Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

@M&M

vi hadde den @soelvd og @Raksha linket til, men var ikke så fornøyd med den som utebruk, tok inn altfor mye bakgrunnstøy her i hvertfall. Kjøpte istedet en av de neonate babycallene, ikke de aller dyreste men en av de som viser temperatur ute i vogna, syntes det er veldig kjekt. Lite bakgrunnstøy og lettere å plassere også synes jeg siden de er så små og nette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

12 minutter siden, Krilo skrev:

@M&M

vi hadde den @soelvd og @Raksha linket til, men var ikke så fornøyd med den som utebruk, tok inn altfor mye bakgrunnstøy her i hvertfall. Kjøpte istedet en av de neonate babycallene, ikke de aller dyreste men en av de som viser temperatur ute i vogna, syntes det er veldig kjekt. Lite bakgrunnstøy og lettere å plassere også synes jeg siden de er så små og nette :) 

Rart, vi har ikke opplevd det selv om det endel støy utenfor her. Og ikke fått tilbakemelding på det fra kunder heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, soelvd skrev:

 

29 minutter siden, Raksha skrev:

 

Vi har den soelvd linker til, kjempefornøyd! Eneste var at vi måtte bytte engang fordi den gav ikke beskjed når batteriet begynte å bli tomt på foreldredelen, den bare "døde". Fikk ny uten problemer og den andre har nå funka flott, vi har kun den. 

 

 

18 minutter siden, Krilo skrev:

@M&M

vi hadde den @soelvd og @Raksha linket til, men var ikke så fornøyd med den som utebruk, tok inn altfor mye bakgrunnstøy her i hvertfall. Kjøpte istedet en av de neonate babycallene, ikke de aller dyreste men en av de som viser temperatur ute i vogna, syntes det er veldig kjekt. Lite bakgrunnstøy og lettere å plassere også synes jeg siden de er så små og nette :) 

Tusen takk for tilbakemeldinger. Har sett på avent sin, kjekt å høre at den har fungert greit til flere. Vi bor langt inni skauen, så her er lite bakgrunnsstøy :teehe: Går jo an å levere inn igjen hvis den ikke fungerer til vårt bruk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, soelvd skrev:

Rart, vi har ikke opplevd det selv om det endel støy utenfor her. Og ikke fått tilbakemelding på det fra kunder heller. 

Var det vi også syntes siden vi hadde lest mange gode tilbakemeldinger på den, men funka ikke her til utebruk enda vi justerte og stilte den inn :) og her vi bor er det relativt rolig og stille på dagen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krilo skrev:

Var det vi også syntes siden vi hadde lest mange gode tilbakemeldinger på den, men funka ikke her til utebruk enda vi justerte og stilte den inn :) og her vi bor er det relativt rolig og stille på dagen... 

Tok dere kontakt med Avent? Kan jo ha vært noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode tips til bleieslutt i barnehagen?

Store søster har sluttet med bleier hjemme. Hun er også tørr 50% av nettene og hun våkner og går på do selv. Men i barnehagen så går alt i bleia. Jeg har hørt med de om de kan følge henne på do og spørre ofte om hun må. Jeg håper de følger opp dette. Synes det er litt rart at hun ikke går på potte/do der. Hun løper jo på do i familieselskaper med (for henne fremmede folk og steder) uten problem og husker på å gå på do midt i morsomme leker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fillerya skrev:

Noen som har noen gode tips til bleieslutt i barnehagen?

Store søster har sluttet med bleier hjemme. Hun er også tørr 50% av nettene og hun våkner og går på do selv. Men i barnehagen så går alt i bleia. Jeg har hørt med de om de kan følge henne på do og spørre ofte om hun må. Jeg håper de følger opp dette. Synes det er litt rart at hun ikke går på potte/do der. Hun løper jo på do i familieselskaper med (for henne fremmede folk og steder) uten problem og husker på å gå på do midt i morsomme leker osv.

