Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

2 timer siden, soelvd skrev:

Men altså, siden du snakker om regler. Det er fullt lovlig å flytte på det som du vil altså :) Legg inn tallene deres her og se om det blir noen forskjell :)http://www.smartepenger.no/kalkulatorer/105-kalkulator/2039-skatteberegning-2015

Jeg vet det er lovlig altså, var ikke det min kommentar var rettet imot ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed av barnehagen at storesøster tar det ganske tungt at jeg har begynt å jobbe. Hun snakker mye om det og gråter og trenger trøst der. Det er ikke særlig godt for et allerede tungt mammahjerte som har dårlig samvittighet (mest for lillebror, men tydeligvis er det hardt for storesøster også.) :( På søndag skal vi jentene på teater og se Pippi, håper det hjelper litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Fillerya skrev:

Jeg har fått beskjed av barnehagen at storesøster tar det ganske tungt at jeg har begynt å jobbe. Hun snakker mye om det og gråter og trenger trøst der. Det er ikke særlig godt for et allerede tungt mammahjerte som har dårlig samvittighet (mest for lillebror, men tydeligvis er det hardt for storesøster også.) :( På søndag skal vi jentene på teater og se Pippi, håper det hjelper litt..

Huff, det høres ikke godt ut for mammahjertet :( Det er jo en overgang og hun blir jo godt ivaretatt. Men forstår det er mager trøst =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Fillerya skrev:

Jeg har fått beskjed av barnehagen at storesøster tar det ganske tungt at jeg har begynt å jobbe. Hun snakker mye om det og gråter og trenger trøst der. Det er ikke særlig godt for et allerede tungt mammahjerte som har dårlig samvittighet (mest for lillebror, men tydeligvis er det hardt for storesøster også.) :( På søndag skal vi jentene på teater og se Pippi, håper det hjelper litt..

:hug:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til både Malamuten og Fillerya + gratulerer også da, til førstnevnte! :)


Det kan hende det går bedre med Varga enn du tror, i starten er jo babyen så liten, Ellie er jo redd for barn men var kun nysgjerrig i starten. Også venner de seg til underveis + at det er noe helt annet med egne flokkmedlemmer. 
Nå kjenner jo ikke jeg Varga, men et lite håp syntes jeg det kan være lov å ha. :)

Huff så vondt Fillerya, men samtidig så godt at hun betror seg til barnehagen og at de ser henne der! Det er sikkert verst i overgangen for dere alle 3 også går det seg til! :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første barnebursdag idag!

Banankaken er så godt som ferdig, mangler pynting, men skal ha kjeks med navnene til de to vi feirer, også må jeg få til et slags et tall med kiwi eller noe annet grønt (evt gult) ettersom kokoskremen er grønn.

Ellers annet småplukk, håper jeg får alt ferdig og at det blir en hyggelig feiring :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lest de 4 Roald Dahl bøkene poden har 2 ganger ( Charlie og sjokoladefabrikken 3 :P ) så i dag skal vi kjøpe svk.  A ville jeg skulle Google boken så han fikk se bilde av den,  og da fant vi ut at den kommer på kino i august! ! Halleluja!! :D

I 3D. Det kan bli heftig. Får bare ta av han brillene hvis det blir skummelt. 

Jeg gleder meg syyykt!  Steven Spielberg er regissør og traileren så bra ut.  Jeg elsker å være mamma så jeg kan dra på kino for å se slike filmer med den største selvfølgelighet :D

Desverre er han for liten for Jungelboken :(

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Mud skrev:

Vi har lest de 4 Roald Dahl bøkene poden har 2 ganger ( Charlie og sjokoladefabrikken 3 :P ) så i dag skal vi kjøpe svk.  A ville jeg skulle Google boken så han fikk se bilde av den,  og da fant vi ut at den kommer på kino i august! ! Halleluja!! :D

I 3D. Det kan bli heftig. Får bare ta av han brillene hvis det blir skummelt. 

Jeg gleder meg syyykt!  Steven Spielberg er regissør og traileren så bra ut.  Jeg elsker å være mamma så jeg kan dra på kino for å se slike filmer med den største selvfølgelighet :D

Desverre er han for liten for Jungelboken :(

 

Les jungelboken for ham. Det er en fantastisk høytlesingsbok for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ida skrev:

Les jungelboken for ham. Det er en fantastisk høytlesingsbok for alle :)

Vi har lest den :) Men han er for liten til filmen :) Den er bare med engelsk tale og har 9 års aldersgrense :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mud skrev:

Vi har lest den :) Men han er for liten til filmen :) Den er bare med engelsk tale og har 9 års aldersgrense :(


Jeg har sett den, og jeg ville ikke tatt med for små barn på den nei. Kan tenke meg den er rimelig skummel. Spesielt Louie scenene kan bli veeeeldig skumle tror jeg. Hele apen virker bare skikkelig truende. 
Nei liker best de gamle tegnefilmene jeg. :P (Jeg har en 22år gammel baloo bamse, andre bamsen jeg fikk i mitt liv. Utrolig at den har overlevd så lenge, håper den overlever til jeg selv får barn) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rocket skrev:


