Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

7 timer siden, Krilo skrev:

10.000 kg kjennes det som er tatt av skulderene mine i dag. Siste svar av fostervannsprøven fikk vi i dag og det er ikke noe galt! :heart: Så da venter vi rett og slett en liten gutt i november :heart: 

han vil nok få det litt tøffere i starten av livet sitt med opperssjoner, og siden ekstra oppfølging i forhold til språk og tenner. Men det skal vi klare. Og vi blir nå satt inn med spalteteamet på riksen så vi vil få svar på mye vi lurer på fremover, det skal bli godt :) 

så da er det bare å kjenne på den vanlige gravidfrykten om noe plutselig skulle være galt med andre ting igjen :P kommer nok ikke helt unna den angsten, men den er i hvertfall ikke knyttet til spalten og diverse kromosonfeil og sånn. Mer sånn generell *har ikke kontroll over hva som skjer og hvordan det er i magen* angst :P 

Har sendt deg en pm :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre Krilo.

Vår solkrem fikk best i test i fjor og smilefjest, nå er den ikke med på testen ......men vi fortsetter med den (Apotek1)

Vi har fått et luksusproblem og det er at sykkelvogn er så moro at hun ikke vil ut. Selv etter 1 times sykkeltur. Mens vanlig vogn kan kun brukes til å sove i. Der er det ikke snakk om å sitte på trilletur. Mens sykkelvogna er kjempe moro. Koselig det altså. Så i går ble det 1,3 mil på sykkel etter bhg (uten hund).
Vi har to hunder og de trekker ganske greit. Nå kan en ha begge i springer. Kjenner at det er vondt å reise ut på tur uten de, selv om vi i går syklet på asfalt.

I dag skal vi på båttur for første gang om været holder seg bra. Spennende.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ansatt i barnehagen tok feil av guttene i dag :lol: Det skjer en gang i mellom at noen der gjør det, og det virker som de blir veldig flaue :lol: Guttene lurte dem en gang ved å bytte caps, og det førte til at de ble tatt med på feil avdeling når de skulle inn og spise lunsj :aww: (De går på hver sin avdeling). Jeg pleier bli litt sur når folk tar feil, hvis de ikke engang gidder prøve å lære seg forskjellen. Men i barnehagen er de veldig flinke til å behandle dem som to separate individer, så da godtar vi at de tar litt feil en sjelden gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wednesday skrev:

En ansatt i barnehagen tok feil av guttene i dag :lol: Det skjer en gang i mellom at noen der gjør det, og det virker som de blir veldig flaue :lol: Guttene lurte dem en gang ved å bytte caps, og det førte til at de ble tatt med på feil avdeling når de skulle inn og spise lunsj :aww: (De går på hver sin avdeling). Jeg pleier bli litt sur når folk tar feil, hvis de ikke engang gidder prøve å lære seg forskjellen. Men i barnehagen er de veldig flinke til å behandle dem som to separate individer, så da godtar vi at de tar litt feil en sjelden gang :)

Haha jeg og ei venninne lurte en ny rektor på barneskolen med å bytte plasser.. Hun skulle også undervise oss, og skulle lære seg navnene. Så jeg og venninna mi passet på å bytte plasser innimellom slik at navnelappene på pultene ikke stemte, og det var nok til at hun tok feil.. 

Det sier dog masse om henne da, ettersom vi var bare to jenter i klassa og jeg er mørkhåret og venninna mi blond :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Haha jeg og ei venninne lurte en ny rektor på barneskolen med å bytte plasser.. Hun skulle også undervise oss, og skulle lære seg navnene. Så jeg og venninna mi passet på å bytte plasser innimellom slik at navnelappene på pultene ikke stemte, og det var nok til at hun tok feil.. 