Du sier alt går i bleia i barnehagen. Men har hun fått prøve seg uten, da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Du sier alt går i bleia i barnehagen. Men har hun fått prøve seg uten, da? 

Nei. Vi bruker bleie i bilen tilfelle hun må på do og vi ikke kan stoppe på sekundet. Usikker på hvor lenge hun klarer å holde seg. Skikkelig upraktisk med avvenning av bleie på vinteren! Kanskje vi skal bare sende henne i barnehagen uten, så venner hun seg til at hun må gå på do der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, soelvd skrev:

Tok dere kontakt med Avent? Kan jo ha vært noe galt.

Jupp men fikk ikke noe hjelp eller noe, så kjøpte ny fra neonate like gjerne, jeg ønsket å ha en med temperatur måler også siden den skulle bli brukt til utebruk :) har en annen fra avent med kamera på soverommet hennes som vi er fornøyde med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fillerya skrev:

Nei. Vi bruker bleie i bilen tilfelle hun må på do og vi ikke kan stoppe på sekundet. Usikker på hvor lenge hun klarer å holde seg. Skikkelig upraktisk med avvenning av bleie på vinteren! Kanskje vi skal bare sende henne i barnehagen uten, så venner hun seg til at hun må gå på do der også?

Kan dere ikke ta den av når dere kommer i bhg da? Sånn hvis dere ønsker å ha den på i bilen i tilfelle rottefelle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krilo skrev:

Kan dere ikke ta den av når dere kommer i bhg da? Sånn hvis dere ønsker å ha den på i bilen i tilfelle rottefelle :) 

Jo, jeg kan jo det. Så får de ta på ny når de skal ut. Hun har faktisk sagt i fra at hun måtte tisse da de var ute i forrige uke, men de rakk ikke do siden de måtte inn og av med dressen først. Men hun sa jo i fra og de hadde visst "fortet seg masse "som hun sa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fillerya skrev:

Nei. Vi bruker bleie i bilen tilfelle hun må på do og vi ikke kan stoppe på sekundet. Usikker på hvor lenge hun klarer å holde seg. Skikkelig upraktisk med avvenning av bleie på vinteren! Kanskje vi skal bare sende henne i barnehagen uten, så venner hun seg til at hun må gå på do der også?

Jeg ville skiftet til truse når dere kom i barnehagen ja. Kanskje hun ikke ser poenget når hun har bleie på. Her skifter de til bleie på henne når de skal ut bare. Det kan jo hende hun må ha et uhell og at det blir litt "dumt" for henne, men da forstår hun kanskje at hun fint kan si ifra også får hun tisse på do der også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fillerya skrev:

Noen som har noen gode tips til bleieslutt i barnehagen?

Store søster har sluttet med bleier hjemme. Hun er også tørr 50% av nettene og hun våkner og går på do selv. Men i barnehagen så går alt i bleia. Jeg har hørt med de om de kan følge henne på do og spørre ofte om hun må. Jeg håper de følger opp dette. Synes det er litt rart at hun ikke går på potte/do der. Hun løper jo på do i familieselskaper med (for henne fremmede folk og steder) uten problem og husker på å gå på do midt i morsomme leker osv.

E brukte lang tid på å slutte helg i bhg. Det var ikke så ofte hun hadde uhell, men hun kunne holde seg hele dagen. Nektet doen i bhg en lang periode... Hun gikk for det meste uten bleie der, og da holdt hun seg. Gadd ikke å mase med det, og det gikk seg plutselig til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fillerya skrev:

Jeg prøver med truse i morgen! Evt med truse innerst og bleie utenpå for å få samme effekten, men uten så mye våte klær ved et uhell :P 

 

Fordelen er jo at da kjenner hun at det er ekkelt, om hun har truse innenfor. Mye av "problemet" når Tuva sluttet var at dagens bleier er jo så behagelige at hun merket ikke at hun tisset i bleia en gang. Så her måtte vi av med bleia så hun ble litt mer obs på det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, soelvd skrev:

Fordelen er jo at da kjenner hun at det er ekkelt, om hun har truse innenfor. Mye av "problemet" når Tuva sluttet var at dagens bleier er jo så behagelige at hun merket ikke at hun tisset i bleia en gang. Så her måtte vi av med bleia så hun ble litt mer obs på det. Lykke til!

