Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Oi, det er ganske drøyt! Det hadde jeg syntes var fristende å droppe også, med mindre det er veldig viktig for ungen. 

Vi "må" dra, for Fia har øvd til fremføring til avslutningen i halvt år nå, og gleder seg sånn til å vise det frem :/ Samboer betaler for jeg har ikke råd til det der.. (Noe jeg er utrolig takknemlig for, mtp at det ikke er hans barn :heart: Var ikke snakk om noe annet engang, veldig snilt gjort. Han tar seg også fri for å bli med! :wub: ) De slutter nå om 2 uker heldigvis, og jeg vet at den nye barnehagen er de veldig bevisst på at det ikke skal koste noe osv, for den er helt nyoppstartet og vi foreldre har vært med på å bestemme, noen andre tok dette opp på forrige foreldemøte :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

1 time siden, Perfect Image skrev:

 

Litt irritert på bhg. Imorgen er det bhg avslutning. Fikk en lapp for noen dager siden at det er forventet at vi tar med en gave til utlodning på 100 kr verdi per barn, og forventet at vi kjøper lodd på 100 kr per barn der. Vi skal ha med egen grillmat og skal ha med en kake per familie til utsalg og kakestykkene vil koste 10kr stykke. 50 kr per barn igjennom fau på gave til personal. Synes dette blir jævli dyr avslutning..........

 

Men i alle dager ! :o

Hos oss var det 50 kr til de ansatte , mulighet for å kjøpe lodd , pølser, kaffe, frukt og kaker var gratis.  Selvfølgelig var kakene bakt av foreldre og det var vi foreldre som serverte . Vi hadde ikke med kake ( jeg valgte å servere pølser i stedet , det er jeg bedre på ) og det var faktisk altfor mye kaker. 

Jeg tror aldri jeg har hørt om så stive priser før faktisk,  det er utrolig lite gjennomtenkt.  Sommeravslutning er noe man "må" delta på for barna sin skyld,  da er det ekstremt betenkelig å kreve så mye penger. 

Det er forøvrig ikke barnehagen sin feil vil jeg anslå,  men Fau.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb (bhg), har vi sommerfest, eneste foreldre trenger å gjøre er å ta med mat /og eller en kake, så dekker vi langbord og man kan spise det man vil. Jobben står for drikke til barna (saft eller vann) og kaffe/te til voksene. Brus må man ta med selv.
Ingen betale noe, og alle får delta.

Synes ikke noe om at man skal betale så voldsomt mye for en avslutnings/sommer fest. Ikke alle er godt økonomisk stilte, og det går utover barna når det er slik. Det er de som skal delta, kose seg og ha det gøy felleskapet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sommeravslutning i bhg nå, mens jeg var på sykehuset. Så den gikk vi jo lett glipp av :lol: men der var det at vi selv måtte ha med egen grillmat, og Så en premie til ca 50kr som kunne brukes på tombola.. FAU stilte med is til barna :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

 

Litt irritert på bhg. Imorgen er det bhg avslutning. Fikk en lapp for noen dager siden at det er forventet at vi tar med en gave til utlodning på 100 kr verdi per barn, og forventet at vi kjøper lodd på 100 kr per barn der. Vi skal ha med egen grillmat og skal ha med en kake per familie til utsalg og kakestykkene vil koste 10kr stykke. 50 kr per barn igjennom fau på gave til personal. Synes dette blir jævli dyr avslutning..........

 

Det høres utrolig drøyt ut, selv om jeg ser for meg at jeg hadde hatt råd så er det bare helt feil å skulle bruke så mye på en barnehageavslutning som burde kunne være tilnærmet gratis og like fin uansett. Ihvertfall når det er "pålagt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en FB venn her om dagen som venter smått i september. Damen (og mannen) har Siberians og fabulerer allerede nå om hvor tidlig småttet (de vet ikke kjønn) kan bli med på treningstur. Fikk meg til å tenke, ja når kan de egentlig det? Regner med at i dette tilfellet blir den sittende på faget/mellom beina på en av foreldrene. Det er jo ikke akkurat slede eller pulkeføre i UK så liggende ser jeg for meg blir litt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Snakket med en FB venn her om dagen som venter smått i september. Damen (og mannen) har Siberians og fabulerer allerede nå om hvor tidlig småttet (de vet ikke kjønn) kan bli med på treningstur. Fikk meg til å tenke, ja når kan de egentlig det? Regner med at i dette tilfellet blir den sittende på faget/mellom beina på en av foreldrene. Det er jo ikke akkurat slede eller pulkeføre i UK så liggende ser jeg for meg blir litt vanskelig.