Det sier dog masse om henne da, ettersom vi var bare to jenter i klassa og jeg er mørkhåret og venninna mi blond :aww: 

Haha, da må det vel være litt mangel på interesse fra hennes side. Litt mer forståelig at man kan ta feil når ungene faktisk er enegga tvillinger :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Haha, da må det vel være litt mangel på interesse fra hennes side. Litt mer forståelig at man kan ta feil når ungene faktisk er enegga tvillinger :lol:

Værste var at dama virkelig prøvde, hun var bare skikkelig skikkelig håpløs på navn :P 

hun lærte seg dog oss to da, sånn at hun kjente oss igjen mange år etter hun pensjonerte oss og vi møtte henne ute på sentrum der hun bodde :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+3 i dag :) Synes tiden går ganske raskt så langt egentlig, men det spørs fremover nå da når ting blir stadig tyngre og vondere hvor lenge det varer :P Lillegutt er ihvertfall stadig i aktivitet inne i magen, døgnet rundt, så da får man vell bare tro at alt er tipp topp der inne :D Merker jeg begynner å bli mer å mer både komfortabel med tanken på å bli forelder, sikkert både hormoner, at ting og tanker begynner å få sortert seg litt bedre enn i starten når alt var mest overveldende og kaos og at magen vokser og ting begynner å bli litt mer realistisk på et vis, så det lover jo bra ihvertfall :lol:  Har så smått begynt å skaffe litt stasj, er heldig å ha ei venninne som fikk en gutt i mai i fjor så der får vi nok tak i litt rimelig og pent brukte ting. Fikk bla en billig bil-stol opp til et år, veldig kjekt for det ville vi ikke kjøpe brukt fra ukjente pga sikkerhet, men likevel så koster de jo litt så litt kjedelig å skulle måtte kjøpe nytt bare for et år også, men da slapp vi det :) 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt, @Malamuten! Dere kommer til å bli finfine foreldre :) Du er heldig som synes det går raskt, hehe, for det gjør det ikke her ;)

37+6 uker i dag, mentalt veldig klar for å bli ferdig med svangerskapet. Har blitt for tung for madrassen vår, så jeg får fryktelig vondt i bekkenet om natta. Må sikkert belage meg på dette i fire uker til, for jeg er nok den ene i familien som går langt over tida... Men hver dag som går gir en litt mer ferdig og klar baby, og jeg får prøve å nyte at det bare er meg og mannen å ta hensyn til. Tror vi har det meste klart her hjemme :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk :wub:  

 

Jeg har en snart treåring som er fryktelig rampete og utrolig kul. Gleder meg villt til besøk i av @Wednesday og c - tror de to kan bli knoll og tott og finne på utrolig mye rart :lol:  Håper på finvær, hvis ikke så finnes det klær :aww: 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, rosinbolle skrev:

Så kjekt, @Malamuten! Dere kommer til å bli finfine foreldre :) Du er heldig som synes det går raskt, hehe, for det gjør det ikke her ;)

37+6 uker i dag, mentalt veldig klar for å bli ferdig med svangerskapet. Har blitt for tung for madrassen vår, så jeg får fryktelig vondt i bekkenet om natta. Må sikkert belage meg på dette i fire uker til, for jeg er nok den ene i familien som går langt over tida... Men hver dag som går gir en litt mer ferdig og klar baby, og jeg får prøve å nyte at det bare er meg og mannen å ta hensyn til. Tror vi har det meste klart her hjemme :) 

Herlighet, bare noen dager til så er du jo innenfor "nå er det normalt å føde". Om det er noen trøst så synes jeg at ditt svangerskap har gått fort :lol: Så utrolig spennende ihvertfall når det nærmer seg såpass. 
Har du prøvd å justere bena med pute om natten for å stabilisere bekkenet? Jeg ligger på magen enn så lenge så har ikke hatt bruk for det selv enda, men fått tips uansett siden jeg sliter med bekkenet. Ligger man på siden så er det vell å legge puta mellom bena å ligger man på ryggen så er det vell å legge under knehasene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Malamuten skrev:

Herlighet, bare noen dager til så er du jo innenfor "nå er det normalt å føde". Om det er noen trøst så synes jeg at ditt svangerskap har gått fort :lol: Så utrolig spennende ihvertfall når det nærmer seg såpass. 
Har du prøvd å justere bena med pute om natten for å stabilisere bekkenet? Jeg ligger på magen enn så lenge så har ikke hatt bruk for det selv enda, men fått tips uansett siden jeg sliter med bekkenet. Ligger man på siden så er det vell å legge puta mellom bena å ligger man på ryggen så er det vell å legge under knehasene.

