Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

1 time siden, rosinbolle skrev: ... mista kosekluten jeg putta mellom puppene for å sette i mammalukt i toalettet. *sukk* Kokvaske og begynne på nytt, da... :teehe:

Jeg har kjøpt inn en bamse som skal ha ordentlig mammalukt. Men når bør jeg egentlig begynne å gjøre noe mer enn å la den ligge sammen med de andre bamsene? Hvor lang tid tar det å lage mammalukt på en bamse, liksom? :lol:

Når du begynner å amme slik at du lukter melk!

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

8 minutter siden, Krilo skrev:

Det beste med å ha barn i bhg er de fine godene som kommer med... Særlig omgangsyken, hatt det i hus i ei uke nå.. Og omgangsyken når en er høygravid er hakket værre enn å ha det utenom kjenner jeg :ermm:

Åh hjelp :hug: God bedring!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Krilo skrev:

Det beste med å ha barn i bhg er de fine godene som kommer med... Særlig omgangsyken, hatt det i hus i ei uke nå.. Og omgangsyken når en er høygravid er hakket værre enn å ha det utenom kjenner jeg :ermm:

Føler med deg! Jeg fikk noroviruset jeg da jeg gikk gravid.. Trodde det var vanlig kvalme, og endte med taxi hjem fra jobb. Ringte gubben som måtte komme hjem i riktig tid for å ta seg av alt. Og så avrunder det hele med kraftige kvalmedempende og sykemelding i ei uke fordi jeg ble så veldig dehydrert.. 

Jeg kan ikke beskrive hvor dypt jeg føler med deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Føler med deg! Jeg fikk noroviruset jeg da jeg gikk gravid.. Trodde det var vanlig kvalme, og endte med taxi hjem fra jobb. Ringte gubben som måtte komme hjem i riktig tid for å ta seg av alt. Og så avrunder det hele med kraftige kvalmedempende og sykemelding i ei uke fordi jeg ble så veldig dehydrert.. 

Jeg kan ikke beskrive hvor dypt jeg føler med deg! 

Er nok noroviruset her å du ? Ligger jeg muse stille på siden klarer jeg å holde det i sjakk, men får jo så vondt i kroppen av det, særlig ryggen og bekkenet... Også blir jeg ekstra kvalm når han romsterer i magen :P 

Heldigvis er de 2 andre i huset ferdig, så jeg kan ligge helt for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Krilo skrev:

Er nok noroviruset her å du ? Ligger jeg muse stille på siden klarer jeg å holde det i sjakk, men får jo så vondt i kroppen av det, særlig ryggen og bekkenet... Også blir jeg ekstra kvalm når han romsterer i magen :P 

Heldigvis er de 2 andre i huset ferdig, så jeg kan ligge helt for meg selv.

Uff stakkars :( håper du blir tatt vare på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang fikk jeg lillemor til å gå inn til besteforeldre og bli der, uten meg! :D  Ikke helt frivillig, men hun fikk velge mellom det og være med opp i fjøset (hun syns det bråker for mye oppi fjøset) normalt pleier det å føre til meltdown og at bestefaren må komme ut og henge med henne ute, men i dag gikk det! Først gikk hun til døra inn til oss og stilte seg der og sa "jeg skal vente her jeg" men med litt overtalelse fikk jeg henne med inn i stua, da kviknet hun til og jeg sa at "nå skal jeg gå litt og så kommer jeg tilbake snart" og de thadde gått kjempefint. Komtilbake til en blid og fornøyd unge og blide og fornøyde besteforeldre :D (Og fornøyd meg og Bonde som fikk ordna gjerde før kyrne brøt seg ut så vi slapp å fange inn 50+ kyr på villspor :aww: ) 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine ungene mine :) De er blitt så store og selvstendige at det er nesten skummelt synes jeg. Alt går så utrolig greit, de hører etter, er høflige og så greie å ha med seg ute... Vi var på bursdag på fredagen og jeg tenkte på veien hjem at det var helt utrolig hvor bra det oppførte seg og hvor omgjengelig de er :) Første gangen vi møtte besteforeldrene til samboeren på den siden og vet ikke hvem som ble mest forelsket i hvem jeg [emoji14] Genseren på bilde er tanten til samboeren som har strikket til dem. De måtte jo ha matchende som alle andre i slekten har nå som høsten var her [emoji813]

522a605d77460172511c1ded7d529b32.jpg

6d864ca58e9492b9b2303d987119e60a.jpg

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask er 6 år !

