Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

Sto i prøverom et par uker etter fødselen for å prøve amme - bh. Tok av den jeg hadde på og dermed rant melka. Å få på ny bh mens jeg presset ammeinnlegg mot begge puppene og prøvde å unngå å lekke på den bhen som ikke var min eller utover hele gulvet for den saks skyld var jo en interessant opplevelse :P Roet seg nå heldigvis, nå lekker jeg bare av og til. 

 

Var to timer i to-årsdag i ettermiddag. Det var visst mye inntrykk for junior, for å legge seg var helt umulig i kveld. Måtte bare gi opp og ta han med inn på stua igjen. Da var han helt rolig og fornøyd igjen da. Etter en liten time ammet jeg i søvn på senga vår og flyttet han over i sin seng når han sov tungt. Til og med da var det visst vanskelig å roe seg og finne søvnen. Jau jau, kan ikke stå på prinsippene alltid. Tilbake til vanlig legging i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

20 minutter siden, Caroline skrev:

I hear you... Tisselaken var faktisk uunnværlig, sånn som det lakk om natta. Jeg hadde en sånn melkeoppsamler på det brystet jeg ikke ammet, fordi det bare rant. Den måtte jeg som regel tømme 2-3 ganger i løpet av én amming på ett bryst. Ammeinnlegg kunne bare gå og legge seg :P 

Jeg prøvde å sove uten bh de første nettene.. Jeg sov jo aldri med bh før.. Og endte med å måtte bruke badehåndkle over den puppen som ikke ble ammet for at vi ikke skulle drukne :P 

det gikk greit med ammeinnlegg til meg.. Det var en type som funket, og jeg skiftet sikkert fra 4-6 ganger om dagen utenom morgen og kveld.. Samt hadde kluter og håndduk rundt meg når jeg ammet :lol: 

enkel å håndmelke da.. Jeg masserte bare puppen og strøk mot brystvorta, så gikk det av seg selv :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2016, 21.07.01, soelvd skrev:

Blir ikke kvitt sitatene dine Mari. 

 

Kjenner jeg stresser litt, satt i sofaen tidligere og løftet Tuva opp på fanget, da smalt det til i bekkenet.. Så nå har jeg funnet frem krykkene og det kjennes ut som ti kniver i korsryggen på den ene siden. Kjekt..

Til deg og alle andre som ikke blir kvitt quotes:
Hold musen over quoten, trykk inn ctrl knappen og høyreklikk, da får du opp valg som gjør at du kan fjerne quoten. :)


Og huff, håper det går over / blir bedre igjen! :hug:Hvordan går det med kvalmen? 

---------------

Her begynner de å feire barnebursdag fra og med 3 årsdagen og vi er først ute...
Hva gjør man / hva gjorde dere? :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Marie skrev:

Til deg og alle andre som ikke blir kvitt quotes:
Hold musen over quoten, trykk inn ctrl knappen og høyreklikk, da får du opp valg som gjør at du kan fjerne quoten. :)


Og huff, håper det går over / blir bedre igjen! :hug:Hvordan går det med kvalmen? 

---------------

Her begynner de å feire barnebursdag fra og med 3 årsdagen og vi er først ute...
Hva gjør man / hva gjorde dere? :)


 

Jeg vurderer å leie barnehagen, også invitere alle i største avdeingen, også de store barna i Jaran sin avdeling (alle født samme år.) også skal Jaran og Sophia da få feire sammen :)
Servere kyllingpølser og pizzarull med kyllingkjøttdeig (flere nasjoner.) En kake til hver og gele.
Planen min er 
Fiskedam
Skattejakt 
Danseleken


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tricolor skrev:

Prøv å stimulere utdrivingsrefleksen. For meg var det nok å se på babyting :P så rant det. Finnes også nesespray med Oxytocin. Men, klart, alle er ikke like lettmelkte eller melkeproduserende. ( Det er sånne ting vi forbedrer ved avl på ku og sau :D)

Haha ja ikke sant

den nesesprayen, den hjelper fint lite ( har prøvd) er ikke selve utdricelsen det e galt med tror jeg? 

Mer produksjonen? 

Keg kan telle på en halv fonger hvor ofte det " lekker " her i allefall :) 

Som regel på kvelden/ natta 

mom det har gått litt mange timer mellom hver amming, så renner det litt av ene puppen mår det starter å drive it av det brystet hun spiser av :) trenger ikke innlegg som regel i genseren ?

Har bare lekka der ett par ganger , men jeg er innforstått med tilstanden, jeg gir a set jeg klarer og sper på med erstatning t hu er mett :) 

1 time siden, Krutsi skrev:

Jeg lakk hele tiden :P hørte jeg en baby gråte, så sto spruten.. Et par stryk på puppene mine, og melka kom.. Litt varmt vann fra dusjen, at jeg åpnet bh'n osv.. I tillegg hadde jeg veldig for mye melk, og kunne sikkert ha foret opp flere barn.. Allerede 3. Dagen etter fødselen så måtte jeg pumpe meg, og pumpet da ut nesten 1 dl, for å få bort sprenget etter barnet hadde spist seg mett.. 