Jeg har sett den, og jeg ville ikke tatt med for små barn på den nei. Kan tenke meg den er rimelig skummel. Spesielt Louie scenene kan bli veeeeldig skumle tror jeg. Hele apen virker bare skikkelig truende. 
Nei liker best de gamle tegnefilmene jeg. :P (Jeg har en 22år gammel baloo bamse, andre bamsen jeg fikk i mitt liv. Utrolig at den har overlevd så lenge, håper den overlever til jeg selv får barn) 

Vi så traileren og ble enige om at det var voksenfilm :P

 

Edit : de hadde ikke svk på de 3 bokhandlerne  vi var innom!! WTF?  Jeg informerte om at det kom en Steven Spielberg film snart, og det hadde de ikke fått med seg. 

Vi kjøpte Danny og den store Fasanjakten enn så lenge og bestilte svk.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H elsket SVK. Vi leste den på appen til biblioteket. De har endel Roald Dahl på ebok der, akkurat samme opplegget som vanlig bibliotek. Synes det funker veldig greit, så det kan være en ide om boka er vanskelig å få tak i. 

Nå leser vi Harry Potter. Jeg har aldri skjønt hypen, men den illustrerte utgaven er regelrett nydelig og veldig koselig å lese med ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mari skrev:

H elsket SVK. Vi leste den på appen til biblioteket. De har endel Roald Dahl på ebok der, akkurat samme opplegget som vanlig bibliotek. Synes det funker veldig greit, så det kan være en ide om boka er vanskelig å få tak i. 

Nå leser vi Harry Potter. Jeg har aldri skjønt hypen, men den illustrerte utgaven er regelrett nydelig og veldig koselig å lese med ham. 

Jeg er så old fashion at jeg MÅ ha en bok i mellom hendene :P

Vi er kommet godt i gang med Danny og den store Fasanjakten,  og poden elsker den like mye som de andre Roald Dahl bøkene. Jeg også :P 

Harry Potter har vi bare lest bok 1 av. Han elsket den også ( og venter på som alle andre på brevet fra Hogwart ) , men ingenting slår Roald Dahl og jeg minnes at SVK var en av de bøkene jeg likte absolutt best som liten.

Gleder meg ! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Wednesday skrev:

Noen som vet hvor man får kjøpt en slik? Det er krise :|

DSC_0267.JPG

Er det mam sin? De har de over alt her. Men så litt anderledes ut på tuppen.

 

 

 

Når begynner de å få ro i rompa til å bli lest ordentlig for? Vi "leser" men hun har ikke tid til å høre på historien :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

Er det mam sin? De har de over alt her. Men så litt anderledes ut på tuppen.

 

 

 

Når begynner de å få ro i rompa til å bli lest ordentlig for? Vi "leser" men hun har ikke tid til å høre på historien :lol:

Akkurat der har A alltid hatt ro i rumpa.  Greit, han hopper opp og ned i senga når historien er spennende,  men det har aldri vært noe problem å få han til å følge med. 

Søskenbarnet hans var umulig å lese for før han var over 4 år. Han avbrøt hele tiden , skulle "bare " osv. Nå når han er 9 han veldig glad i bøker og leser bøker selv. 

Det er liksom ingen fasit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Raksha skrev:

Er det mam sin? De har de over alt her. Men så litt anderledes ut på tuppen.

 

 

 

Når begynner de å få ro i rompa til å bli lest ordentlig for? Vi "leser" men hun har ikke tid til å høre på historien :lol:

Jeg vet ikke, det står ingenting på den. Det er tuppen som er viktig, så hvis den ikke er lik, er det ikke noe vits. Christian har den aldri i munnen, men MÅ ha den i hånda hele tida :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Mud skrev:

Akkurat der har A alltid hatt ro i rumpa.  Greit, han hopper opp og ned i senga når historien er spennende,  men det har aldri vært noe problem å få han til å følge med. 

Søskenbarnet hans var umulig å lese for før han var over 4 år. Han avbrøt hele tiden , skulle "bare " osv. Nå når han er 9 han veldig glad i bøker og leser bøker selv. 

Det er liksom ingen fasit :P

:lol: Hoppe i senga er jo bare stas, lillemor peker, spør, sier bokstavene, blar tilbake for å se på favoritten, lukker boka, henter en annen, osv osv. Selve historien er ikke interessant, men veldig gøy med bøker da, så vi "leser" mye uansett. 

