Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

17 minutter siden, soelvd skrev:

@Aslan, jeg føler det spisser seg litt til her, nå må du forte deg så jeg ikke sniker :P:lol:  

Heia heia! :cheer: :cheer:

 

H ble henvist til øyenlege i går. Herregud, han kommer til å evt rocke briller. Legen fant også to(!!) bilyder på hjertet hans! Hun hørte i en evighet og det ble så åpenbart at det var noe, kjente litt på katastrofetankene da ja. Men det var visst helt ufarlige bilyder som vanligvis retter seg selv innen puberteten. Ante ikke at sånt fantes engang. Puh!

Edit. Jo og i kveld er det avslutning i skolegruppa i bhg! Med brask og bram. Skikkelig fest med disco og oppvisninger, pizza og boller. Vi får komme de siste 3 kvarterene og jeg vet de har planlagt noe til oss. Men H klarer å holde på hemmeligheter, så jeg aner ikke hva det er enda. Gleder meg :heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Heia heia! :cheer: :cheer:

 

H ble henvist til øyenlege i går. Herregud, han kommer til å evt rocke briller. Legen fant også to(!!) bilyder på hjertet hans! Hun hørte i en evighet og det ble så åpenbart at det var noe, kjente litt på katastrofetankene da ja. Men det var visst helt ufarlige bilyder som vanligvis retter seg selv innen puberteten. Ante ikke at sånt fantes engang. Puh!

Jeg hadde også bilyd på hjerte da jeg var liten som ble fulgt opp jevnlig i en periode. Det forsvant og har aldri hørt noe om det siden... Forøvrig trodde jeg selv jeg hadde BILlyd på hjertet, brum brum liksom?

Og briller pleier å gå veldig fint? L begynte da hun var 3, og syns det var veldig stas. Jeg begynte selv i den alderen. Mulig det er litt værre når du er eldre, men nå er det jo så mange kule barnebriller? jeg måtte gå med skikkelig ukule briller av typen Harry Potter bare tynnere, til jeg var ganske stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Notert :lol::P 

Stakkar :lol:  

Lang natt, mye aktivitet, jordmor mente det var begynnende fødsel og rier men man vet jo aldri. Roet seg litt og har tatt seg opp igjen. Så nå skal jeg på senteret for å handle ammetopper - for det er oppskrytt å gjøre ting i god tid :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, *Marianne* skrev:

Jeg hadde også bilyd på hjerte da jeg var liten som ble fulgt opp jevnlig i en periode. Det forsvant og har aldri hørt noe om det siden... Forøvrig trodde jeg selv jeg hadde BILlyd på hjertet, brum brum liksom?

Og briller pleier å gå veldig fint? L begynte da hun var 3, og syns det var veldig stas. Jeg begynte selv i den alderen. Mulig det er litt værre når du er eldre, men nå er det jo så mange kule barnebriller? jeg måtte gå med skikkelig ukule briller av typen Harry Potter bare tynnere, til jeg var ganske stor...

Tror ikke han skal følges opp engang for bilydene. Hun sa det var en vibrering i aorta, så det passer jo bra med BILlyd :lol: Er ikke bekymret, men kjente litt på det når hun hørte i en evighet der altså. Isj, ekkel følelse.

Briller går nok helt fint ja. Som du sier er det mange fine der ute. Jeg vet ikke om det er nødvendig heller. Jeg har ingen grunn til å tro at han ser dårlig, men hun sa han justerte eller noe når hun tok en hånd foran øynene? Aner ikke. Men jeg bruker briller og faren har -6,5, så det er sikkert litt derfor. :) 

@soelvd, kåmm ån! Forventer å se bilder av lille Anne når jeg kommer hjem i kveld. Og hun kommer til å være klin lik Tuva, jeg har det på følelsen! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari skrev:

Tror ikke han skal følges opp engang for bilydene. Hun sa det var en vibrering i aorta, så det passer jo bra med BILlyd :lol: Er ikke bekymret, men kjente litt på det når hun hørte i en evighet der altså. Isj, ekkel følelse.