Tror det er sånn at alle andres svangerskap går i rekordfart ;) Har prøvd å stabilisere litt med pute, men først etter at det har begynt å gjøre vondt og da er det gjerne for sent. Problemet er at jeg legger vekta mi på sida som gjør vondt... Har egentlig bare én god side å sove på nå, men så snur jeg meg i søvne til den andre sida. Får ikke til å ligge på magen eller ryggen lengre. Men jeg overlever :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er 4 uker i dag, snart en måned gammel :frantics: Feirer med restaurant med svigers som er på besøk. Mammaen har på seg jeans som ikke har strikk i livet for første gang...i år? Tror jeg :lol: 

Han er så stoor blitt! Ikke i kroppen (sliter med lav vektoppgang), men likevel stor. Mer og mer opptatt av uro, babygym, fjes etc, visstnok vektig tidlig ute på det sier folk, holder blikkontakt og nekter å ikke holde hodet selv :teehe: Det første ekte smilet er rett rundt hjørnet, han smiler mer og mer i søvne og jeg vet allerede nå jeg kommer til å grine når han smiler skikkelig til meg for første gang :lol: 

Amming går bedre og bedre, men han har gått sakte opp i vekt, så er bare delamming foreløpig. Håper vi kan fullamme etterhvert, men litt er nå bedre enn ingenting da, så vi tar det som det kommer. Vil fullamme om vi kan, ikke minst fordi amming er så enkelt sammenlignet med flaskestyr :lol: 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Gutten min er 4 uker i dag, snart en måned gammel :frantics: Feirer med restaurant med svigers som er på besøk. Mammaen har på seg jeans som ikke har strikk i livet for første gang...i år? Tror jeg :lol: 

Han er så stoor blitt! Ikke i kroppen (sliter med lav vektoppgang), men likevel stor. Mer og mer opptatt av uro, babygym, fjes etc, visstnok vektig tidlig ute på det sier folk, holder blikkontakt og nekter å ikke holde hodet selv :teehe: Det første ekte smilet er rett rundt hjørnet, han smiler mer og mer i søvne og jeg vet allerede nå jeg kommer til å grine når han smiler skikkelig til meg for første gang :lol: 

Amming går bedre og bedre, men han har gått sakte opp i vekt, så er bare delamming foreløpig. Håper vi kan fullamme etterhvert, men litt er nå bedre enn ingenting da, så vi tar det som det kommer. Vil fullamme om vi kan, ikke minst fordi amming er så enkelt sammenlignet med flaskestyr :lol: 

Herlighet som tiden flyr altså, gratulerer :) , og så koselig som det høres ut :wub:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Gutten min er 4 uker i dag, snart en måned gammel :frantics: Feirer med restaurant med svigers som er på besøk. Mammaen har på seg jeans som ikke har strikk i livet for første gang...i år? Tror jeg :lol: 

Han er så stoor blitt! Ikke i kroppen (sliter med lav vektoppgang), men likevel stor. Mer og mer opptatt av uro, babygym, fjes etc, visstnok vektig tidlig ute på det sier folk, holder blikkontakt og nekter å ikke holde hodet selv :teehe: Det første ekte smilet er rett rundt hjørnet, han smiler mer og mer i søvne og jeg vet allerede nå jeg kommer til å grine når han smiler skikkelig til meg for første gang :lol: 

Amming går bedre og bedre, men han har gått sakte opp i vekt, så er bare delamming foreløpig. Håper vi kan fullamme etterhvert, men litt er nå bedre enn ingenting da, så vi tar det som det kommer. Vil fullamme om vi kan, ikke minst fordi amming er så enkelt sammenlignet med flaskestyr :lol: 

Ammeutfordringer er kjempeslitsomt så :flowers: og :hug:til deg for arbeidet! All amming du får til er jo kjempebra så det er definitivt verdt innsatsen.

Det første smilet er så herlig (og alle andre etter det og hehe) :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Malamuten skrev:

Herlighet som tiden flyr altså, gratulerer :) , og så koselig som det høres ut :wub:  

Det er helt herlig, gled deg :wub: Joda, det er jo slitsomt og det har vært snørr og tårer hos oss begge til tider, men det er verdt det fordet liksom. Og tida har flydd! Han ble født i går jo. Og samtidig har han alltid vært her :teehe: 

1 time siden, Malamuten skrev:

Noen som har noen erfaring med 3 hjulsvogner som babyjogger city elite? Fordeler/ulemeper? Og hvordan erfaring har dere evt med akkurat denne ifht å trille på grusvei/litt ulendt? Snø? 