1 minutt siden, Wednesday skrev:

Jeg vet ikke, det står ingenting på den. Det er tuppen som er viktig, så hvis den ikke er lik, er det ikke noe vits. Christian har den aldri i munnen, men MÅ ha den i hånda hele tida :P

Trorjeg ville tatt en tur på apoteket. "håndtaket" ser ut som mam sine, mentuppen vet jeg ikke helt, mener jeg har hatt en sånn, men husker jo ikke. Viktig med smokk i hånda, for tenk! hilsen hun som må ha tre med seg i senga, en i munnen og en i hver hånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:
1 time siden, Wednesday skrev:

Noen som vet hvor man får kjøpt en slik? Det er krise :|

den ligner veldig på mam sine airsmokker i naturgummi, apotelet pleier å ha de og en del av de større matbutikkene og barneutstyrbutikkene, kan også bestilles på nett. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@wednesday Jeg er enig med de andre om at det ligner veldig på mam air latex smokker. Finnes i helt vanlige matbutikker.

I dag har jeg hatt alenetid med storesøster. var veldig stas med Pippiforestilling på barneteateret. Veldig hyggelig å gjøre noe bare vi to.  Det er som regel pappan som tar henne med seg på moroting utenfor hjemmet fordi jeg har vært i dårlig form pga graviditeten eller tatt meg av lillebror. På tide! :D 

Snakket litt med mødrene i barnehagen, de hadde forsøkt alenetid med barna for første gang noen sinne, og anbefalte det ikke. For nå vet barna at det går an å få foreldrene for seg selv og de ble masete i etterkant. Mye vil ha mer. Nå hadde de skap et behov for barna de ikke hadde før. Så ingen av dem syntes alenetid var verdt det. Jeg kjente jeg ble litt sjokkert. Tenk at man har hatt en dag alene med barnet sitt og ikke har tenkt til å gjenta det. Lurer litt på hvordan barna i dette nabolaget egentlig har det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fillerya skrev:

@wednesday Jeg er enig med de andre om at det ligner veldig på mam air latex smokker. Finnes i helt vanlige matbutikker.

I dag har jeg hatt alenetid med storesøster. var veldig stas med Pippiforestilling på barneteateret. Veldig hyggelig å gjøre noe bare vi to.  Det er som regel pappan som tar henne med seg på moroting utenfor hjemmet fordi jeg har vært i dårlig form pga graviditeten eller tatt meg av lillebror. På tide! :D 

Så bra dere hadde en koselig stund! Håper det hjelper for frøkna :) 

Akkurat nå, Fillerya skrev:

Snakket litt med mødrene i barnehagen, de hadde forsøkt alenetid med barna for første gang noen sinne, og anbefalte det ikke. For nå vet barna at det går an å få foreldrene for seg selv og de ble masete i etterkant. Mye vil ha mer. Nå hadde de skap et behov for barna de ikke hadde før. Så ingen av dem syntes alenetid var verdt det. Jeg kjente jeg ble litt sjokkert. Tenk at man har hatt en dag alene med barnet sitt og ikke har tenkt til å gjenta det. Lurer litt på hvordan barna i dette nabolaget egentlig har det.

I alle :blink: Minte meg om en diskusjon jeg kom over på et mammaforum i dag, ei som sleit med at svigermora ikke ville gi fra seg den 3 mnd gamle babyen til henne når babyen var urolig/sulten for at hun ikke skulle bli bortskjemt på mammakontakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Fillerya skrev:

@wednesday Jeg er enig med de andre om at det ligner veldig på mam air latex smokker. Finnes i helt vanlige matbutikker.

I dag har jeg hatt alenetid med storesøster. var veldig stas med Pippiforestilling på barneteateret. Veldig hyggelig å gjøre noe bare vi to.  Det er som regel pappan som tar henne med seg på moroting utenfor hjemmet fordi jeg har vært i dårlig form pga graviditeten eller tatt meg av lillebror. På tide! :D 

Snakket litt med mødrene i barnehagen, de hadde forsøkt alenetid med barna for første gang noen sinne, og anbefalte det ikke. For nå vet barna at det går an å få foreldrene for seg selv og de ble masete i etterkant. Mye vil ha mer. Nå hadde de skap et behov for barna de ikke hadde før. Så ingen av dem syntes alenetid var verdt det. Jeg kjente jeg ble litt sjokkert. Tenk at man har hatt en dag alene med barnet sitt og ikke har tenkt til å gjenta det. Lurer litt på hvordan barna i dette nabolaget egentlig har det.

Veldig kos at det ble vellykket med storesøster og alenetid! Resten som var: :blink::no:

50 minutter siden, Aslan skrev:

Så bra dere hadde en koselig stund! Håper det hjelper for frøkna :) 

I alle :blink: Minte meg om en diskusjon jeg kom over på et mammaforum i dag, ei som sleit med at svigermora ikke ville gi fra seg den 3 mnd gamle babyen til henne når babyen var urolig/sulten for at hun ikke skulle bli bortskjemt på mammakontakt..

Yep - høres ut som min mor :aww:  "Nei, nå har jeg henne, du har henne HELE tiden du!" 

Eh, jah? :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...