Briller går nok helt fint ja. Som du sier er det mange fine der ute. Jeg vet ikke om det er nødvendig heller. Jeg har ingen grunn til å tro at han ser dårlig, men hun sa han justerte eller noe når hun tok en hånd foran øynene? Aner ikke. Men jeg bruker briller og faren har -6,5, så det er sikkert litt derfor. :) 

@soelvd, kåmm ån! Forventer å se bilder av lille Anne når jeg kommer hjem i kveld. Og hun kommer til å være klin lik Tuva, jeg har det på følelsen! :D 

HVIS (gikk jo som dette i evigheter sist, bare ikke med like mye smerter) hun melder sin ankomst nå får hun vente til etter sju :P mammahjertet kvier seg helt fryktelig for Tuva og at hun skal ha det bra og legging er ikke så stas hos andre. Så det hadde vært fint om vi kunne lagt henne, reist på føden og kommet tilbake før hun våkner :lol: en liten kinabolle ala Tuva er ikke feil :D

Ang bilyd på hjertet så kjenner jeg flere barn med det faktisk. Tror det er relativt vanlig når de er små? Sånne ukompliserte greier. Men man får seg jo en liten støkk når man sitter der allikevel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mari skrev:

 

Briller går nok helt fint ja. Som du sier er det mange fine der ute. Jeg vet ikke om det er nødvendig heller. Jeg har ingen grunn til å tro at han ser dårlig, men hun sa han justerte eller noe når hun tok en hånd foran øynene? Aner ikke. Men jeg bruker briller og faren har -6,5, så det er sikkert litt derfor. :) 

 

Jeg har fått signaler på at H kommer til å henvises til øyelege bare på bakgrunn av at begge foreldrene har briller/skjeve hornhinner/tidligere sjeling, så det skal sikkert ikke så mye til før de henviser hvis de er "genetisk utsatt"? med H har jeg en følelse av at han kommer til å fortsette å sjele etter 6mnd, men vi får ikke sjekket det før etter det så da er det bare å vente.,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, soelvd skrev:

HVIS (gikk jo som dette i evigheter sist, bare ikke med like mye smerter) hun melder sin ankomst nå får hun vente til etter sju :P mammahjertet kvier seg helt fryktelig for Tuva og at hun skal ha det bra og legging er ikke så stas hos andre. Så det hadde vært fint om vi kunne lagt henne, reist på føden og kommet tilbake før hun våkner :lol: en liten kinabolle ala Tuva er ikke feil :D

Ang bilyd på hjertet så kjenner jeg flere barn med det faktisk. Tror det er relativt vanlig når de er små? Sånne ukompliserte greier. Men man får seg jo en liten støkk når man sitter der allikevel! 

Ja, jeg tror også det er ganske vanlig. :)

Du er søt som tenker sånn på Tuva. Og klart du gjør, det er stort for hele familien dette. Men en natt går bra, det tåler hun. Og det er kanskje ikke så dumt å få en erfaring i at selv om det er leit å måtte legge seg en annen plass med andre mennesker, så går det bra det også. Men jeg skjønner det såre ja, absolutt.

 

21 minutter siden, *Marianne* skrev:

Jeg har fått signaler på at H kommer til å henvises til øyelege bare på bakgrunn av at begge foreldrene har briller/skjeve hornhinner/tidligere sjeling, så det skal sikkert ikke så mye til før de henviser hvis de er "genetisk utsatt"? med H har jeg en følelse av at han kommer til å fortsette å sjele etter 6mnd, men vi får ikke sjekket det før etter det så da er det bare å vente.,.

Vi har lav terskel for sånt i Norge heldigvis. Hvordan behandler de skjeling forresten? Jeg synes å huske at jeg gikk med lapp da jeg var liten på et eller annet tidspunkt, og det ene øyet mitt ser dårligere enn det andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på del 1 av overtidskontroll i dag, siden det begynte å bli fullt lurte de på om jeg kunne ta UL i dag og resten i morgen om alt var bra på UL, og er jo ikke som at jeg har noe bedre å gjøre :lol: se på TV/ture hund rekker jeg resten av dagen liksom :teehe: Alt var ihvertfall helt strålende, han ligger godt tilrette for fødsel og alt tyder på at han har det godt i magen, og det er jo det viktigste. Og heldigvis helt på snittet i str, gigantbaby er jeg faktisk ikke i humør til (men da hadde de startet i dag, om han hadde vært veldig stor eller liten) :P Jeg har det jo og bra, så da får vi nå bare vente og se om han en gang har lyst til å oppleve verden utenfor magen :lol: :) 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari jeg trodde de måtte til UL for å vite hva slags bilyd det er? Det måtte Ask. 

Barnelegen var 99 % sikker på at det var ufarlig, men han ble allikevel henvist til UL av hjertet på sykehus siden det var rutinen hos barn.  

 

Edit : mye mulig barnelegen dro en hvit en til oss for at vi ikke skulle uroe oss. Kanskje hun var mer i tvil enn hun sa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mud skrev:

@Mari jeg trodde de måtte til UL for å vite hva slags bilyd det er? Det måtte Ask. 

