Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Akkurat nå, MarieR skrev:

Veldig fornøyd, så mye enklere for både meg og ungen :) Fikk det anbefalt både på sykehuset og av helsesøster.

https://www.vitusapotek.no/microlife-pannetermomenter-nc150/p/883137

Så bra :) er den jeg har tittet på også. Tenker det er lettere å sjekke feber, særlig på natta :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krilo skrev:

Så bra :) er den jeg har tittet på også. Tenker det er lettere å sjekke feber, særlig på natta :) 

Veldig! slipper å vekke ungen, og så er det jo ikke ubehagelig for dem heller :) Tror ikke jeg kommer til å bruke noe annet noen gang :P Vel verd pengene i alle fall, og det er ikke mindre enn fem års garanti på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en annen type, som man kan bruke i øret også. Det kan være ganske store forskjeller på når man måler i øret/pannen og når man måler rektalt, så vi har det kun for å ha en viss oversikt på om tempen går opp eller ned. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt fornøyd med vårt pannetermometer. Kan funke greit for å se om feberen stiger på kvelden feks, men spesielt nøyaktig er den ikke så har hun høy feber må vi uansett sjekke med et ordentlig et. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker pannetermometer for å kunne gi oss er ca svar om hvordan tempen ligger an.. Bruker rektalt hvis jeg trenger helt nøyaktig.. Men til vanlig bruker jeg bare det på pannen, og så vurderer jeg utfra allmentilstand og dets temp, om jeg bruker rektalt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akutt separasjonsangst hos en (straks) toåring. Er det flere som har vært borti det?
Han har alltid vært en selvstendig kar, og aldri brydd seg om jeg har forlatt rommet eller etasjen i (veldig) kort tid for ditt eller datt. 
Men nå er det krise bare jeg går ned trappa for å hente noe, selv om jeg ikke er borte mer enn ett sekund. 
Det er til og med krise om en av oss forsvinner, selv om den andre forelderen er sammen med han. 

Det kom helt plutselig for litt under to uker siden, og helt ærlig er det temmelig slitsomt og frustrerende, for det er ganske hemmende med en liten en som ikke tåler at vi er utenfor synsvidde et øyeblikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Akutt separasjonsangst hos en (straks) toåring. Er det flere som har vært borti det?
Han har alltid vært en selvstendig kar, og aldri brydd seg om jeg har forlatt rommet eller etasjen i (veldig) kort tid for ditt eller datt. 
Men nå er det krise bare jeg går ned trappa for å hente noe, selv om jeg ikke er borte mer enn ett sekund. 
Det er til og med krise om en av oss forsvinner, selv om den andre forelderen er sammen med han. 

Det kom helt plutselig for litt under to uker siden, og helt ærlig er det temmelig slitsomt og frustrerende, for det er ganske hemmende med en liten en som ikke tåler at vi er utenfor synsvidde et øyeblikk...

Yep, vi hadde det samme i omtrent samme alder. Gikk over likefort som det kom, heldigvis for det var kjempeslitsomt mens det stod på. Dukker opp innimellom igjen, men ikke i like stor grad. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Yep, vi hadde det samme i omtrent samme alder. Gikk over likefort som det kom, heldigvis for det var kjempeslitsomt mens det stod på. Dukker opp innimellom igjen, men ikke i like stor grad. 

 

 

håper du har rett:sweat: blir temmelig svett av å ha en unge på armen når man skal prøve å få gjort noe fornuftig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

håper du har rett:sweat: blir temmelig svett av å ha en unge på armen når man skal prøve å få gjort noe fornuftig:P

Styrketreningen sin det :D Bare pass på å bytte arm :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Og der er jeg ikke flink:lol: ser snart ut som en slik:
vinkekrabbe_0.jpg?itok=-IgYJqEy
 

:lol: !! Da er vi to. Fysio klør seg i hodet, jeg er høyrehendt, men vanvittig mye sterkere i venstre siden - kaaaaan ha noe med at jeg har 13 kg unge hengende på den siden flere ganger daglig. Jeg klarer ikke løfte henne med "feil" hånd... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Akutt separasjonsangst hos en (straks) toåring. Er det flere som har vært borti det?
Han har alltid vært en selvstendig kar, og aldri brydd seg om jeg har forlatt rommet eller etasjen i (veldig) kort tid for ditt eller datt. 
Men nå er det krise bare jeg går ned trappa for å hente noe, selv om jeg ikke er borte mer enn ett sekund. 
Det er til og med krise om en av oss forsvinner, selv om den andre forelderen er sammen med han. 