Kan de ikke bare putte ungen i en bæresele? Kan en jo gjøre fra nyfødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Snakket med en FB venn her om dagen som venter smått i september. Damen (og mannen) har Siberians og fabulerer allerede nå om hvor tidlig småttet (de vet ikke kjønn) kan bli med på treningstur. Fikk meg til å tenke, ja når kan de egentlig det? Regner med at i dette tilfellet blir den sittende på faget/mellom beina på en av foreldrene. Det er jo ikke akkurat slede eller pulkeføre i UK så liggende ser jeg for meg blir litt vanskelig.

Vet i hvertfall at pulk ikke er anbefalt før rundt 9 mnd når de kan sitte selv, de kan ikke ligge flatt i pulk heller egentlig. Og sykkelvogner anbefales heller ikke før nærmere 1 år siden det vil riste og hompe en del som ikke er helt gunstig for små kropper som ikke er så sterke, særlig med tanke på hodet. Sitte lenge skal de jo heller ikke gjøre før de kan sitte selv, og da bare så lenge som de klarer selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. kanskje jeg skal slutte å klage på at vi måtte kjøpe svarte klær til sommeravslutning.. Her stilte barnehagen i år med boller fra bakeriet, saft, vann og kaffe. Ellers var det ikke loddsalg, ikke inngangspenger, etc. Så selge festen er jo gratis sånn sett - bare med kleskode :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krilo skrev:

Frøkna har fått sansen for Drømmehagen...

jeg lurer bare på hva de har tatt, de som har lagd det programmet :aww: 

:lol: ! 

 

Når barnet som normalt hopper i sofaen kl 7 bare ligger på gulvet og sutrer og bare skal bæres, og appåtil klager over vondt i magen, er blank i øya og en smule blek: Da er det bare å melde avbud fra alle dagens planer. Ser ut som hun kvikner til litt med litt frokost, så krysser fingra for at hun bare trenger en hjemmedag. Sommeravsluttning i dag, så får se hvis hun virker helt fin så får vi dra en tur ned dit, men tror kanskje vi bare lar det være. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmh... Har ikke hørt noe om noen sommeravslutning i barnehagen jeg. Det er meget mulig det bare er jeg som er treg, men jeg finner ikke noe om det på vigilo-siden deres heller. Gjør ikke meg noe, hvis det er vanlig at det er så sinnsykt dyrt :| 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Hmh... Har ikke hørt noe om noen sommeravslutning i barnehagen jeg. Det er meget mulig det bare er jeg som er treg, men jeg finner ikke noe om det på vigilo-siden deres heller. Gjør ikke meg noe, hvis det er vanlig at det er så sinnsykt dyrt :| 

Tror ikke det er vanlig at det er så dyrt heldigvis :)

sommerfesten vår står på årsplanleggeren, mådensplanleggeren som kommer på mail hver mnd og vi fikk en egeb invitasjon på mail forrige uke. Sommerfesten hos oss er ikke før om 2 uker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krilo skrev:

Tror ikke det er vanlig at det er så dyrt heldigvis :)

sommerfesten vår står på årsplanleggeren, mådensplanleggeren som kommer på mail hver mnd og vi fikk en egeb invitasjon på mail forrige uke. Sommerfesten hos oss er ikke før om 2 uker da.

Jeg finner ikke noe om det på noen av de stedene, så da har vi sikkert ingen sommeravslutning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Snøfrost skrev:

Snakket med en FB venn her om dagen som venter smått i september. Damen (og mannen) har Siberians og fabulerer allerede nå om hvor tidlig småttet (de vet ikke kjønn) kan bli med på treningstur. Fikk meg til å tenke, ja når kan de egentlig det? Regner med at i dette tilfellet blir den sittende på faget/mellom beina på en av foreldrene. Det er jo ikke akkurat slede eller pulkeføre i UK så liggende ser jeg for meg blir litt vanskelig.

Med en god bæresele/sjal hvor barnet sitter stødig (og riktig) og får støtte og hjelp fra sela så antar jeg at de kan ta med fra ganske tidlig av, så lenge de føler at det er trygt ifht velt osv. 