Barnelegen var 99 % sikker på at det var ufarlig, men han ble allikevel henvist til UL av hjertet på sykehus siden det var rutinen hos barn.  

 

Edit : mye mulig barnelegen dro en hvit en til oss for at vi ikke skulle uroe oss. Kanskje hun var mer i tvil enn hun sa. 

Det var ikke snakk om å utrede videre iallfall, jeg spurte spesifikt. Det var en vibrasjon på aorta og rasling på selve hjertet. Jeg aner ikke. Men hun var virkelig superdupernøye (og helt forferdelig dårlig med barn :lol: ), så jeg tviler ikke på kompetansen sånn sett. 

Hvor gammel var Ask da? H hadde et kammer eller klaff eller whatever som ikke hadde lukket seg da han var en dag gammel og da tok de vel UL dagen etter for å sjekke om jeg husker rett. Det var også helt vanlig ble jeg fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Det var ikke snakk om å utrede videre iallfall, jeg spurte spesifikt. Det var en vibrasjon på aorta og rasling på selve hjertet. Jeg aner ikke. Men hun var virkelig superdupernøye (og helt forferdelig dårlig med barn :lol: ), så jeg tviler ikke på kompetansen sånn sett. 

Hvor gammel var Ask da? H hadde et kammer eller klaff eller whatever som ikke hadde lukket seg da han var en dag gammel og da tok de vel UL dagen etter for å sjekke om jeg husker rett. Det var også helt vanlig ble jeg fortalt.

Ask var 2-3 år. Jeg googlet litt og fant ut at de stort sett lytter seg til om det er ufarlig eller ei, så da ble vi solgt en løgn :P

Like greit, jeg hadde blitt dritstressa om hun ikke hadde dratt en hvit en og nå var den jo faktisk ufarlig også :lol:

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg nærmet meg termin og var på overtid, eller etter termindato da i hvert fall, så sa folk at jeg mytte passe på å nyte at jeg kunne sove i fred, og slappe av når jeg ville. Som om hvalen fikk sove behagelig eller slappe av i noen som helst stilling liksom :P

Skulle heller ønske at noen ba meg nyte å ikke måtte passe på fjernkontrollen som en hauk så ikke "noen" kastet den veggimellom så batteriene fløy og havnet under hvert sitt møbel så fort han får sjansen. Tror vår fjernkontroll er installert med babymagnet. Eller å kunne vaske hendene på do uten å samtidig sperre veien til doskåla med beina slik at ikke "noen" klatret oppi. Eller å ikke måtte være lynrask når jeg skulle sette ting i oppvaskmaskina så ikke "noen" kommer fykende og røsker ut alt og slenger det utover gulvet. Eller å kunne åpne døra til søppelskapet uten at den henger igjen med et smell og jeg tenker "hersens barnesikring!" sånn ca 100 ganger om dagen.

Men han har også begynt å dele ut klemmer mens han sier "mmmm" med kinnet inntill mitt :wub: Så da er alt det over helt greit kjenner jeg:ahappy:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Ask var 2-3 år. Jeg googlet litt og fant ut at de stort sett lytter seg til om det er ufarlig eller ei, så da ble vi solgt en løgn :P

Like greit, jeg hadde blitt dritstressa om hun ikke hadde dratt en hvit en og nå var den jo faktisk ufarlig også :lol:

 

 

 

Ja, ok. :) Jeg er ikke stresset, hun var tydelig på at det var både ufarlig og ganske vanlig. :) Men den tiden fra jeg skjønte hun hadde funnet noe til hun faktisk formidlet hva det var... Jeg sendte noen lange blikk til notatene hennes og forsøkte desperat å tyde. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mari skrev:

Heia heia! :cheer: :cheer:

 

H ble henvist til øyenlege i går. Herregud, han kommer til å evt rocke briller. Legen fant også to(!!) bilyder på hjertet hans! Hun hørte i en evighet og det ble så åpenbart at det var noe, kjente litt på katastrofetankene da ja. Men det var visst helt ufarlige bilyder som vanligvis retter seg selv innen puberteten. Ante ikke at sånt fantes engang. Puh!