Det kom helt plutselig for litt under to uker siden, og helt ærlig er det temmelig slitsomt og frustrerende, for det er ganske hemmende med en liten en som ikke tåler at vi er utenfor synsvidde et øyeblikk...

Har opplevd det i flere faser egentlig. Siste nå ifm fødselen til minstemann. Ofte er det ifm at det har skjedd noe spesielt eller i spesielt travle/slitsomme perioder for familien. Må love å bare være borte en kort stund osv hvis jeg skal på tur, og forsikrer seg om at mamma og pappa ikke skal dra noe sted når vi besøker besteforeldre, fordi hun har blitt passet av dem noen ganger når vi har vært på ting. Det har heldigvis bedret seg nå, som det har gjort de andre gangene. Og for hver gang, ettersom hun har blitt større så er det mindre og mindre intenst på en måte (men sånn som nå, når jeg har en annen liten en som ivertfall er avhengig av meg hele tiden, så blir det ganske slitsomt (men forståelig) når størstemann helst også skal være på fanget)...

Det har ikke skjedd noe i barnehagen eller at noen har skremt han/sagt noe til han som han syns var skummelt eller noe da? Pleier å spørre barnehagen, hvis L feks prater om noe som gjør at hun er lei seg som vi ikke forstår, eller hun plutselig får noen "sperrer" på ting hun ikke har hatt før... Noen ganger har det skjedd ting som de har tolket som småting men som blir forstått annerledes av en liten en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: !! Da er vi to. Fysio klør seg i hodet, jeg er høyrehendt, men vanvittig mye sterkere i venstre siden - kaaaaan ha noe med at jeg har 13 kg unge hengende på den siden flere ganger daglig. Jeg klarer ikke løfte henne med "feil" hånd... 

 

Og jeg er venstrehendt men utrolig mye sterkere på høyresiden siden det er den siden jeg alltid bærer med:lol:
Og 13 kg? Heldig du, min klokka inn til 15.9 for en måned siden:lol:

Akkurat nå, *Marianne* skrev:

Har opplevd det i flere faser egentlig. Siste nå ifm fødselen til minstemann. Ofte er det ifm at det har skjedd noe spesielt eller i spesielt travle/slitsomme perioder for familien. Må love å bare være borte en kort stund osv hvis jeg skal på tur, og forsikrer seg om at mamma og pappa ikke skal dra noe sted når vi besøker besteforeldre, fordi hun har blitt passet av dem noen ganger når vi har vært på ting. Det har heldigvis bedret seg nå, som det har gjort de andre gangene. Og for hver gang, ettersom hun har blitt større så er det mindre og mindre intenst på en måte (men sånn som nå, når jeg har en annen liten en som ivertfall er avhengig av meg hele tiden, så blir det ganske slitsomt (men forståelig) når størstemann helst også skal være på fanget)...

Det har ikke skjedd noe i barnehagen eller at noen har skremt han/sagt noe til han som han syns var skummelt eller noe da? Pleier å spørre barnehagen, hvis L feks prater om noe som gjør at hun er lei seg som vi ikke forstår, eller hun plutselig får noen "sperrer" på ting hun ikke har hatt før... Noen ganger har det skjedd ting som de har tolket som småting men som blir forstått annerledes av en liten en...

Han går ikke i barnehage enda, så han henger rundt mammaræva hele dagen:P Og hverken jeg eller pappaen kan komme på at det har vært noen endringer i det siste. Jeg var for første gang borte i fire dager for over en måned siden, da var han litt ekstra klengete dagen etter jeg kom hjem men ikke noe mer.
Han har dessverre ikke noe særlig språk enda, så det er ikke så lett å få ut av han hva som er problemet. Og det hjelper heller ikke å prøve å forklare han at vi kommer tilbake, han går totalt i vranglås:hmm:
Heldigvis er han ikke "langsint", straks vi er hos han igjen så er han fornøyd, skravla går og alt er glemt. Men verden går totalt i knas når han blir "forlatt".

