbelt navn, utenom mamma, hun har bare ett :lol: ene tanta mi heter faktisk Anne Louise :P (De 2 andre heter Ellen Bergliot og Trine Lise, Bergliot og Louise er etter noen franske adel slektninger, og Lise er etter mormors dobbelt navn, Inger Lise, mamma fikk mormors første fornavn, Inger)

Anne Lene er veldig fint! Og enkelt, liker det. Snakka faktisk om Anne Louise i går, liker det og jeg :P Og ellers prøver vi også å unngå navn som høres annerledes ut, gubben er vestlending og jeg østlending. :P Tuva har sagt hele tiden at babyen skal hete Lise, aner ikke hvor hun har det fra. Så fikk hun dukke til jul og vi ble enige om at den kunne hete Lise, det gikk hun med på. Men babyen i magen må også hete det allikevel visst :P Så i dag sa hun at hun kunne hete prinsesse Anna eller Elsa :P Jeg sa at Anne er jo fint og det var hun enig i. Yey :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om Annema er et navn i seg selv, men det er iallfall et kallenavn. Jeg liker det så godt. :)

Mellomnavn eller ei, jeg tror ikke folk kommer til å bry seg så mye altså. Har du noen gang dømt andre for om de valgte mellomnavn eller ikke? Nei, da er man ganske speisa i hodet altså, og da kan dere neppe gjøre noe riktig uansett. :)

Men Anne Lise er da et stødig, pent og enkelt navn? Vinn vinn for Tuva, jeg heier på henne. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

@soelvd Anne-Ma er ihvertfall et navn, men "Ma" er jo ikke et mellomnavn sånn sett da :) mormor og morfar måtte søke om å kalle datteren sin noe så uhørt som Anne-Ma, men godkjent ble det :teehe: 

 

Ja, da må jeg jo bare tro dere på det :P Rare greier de navnene. Ei jeg kjenner søkte om å kalle babyen til Filliph men det fikk hun ikke lov til. Hvis de sløyfet h-en derimot gikk det helt fint :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, soelvd skrev:

Anne Lene er veldig fint! Og enkelt, liker det. Snakka faktisk om Anne Louise i går, liker det og jeg :P Og ellers prøver vi også å unngå navn som høres annerledes ut, gubben er vestlending og jeg østlending. :P Tuva har sagt hele tiden at babyen skal hete Lise, aner ikke hvor hun har det fra. Så fikk hun dukke til jul og vi ble enige om at den kunne hete Lise, det gikk hun med på. Men babyen i magen må også hete det allikevel visst :P Så i dag sa hun at hun kunne hete prinsesse Anna eller Elsa :P Jeg sa at Anne er jo fint og det var hun enig i. Yey :P 

E ville at lillebror skulle hete prinsesse Anna eller dronning Elsa. Om det absolutt ikke kunne bli det, så ville hun at han skulle hete Lille Jack eller Albert Åberg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

 

Ja, da må jeg jo bare tro dere på det :P Rare greier de navnene. Ei jeg kjenner søkte om å kalle babyen til Filliph men det fikk hun ikke lov til. Hvis de sløyfet h-en derimot gikk det helt fint :P 

I følge SSB er det faktisk hele 13 andre enn mammaen min som heter det, så det er ikke så vanlig da :teehe: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Jeg vet ikke om Annema er et navn i seg selv, men det er iallfall et kallenavn. Jeg liker det så godt. :)

Mellomnavn eller ei, jeg tror ikke folk kommer til å bry seg så mye altså. Har du noen gang dømt andre for om de valgte mellomnavn eller ikke? Nei, da er man ganske speisa i hodet altså, og da kan dere neppe gjøre noe riktig uansett. :)

Men Anne Lise er da et stødig, pent og enkelt navn? Vinn vinn for Tuva, jeg heier på henne. :P

Jo, jeg snakker stadig stygt og nedlatende om folk som velger mellomnavn, ikke velger mellomnavn eller noe annet som passer meg dårlig. Neida :P Du har rett :P 

Anne Lise funker. Kjenner dog tre Anne Liser så må bli litt vant til at det kan være en baby i stede for en voksen dame ;) Gubben er veldig glad i Irene eller Helene. Og de navnene funker jo også :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Martine skrev:

E ville at lillebror skulle hete prinsesse Anna eller dronning Elsa. Om det absolutt ikke kunne bli det, så ville hun at han skulle hete Lille Jack eller Albert Åberg. 

Haha, jeg vil ha en Lille Jack. Aaaaaalle er glad i Lille Jack *humor for de med små barn* :P:P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Lille Jack funker bare med Goggogiaaaa som mellomnavn. Ellers dømmer jeg dritten ut av foreldrene. :P

Men det er vel et flott mellomnavn vel. Spørs om man navnene godkjent, haha. Leste forøvrig en artikkel om noen som var litt triste fordi de ikke fikk kalle ungen Ronja røverdatter. Også vet jeg om ei som heter noe som ligner veeeeldig på Sana Sol. Kjempesnålt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Krilo skrev:

http://touch.sb.no/nyheter/vinter/kulde/ledende-helsesoster-10-minusgrader-er-absolutt-grense/s/5-73-157217

Ingen grunn til dårlig samvittighet  for det, de skal helst ikke være ute over litt tid når det er mer enn -10 ute.

Takk det hjalp!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne passer jo til (nesten) alt. Anne Linn er min favoritt. Men helt enig at hun ikke må ha mellomnavn selv om storesøsteren har det.

Hadde lillebror kommet nå er jeg sikker på at storesøster hadde insistert på Mowgli. Til nød Mikkel rev eller putti plutti pott. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MarieR skrev:

Tusen takk alle sammen, setter veldig stor pris på alle tilbakemeldingene! Og det er veldig godt å vite at andre også har følt det samme, og at det vil bli bedre etterhvert, selv om jeg ser litt svart på alt enda. Jeg får bare ta tiden til hjelp og bruke det støtteappararet vi har rundt oss. Om 48 timer flytter ziva, da skal jeg gi meg selv lov til å bryte sammen litt. 

20151213_123510.jpg

Nydelig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, soelvd skrev:

Men det er vel et flott mellomnavn vel. Spørs om man navnene godkjent, haha. Leste forøvrig en artikkel om noen som var litt triste fordi de ikke fikk kalle ungen Ronja røverdatter. Også vet jeg om ei som heter noe som ligner veeeeldig på Sana Sol. Kjempesnålt :P 

Jeg husker de som gikk til avisen fordi de ikke fikk kalle datteren sin Musa... :ahappy:
Og noen jeg kjenner som valgte å ikke kalle datteren Nora fordi de var redd hun kom til å bli kalt hora. De endte opp med Gitte. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mari skrev:

Jeg husker de som gikk til avisen fordi de ikke fikk kalle datteren sin Musa... :ahappy:
Og noen jeg kjenner som valgte å ikke kalle datteren Nora fordi de var redd hun kom til å bli kalt hora. De endte opp med Gitte. 

Er det mulig... :P fforøvrig i forhold til dette med mellomnavn så er det hans etternavn som er brukt til Tuva og samme med denne ungen. Og han heter noe så kjedelig som Olsen. Og Anne Olsen er kanskje i overkant kjedelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Er det mulig... :P fforøvrig i forhold til dette med mellomnavn så er det hans etternavn som er brukt til Tuva og samme med denne ungen. Og han heter noe så kjedelig som Olsen. Og Anne Olsen er kanskje i overkant kjedelig :P

Cruella. Anne Cruella Olsen. Vær så god. :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...