Edit. Jo og i kveld er det avslutning i skolegruppa i bhg! Med brask og bram. Skikkelig fest med disco og oppvisninger, pizza og boller. Vi får komme de siste 3 kvarterene og jeg vet de har planlagt noe til oss. Men H klarer å holde på hemmeligheter, så jeg aner ikke hva det er enda. Gleder meg :heart:

Åh, da hadde jeg blitt litt stresset tror jeg, bilyd og hjerte er jo gjerne ikke noe man vil høre eller forbinder med noe ufarlig, men godt det er en normal greie som er ufarlig og går over av seg selv :) 

1 time siden, soelvd skrev:

Stakkar :lol:  

Lang natt, mye aktivitet, jordmor mente det var begynnende fødsel og rier men man vet jo aldri. Roet seg litt og har tatt seg opp igjen. Så nå skal jeg på senteret for å handle ammetopper - for det er oppskrytt å gjøre ting i god tid :P

Oooh, kanskje det blir 2 sonenbabyer i dag? :D Jeg har nemlig følt på meg at i dag er dagen @Aslan sin lille prins har tenkt å komme ut i den store verden :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Åh, da hadde jeg blitt litt stresset tror jeg, bilyd og hjerte er jo gjerne ikke noe man vil høre eller forbinder med noe ufarlig, men godt det er en normal greie som er ufarlig og går over av seg selv :)

Utvilsomt ganske negativt ladet begrep ja. :) Hvordan er formen din? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Utvilsomt ganske negativt ladet begrep ja. :) Hvordan er formen din? :) 

Ganske grei, bekkenet krangler og det er tungt å bevege seg på tur, men ellers bra :) Sjeleglad for at jeg slipper spying og kvalme :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Malamuten skrev:

Oooh, kanskje det blir 2 sonenbabyer i dag? :D Jeg har nemlig følt på meg at i dag er dagen @Aslan sin lille prins har tenkt å komme ut i den store verden :) 

Samboer og har sagt dagen i dag hele tida faktisk, så vi får se :teehe: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Samboer og har sagt dagen i dag hele tida faktisk, så vi får se :teehe: 

Hahaha førstemann sier jeg her også :lol: 

 

her har jeg nemlig fått murring i ryggen, kynnere, som tidvis er vonde, og nedpress.. Så nå er det heldigvis snart duppetid for min lille hjelper som er hjemme, så nå skal jeg sove det ifra meg :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari skrev:

Ja, jeg tror også det er ganske vanlig. :)

Du er søt som tenker sånn på Tuva. Og klart du gjør, det er stort for hele familien dette. Men en natt går bra, det tåler hun. Og det er kanskje ikke så dumt å få en erfaring i at selv om det er leit å måtte legge seg en annen plass med andre mennesker, så går det bra det også. Men jeg skjønner det såre ja, absolutt.

 

Vi har lav terskel for sånt i Norge heldigvis. Hvordan behandler de skjeling forresten? Jeg synes å huske at jeg gikk med lapp da jeg var liten på et eller annet tidspunkt, og det ene øyet mitt ser dårligere enn det andre. 

Jeg er nok litt preget av at jeg som barn selv syntes sånt var helt forferdelig. Og da mener jeg skikkelig. Kjenner fremdeles den fryktelige følelsen. Så sånn sett burde jeg jo være flinkere enn foreldrene mine til å sette henne vekk en natt i blant (vi var omtrent aldri borte på overnatting). Men det sitter skikkelig langt inne. Men, jeg har kjøpt kul joghurt, vannmelon, storesøsterpakke ligger klar i fødebagen. Pakkeliste og enhaug med punkter til de som skal passe henne om alt mulig - som om ikke de kjenner henne kjempegodt fra før av :lol: Jeg gruer meg virkelig uendelig mye mer til å reise fra henne enn til å føde, hun hater sånne forandringer for tiden. *Puste med magen* 

Ang skjeling, Tuva var på kontroll for det når hun var liten (husker faktisk ikke når, kanskje hun var et år?). Da var det snakk om evt lapp på øyet. Men det var ca 30 sekunder hos øyelegen som kunne bekrefte at det der ville gå seg til :P Pappaen hadde tatt seg fri fra jobb og greier :lol: 

27 minutter siden, Krelise skrev:

Da jeg nærmet meg termin og var på overtid, eller etter termindato da i hvert fall, så sa folk at jeg mytte passe på å nyte at jeg kunne sove i fred, og slappe av når jeg ville. Som om hvalen fikk sove behagelig eller slappe av i noen som helst stilling liksom :P

 

Det! Akkurat det! Jeg får jo for søren ikke sove, gruer meg til hver kveld. Ligger i evigheter og glor i taket og bytter liggestilling konstant fordi det er vondt et eller annet sted. Det er jo til å klikke av. Det er mulig jeg ubevisst ser litt morsk ut når noen sier jeg må nyte den siste stillheten, altså :lol: 