Han har blitt så langbeint og klok !

Vi hadde en lang god samtale når han la seg i går og jeg holdt han i hånda til han sovnet.  

I dag var det -  tradisjonen tro - pannekaker og bacon til frokost.  Nå ser han på YouTube  ( normalt ikke lov i hverdagen) og vi tar en lang morgen.  Han skal til pappaen sin etter skolen. 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mud skrev:

Ask er 6 år !

Han har blitt så langbeint og klok !

Vi hadde en lang god samtale når han la seg i går og jeg holdt han i hånda til han sovnet.  

I dag var det -  tradisjonen tro - pannekaker og bacon til frokost.  Nå ser han på YouTube  ( normalt ikke lov i hverdagen) og vi tar en lang morgen.  Han skal til pappaen sin etter skolen. 

Gratulerer med flott Ask!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Ask :) 

Håper du føler deg litt bedre nå @Krilo

Siste jordmor time i dag, 4 dager til termin :o Hvor ble tiden av liksom. Fortsatt ikke så veldig stresset, men det er vell fordi jeg ikke skjønner det helt :P Veldig spent på hvordan jeg kommer til å takle det og hvordan det føles når det setter i gang og blir skikkelig virkelig. 

Spent på når han har tenkt å komme da, mor til E kommer oppover til helgen så hun hadde nok satt pris på å fått hilst på barnebarn når hun først er her, men det er vell sånn typisk som gjør at han ihvertfall ikke kommer til helgen..

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Ask [emoji4] 

Håper du føler deg litt bedre nå @Krilo

Siste jordmor time i dag, 4 dager til termin [emoji33] Hvor ble tiden av liksom. Fortsatt ikke så veldig stresset, men det er vell fordi jeg ikke skjønner det helt [emoji14] Veldig spent på hvordan jeg kommer til å takle det og hvordan det føles når det setter i gang og blir skikkelig virkelig. 

Spent på når han har tenkt å komme da, mor til E kommer oppover til helgen så hun hadde nok satt pris på å fått hilst på barnebarn når hun først er her, men det er vell sånn typisk som gjør at han ihvertfall ikke kommer til helgen..

Oi så nærme! Masse lykke til og håper du får en fin fødselsopplevelse! Jeg har aldri gått til så nærme termin så jeg hadde vært utrolig utålmodig [emoji38]

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner!  Har akkurat kommet hjem fra pappaen hvor vi spiste litt kake med bestemor  ( Og Toddy). 

Utrolig hvor fort tiden har gått og jeg er så stolt av hvor fin fyr han er!

 Desverre litt for fin fyr, han har store problemer med å se andre ha det vondt / bli ertet etc og det gnager veldig på han. 

På en stor skole vil det alltid være noe knuffing og selv om han har sluppet unna og har gode venner ligger han ofte litt for lenge om kvelden og grubler på det ene barnet som dyttet et annet barn osv.  Skolen er  allerede oppmerksom på at han er svært følsom til tross for at han utad virker robust heldigvis.  Han har en nesten ekstrem rettferdighetssans til tider og verden er desverre ikke rettferdig.  Fælt å si det,  men jeg håper han herdes litt snart. Han kan ikke bære alt urettferdighet i skolegården på sine skuldre.  

Det fine med skolen er biblioteket! Bibeliotekaren er superhyggelig og hjelper Ask å finne bøker hun tror passer for han. Hun har introdusert han til Jørn Lier Holst sine barnebøker og han elsker de. Litt lettere lesestoff enn vi vanligvis leser , men da kan han lese litt selv også.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Gratulerer med dagen til Ask!

-

Idag meldte tvillingene sin ankomst, 37+0 :) Alt vel med mor og barn. 

Gratulerer! :)

Og grattis med dagen til Ask! Tror jeg rakk å si det, eller kanskje det ble ett minutt for sent.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...