Vi har babyjogger city elite. Fordelen er tar liten plass i bil, lett og god å trille, og veier ca ingenting (vi må gå lang smal trapp for å komme oss inn og ut, ingen plass for vogna å stå i enden av trappa, så vi måtte ha lett vogn pga det og. Ulempen er fravendt sportsdel. Vi bruker som forventet bæretøy mest, så bare testet den såvidt på grus av ulendt terreng. Vi blir nok å bruke bæretøy mye, det er enkelt og han her har stort nærhetsbehov, så han slapper av best inntil oss uansett :) Men greit å ha vogna i bakhånd da :)

TFK har en bagtype hvor du kan ha sportsdelen mot deg! Multi x bag tror jeg det er. Litt større enn babyjoggeren, men også på den lette sida :)  

58 minutter siden, Krelise skrev:

Ammeutfordringer er kjempeslitsomt så :flowers: og :hug:til deg for arbeidet! All amming du får til er jo kjempebra så det er definitivt verdt innsatsen.

Det første smilet er så herlig (og alle andre etter det og hehe) :wub:

Ja, er overraskende sårt, men heldigvis fungerer delamming greit nå, og heldigvis kan vi holde oss til bare amming når vi er borte og på natta, litt enklere det. Så akkurat nå sitter jeg og ammer i bilen utenfor city syd :lol: 

Jaaa :wub: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, rosinbolle skrev:

Åh, det høres fantastisk ut, @Aslan, minus ammetullet. Så koselig, og så herlig med smil! :)

Ja :wub: Og både du og @Malamuten, om dere vil amme og støter på problemer, ikke vær redd for å kontakte ammepoliklinikken på sykehuset, vi har fått super veiledning derfra :) Gull å ha om man ikke føler helsesøster kan nok :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Aslan skrev:

Ja :wub: Og både du og @Malamuten, om dere vil amme og støter på problemer, ikke vær redd for å kontakte ammepoliklinikken på sykehuset, vi har fått super veiledning derfra :) Gull å ha om man ikke føler helsesøster kan nok :) 

Tusen takk for tips! Har fryktelig lyst til å få til amminga, så jeg skal ikke nøle med å be om råd hvis vi strever :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Malamuten skrev:

Noen som har noen erfaring med 3 hjulsvogner som babyjogger city elite? Fordeler/ulemeper? Og hvordan erfaring har dere evt med akkurat denne ifht å trille på grusvei/litt ulendt? Snø? 

Vi har en Quinny zapp vogn/trille. 3-hjuling. Ikka favoritten for å si det sånn, brukes kun på små turer i byen og sånn. Syntes den er klønete å manøvrere.. Liker best 4-hjuling.. Så er på leit etter en liten nett 4-hjuling til frøkna her siden det snart er en som tar over hennes vogn :P 

muligens burde vi se oss om etter en søskenvogn men de er så dyre igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Malamuten skrev:

Noen som har noen erfaring med 3 hjulsvogner som babyjogger city elite? Fordeler/ulemeper? Og hvordan erfaring har dere evt med akkurat denne ifht å trille på grusvei/litt ulendt? Snø? 

Trehjulingene kan aldri måle seg med firehjulingene i forhold til skikkelig dårlig terreng. Men på vanlig grus, skogsvei, etc synes jeg city elite klarer jobben helt fint, jeg går ikke og tenker at jeg skulle ønske jeg hadde en annen vogn. Jeg elsker trehjulinger da, det er jo så greit å manøvrere, de blir gjerne mindre sammenlagt, etc. Jeg har hatt den og TFK Joggster twist. Sammenlignet er babyjoggeren en mye nettere vogn å håndtere, legge sammen, etc. Men jeg savner håndbremsen på TFKen veldig, da. Men det er det ytterst få vogner som har uansett. Skulle jeg valgt en av de nå vet jeg neimen ikke hva jeg hadde valgt. TFKen hadde stått sterkt med tanke på bremsen, babyjoggeren med tanke på hvor grei den er å slenge sammen. Men stødige, gode vogner begge to. Kommer nok til å selge city eliten og bytte den ut med en city mini GT etterhvert, bare fordi den er enda mindre og enda kjekkere å håndtere. 

 

Jeg er så stolt og kry av disse jeg :wub:

13458556_10154232186637225_3964775331435

 

13498042_10154232216367225_4448827724545

 

13528461_10154232224487225_5703045959142

 

13475187_10154232258527225_4051796136054

 

13528443_10154232258767225_1867332496612

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...