Edit: Tenker ikke nyfødt altså, men kanskje fra 6 mnd? Så lenge barnet virker å trives med det, de må jo uansett se an det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Krilo skrev:

Frøkna har fått sansen for Drømmehagen...

jeg lurer bare på hva de har tatt, de som har lagd det programmet :aww: 

De røyker mer enn sokkene sine, i allefall. 
Og glede deg til hun oppdager Poppeloppane og Fantorangen *grøsse*
De som lager de programmene hater småbarnsforeldre, og lager kun barneprogram for å hevne seg på alle som har reprodusert:aww:

7 timer siden, Krutsi skrev:

Vi ser mye masha og miska.. Der har skaperne levd med 2-3-åringer og truffet spikeren på hodet :lol: 

Det ser vi på hele familien, og både mor og far ler så vi griner:lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ganzie skrev:

De røyker mer enn sokkene sine, i allefall. 
Og glede deg til hun oppdager Poppeloppane og Fantorangen *grøsse*
De som lager de programmene hater småbarnsforeldre, og lager kun barneprogram for å hevne seg på alle som har reprodusert:aww:

Det ser vi på hele familien, og både mor og far ler så vi griner:lol:

Poppeloppane er jo festlige da :lol: men nå ler jeg litt ekstra av alt innenfor sånt som er på nynorsk :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ganzie skrev:

De røyker mer enn sokkene sine, i allefall. 
Og glede deg til hun oppdager Poppeloppane og Fantorangen *grøsse*
De som lager de programmene hater småbarnsforeldre, og lager kun barneprogram for å hevne seg på alle som har reprodusert:aww:

Det ser vi på hele familien, og både mor og far ler så vi griner:lol:

Poppeloppane digger hu, men nå er det Drømmehagen som fenger mest :lol: Fantorangen er ikke sååå stas, litt morsomt når hen synger bare :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh! Uten å helt tenke over det tok jeg på en Pampersbleie fra gratispakke på i går kveld, hadde egentlig ikke tenkt å ha den på natta siden jeg syns den var litt stor, men så trengte han ikke skifte før vi la oss, og jeg glemte hele greia. Ammet nå nettopp, og det ble action i bleia, ikke noe uvanlig det, aldri vært noe stress å amme ferdig før vi skifter.. Vel, ikke nå. Bare flaks at jeg dro en gulpeklut rundt rumpa hans når det begynte å buldre, for ellers hadde vi hatt senga vår full av bæsj og jeg hadde hatt enda mer bæsj på meg og Mons hadde nok bada i dritt. Æsj altså :( Ikke flere bleietester på natta med andre ord! Enn så lenge stoler jeg på bare libero 1 med den kroppsformen mini har til nå :P Har hatt nesten lekkasjer der og, men cluet er nesten :teehe: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Aslan skrev:

Ugh! Uten å helt tenke over det tok jeg på en Pampersbleie fra gratispakke på i går kveld, hadde egentlig ikke tenkt å ha den på natta siden jeg syns den var litt stor, men så trengte han ikke skifte før vi la oss, og jeg glemte hele greia. Ammet nå nettopp, og det ble action i bleia, ikke noe uvanlig det, aldri vært noe stress å amme ferdig før vi skifter.. Vel, ikke nå. Bare flaks at jeg dro en gulpeklut rundt rumpa hans når det begynte å buldre, for ellers hadde vi hatt senga vår full av bæsj og jeg hadde hatt enda mer bæsj på meg og Mons hadde nok bada i dritt. Æsj altså :( Ikke flere bleietester på natta med andre ord! Enn så lenge stoler jeg på bare libero 1 med den kroppsformen mini har til nå :P Har hatt nesten lekkasjer der og, men cluet er nesten :teehe: 

Kan være det er greit å øke en str etterhvert? Vi fikk plutselig masse bæsjelekkasjer med både Libero og de andre (gratispakke)bleiene vi hadde, gikk opp en str og det ble mye bedre?

Vi feiret H sin 4mnd dag i går? Stor gutt! Nå smiler han, ler og prater, og skal få begynne å smake på ulike smaker? Vi feirer med tur til badeland, og bading var veldig stas og slitsomt, men søstern var storfornøyd ivertfall?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...