I morgen skal han passes av farmor et par timer mens jeg er på sykehuset en tur, det kan jo bli spennende. Han elsker vanligvis å være hos farmor, men det spørs hva han sier om saken nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ganzie skrev:

Og jeg er venstrehendt men utrolig mye sterkere på høyresiden siden det er den siden jeg alltid bærer med:lol:
Og 13 kg? Heldig du, min klokka inn til 15.9 for en måned siden:lol:

:lol: Avler broilere du :aww:   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt irritert på bhg. Imorgen er det bhg avslutning. Fikk en lapp for noen dager siden at det er forventet at vi tar med en gave til utlodning på 100 kr verdi per barn, og forventet at vi kjøper lodd på 100 kr per barn der. Vi skal ha med egen grillmat og skal ha med en kake per familie til utsalg og kakestykkene vil koste 10kr stykke. 50 kr per barn igjennom fau på gave til personal. Synes dette blir jævli dyr avslutning..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Perfect Image skrev:

 

Litt irritert på bhg. Imorgen er det bhg avslutning. Fikk en lapp for noen dager siden at det er forventet at vi tar med en gave til utlodning på 100 kr verdi per barn, og forventet at vi kjøper lodd på 100 kr per barn der. Vi skal ha med egen grillmat og skal ha med en kake per familie til utsalg og kakestykkene vil koste 10kr stykke. 50 kr per barn igjennom fau på gave til personal. Synes dette blir jævli dyr avslutning..........

 

Wow
Det ble veldig dyr avslutning ja. 
Vi har på skolen hatt med en gave til maks 50,- og så har det vært solgt lodd. Kake har alle hatt med, men det har vært gratis. Gave til personalet har gått fra pengene som FAU har fått inn på loddsalg. 
I barnehagen var det på samme måte. Vi hadde med mat selv, kake til fellesbord og så gave til loddsalg. Det var ikke forventet at man skulle kjøpe massevis av lodder, men det ble jo fort til det. 

Hadde glatt droppet en avslutning til de kostnadene som barnehagen deres har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Perfect Image skrev:

 

Litt irritert på bhg. Imorgen er det bhg avslutning. Fikk en lapp for noen dager siden at det er forventet at vi tar med en gave til utlodning på 100 kr verdi per barn, og forventet at vi kjøper lodd på 100 kr per barn der. Vi skal ha med egen grillmat og skal ha med en kake per familie til utsalg og kakestykkene vil koste 10kr stykke. 50 kr per barn igjennom fau på gave til personal. Synes dette blir jævli dyr avslutning..........

 

Jøss, det var litt av noen priser :huh:

på avslutningen hos oss er det 50,- per barn til fau til gave til de ansatte, men bare de som ønsker da.

Også skal vi ha med mat selv, i år skulle de ikke ha griller, så skal ha med piknikk type mat.. kaffe og kaker blir det servert etter underholdningen som barna står for, dette koster heller ikke noe heller, vet ikke hvem som står for kakene, har i hvertfall ikke fått noe beskjed om å ta med kake :P 

var dugnad i bhg på tirsdag, og da fikk vi både pølser, saft og kaffe der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

 

Litt irritert på bhg. Imorgen er det bhg avslutning. Fikk en lapp for noen dager siden at det er forventet at vi tar med en gave til utlodning på 100 kr verdi per barn, og forventet at vi kjøper lodd på 100 kr per barn der. Vi skal ha med egen grillmat og skal ha med en kake per familie til utsalg og kakestykkene vil koste 10kr stykke. 50 kr per barn igjennom fau på gave til personal. Synes dette blir jævli dyr avslutning..........

 

Oi! :o  

Her koster det ingenting, foreldrene til utgangskullet tar med kake, barnehagen holder kaffe og suppe. Vi kjøper gave til de ansatte på avdelingen hun går fra siden alle gjorde det ifjor, men det er jo ingen tvang. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Synes også det blir veldig dyrt :/ 500 kr for avslutningen + grillmat og drikke, itillegg til småpenger da til kaker. Lyst til å droppe hele greia. 

Oi, det er ganske drøyt! Det hadde jeg syntes var fristende å droppe også, med mindre det er veldig viktig for ungen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...