14 minutter siden, Malamuten skrev:

Åh, da hadde jeg blitt litt stresset tror jeg, bilyd og hjerte er jo gjerne ikke noe man vil høre eller forbinder med noe ufarlig, men godt det er en normal greie som er ufarlig og går over av seg selv :) 

Oooh, kanskje det blir 2 sonenbabyer i dag? :D Jeg har nemlig følt på meg at i dag er dagen @Aslan sin lille prins har tenkt å komme ut i den store verden :) 

Jeg er med på to sonenbabyer jeg altså :D Lurer forøvrig på hvilken kroppsdel man kjenner sånt på, for jeg har hatt en magefølelse på en rekke datoer men vi har passert de alle :P 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Hahaha førstemann sier jeg her også :lol: 

 

her har jeg nemlig fått murring i ryggen, kynnere, som tidvis er vonde, og nedpress.. Så nå er det heldigvis snart duppetid for min lille hjelper som er hjemme, så nå skal jeg sove det ifra meg :lol: 

Haha, førstemann til baby, alle tre :D Her er det bare å løpe i trapper, spise kanel og stå på hodet til den store gullmedalje :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Jeg er nok litt preget av at jeg som barn selv syntes sånt var helt forferdelig. Og da mener jeg skikkelig. Kjenner fremdeles den fryktelige følelsen. Så sånn sett burde jeg jo være flinkere enn foreldrene mine til å sette henne vekk en natt i blant (vi var omtrent aldri borte på overnatting). Men det sitter skikkelig langt inne. Men, jeg har kjøpt kul joghurt, vannmelon, storesøsterpakke ligger klar i fødebagen. Pakkeliste og enhaug med punkter til de som skal passe henne om alt mulig - som om ikke de kjenner henne kjempegodt fra før av :lol: Jeg gruer meg virkelig uendelig mye mer til å reise fra henne enn til å føde, hun hater sånne forandringer for tiden. *Puste med magen* 

Ang skjeling, Tuva var på kontroll for det når hun var liten (husker faktisk ikke når, kanskje hun var et år?). Da var det snakk om evt lapp på øyet. Men det var ca 30 sekunder hos øyelegen som kunne bekrefte at det der ville gå seg til :P Pappaen hadde tatt seg fri fra jobb og greier :lol: 

Det! Akkurat det! Jeg får jo for søren ikke sove, gruer meg til hver kveld. Ligger i evigheter og glor i taket og bytter liggestilling konstant fordi det er vondt et eller annet sted. Det er jo til å klikke av. Det er mulig jeg ubevisst ser litt morsk ut når noen sier jeg må nyte den siste stillheten, altså :lol: 

Jeg er med på to sonenbabyer jeg altså :D Lurer forøvrig på hvilken kroppsdel man kjenner sånt på, for jeg har hatt en magefølelse på en rekke datoer men vi har passert de alle :P 

Jeg har ikke hatt magefølelse på en eneste dato, kanskje det er derfor jeg har gått over :lol: Sover godt gjør jeg og. Eneste er en hodepine som kommer og går, så spørs om jeg bare har det for bra tydeligvis :teehe: Kjeder meg bare litt, for nåå begynner jeg å gå litt tom for ting å finne på :P 

Akkurat nå, soelvd skrev:

Haha, førstemann til baby, alle tre :D Her er det bare å løpe i trapper, spise kanel og stå på hodet til den store gullmedalje :P 

Løp i trapper du, jeg tror jeg går for dupp på sofaen :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Jeg har ikke hatt magefølelse på en eneste dato, kanskje det er derfor jeg har gått over :lol: Sover godt gjør jeg og. Eneste er en hodepine som kommer og går, så spørs om jeg bare har det for bra tydeligvis :teehe: Kjeder meg bare litt, for nåå begynner jeg å gå litt tom for ting å finne på :P 

Løp i trapper du, jeg tror jeg går for dupp på sofaen :lol: 

Jeg har løpt i butikk og handlet ammetopper, det var mer enn nok :lol: Det er dette positive tullet som gjør at du går overtid, du må klage mer og være sur over at du går på overtid :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Jeg har løpt i butikk og handlet ammetopper, det var mer enn nok :lol: Det er dette positive tullet som gjør at du går overtid, du må klage mer og være sur over at du går på overtid :P 

Jeg har jo gått i byen i 3 timer da :lol: Jammen... Jeg får gjøre mitt beste med å være sur etterpå. Det ender sikkert bare med at jeg sovner :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...