Melka mi begynte å renne bare at mitt nyfødte barn ble lagt oppå meg etter fødselen :P 

luksusproblem er problemer de også :P:lol: 

 

1 time siden, Caroline skrev:

I hear you... Tisselaken var faktisk uunnværlig, sånn som det lakk om natta. Jeg hadde en sånn melkeoppsamler på det brystet jeg ikke ammet, fordi det bare rant. Den måtte jeg som regel tømme 2-3 ganger i løpet av én amming på ett bryst. Ammeinnlegg kunne bare gå og legge seg :P 

Jeg liker ingen av dere akkuratt nå ????? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Marie skrev:

Til deg og alle andre som ikke blir kvitt quotes:
Hold musen over quoten, trykk inn ctrl knappen og høyreklikk, da får du opp valg som gjør at du kan fjerne quoten. :)


Og huff, håper det går over / blir bedre igjen! :hug:Hvordan går det med kvalmen? 

---------------

Her begynner de å feire barnebursdag fra og med 3 årsdagen og vi er først ute...
Hva gjør man / hva gjorde dere? :)


 

Bruker mobil. Og ser ut som quotene jeg bruker på mobil henger seg opp bare på mobilen. Her ble det legevakt og styr men heldigvis blir det sakte bedre. Ingen flere løft i svangerskapet :P kvalmen er verre eenn på lenge. 19 uker i dag! Oh joy... :P 

 

Ang feiring, aner ikke hva de pleier gjøre her. Så jeg har ikke tenkt å lede an med feiring i alle fall, de fleste på Tuva sin avdeling er barn nr 1 uten storesøsken. Så får vi se hva de med storesøsken gjør :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Toya skrev:

Haha ja ikke sant

den nesesprayen, den hjelper fint lite ( har prøvd) er ikke selve utdricelsen det e galt med tror jeg? 

Mer produksjonen? 

Keg kan telle på en halv fonger hvor ofte det " lekker " her i allefall :) 

Som regel på kvelden/ natta 

mom det har gått litt mange timer mellom hver amming, så renner det litt av ene puppen mår det starter å drive it av det brystet hun spiser av :) trenger ikke innlegg som regel i genseren ?

Har bare lekka der ett par ganger , men jeg er innforstått med tilstanden, jeg gir a set jeg klarer og sper på med erstatning t hu er mett :) 

 

Jeg liker ingen av dere akkuratt nå ????? :P

Det ironiske er at svigermor stresset noe enormt med at jeg måtte ligge på sykehuset i 3 døgn, og slappe av og måtte ha det helt rolig rundt meg.. Fordi hun var redd for at jeg skulle miste melka..

men når hun så at jeg måtte holde en klut foran puppen til ungen ble lagt på plass og var "klar" for at barnet ikke skulle drukne, så roet hun seg :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med E hadde jeg helt ekstrem produksjon. Kunne ikke dra noe sted uten ekstra ammeinnlegg, om natten ble det store våte flekker rundt meg. Strålene stod bare du så på brystene, og jeg hadde melkespreng omtrent hele tiden. Da begynte jeg jo å pumpe noen timer etter at hun ble født fordi hun lå på intensiven. 

Med L har jeg hatt normal produksjon, ikke så mye ekstra enn nødvendig. Det er veldig deilig, kjenner jeg. Bruker innlegg, men trenger ikke være redd for at alle klærne mine plutselig skal bli fulle av melk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg prøvde å sove uten bh de første nettene.. Jeg sov jo aldri med bh før.. Og endte med å måtte bruke badehåndkle over den puppen som ikke ble ammet for at vi ikke skulle drukne :P 

det gikk greit med ammeinnlegg til meg.. Det var en type som funket, og jeg skiftet sikkert fra 4-6 ganger om dagen utenom morgen og kveld.. Samt hadde kluter og håndduk rundt meg når jeg ammet :lol: 

enkel å håndmelke da.. Jeg masserte bare puppen og strøk mot brystvorta, så gikk det av seg selv :lol: 

Helt utrolig hva man fortrenger på drøye 10 år, men når du skriver om det der så husker jeg jo at jeg måtte holde på brystvorta som en annen knapp så ikke ungen drukna før han hadde rukket å få tak :lol: Det ble faktisk mye bedre med nr. 2. Da fikk jeg heller ikke sånn sinnssyk spreng som med førstemann, der jeg måtte håndmelke før jeg ammet i begynnelsen for at han skulle få tak :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Aya skrev:

Bah. Jordmorkontroll i dag endte med å bli sendt rett på sykehuset. Stigende blodtrykk og utslag på urinprøve :/ 

Ånei, masse god bedring, håper alt går bra og ordner seg. Hold oss oppdatert når du har tid da!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til en god, helst så billig som mulig, babycall til å ha ute i vogna?

Har philips avent ugrow til barnerommet, men den kan ikke brukes bare med batteri. Ser for meg noe helt enkelt men med god lydkvalitet. Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, M&M skrev:

Noen som har tips til en god, helst så billig som mulig, babycall til å ha ute i vogna?

Har philips avent ugrow til barnerommet, men den kan ikke brukes bare med batteri. Ser for meg noe helt enkelt men med god lydkvalitet. Erfaringer? 

Den billigste til Avent er veldig enkel og grei. https://www.netonnet.no/art/hjem-og-hushold/trygghetogovervakning/babycall/philips-scd505/176011.11307/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, M&M skrev:

Noen som har tips til en god, helst så billig som mulig, babycall til å ha ute i vogna?

Har philips avent ugrow til barnerommet, men den kan ikke brukes bare med batteri. Ser for meg noe helt enkelt men med god lydkvalitet. Erfaringer?

 

1 minutt siden, soelvd skrev:

Vi har den soelvd linker til, kjempefornøyd! Eneste var at vi måtte bytte engang fordi den gav ikke beskjed når batteriet begynte å bli tomt på foreldredelen, den bare "døde". Fikk ny uten problemer og den andre har nå funka flott, vi har kun den. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...