Ja det har vært problemet her også. Hun gikk bare på do når hun var naken nedentil. Hun tisset på seg om hun hadde på seg klær, for det var ikke så stor forskjell å ha på seg truse eller bleie. Jeg aner ikke hvordan hun sluttet med bleiene, det bare skjedde av seg selv. Men tydeligvis er det noe med barnehagen som gjør at hun ikke gjør det samme der. Jeg stresser ikke med det, men det er unødvendig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fillerya skrev:

Ja det har vært problemet her også. Hun gikk bare på do når hun var naken nedentil. Hun tisset på seg om hun hadde på seg klær, for det var ikke så stor forskjell å ha på seg truse eller bleie. Jeg aner ikke hvordan hun sluttet med bleiene, det bare skjedde av seg selv. Men tydeligvis er det noe med barnehagen som gjør at hun ikke gjør det samme der. Jeg stresser ikke med det, men det er unødvendig :P 

Ja, hvis hun har forstått greia er det jo kjekt om hun lærer det der og. Vi  har aldri presset henne til det hvis hun ikke har hatt lyst til å gå på do der, det blir på en måte noe annet. Men det kan jo hende hun bare ikke forstår greia med å gå på do i barnehagen og da må man jo prøve å vise og forklare. Og hun er jo ikke gammel at det er kjempelett å forklare masse enda så kanskje hun må erfare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, soelvd skrev:

Ja, hvis hun har forstått greia er det jo kjekt om hun lærer det der og. Vi  har aldri presset henne til det hvis hun ikke har hatt lyst til å gå på do der, det blir på en måte noe annet. Men det kan jo hende hun bare ikke forstår greia med å gå på do i barnehagen og da må man jo prøve å vise og forklare. Og hun er jo ikke gammel at det er kjempelett å forklare masse enda så kanskje hun må erfare :)

Nei det er en utfordring å forklare :P Jeg tror heller ikke de ansatte helt har fått med seg at hun faktisk er helt tørr hjemme og ikke bare går på do innemellom. De virket iallefall litt overrasket da jeg fortalte det i forrige uke. Så da løser det seg sikkert snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fillerya skrev:

Nei det er en utfordring å forklare :P Jeg tror heller ikke de ansatte helt har fått med seg at hun faktisk er helt tørr hjemme og ikke bare går på do innemellom. De virket iallefall litt overrasket da jeg fortalte det i forrige uke. Så da løser det seg sikkert snart :) 

Da får du være tydelig :) Her er det barnehagen som har spurt om ikke vi skal sende henne i barnehagen uten bleie faktisk :P Men hun har nektet. Så bestemte vi oss for at i julen så var det kun bleie på natten, da ble det litt mer en vane (ødela jo mye at hun hadde bleie på 6-7 timer i barnehagen hver dag og vi bare fikk trent i helger og ettermiddager på å gå uten). Da var det nill stress og ingen protest på å gå uten i barnehagen og. Andre uken nå og ikke et uhell, flinke jenta!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Caroline skrev:

Helt utrolig hva man fortrenger på drøye 10 år, men når du skriver om det der så husker jeg jo at jeg måtte holde på brystvorta som en annen knapp så ikke ungen drukna før han hadde rukket å få tak :lol: Det ble faktisk mye bedre med nr. 2. Da fikk jeg heller ikke sånn sinnssyk spreng som med førstemann, der jeg måtte håndmelke før jeg ammet i begynnelsen for at han skulle få tak :P 

Da satser jeg må at melkekua her går seg til med nr 2.. Og så fortrenger jeg at mamma måtte ha tabletter for å slutte med melkeproduksjonen med alle sine tre barn, og ved å endelig være melkefri selv i 1,5 mnd, så har kroppen begynt på nytt å forberedt seg med å skille ut sånn pre-melk.. 

