Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

36 minutter siden, Krelise skrev:

Det er altså så frustterende å bare få til å åle seg bakover og ikke framover! Da havner man inni hjørnet bak den digre potteplanta og må reddes :sint_01:

:P Tuva gikk i ring hun, jaget det ene benet sitt. Så ut som en hund som jaget halen :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krelise skrev:

Det er altså så frustterende å bare få til å åle seg bakover og ikke framover! Da havner man inni hjørnet bak den digre potteplanta og må reddes :sint_01:

 

1 time siden, soelvd skrev:

:P Tuva gikk i ring hun, jaget det ene benet sitt. Så ut som en hund som jaget halen :P 

Begge de tingene der gjør ene niesa mi :lol: Hun aker seg bak til hun treffer en vegg, så prøver hun å reise seg, men det hjelper jo heller ikke :lol: og mammaen hennes fikk en lang film hvor hun i flere minutter jaget ene foten sin :teehe: Lett å underholde da, konkluderte vi med :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går der plutselig fort i svingene, for litt siden begynte han å krype/åle seg og rett før det nye året satte han seg jaggu opp og tre dager senere (igår) prøvde han å reise seg opp flere ganger og lyktes nesten er par ganger!!

Ellers har han og valpen funnet skikkelig tonen, samtidig som de gir hverandre masse plass :)

På onsdag er det 8 måneders kontroll så det blir spennende. Noen som vet hva som skjer på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Krelise skrev:

Det er altså så frustterende å bare få til å åle seg bakover og ikke framover! Da havner man inni hjørnet bak den digre potteplanta og må reddes :sint_01:

L er enig! Forrige dagen hadde jeg lagt han på gulvet med masse leker mens jeg gikk på badet. Etter sånn ca halvannet minutt hylte han, og da hadde kan kjørt seg fast langt under stuebordet. Under den platen som er under bordet :lol: SÅ sinna, der var det jo ingen leker! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg til jordmor for første gang! Håper å få høre på minien og håper hun er ålreit :D Og i morgen er det bare 8 uker igjen til neste ultralyd :) 21 uker i morgen med andre ord :o 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Aslan skrev:

I morgen skal jeg til jordmor for første gang! Håper å få høre på minien og håper hun er ålreit :D Og i morgen er det bare 8 uker igjen til neste ultralyd :) 21 uker i morgen med andre ord :o 

La meg få høre om hvordan hun er og om jeg evt kan like henne :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SiriEveline skrev:

Her går der plutselig fort i svingene, for litt siden begynte han å krype/åle seg og rett før det nye året satte han seg jaggu opp og tre dager senere (igår) prøvde han å reise seg opp flere ganger og lyktes nesten er par ganger!!

Ellers har han og valpen funnet skikkelig tonen, samtidig som de gir hverandre masse plass :)

På onsdag er det 8 måneders kontroll så det blir spennende. Noen som vet hva som skjer på den?

Husker Kaisa også lærte seg å sette seg, krappe og å reise seg etter ting på så og si samme dagen like før hun ble 8 mnd, nå krabber hun opp trappa og løper rundt om hun har noe å holde seg i, hopper i sofaen og kaster seg rundt i den :P lurer på når hun tørr å slippe seg og gå helt? :o 

er veldig gøy den fasen han din er på vei inn i nå, enda mer action og moro :D 

på 8 mnds kontrollen vi var på var det fellestime med barselgruppa, vi snakket om trygghetsirkelen og om hvordan vi hadde det og hvordan ting gikk også var det veing og måling :)

 

 

Om rett under 1 mnd har vi ei 1 åring i hus!!! :o Hvor i alle dager ble det året her av? :blink: har gått så sykt fort! 

Om litt over 1 mnd er det tilbake i jobb og la far være hjemme i 10 uker :) 

 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krelise skrev:

Hehe, "bra" vi er flere :P

 Hun her har et par ganger hvor hun blir veeeeeldig urolig, stort sett et par ganger mellom 20 og 24, var da hun skulle ha melk før, og vi sitter og holder pusten i mens vi ser på babycallen om hun roer seg ned eller ikke, og tør nesten ikke å lee en finger enda hun sover i 2. Etasje :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var vi igang med første forkjølelse...

39.4C° og tett som en potte, ville ikke ha pupp (pleier uansett ikke spise før 1-2) men fikk gitt en paracet og drukket litt vann så håper det hjelper. Fikk også sprutet litt saltvannsoppløsning i nesa som jeg håper løsner det litt. 

Hjelper nok heller ikke at det er to tenner som driver og lurer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

La meg få høre om hvordan hun er og om jeg evt kan like henne :P 

Haha, er spent sjøl jeg :teehe: Du skal få rapport :lol: Stakkars dame, hardt å være kommunejordmor til to skeptiske som kjenner hverandre :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Aslan skrev:

Haha, er spent sjøl jeg :teehe: Du skal få rapport :lol: Stakkars dame, hardt å være kommunejordmor til to skeptiske som kjenner hverandre :lol: 

Hahaha vi er i alle fall ikke hysteriske kommende mødre :P vi er bare skeptiske :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

Hahaha vi er i alle fall ikke hysteriske kommende mødre :P vi er bare skeptiske :lol: 

Japp :lol: 

3 timer siden, rosinbolle skrev:

Hm, influensavaksine. Må jeg på vaksinasjonskontoret i sentrum for å ta den, eller kan jeg få den hos fastlegen? 

Fastlege :) enkelte arbeidsplasser tilbyr den og kostnadsfritt, men er vel mest i helsevesenet :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og soveprosjektet går vdere. Sånn er det når en ikke har etablert noen rutiner og "alt" må gjøres på en gang :P Men altså, nå sover han dagsoving i vogn og ikke i senga si. Foreløpig på kjøkkenet for jeg var ikke helt klar for å trille i søvn på verandaen (fram og tilbake, relativt kort veranda) i 11 minus. Neste gang! (For kaldt til å sove ute i 11 minus kanskje?)

Og der boret de i veggen i kjelleren! Mammaen satte kaffen i halsen men babyen sover videre. Good, good.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...