Kroppen sier det er viktig å forberede seg tidlig.. Er jo tross alt 5 mnd til jeg skal begynne å produsere melk :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen jeg kom på sykehuset hadde blodtrykket sunket, hurra! Siden det er et risikosvangerskap tok de likevel en haug tester, ctg-overvåkning og ultralyd. Snupp har det fint enda (heldigvis!!!!), men sjekk av livmorhals viser at kynnerne har begynt å bli effektive, så må bli enda flinkere til å ta det med ro. Og fortsette med ukentlige kontroller, minst. Utrolig glad for at de passer så godt på oss! Og veldig glad alle gode tanker og kommentarer, dere er fine ♡♡♡

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aya skrev:

Innen jeg kom på sykehuset hadde blodtrykket sunket, hurra! Siden det er et risikosvangerskap tok de likevel en haug tester, ctg-overvåkning og ultralyd. Snupp har det fint enda (heldigvis!!!!), men sjekk av livmorhals viser at kynnerne har begynt å bli effektive, så må bli enda flinkere til å ta det med ro. Og fortsette med ukentlige kontroller, minst. Utrolig glad for at de passer så godt på oss! Og veldig glad alle gode tanker og kommentarer, dere er fine ♡♡♡

Så godt å høre :hug: 

Du får innta sofatjeneste!  Hjernen din råtner av all formiddagstvn,  men den kommer til å råtne i løpet av mammapermen uansett.  Jeg er sikker på at jeg sank 10 IQ poeng etter å ha gått hjemme med unge i et år :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Aya skrev:

Innen jeg kom på sykehuset hadde blodtrykket sunket, hurra! Siden det er et risikosvangerskap tok de likevel en haug tester, ctg-overvåkning og ultralyd. Snupp har det fint enda (heldigvis!!!!), men sjekk av livmorhals viser at kynnerne har begynt å bli effektive, så må bli enda flinkere til å ta det med ro. Og fortsette med ukentlige kontroller, minst. Utrolig glad for at de passer så godt på oss! Og veldig glad alle gode tanker og kommentarer, dere er fine ♡♡♡

Du skulle hatt TV-slaveevner og hund på fanget på blå resept du :hug: Ordn deg abonnement på både netflix, viaplay og hbo nordic og slå deg løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aya skrev:

Innen jeg kom på sykehuset hadde blodtrykket sunket, hurra! Siden det er et risikosvangerskap tok de likevel en haug tester, ctg-overvåkning og ultralyd. Snupp har det fint enda (heldigvis!!!!), men sjekk av livmorhals viser at kynnerne har begynt å bli effektive, så må bli enda flinkere til å ta det med ro. Og fortsette med ukentlige kontroller, minst. Utrolig glad for at de passer så godt på oss! Og veldig glad alle gode tanker og kommentarer, dere er fine ♡♡♡

Ååh godt å lese :hug: 

Jeg hadde høyt blodtrykk siste del av svangerskapet, og ble sendt til elverum selv om de helst ville ha meg igjen på tynset, de tar egentlig ikke førstegangsfødende på tynset, men når man er i aktiv fødsel så vil de helst ikke sende om det ikke er komplikasjoner i sikte. Ble sendt pga veldig høyt blodtrykk. Men da jeg kom til elverum var blodtrykket helt fint heldigvis. Så er visst ikke så uvanlig. Fortsetter å heie på dere og håper hun holder seg inne lenge nok til at du blir drittlei og bare vil ha henne ut :hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...